فایل ورد کامل گزارش کارآموزی درباره تاریخچه اداره دارایی؛ بررسی روند شکل‌گیری، توسعه خدمات مالی و نقش در مدیریت اقتصادی


در حال بارگذاری
10 جولای 2025
فایل ورد و پاورپوینت
20870
2 بازدید
۹۹,۰۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 فایل ورد کامل گزارش کارآموزی درباره تاریخچه اداره دارایی؛ بررسی روند شکل‌گیری، توسعه خدمات مالی و نقش در مدیریت اقتصادی دارای ۵۱ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد فایل ورد کامل گزارش کارآموزی درباره تاریخچه اداره دارایی؛ بررسی روند شکل‌گیری، توسعه خدمات مالی و نقش در مدیریت اقتصادی  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز فایل ورد کامل گزارش کارآموزی درباره تاریخچه اداره دارایی؛ بررسی روند شکل‌گیری، توسعه خدمات مالی و نقش در مدیریت اقتصادی۲ ارائه میگردد

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی فایل ورد کامل گزارش کارآموزی درباره تاریخچه اداره دارایی؛ بررسی روند شکل‌گیری، توسعه خدمات مالی و نقش در مدیریت اقتصادی،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن فایل ورد کامل گزارش کارآموزی درباره تاریخچه اداره دارایی؛ بررسی روند شکل‌گیری، توسعه خدمات مالی و نقش در مدیریت اقتصادی :

تاریخچه اداره دارایی

در اغاز پیدایش اجتماعات و زندگی اجتماعی نیاز مردم به تشکیلاتی بوده است که خرج و دخل ان اجتماع را اداره نماید که این هسته اصلی وابتدایی دارایی را تشکیل میدهد .

پس اغاز تاریخ دارایی را میتوان به نخستین تجمع انسانی دانست .

وجود لوح های گلین در کاخ پارسه (تخت جمشید ) که نشاندهنده میزان پرداخت حقوق و دستمزد به کارگران و هنرمندان سنگ تراش نشانه ان است که از گذشته های دور حساب و کتاب در کار بوده و پرداخت دستمزد و برداشت از خزانه با حساب و کتاب صورت می گرفته و سند هزینه های موجود (لوحهای گلین ) نشاندهنده این واقعیت میشود مگر میشود دولتی که از پنجاب هند تا مصر کشیده شده بود ه است بدون یک اداره مالیاتی منظم اداره شود و دریافت خراج ماهانه وسرانه بدون داشتن تشکیلات منظم که جواب گوی امار سالانه وصولی ومیزان پرداخت در ان قید شده باشد وجود داشته باشد .

اگر به مسئله حسن صباغ و خواجه نظام الملک طوسی در دربار ملک شاه سلجوقی بنگریم مشاهده خواهیم کرد که اختلاف بوجود امده بین این دو نفر در مورد تایین امار و تنظیم جدولی در باب وصول خراج ملک ایران بوده است .

اما مالیات بصورت امروز از عصر قاجار و انقلاب مشروطیت بصورت منظمی در امد و وزیر دارایی جزء بلند مرتبه ترین وزرا را تشکیل میداده و حتی برای منظم تر کردن نظام مالیاتی وامور مالی از کار شناسان خارجی مانند مستر شوستر امریکایی استفاده شده است . .

از سال ۱۲۸۹ خورشیدی که ادارات هفتگانه وزارت مالیه تصویب و تشکیل گردید , اداره وصول و عایدات و سپس تحت عنوان پیشکار دارائی استان هفتم (زنجان ) نیز تاسیس گردید . اولین پیشکار دارائیزنجان آقای حبیب اله علی آبادی بوده و سپس مستشاران بلژیکی آنرا اداره کرده اند. در سال ۱۳۰۳ اداره دارائی برازجان , سال ۱۳۰۹ خورمج , سال ۱۲۹۲ بوشهر سال ۱۳۲۶ جهرم , سال ۱۳۰۸ لار و داراب , سال ۱۳۲۳ بوانات , سال ۱۲۹۲ کازرون , سال ۱۳۰۵ فسا و سال ۱۲۹۳ نیریز صاحب اداره دارائی شدند .

در سال ۱۳۵۳ پیشکاری دارائیزنجان به اداره کل امور اقتصادی و دارائیزنجان تغییر یافت . در سال ۱۳۸۳ اداره امور مالیاتی از اداره

کل امور اقتصادی و دارائی منفک و سازمان امور اقتصادی و دارائیزنجان با سه معاونت هزینه , اقتصادی و پشتیبانی مصوب گردید ،که در حال حاظر با همان سیستم اداره میشود و اماده خدمتگزاری به مردم عزیز میباشد.

اهداف و وظایفهای سازمان دارایی

سازمان امور اقتصادی و دارائیزنجان انجام دهنده قسمتی از وظایف متبوع خود , شامل شرکت در امور مربوط به تنظیم سیاست های اقتصادی و مالی کشور , ایجاد هماهنگی و نظارت در امور مالی و اجرای سیاست های کلی مالیاتی و بودجه در سطح استان انجام می دهد . این وظایف از طریق دو معاونت هزینه و اقتصادی و با هماهنگی یک معاونت پشتیبانی به انجام می رساند .

۱- معاونت هزینه ( و خزانه معین استان )

معاونت هزینه و قسمت خزانه معین استان کلیه امور مربوط به عملیات دریافت و پرداخت و نظارت امور پولی و مالی استان را انجام می دهد . عملیات مربوط به افتتاح حسابهای دولتی , جمع آوری و ساماندهی درآمد های عمومی و اختصاصی , نگه داری سپرده های مردمی و عملیات استرداد آن , عملیات مربوط به تامین اعتبارات کلی جاری و عمرانی استان , عملیات مربوط به ابلاغ تخصیص و تنظیم حساب ها همچنین در قسمت خزانه انجام می گیرد .

در قسمت تمرکز و تلفیق حسابها , کلیه امور مربوط به دریافت , حساب ها , رسیدگی و اصلاح , پیگیری حســاب های عمرانی و جاری و تلفیق حساب ها و ارسال به مرکز تا مرحله دریافت تائید انجام می گیرد .

در بخش اداره اموال و اوراق بهاء دار , ممیزین مستقر در این بخش به همه امور اموال دولتی در سازمان و شرکت های دولتی , پیگیری و رسیدگی حساب ها انجام می گیرد . بازرسین این اداره بطور مستمر به همــه دستگاههای محلی استان مراجعه و نسبت به اموال رسیده وفرستاده رسیدگی و گزارش می نمایند . ضمناً این اداره نیازهای اوراق بهادار استان را نیز بررسی و انجام می دهد .

در بخش گروه نظارت , تعدادی از کارشناسان خبره حساب حضور دارند که بطور مستمر به دستگاههای دولتی تابع بودجه عمومی مراجعه و حسب عملیات و ثبت درست حساب , انتقال به موقع درآمد ها و از این قبیل پیگیری می نمایند . این امور جدا از وظایفی است که ذیحسابان سازمان در دستگاه عملیات دریافت و پرداخت دستگاه ها را حسابرسی می نمایند .

۲- معاونت اقتصادی

حوزه معاونت اقتصادی استان در اجرای بخشی از وظایف وزارت متبوع و زیر نظر معاونت مرتبط وزارتی در مورد امور تولیدی , پولی و مالی , ارزی و سایر امور مربوط به اوضاع اقتصادی استان و سایر امور محوله تحقیق و بررسی و نتایج را به شاخه معاونت امور اقتصادی و سایر معاونت های وزارت متبوع حسب مورد , و سایر مسئولین استانــی و کشــوری گزارش می دهد . در این راستا پیشنهادهائی لازم نیز ارائه می گردد . این معاونت همچنان در قالــب طرحهای پژوهشــی و تحقیقاتــی مــورد اولویت وزارت متبوع فعالیت هائی انجام می دهد .

سایر امور محوله که از جانب وزارت متبوع , ریاست سازمان و مسئولین استان که به این معاونت نیز ارجاع می شود بررسی و انجام می گیرد . از جمله این ماموریت ها , بررسی و تجزیه و تحلیل و تهیه گزارش درآمد استان بویژه در ارتباط با ستاد درآمد و تجهیز منابع استان انجام می گیرد .

۳- معاونت پشتیبانی :

حوزه معاونت پشتیبانی وظیفه نظارت بر تهیه و تدوین برنامه های لازم در زمینه موضوعات مرتبط با برنامه های تحول اداری از قبیل اصلاح ساختار سازمانی و نیرو انسانی , بهره وری کیفیت کار نیروی انسانی , توسعه منابع انسانی , آموزش های عمومی و آموزش ضمن خدمت , امور استخدامی و بازنشستگان , انتصابات , امور مرخصی و غیر انجام وظیفه می نماید .

۴- سایر امور محوله

سازمان امور اقتصادی و دارائی علاوه بر امور محوله برابر شرح وظایف سازمانی بسیاری امور دیگر از قبیل پاسخ به برخی نیازهای اطلاعاتی وزارت متبوع , استانــداری و سایـــر دستگاههـــای دولتی را نیز انجام می دهد . از جمله این امور مانند عملیات واگذاری سهام عدالت , پیگیری شکایات مردمی به ریاست جمهوری و از این قبیل .

دارنده گواهینامه iso 9001:2000

سازمان امور اقتصادی و داراییزنجان با هدف افزایش رضایت ارباب رجوع از خدمات سازمان ، ساده سازی روشهای انجام کار، بهبود سطح کیفی خدمات و تسریع و تسهیل در امر پاسخگویی و اجرای اثر بخش الزامات قانونی تصمیم به استقرار سیستم مدیریت کیفیت گرفت و در تاریخ ۴/۱۲/۸۷ با ممیزی شرکت مرزبان کیفیت ( نماینده شرکت IMQ ایتالیا در ایران) موفق به اخذ گواهینامه بین المللی ISO 9001: 2000 شد. این موفقیت نتیجه پیگیریها و تلاشهای مدیران و کارمندان سازمان بوده و بر توانائیهای این سازمان در ارائه خدمات مطلوب و با کیفیت صحه گذاشت.

قابلیتهای یک اداره دارایی

وسعت قابل توجه اراضی , تنوع آب و هوائی

پوشــش مناسب گیاهــی , جنگلی و مرتعی

وجود چشم انداز های منحصر به فرد طبیعی

وجود آثار تاریخی , باستانی , مذهبی و ادبی و فرهنگی بی نظیر .

وجود منابع عمده و متعدد معدنی

مرکزیت شهر شیراز به عنوان قطب صنایع الکترونیک کشور

بالا بودن نــرخ با سوادی و وجــود نیروهای انسانی متخصص و مجرب

وجود مراکز متعدد دانشگاهی , آموزشی و فرهنگی

وجود زمینــه های مناســب بــرای گستــرش و رونــق اقتصادی , صادراتی, مالی و سرمایه گذاری به سبب همجواری با کشور های حاشیه خلیجزنجان

بالا بودن نسبــی حجم سپرده های مردمــی در شبکه بانکی و مالی استان

بالا بــودن حجــم مبادلات تجــاری و گستردگی روابـط تجاری با سایر استانها و با کشورهای خارجی

وجود میادین گاز طبیعی ، وجود صنایع گاز ، پتروشیمی و شیمیائی , صنایع فرآوری مواد معدنی , سنگهای نمائی و تزئینی , صنایـع تبدیلی وتکمیلی کشاورزی و دامداری و باغداری .

قابلیت تولیدات محصولات کشاورزی ، زراعی و باغی و دامی بارویکرد صادراتی

همجواری با مناطق گاز پارس جنوبی , و بندر عسلویه

وجود گرایشهای وسیع در جهت توسعه ورزشی و آموزشی

قابلیت قابل ملاحظه در بخش صنعت جهانگردی و گردشگری در مقیاس جهانی

قابلیت های تولیدی صنایع دستی و روستائی

تنگناهای اقتصادی

محدودیت ها و تنگناهای استان زنجان بشرح زیر شناخته شده است .

برداشت بی رویه از منابع آب های زیر زمینــی , گستــرش شــوری خاک و تخریب مداوم و بی رویه آب و خاک و ناچیز بودن نزولات آسمانی و بارندگی .

فرسودگی و کهنگی ماشین آلات در واحدهای صنعتی .

کمبود صنایع بزرگ و مادر و زیربنائی .

دگرگونی بافت فرهنگ , فیزیکی شهر شیراز به دلیل مهاجرت های بی رویه .

کم توجهی مسئولین کشور به اهمیت جهانی , اقتصادی و گردشگری استان زنجان .

پراکندگی مراکز زیست محیطی و فعالیت ها و عدم توازن و تعادل در فرایند برنامه ریزی و توسعه استان .

ضعف شدید شبکه های مراصلاتی و ارتباطی درون استانی و برون استانی

ضعف شبکه های توزیع و انتقال سوخت و انرژی .

وجود مخاطرات ناشی از سوانح طبیعی مانند سیل , خشکسالی و زلزله .

غالب بودن وجه سنتی در تولید کشاورزی و دامداری و باغداری.

ضعف بخش خصوصی , مشارکت کم و وابستگی شدید به بخش دولتی

گسترش شدید بروکراسی و نظام اداری و صنعتی و تولیدی .

محدودیت ها و تنگناهای استان زنجان بشرح زیر شناخته شده است .

برداشت بی رویه از منابع آب های زیر زمینــی , گستــرش شــوری خاک و تخریب مداوم و بی رویه آب و خاک و ناچیز بودن نزولات آسمانی و بارندگی .

فرسودگی و کهنگی ماشین آلات در واحدهای صنعتی .

کمبود صنایع بزرگ و مادر و زیربنائی .

دگرگونی بافت فرهنگ , فیزیکی شهر شیراز به دلیل مهاجرت های بی رویه .

کم توجهی مسئولین کشور به اهمیت جهانی , اقتصادی و گردشگری استان زنجان .

پراکندگی مراکز زیست محیطی و فعالیت ها و عدم توازن و تعادل در فرایند برنامه ریزی و توسعه استان .

ضعف شدید شبکه های مراصلاتی و ارتباطی درون استانی و برون استانی .

ضعف شبکه های توزیع و انتقال سوخت و انرژی .

وجود مخاطرات ناشی از سوانح طبیعی مانند سیل , خشکسالی و زلزله .

غالب بودن وجه سنتی در تولید کشاورزی و دامداری و باغداری.

ضعف بخش خصوصی , مشارکت کم و وابستگی شدید به بخش دولتی .

گسترش شدید بروکراسی و نظام اداری و صنعتی و تولیدی .

معاون هزینه و رئیس خزانه معین زنجان

نام و نام خانوادگی : علی اصغر صداقت

تاریخ تولد:۱۳۲۶

سنوات خدمت :۳۱ سال

سمت: معاون هزینه و رئیس خزانه معینزنجان

سوابق تحصیلی :

لیسانس اقتصاد بازرگانی ازمدرسه عالی بازرگانی رشت

سوابق اجرائی :

ردیف

سازمان محل خدمت

تاریخ

سابقه دولتی مورد تائید

( به ماه )

نوع محل خدمت

نوع سابقه کار

(مدیریت ,سرپرستی و… )

تعداد کارمند تحت سرپرستی

نوع استخدام

مدرک تحصیلی

شروع

خاتمه

دولتی

تجربی

۱

کارشناس امور گمرک

۱۵/۱۱/۵۴

۱۰/۱۱/۵۵

۱۲ ماه

کارشناسی

رسمی

لیسانس

۲

رئیس گمرک

۱۱/۱۱/۵۵

۳/۹/۵۷

۲۱ ماه

مدیریت

رسمی

لیسانس

۳

کارشناس

۴/۹/۵۷

۳۰/۳/۶۱

۴۳ ماه

کارشناسی

رسمی

لیسانس

۴

کارشناس بودجه

۱/۴/۶۱

۳۰/۱/۶۲

۱۰ ماه

کارشناسی

رسمی

لیسانس

۵

رئیس اداره اموراقتصادی ودارائی کهگیلویه وبویراحمد

۱/۲/۶۲

۳۰/۵/۶۴

۲۸ ماه

مدیریت

رسمی

لیسانس

۶

رئیس اداره اموراقتصادی ودارائی مرودشت

۱/۶/۶۴

۳۰/۱/۶۵

۷ ماه

مدیریت

رسمی

لیسانس

۷

مسئول حسابداری

۱/۲/۶۵

۲۰/۴/۶۵

۲ ماه

کارشناسی

رسمی

لیسانس

۸

ذیحساب شرکت سهامی آب

۲۱/۴/۶۵

۱۵/۱/۷۲

۸۰ ماه

مدیریت

رسمی

لیسانس

۹

حسابرس مسئول گروه تمرکز وتلفیق حسابها

۱۶/۱/۷۲

۳۰/۴/۷۵

۲۷ ماه

کارشناسی

رسمی

لیسانس

۱۰

ذیحساب

۱/۵/۷۵

۳۰/۸/۷۶

۱۶ ماه

مدیریت

رسمی

لیسانس

۱۱

کارشناس حساب

۱/۹/۷۶

۳۰/۱/۷۸

۱۷ ماه

کارشناسی

رسمی

لیسانس

۱۲

حسابرس مسئول گروه نظارت مالی

۱/۲/۷۸

۳۰/۳/۸۰

۲۶ ماه

کارشناسی

رسمی

لیسانس

۱۳

ذیحساب اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی

۳۱/۳/۸۰

۲۹/۳/۸۱

۱۲ ماه

مدیریت

رسمی

لیسانس

۱۴

معاون هزینه و رئیس خزانه معینزنجان

۲۸/۳/۸۱

تاکنون

۳۰ ماه

مدیریت

رسمی

لیسانس

۱۵

سرپرستی رئیس سازمان امور اقتصادی

۱/۹/۸۴

۱۵/۱۲/۸۴

۳ ماه

مدیریت

رسمی

لیسانس

۱۶

معاون هزینه و رئیس خزانه معین

۱۵/۱۲/۸۴

تاکنون

۲۱ ماه

مدیریت

رسمی

لیسانس

معاون اقتصادی

مشخصات فردی:

نام و نام خانوادگی : بهادر بهاءالدین

سمت : معاون اقتصادی سازمان امور اقتصادی و دارییزنجان

:سوابق تحصیلی

لیسانس علوم اقتصادی دانشگاه شیراز

فوق لیسانس علوم اقتصادی دانشگاه آزاد شیراز

محل تولد : شیراز

تاریخ تولد : ۱۳۳۱

سنوات خدمت : ۲۹ سال

سوابق اجرائی :

معاون دارائی آباده

ذیحساب طرحهای عمرانی زنجان

ذیحساب زنجان

معاون اقتصادی سازمان امور اقتصادی و دارائی زنجان

معاون پشتیبانی

مشخصات فردی :

نام و نام خانوادگی : ابوطالب آزرده

سمت : معاون پشتیبانی سازمان امور اقتصادی و دارایی زنجان

سوابق تحصیلی :

کارشناسی حسابداری دانشکده امو راقتصادی ودارائی تهران

سنوات خدمت : ۱۸سال

:سوابق اجرائی

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.