فایل ورد کامل گزارش کارآموزی درباره پروژههای شرکت پارس نخ؛ بررسی فرآیند تولید، ساختار سازمانی و جایگاه در صنعت نساجی
توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد
فایل ورد کامل گزارش کارآموزی درباره پروژههای شرکت پارس نخ؛ بررسی فرآیند تولید، ساختار سازمانی و جایگاه در صنعت نساجی دارای ۴۵ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است
فایل ورد فایل ورد کامل گزارش کارآموزی درباره پروژههای شرکت پارس نخ؛ بررسی فرآیند تولید، ساختار سازمانی و جایگاه در صنعت نساجی کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.
این پروژه توسط مرکز فایل ورد کامل گزارش کارآموزی درباره پروژههای شرکت پارس نخ؛ بررسی فرآیند تولید، ساختار سازمانی و جایگاه در صنعت نساجی۲ ارائه میگردد
توجه : در صورت مشاهده بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی فایل ورد کامل گزارش کارآموزی درباره پروژههای شرکت پارس نخ؛ بررسی فرآیند تولید، ساختار سازمانی و جایگاه در صنعت نساجی،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد
بخشی از متن فایل ورد کامل گزارش کارآموزی درباره پروژههای شرکت پارس نخ؛ بررسی فرآیند تولید، ساختار سازمانی و جایگاه در صنعت نساجی :
مقدمه:
فشارهای فزاینده موجود در محیط و آگاهی های محیطی نیاز به مطالعه تعاملات بین بخش های اقتصادی با محیط را الزامی کرده است . حسابهای ملی سنتی (تولید ملی خالص یا ناخالص یا داخلی)بر اندازه گیری رشد و عملکرد اقتصادی تأکید دارد. به منظور ارزشیابی جامع تری از دوام و توسعه لازم است که حوزه حسابداری مالی گسترده تر گردد تا استفاده از منابع طبیعی و همچنین زیان های موجود در فرایند تولید را شامل می شود.
هدف این مقاله اندازه گیری دارائی های طبیعی و محاسبه هزینه ها و درآمدهای محیطی است. این مقاله با پذیرش سیستم های مدیریت محیطی و سیستم های اطلاعاتی حسابداری سبز به بررسی تعاملات بین محیط و عملکرد اقتصاد شرکتها می پردازد. علاوه بر این، این مقاله امکان ایجاد تعامل بین محیط و عملکرد اقتصادی شرکتها را با پذیرش سیستم های مدیریت محیطی و سیستم های اطلاعاتی حسابداری سبز، مورد بررسی قرار می گیرد.
تئوری حسابداری مالی دارایی های مشهود و غیرمشهود را به اقل بهای تمام شده تاریخی و ارزش فعلی شناسایی و ثبت می کند اما این تئوری استفاده از منابع طبیعی و محیطی و همچنین کاهش درآمد ناشی از افت سرمایه طبیعی را مورد ارزیابی قرار نمی دهد. به علاوه تا امروز بسیاری از منابع مثل آب و هوا را به عنوان کالای مجاز در نظر گرفتند. که هرگز در صورت مالی، نامی از آنها برده نمی شود. در عملیات حسابداری های تولید و توزیع محصولات یا ارائه خدمات مستلزم استفاده از مواد مستقیم، نیروی کار مستقیم ، هزینه های سربار تولید، هزینه های اداری و فروش و همچنین هزینه های تحقیق و توسعه است.
تاریخچه شرکت:
گروه صنعتی نیکو (سهامی خاص) مشتمل بر کارخانجات تولیدی پارس نخ – گریس – نابریس و بازرگانی آذین نسج و مرکز تحقیقات فیزیک نساجی و پروژه های در دست ساخت نیکو بافت، بژار، ابهرنسج و برزنت بروجرد با سطح اشتغال حدود ۷۰۰ نفر (در حال حاضر۵۰% آن را افراد با تحصیلات دانشگاهی تشکیل داده اند) به شرح ذیل می باشد:
کارخانه تولیدی صنعتی پارس نخ
این کارخانه با مساحت ۲۵۰۰ مترمربع واقع در شهرستان ابهر(کیلومتر ۹ جاده ترانزیت ابهر – تاکستان) جدیدترین واحد تولیدی گروه می باشد که در سال ۱۳۷۶ تأسیس شده است. این کارخانه دارای دو سالن الیاف سازی و منسوج نبافته می باشد. سالن الیاف سازی از حدود سه سال قبل به تولید الیاف هایژنیک(بهداشتی) پلی پروپیلن و پلی استر با ظرفیت تولید ۱۹۰۰۰ تن در سال و سالن منسوج نبافته به تولید منسوج نبافته هایژنیک با ظرفیت ۷۰۰۰ تن در سال پرداخته استو ضمن تامین ۹۵% منسوج نبافته هایژنیک مورد نیاز صنایع بهداشتی داخلی به جهت رعایت اصول و ضوابط استانداردهای بین المللی ، بهبود مستمر کیفیت ، قابلیت انعطاف در تولید انواع سفارشها در کوتاهترین زمان ممکن و جلب اعتماد خریداران با انجام به موقع تعهدات خود موفق به صادرات فراگیر و مستمر گردیده است که ارزش ارزی ان در سال ۱۳۸۰ به رقم ده میلیون دلار رسید و پیش بینی می گردد با اهتمام پرسنل تلاشگرو متخصص این شرکت در سال ۱۳۸۱ استمرار و ارتقاء ایم امر قطعیت یابد.
این شرکت که مجهز به گواهی بین المللی ایزو۹۰۰۲ (ISO 9002) و علامت استاندارد تشویقی جهت محصولات خود می باشد. در ضمن منتخب واحد تولیدی نمونه کشور و صادرکننده نمونه استان زنجان در سال ۱۳۷۹ می باشد.
این شرکت با عضویت در انجمنهای تخصصی داخلی (انجمن های صنایع نساجی ایران و صنایع بهداشتی و سلولزی) و بین المللی(کارولینای شمالی)، حضور در شبکه جهانی اینترنت از طریق ۶ وب سایت اختصاصی و مستقل، اتصال به ۹ وب سایت بین المللی، تهیه CD های اطلاعاتی مربوط به محصولات و سوابق شرکت و برگزاری دوره های آموزشی داخلی بازاریابی و صادرات برای پرسنل موجبات انتقل دانش روز، ارتباط تنگاتنگ دانشگاه و صنعت، تضمین بقاء صنایع پایین دست و نهایتاً این بخش از صنعت کشور را فراهم آورده است.
در ضمن طرح توسعه پارس نخ با هدف تولید الیاف تکنیکی در تائی(Bicomponent) و توخالی(Hoilow) با بکارگیری دانش و فن آوری جدید در دست مطالعه و اجرا می باشد.
شرکت گل ریس از ۲۴۸ پرسنل تشکیل شده که ۱۱ نفر خانم و مابقی مرد می باشند که از نظر تحصیلات – نفر دارای مدرک فوق لیسانس ، ۱ نفر لیسانس، ۲۰ نفر فوق دیپلم، ۱۲۳ نفر دیپلم و ۸۷ نفر زیر دیپلم هستند.
کارخانه تولیدی و صنعتی نابریس
این کارخانه با مساحت ۱۱۰۰۰ مترمربع واقع در استان قزوین می باشد که در سال ۱۳۷۲ تأسیس شده است. این کارخانه حدود ۵ سال، در زمینه ریسندگی الیاف کوتاه فعالیت دارد. ظرفیت تولید سالانه این کارخانه ، حدود ۲۵۰۰ تن نخ یک لا و چندلا در سال می باشد.
شرکت نابریس دارای گواهینامه ایزو ۹۰۰۲ (ISO 9002) می باشد.
این شرکت از ۱۶۰ پرسنل تشکیل شده که ۷ نفر خانم و مابقی مرد می باشند که از نظر تحصیلات ۵ نفر دارای مدرک فوق لیسانس، ۲۰ نفر لیسانس، ۵ نفر فوق دیپلم ، ۹۰ نفر دیپلم و ۴۰ نفر زیر دیپلم هستند.
شرکت مهندسی و بازرگانی نیکونسج
این شرکت واقع در استان تهران (بلوار میرداماد – شماره ۱۳۹) می باشد که با دارابودن ارتباط تکنیکی و علمی با معتبرترین شرکتهای سازنده ماشین آلات کمپانیهای نساجی اروپایی، پس از انقلاب شکوهمند اسلامی ایران حدود ۳۰ خط تولید ریسندگی راه اندازی و ماشین آلات و تجهیزات آنها را تأمین نموده است. همچنین خدمات مختلف مشاوره ، نصب، صادرات و واردات و سایر امور بازرگانی را ب دست اندرکاران صنعت نساجی ارائه می نماید.
مرکز تحقیقات فیزیک نساجی
این مرکز واقع در تهران (بلوار میرداماد- شماره ۱۳۹) می باشد که حدود ۱۰ سال پیش با اندیشه ارتقاء فرهنگ کنترل کیفیت و ارائه خدمات آزمایشگاهی و مشاوره ای به صنعت نساجی کشور تأسیس شد. این مرکز مجهز به مدرنترین وسایل آزمایشگاهی بوده و با دارابودن کادر مجرب متخصص، کلیه ازمونهای مربوط به انواع الیاف ، نخ و پارچه را در کوتاهترین زمان و با بالاترین سطح دقت انجام می دهد.
گروه صنعتی نیکو پس از اجرا و بهره برداری بیش از ۳۵ طرح تولیدی در بخش نساجی طی ۲۰ سال گذشته و با بکارگیری تجربه ، فن آوری و نیروی متخصص و متعهد در این صنعت درصدد اجرای چهار طرح تولیدی دیگر با نامهای بژار(بازیافت ضایعات نرم و سخت نساجی)، برزنت بروجرد و نیکویافت(بازیافت انواع ضایعات پلیمری شامل پلی استر، پلیپروپیلن و پلی اتیلن) و ابهرنسج در شهرستانهای ابهر و بروجرد می باشند.
در ذیل توضیحاتی در ارتباط با این پروژه ها ذکر می شود:
پروژه بژار
این کارخانه با مساحت ۲۰۰۰۰ مترمربع واقع در شهرستان ابهر ( کیلومتر ۹ جاده ترنزیت ابهر- تاکستان) می باشد. این طرح برای حلاجی پنبه (بازیافت پنبه از ضایعات نرم و سخت کارخانه گل ریس) با ظرفیت ۱۳۵۰ تن و ریسندگی نخ پنبه ای با استفاده از پنبه های بازیافتی به ظرفیت ۱۸۵۰ تن در سال طراحی گردیده است.
این شرکت از ۲۱ پرسنل مرد تشکیل شده که از نظر تحصیلات ۱ نفر دارای مدرک لیسانس، ۱۱ نفر دیپلم و ۹ نفر زیر دیپلم هستند.
پروژه نیکویافت
این کارخانه با مساحت ۲۰۰۰ مترمربع واقع در شهرستان ابهر (کیلومتر ۹ جاده ترانزیت ابهر- تاکستان) می باشد که بازیافت ضایعات پلیمری شامل پلی استر و پلی پروپیلن کارخانه پارس نخ تأسیس شده است.این شرکت از ۲۲ پرسنل تشکیل شده که از نظر تحصیلات ۲ نفر دارای مدرک لیسانس، ۱ نفر فوق دیپلم ، ۸ نفر دیپلم و ۱۱ نفر زیر دیپلم هستند.
پروژه ابهرنسج:
این کارخانه با مساحت ۶۶۰۰ مترمربع واقع در شهرستان ابهر (کیلومتر۹ جاده ترانزیت ابهر- تاکستان) می باشد. محصول تولیدی مورد نظر در این طرح صنعتی انواع نخهای کشش پذیر (Elastomeric) می باشد که در مصارف مختلف علی الخصوص تولید پارچه های کشی و البته ورزشی و چسبان، جوراب بافی، تریکوهای تاری و پودی، البسه زیر، لباس خواب و … کاربرد دارد. این طرح با ظرفیت تولید ۱۵۰ تن در سال جهت تولید انواع نخ کشی ریسیده شده در نمرات مختلف به روش تولید نخ دوجزئی با فیلامنتالاستیک مرکزی طراحی گردیده است. این شرکت از ۴ پرسنل مرد تشکیل شده که همگی دارای مدرک دیپلم می باشند.
پیوست ۱ – 1
چگونه تهیه درخواست وجه:
اسناد و مدارک تکمیل مالی برای صدور سند چیست؟
قبل از اینکه ما اقدام به خرید یک جنس کنیم باید چه مراحلی طی شود.
۱. فبل از هر تولید برگ درخواست خرید کالا(خدمات) توسط واحد درخواست کننده تهیه می گردد، درخواست با امضای درخواست کننده تایید کننده و تصویب کننده تکمیل می گردد.
۲. انبار پس از دریافت برگ درخواست کالا از انبار فرم درخواست خرید کالا را تکمیل می کند. این فرم باید به امضای درخواست کننده برسد. درخواست کننده برگ درخواست خرید کالا را ضمیمه برگ درخواست خرید کالا از انبار می کند و رئیس انبار یا مدیر یا مسئول مربوطه به استناد برگ درخواست مجوز مربوط به آن را امضاء می کند. درخواست خرید کالا به امضاء درخواست کننده یا مدیر انبار رسیده است.
۳. اسناد وضمائم پیوست برگ درخواست کالا از انبار برگ درخواست کالا برای امضاء تصویب کننده نهایی توسط انبار یا مسئول مربوط و مسئول نهایی جهت تصویب داده می شود.
پس از تصویب نهایی مدیر کارخانه یا مدیر اداری یا مسئول مربوطه برگه درخواست خرید کالا و برگه های مربوط جدا و سفته مربوطه تحویل تدارکات می گردد. مسئول خرید به استناد برگ درخواست خرید کالا اقدام به خریدجنس از فروشگاه یا مغازه های موردنظر با قیمتهای توافق شده قبلی یا توفق شده با قیمت جدید و حتی الامکان پایین می نماید.
۴. پس از خرید فاکتور توسط فروشنده به تدارکات تحویل داده می شود. تدارکات جنس را همراه فاکتور به کارخانه می آورد. فاکتور با مشخصه وزن، تعداد و … توسط انتظامات درب ورودی تأیید و سپس تحویل انبار می گردد. تدارکات در حین انجام اینکار اقدام به تهیه بارنامه داخلی توسط خود می نماید. انبار پس از تحویل اجناس اقدام به رسید کالا می نماید. امضاهای مجاز شامل : امضاء تحویل گیرنده، کنترل کیفیت – رئیس(مدیر) انبار و تصویب کننده نهایی می باشد.
پس از اینکه امضاها کامل شد، درخواست رسید و فاکتور حتماً باید سربرگ یا آدرس فروشنده، شماره اقتصادی، تلفن، نام یا آدرس خریدار، تاریخ خرید و مهر فروشنده داشته باشد در غیر اینصورت رد می شود. پس از تکمیل مراحل فوق فاکتور بهمراه رسید کالا به همراه رگ درخواست جهت تأیید نهایی به امور مالی تحویل داده می شود. پس از این مراحل اسناد توسط تدارکات تحویل امور مالی می گردد. امور مالی از تحویل اسناد مالی اقدام به بررسی و تأیید اسناد می نماید.
نحوه بررسی اسناد به شرح زیر می باشد:
۱. ابتدا به ساکن فاکتور از لحاظ وزن، یا تعداد … با نرخ همان مبلغ بررسی و تأیید می گردد. مثال هلو ۲ کیلو فی هر کیلو ۸۰۰۰ ریال ، قیمت کل ۱۶۰۰۰ ریال
- وزن یا تعداد اقلام هر یک قلم از فاکتور را با رسید بررسی و تأیید می کنیم.
- اقلام به بررسی و تأیید رسید با درخواست خرید می نماید.
۴. اقلام به بررسی امضاهای مجاز می کنیم. بعد از تأیید امضاها نسبت به تقدم و تأخر رسید درخواست و فاکتور بررسی و اقدام می نماییم.
۱- تاریخ درخواست قبل از تاریخ رسید و فاکتور می باشد.
۲- تاریخ فاکتور قبل از تاریخ رسید و بعد از تاریخ درخواست می باشد.
نکته) تاریخ فاکتور می تواند همزمان با تاریخ رسید و درخواست نیز باشد.
۳- تاریخ رسید پس از تاریخ فاکتور و درخواست می باشد.
نکته) تاریخ رسید می تواند همزمان با تاریخ فاکتور و درخواست نیز باشد.
۴- مرحله نهایی: تأیید نهایی فاکتور فروشنده می باشد.
پس از تأیید نهایی فاکتور (قیمت فاکتور، مهر فروشنده، عدم قلم خوردگی هر یک از آیتمهای مهر و امضای تدارکات، مسئول تدارکات، تصویب کننده قیمت، فاکتور) سند بابت پرداخت یا درخواست وجه توسط امور مالی اقدام می گردد. بعد از آن روکش درخواست وجه می خورد که دارای ۳ برگ سفید( حسابداری سند ) آبی(بایگانی حسابداری) زرد(مالی کارخانجات) می باشد. که پس از پر کردن آ« به اداره مرکزی فرستاد می شود تا برای آن چک صادر شود و بعد از صادر شدن در دفتر چک ثبت شده و چک به تدارکات تحویل می گردد تا برای پرداخت تحویل موسسه می گردد. از آن خرید شده در کل به استناد درخواست وجه چکی صادر می شود در وجه آن شرکتی و از ما طلب دارد.
رسید کالا:
مستقیم: همان موقع که کالا وارد می شود رسید صادر می شود.
انبار: (رسید قطعات) موقع ورود کالا انبار پس از بررسی و امتحان کالا و اطمینان حاصل کردن از بی عیب و نقص بودن آن رسید صادر می کند.
نکته) به همین علت که دو نوع رسید کالا داریم ممکن است برای یک سند از هر دو نوع رسید استفاده شده باشد. هدف از درخواست وجه برای مبالغ بالای ۳۰۰۰۰۰ ریال می باشد.
گروه صنعتی نیکو شامل گلریس، پارس نخ، ابهرنسج، بژار، نیکو یافت
دو پروژه که به زودی افتتاح می شودکه زیرمجموع شرکت گلریس است. کارخانه محل اصلی تولید است هر شرکت باید یک دفتر مرکزی داشته باشد. دفتر صنعتی گلریس در تهران (خیابان میرداماد) که مستند باید به دفتر تهران برود و سند زده و ارسال شود و مختصر که آشنای با فعالیت شرکت است در اتاق بایگانی که سندی که در بایگانی برای ۳ سال مالی است و برای سالهای قبلرا در قسمت محوطه داخل کانتینر است با سندی که با هزینه ها در شرکت انجام شود. برای دفتر مرکزی فرستاده و تأیید مدیریت و مدیر مصرفی.
سند مالی و درخواست کالاهای مورد نیاز و بررسی سند که در اختیار ما قرار داده بودند و پرسیدن سوالاتی که در رابطه سند داشتیم و برطرف کردن اشکالات.
رسید انبار : ۱- قطعات ۲- کالا
رسید کالای مستقیم:
کالاهایی که خریداری می شود اول در ، درخواست وجه نوشته می شود و به انبار فرستاده می شود و از انبار به مسئول خرید داده می شود که کالاها را خریداری می کند در طی خرید فاکتور خرید گرفته می شود و کالا هنگام ورود به کارخانه باید مهر انتظامات پشت فاکتور زده شودو مهر و امضای انبار نیز زیر درخواست وجه زده می شود و به تدارکات داده و تدارکات درخواست وجه را به امور مالی می دهد.
با توجه به خریدهای مکرر و روزانه شرکت بابت هزینه های اداری مبالغ بالا باید به فروشگاه پرداخت شود از این رو با توجه به اینکه شرکت به جز هزینه های گفته شده خود نیز دارای هزینه های جانبی می باشدباید اینگونه درخواست ها طی فرصت درخواست وجه از طرف مالی کارخانجات به مقامات دیگر رسانده شود و در وجه فروشگاه کارسازی گردد، مبالغی که هزینه آن از ۵۰۰۰۰۰ ریال بیشتر باشد باید برای صدور چک اقدام گردد.
البته بعضی از این هزینه ها خیلی کمتر از مبالغی است که صدور چک گردد. بنابراین برای پرداخت این هزینه ها از طریق تنخواهی که در اختیار امور مالی کارخانجات قرار می گیرد هزینه می گردد. روال این گونه خریدها همانند درخواست وجه می باشد. همان طور که در سندهای درخواست وجه باید واحد درخواست کننده برگ درخواست خرید کالا را به انبار امضاهای مجاز تحویل دهد. در تنخواه نیز همان روال تکرار می شود و سند تنخواه باید فاکتور (پشت فاکتور مهر و امضای انتظامات و تاریخ ورود به کارخانه را داشته باشد)رسید(که این مرحله نیز توسط انبار در صورت ورود جنس انجام می شود) و خرید خدمات(که مربوط به واحد درخواست کننده می باشد) داشته باشد این گونه سندها نیز از طریق واحد تدارکات به مالی داده می شود که پس ازبررسی سند گزارش تنخواه صادر می گردد. البته در مواردی از گزارش تنخواه استفاده می کنیم که مبالغ خریداری شده تا سقف ۲۰۰۰۰۰ ریال یا نهایتاً ۲۵۰۰۰۰ ریال که پس از تهیه گزارش تنخواه برای هر شرکت و با امضاهای مجاز مسئولین به قسمت خزانه داری داده می شود تا در وجه مالی کارخانجات شارژ گردد.
فرم تنخواه همانند بیشتر اسناد مالی در سه برگ تهیه می شود. برگ سفید ضمیمه سند می گردد. برگ آبی بایگانی حسابداری و برگ زرد بابت تنخواه دار می باشد.
تنها اختلاف که تنخواه با درخواست وجه می تواند داشته باشد این است که در روی فاکتور مبالغ ۲۰۰۰۰۰ ریال فاکتور را دو مهره نموده یا اینکه از فرصت قبض صندوق استفاده کنیم. زمانی که از قبض صندوق استفاده می کنیم یک برگ آن ضمیمه سند و برگ دیگر را در بایگانی مالی نگهداری می کنیم هزینه جانبی شرکت (بار و مواد اولیه) پول زیادی داشته باشند چک می فروشد. باری مثل۶۰۰۰۰ و ۱۰۰۰۰۰ از طریق تنخواه مالی پرداخت می شود. تنخواه تدارکات نیست.
به استناد آقای محمود کمالی با حقوق ۶۰۰۰۰ ریال و دستمزد روزانه و ۴ روز شیفت کاری ۳ نوبت با منظور کردن ۹ ساعت ۵ دقیقه اضافه کاری ۴۳ ساعت ۱۵ دقیقه تعطیل کاری و با رعایت
۳۶۰۰۰=۳۰/۴*۲۷۰۰۰۰=۱۵*۳۰% * ۶۰۰۰۰
حقوق پایه ۱۶ روز کارکرد ۹۶۰۰۰۰=۶۰۰۰۰*۱۶
یک ساعت کارکرد ۸۱۸۶=۳۳/۷*۶۰۰۰۰
۶۸۲=۶۰/۵*۷۳۶۷۴=۹*۸۱۸۶
نرخ اضافه کاری ۱۰۴۰۹۳=۴/۱*۷۴۳۵۲=۷۳۶۷۰+۶۸۲
ساعت اضافه کاری ۳۵۱۹۹۸=(یک ساعت اضافه کاری)۸۱۸۶*(اضافه کاری)۴۳
تعطیل کاری ۲۰۴۶=۸۱۸۹*۶۰(دقیقه)/۱۵(تعطیل کاری)
تعطیل کاری ۸۸۵۱۱=۴/۱*۳۵۴۰۴۴*۲۰۴۶+۳۵۱۹۹۸
حق مسکن و حق خوار و بار برای هر سال تعریف شده است. خوار و بار ۸۰۰۰۰۰ ،حق مسکن۱۰۰۰۰۰باید نیست۱۶
مسکن ۵۱۶۱۲=۱۰۰۰۰۰(حق مسکن)* ۳۱/۱۶
خوار و بار ۴۱۳=۳۱/۱۶ * ۸۰۰۰۰۰
۳۶۰۰۰=(کارکرد)۳۰/۴*۱۸۰۰۰۰=۳۰*۶۰۰۰۰
حق خواربار+حق مسکن+تعطیل کاری+اضافه کاری+پایه حقوق
۱۶۱۴۳۷۳=۲۰۶=۲(مرد)/۴۱۳+۵۱۶۱۳+۴۹۸۴۶۱+۱۰۴۰۹۳+۹۶۰۰۰۰
بیمه ۱۱۳۰۰۶=۷/۰*۱۶۱۴۳۷۳
خالص دریافتی در خردادماه ۱۵۰۱۳۶۷=۱۱۳۰۰۶- ۱۶۱۴۳۷۳
حقوق . مزد: مبلغی که یک کارگر بابت ساعات مشخص کار در روز یا ماه بصورت روزانه ، هفتگی یا ماهانه دریافت می دارد.
نحوه محاسبه حقوق: از ضرب دستمزد روزانه هر شخص در تعداد روزهای همان ماه بدست می آید(حقوق ثابت یا پایه) بر فرض برای ماه های شهریور، مهر، اسفند آقای حسینی با حقوق روزانه ۶۰۰۰۰ ریال دریافتی حقوق ایشاندر سه ماه اشاره شده در بالا بصورت زیر محاسبه می شود.
۱۸۶۰۰۰۰=۳۱*۶۰۰۰۰
۱۸۰۰۰۰۰=۳۰*۶۰۰۰۰
۱۷۴۰۰۰۰=۲۹*۶۰۰۰۰
ساعت روزانه هر فرد در روز معادل ۳۱/۷ در هفته معادل ۴۴ ساعت و در ماه معادل ۶/۱۹۱ در ماه ۴ تعطیلی است و کسر می شود با هر سال ۳۰ روز مرخصی و احتساب ۴ روز جمعه ۱۷۶ ساعت کارکرد.
نحوه محاسبه اضافه کاری: از حقوق پایه همان فرد با کارکرد کامل همان ماه تقسیم ۲۲۰(۵/۷*۳) * ۱۴۰% محاسبه و پرداخت می شود یا از حقوق روزانه همان فرد تقسیم بر ۳۳/۱۴۰۷۷
(۷ ساعت ۲۰ دقیقه کارکرد مفید)۶۰(دقیقه)* ۳۳/۰
نحوه اضافه کاری برای آقای محمود کمالی با حقوق پایه ۱۸۶۰۰۰۰ در خرداد ماه یا حقوق روزانه ۶۰۰۰۰ ریال که معادل یک ساعت اضافه کاری
یک ساعت اضافه کاری ۱۱۸۳۶=۴/۱*۸۴۵۶=۲۲۰/۱۸۶۰۰۰۰
نحوه محاسبه اضافه کاری(شیفت کاری)
از حقوق برای محاسبه حقوق پرسنل دوشیفت صبح و عصر در ماه ۱۵ روز (صبح و عصر) در کل ۱۰% برای پرسنل سه شیفت(۱۵% برای صبح و عصر و شب) و برای پرسنل دو شیفت صبح و عصر و شب ۵/۱۲۲ حق شیفت منظور می گردد. برای پرسنل با شیفت کاری ثابت شب ۳۵% حق شیفت محاسبه و پرداخت می شود.
برای پرسنل عادی کار حق شیفت پرداخت نمی شود. صبح ۳۳/۷ ساعت ۳۳ دقیقه کار می کند. مبالغ اضافه کاری در تعطیل کاری تفکیک می شود. مگر بین کارگرن و کارفرما توافق شود، کمتر از اصل نباشداما بیشتر باشد. جمعه کاری ضرب۴۰% می شود پرسانت داده می شود.
نحوه محاسبه مالیات هر سال.
ضریب متغیر* ۴۰۰*۱۵۰
۴۳۲*۴۰۰*۱۵۰=امسال
درآمد مشمول مالیات ۲۱۶۰۰۰۰=۱۲/۲۵۹۲۰
۲۱۶۰۰۰ بالاتر مشمول مالیات
۳۵۰۰۰۰=۱۰%*۳۵۰۰۰۰۰=۲۱۶۰۰۰۰-۵۶۶۰۰۰۰
بیمه هر سال.
شخص با درآمد ماهانه ۳۵۰۰۰۰۰ ریال و نرخ مصوب ۱۰% مشمول مالیات در سال ۸۵ ، مطلوب است محاسبه مالیات نام برده .
مالیات ماه فروردین ۱۳۴۰۰=۱۰% * ۱۳۴۰۰۰۰=۲۱۶۰۰۰۰- ۳۵۰۰۰۰۰
نرخ محاسبه بیمه با توافق نماینده کارگران و کارفرما صدور در بخشنامه تأمین اجتماعی در پایان یا ابتدای سال بعد مشخص می گردد.
مشمول بیمه سال ۸۴ ۶۲۵۰۰۰
سال ۸۵ ۷۶۲۰۰۰=۳۰% * ۲۵۴۰۰
۷۳۵۰۰۰=۳۰% * ۲۴۵۰۰
بهای تمام شده کالای ساخته شده:
موجودی مواد اولیه در ابتدای دوره
خرید مواد اولیه پس از کسر برگشت از خرید و تخفیفات
مواد اولیه آماده برای مصرف
کسر می شود:
موجودی مواد اولیه در پایان دوره
قیمت تمام شده مواد اولیه فروش رفته
مواد اولیه مصرف شده در تولید
اضافه می شود:
دستمزد مستقیم
هزینه های سربار تولید
اضافه می شود موجودی کالا در جریان ساخت ابتدای دوره
کسر می شود موجودی کالا در جریان ساخت پایان دوره
بهای تمام شده کالای ساخته شده پایان دوره
بهای تمام شده کالای فروش رفته:
موجودی کالای ابتدای دوره
اضافه می شود خرید کالا طی دوره
بهای تمام شده کالای ساخته شده
سایر
بهای تمام شده کالای آماده برای فروش
کسر می شود:
موجودی کالا در پایان دوره
بهای تمام شده کالای فروش رفته
|
مانده اول دوره |
دارائی ها |
مانده پایان دوره |
مانده اول دوره |
بدهی و حقوق صاحبان سهام |
مانده پایان دوره |
|
صندوق تنخواه گردان بانک سپرده بانکی بدهکاری تجاری بدهکاران غیرتجاری جاری شرکاء اسناد دریافتنی تجاری اسناد دریافتنی غیر تجاری موجودی های جنسی سفارشات کالا و مواد پیش پرداخت سرمایه گذاری کوتاه مدت سایر ادای جاری سرمایه گذاری بلند مدت دارائی های ثابت دارائیهای غیرمشهود هزینه های تأمین و قبل از بهره برداری سایر دارائیها |
بستانکاران تجاری بسانکاران غیرتجاری جاری شرکاء اسناد پرداختنی پیش دریافتها ذخیره هزینه های معوقه سایر ذخایر وامهای دریافتی کوتاه مدت وامهای دریافتی بلند مدت سایر بدهی ها علی الحساب سرمایه سرمایه پرداخت شده سود سهام پیشنهادی و پرداختی اندوخته طرح توسعه و تکمیل اندوخته قانونی سایر اندوخته ها سود و زیان انباشته سود و زیان سال جاری |
صورت حساب عملکرد سود و زیان.
فروش ناخالص
کسر می شود برگشت از فروش و تخفیفات
فروش خالص
کسر می شودبهای تمام شده کالای فروش رفته
سود و زیان ناویژه
اضافه می شود درآمد
درآمد حاصل از مالیات پیمانکاری
درآمد حاصل از فروش دارائی ثابت منقول
درآمد حاصل از فروش دارائی ثابت غیرمنقول
درآمد حاصل از اجاره
درآمد حاصل از سود سپرده بانکی
درآمد حاصل از سود سهام یا سهم الشرکه دریافتی از شرکت سرمایه پذیر
درآمد حاصل از مالیات ارزی وسیعتر ارز
درآمد حاصل از ضایعات
درآمد تشویق صادرات
سایر درآمد
جمع درآمد و سود و زیان ناویژه
کسر می شود هزینه ها
حقوق و دستمزد غیرتولیدی
هزینه های اداری
هزینه های مالی
هزینه های توزیع و فروش
هزینه های استهلاک غیرتولید
سایر هزینه ها
جمع هزینه ها
سود و زیان ویژه دوره عملکرد
حقوق و دستمزد سایر هزینه های کارکنان.
تولیدی غیرتولیدی
کارمند کارگر کارمند کارگر
شرح
حقوق و دستمزد
مزایای نقدی
مزایای غیرنقدی
حق بیمه سهم کارفرما
حقوق بازنشستگی
مأموریت
سایر هزینه ها
جمع
مأموریت معاف از مالیات است ار مانده از ماه قبل هم باشد معاف از مالیات است.
حقوق ثابت ، حق شیفت، اضافه کاری، تعطیل کاری معاف از مالیات * ۱۰% می شود.
۳۱۳۳۶۱۸=۱۲۷۹۱+۱۲۷/۷۷۰+۱۰۰۰۰۰+۱۵۲۴۰۹۱+۴۰۰۰۰۰+۱۸۶۰۰۰۰
مالیات ۹۵۸۶۲=(مالیات)۱۰% * ۹۵۸۶۱۸=۲۱۷۵۰۰۰-۳۱۳۳۶۱۸
۲۱۹۳۵۳=(بیمه)۷/۰ * ۳۱۳۳۶۱۸
صورت مالی
شامل ترازنامه ، سود و زیان، بهای تمام شده، صورت گردش وجوه نقد+ یادداشتهای توضیحی این صورتها معمولاً برای یک دوره مالی مشخص (در شرکتها ابتدای سال تا پایان همان سال) تهیه وتنظیم می گردد. شرکتها تا پایان ۳۱/۴/x مهلت دارند صورتهای مالی را به همراه اظهارنامه مالیاتی تحویل اداره دارای شهرستان(محل کارخانه) بدهند.
گزارشات فصلی خرید و فروش، گزارشاتی که علاوه بر گزارشاتی که به شرکت و سهامداران داده می شود به مشتریان که می خرند یا می فروشند باید گزارش دهی داشته باشند.
صورت مالی ارائه شده به دارای مستلزم اطلاعات کافی و لازم از طرف واحد ، اداری، واحد تولید،واحد فنی و … که در نهایت توسط امور مالی از لحاظ ریالی محاسبه و سند می خورد و خود حساب پرداختی مشمول مالیات و بیمه پرداختی و کسورات تکمیل کننده همه امور برای اطلاع رسانی به مدیران داخلی و سهامداران و … و استفاده کنندگان خارجی(واحد مالی، همان مجموع)
در پلمپ کردن دفاتر چه اقداماتی باید انجام گیرد:
دفاتر قبل از شروع سال جاری جدید پلمب باید شود برای پلمب کردن دفاتر
۱) خرید دفاتر کل و روزنامه توسط مسئول خرید این مستلزم واحد مالی برگ خرید را تکمیل و برگ درخواست صادر و تدارکات دفتر(دفاتر و فاکتور) گرفته توسط انتظامات ورود اجناس تأیید و انبار دفاتر و رسیدها را تأیید ومالی انجام می دهد.
۲) مسئول مربوط به همراه دفاتر به اداره ثبت مراجعه می کند.
۳) در اداره ثبت نامه معرفی توسط رئیس اداری دستور می خورد.
۴) نامه دستور خورده (در دبیرخانه) همان شماره و تاریخ می خورد و به واحد حسابداری اداره مراجعه وفیش های مربوط پلمب دفاتر از واحد حسابداری دریافت می شود.
۵) فیش ها به همراه برگ اظهارنامه پلمب دفاتر توسط مسئول معرفی شده شرکت واریز و تکمیل می گردد.
۶) فیش واریزی به همراه برگ اظهار پلمب دفاتر به واحد حسابداری ارائه می گردد.
۷) برگ اظهار پلمب دفاتر دوباره دستور و شماره می خورد.
۸) دفاتر در واحد ثبت شرکتها توسط مسئول پلمب می خورد.
۹) دفاتر پلمب شده ممهور به مهر و امضای اداری ثبت می خورد.
۱۰) دفاتر توسط مسئول یا رئیس اداره در تاریخ پلمب دفاتر امضاء می گردد.
۱۱) دفاتر پلمب شده به همراه کلمه التماس دعا تحویل مسئول مربوط می گردد.
- لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
- همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
- ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.
یزد دانلود |
دانلود فایل علمی 