فایل ورد کامل پروژه تخصصی درباره طراحی و پیاده‌سازی سیستم PLC بی‌سیم (Wireless PLC)؛ بررسی اصول مهندسی و کاربردهای صنعتی


در حال بارگذاری
10 جولای 2025
فایل ورد و پاورپوینت
20870
1 بازدید
۹۹,۰۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 فایل ورد کامل پروژه تخصصی درباره طراحی و پیاده‌سازی سیستم PLC بی‌سیم (Wireless PLC)؛ بررسی اصول مهندسی و کاربردهای صنعتی دارای ۱۲۲ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد فایل ورد کامل پروژه تخصصی درباره طراحی و پیاده‌سازی سیستم PLC بی‌سیم (Wireless PLC)؛ بررسی اصول مهندسی و کاربردهای صنعتی  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی فایل ورد کامل پروژه تخصصی درباره طراحی و پیاده‌سازی سیستم PLC بی‌سیم (Wireless PLC)؛ بررسی اصول مهندسی و کاربردهای صنعتی،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن فایل ورد کامل پروژه تخصصی درباره طراحی و پیاده‌سازی سیستم PLC بی‌سیم (Wireless PLC)؛ بررسی اصول مهندسی و کاربردهای صنعتی :

چکیده پروژه

در عصر حاضر علوم به طرز شگفت انگیزی رشد نموده اند فن آروی نیز با استفاده از علوم رشد نموده است در این پروژه از تلفیق علوم کنترل صنعتی و کامپیوتر به عنوان یک فن آوری برای حل چند مشکل بزرگ صنعتی استفاده شده است در صنعت برای کنترل یک پروسه صنعتی از PLC استفاده می شود که ملزم به سیم کشی های فراوان از پروسه با تابلوی PLC است در دستگاه متحرک انبوه سیمهای متحرک باعث توقفات فراوان خط تولید می شود که می توان با استفاده از یک تابلوی کوچک  PLC  بر روی دستگاه مورد نظر و LINK  کردن آنها با هم توسط مودم نوری می توان با استفاده از نور برای انتقال اطلاعات در سطح صنعتی استفاده نمود که به تفصیل توضیح داده خواهد شد .

فصل اول

 

مروری بر تاریخچه سایپا

 

امروزه صنعت خودروسازی در تمام کشورهای صنعتی پیشرفته از جمله صنایع مهم و اساسی است .به عنوان مثال ۱۰ درصد از ارزش افزوده صنعتی و همچنین ۱۰ درصد اشتغال صنعتی در کشورهایی مانند ژاپن و امریکا از قبل این صنعت ایجاد می گردد .

با توجه به اهمیت این صنعت و وجود عوامل عدیده رشد و پویایی صنعت خودروسازی همچون تقاضای کافی در مقیاس اقتصادی ، صنایع جانبی وحامی ،تکنولوژی مرتبط و …

درایران امید می رود با همت و تلاش دست اندرکاران و پشتیبانی مسؤلان محترم نظام مقدس جهوری اسلامی ایران ، صنعت خودرسازی در روند رشدشتابان خود علاوه بر پاسخگویی مناسب به تقاضای بازار د اخلی و بازارهای خارجی به خصوص جماهیر تازه استقلال یافته آسیای میانه و حوزه خلیج فارس به صنعتی شدن و ورود فعالانه کشور به بازارهای جهانی کمک مؤثر نماید وبا صدور قطعات و محصولات صنعتی می توانیم کشور را از وابستگی به ارز نفت که داریم در نوسان است ، نجات دهیم .

بخش اول ورود خودرو به ایران

 

کلیات : با اختراع موتور های چهار زمانه درون سوزدر نیمه دوم قرن ۱۹ و تکمیل آن متنناسب با پیشرفت های دانش بشری و سر انجام تولید انبوه انواع خودروها در اوایل قرن بیستم ، موارد استفاده اتومبیل به عنوان وسیله ای لوکس و تجملی جهت گشت گذار آخر هفته و نشان دادن برتری و منزلت اجتماعی مالک آن تغییر یافت و به صورت وسیله ای ضروری برای رتق وفتق مشکلات روزمره زندگی به خصوص در شهرهای رو به گسترش درآمد و گسترش زندگی شهر نشینی نیز برضرورت تولید بیشتر و متنوع تر انواع خودرو تاثیر نهاد .

در ایران نیز با افزایش ارتباط خارجی وتوسعه زندگی شهر نشینی ، مورد استفاده اتومبیل به عنوان یک کالای لوکس و سپس با تاخیر نسبتا طولانی به عنوان یک کالای ضروری مشهود است . بر اساس اطلاعات موجود ‍، براساس اطلاعات موجود مضفرالدین قاجار اولین پادشاهی بود که اقدام به خرید اتومبیل کرد . او در نخستین سفرش به فرنگ دستور خرید اتومبیل مورد علاقه اش را صادر می نماید و سعدالدوله وزیر مختار ایران در بلژیک را مسؤل این امر می نماید . به هر حال اتومبیلی به سلیقه شاه ایران خریداری و به همراه راننده بلژیکی که به همین منظور استخدام شده بود از راه دریا ارسال می گردد تا قبل از مراجه شاه به پایتخت ، او سوار بر این اتومبیل وارد تهران شود .

هر چند که این اتومبیل اولین خودرو وارد به خاک ایران نبود اما تمایل و رغبت شاه به اتومبیل ، موجب ترغیب سایرین به خصوص متمولان و درباریان ایران به خرید اتومبیل جهت ابراز برتری اجتماعی گردید .

عدم وجود راه های مناسب جهت تردد خودروها در ایران و حتی تهران ، قیمت بالای اتومبیل و آشفتگی های مالی واقتصادی ایران آن روز ، از جمله موانع ورود خودرو به میزان زیاد در عهد قاجاریه بود . واردات خودرو به ایران پس از سال ۱۳۰۰ با توجه به افزایش ارتباطات بین المللی و بهبود راه های مواصلاتی تا حدودی رشد یافت اما رشد بیشتر واردات خودرو مربوط به سالیان پس از جنگ جهانی دوم بود ، به طوری که بر اساس آمار وارقام موجود واردات خودرو به ایران طی سال ۱۳۳۴ بالغ بر ده هزار دستگاه خودرو با ارزش دو میلیارد دویست پنجاه میلیون ریا ل بوده است .

 

تولید اتومبیل به صورت مونتاژ

 

از سال ۱۳۳۷ به دنبال افزایش روز افزون تقاضای خرید خودرو ، اندیشه ساخت اتومبیل البته به صورت مونتاژ در کشورشکل گرفت ، اما اقدامات عملی در این زمینه با صدور تصویب نامه ای در سال ۱۳۴۲ از سوی وزارت اقتصاد در خصوص چگونگی شرایط صدور پروانه ساخت خودرو صورت پذیرفت . پس از صدور تصویب نامه مزبور افرادی با مشارکت برخیاز شرکتهای  خودروسازی خارجی تقاضای صدور پروانه تاسیس شرکت سهامی تولید خودرو را نمودند. از تقاضای پذیرفته شده در آن زمان می توان به صدور پروانه تاسیس شرکت سهامی تولید خودرو را نمودند. از تقاضاهای پذیرفته شده در آن زمان را می توان به صدور پروانه تاسیس برای شرکتهای ایران ناسیونال (ایران خودرو فعلی )شرکت سهامی ایرانی تولید اتومبیل های سیتروئن (سایپای فعلی ) و جنرال موتور ایران (پارس خودرو فعلی) اشاره نمود

 

تاسیس شرکت سهامی ایران تولید اتومبیل های سیترئن

شرکت سهامی تولید اتومبیل های سیتروئن در سال ۱۳۴۴ در زمینی با مساحت ۲۴۰ هزارمتر مربع و زیر بنای ۲۰ هزار متر مربع با سرمایه اولیه ۱۶۰ میلیون ریال تاسیس گردید این شرکت در تاریخ ۱۵ اسفند ماه ۱۳۴۵ تحت شماره ۱۳۳۱ در اداره ثبت شرکتها و مالکیت صنعتی تهران ثبت و در اواخر ۱۳۴۷ با شماره پروانه ۳۳۱۰۹ با مشارکت شرکت سیترئن فرانسه به مرحله بهره برداری رسید.

به موجب پروانه تاسیس از سوی وزارت اقتصاد در سال ۱۳۴۴ با تاسیس ساخت و بهره برداری اتومبیل سواری بیابانی به ظرفیت سالیانه ۴۵۰۰ دستگاه و پس از اجرای کامل ظوابط ساخت تولید در حد نازمندیهای دستگاه موافقت گردیده است . همچنین مبتنی بر اساس نامه اولیه ، شرکت دارای تابعیت ایرانی و با موضوع تولید انواع اتومبیهای سیتروئن و لوازم وقطعات یدکی آن در ایران طبق اجازه وامتیازی که از طرف شرک سهامی اندره سیتروئن فرانسه به شرکت واگذار شده و فروش مصنوعات مزبور و هر گونه اعمال بازرگانی و صنعتی دیگر که به نحوی از انحاء به طور مستقیم یا غیر مستقیم به موضوع شرکت مربوط و یا آن را تسهیل نماید شروع به فعالیت نمود .

به هر حال با صدور پروانه تاسیس و تعیین اعضای هیئت مدیره شرکت فعالیت خودرو را در اواخر سال ۴۵ به صورت رسمی آغاز نمود . تهیه زمین ، احداث نخستین سالن تولید (سالن بدنه و رنگ فعلی ) تهیه ولوازم مورد نیاز و تقاضای ثبت علامت به همراه کلمه SAIPAC (سایپاک ) که موخذ از عبارت فرانسوی

SOCIETE ANNONEME IRANIENNE DE PRODUCTION AUTOMOBILE CITROEN 

بود و همچنین تقاضای ثبت کلمه ژیان برای انواع اتومبیل های تولیدی (هر چند که بعدها برای کلمه ژیان به یک نوع از محصولات شرکت اطلاق گردید .) و از جمله اقداماتی بود که تا سال ۱۳۴۷ یعنی زمان بهره برداری از شرکت صورت گرفت . اولین تولیدات  شرکت کاملا دستی و بدون به کار گیری تجهیزات مدرن در نیمه دوم سال ۱۳۴۷ تولید ژیان با نام اختصادی (ژیان) بود . تولید آکا تنها در سال ۱۳۵۰ ادامه داشت و به طور مجموع ۱۰۳۵ دستگاه آکا در طول ۳ سال تولید و روانه بازار شد . اما تولید ژیان سالیان سال ادامه داشت و هر ساله با افزایش تولید مواجه می شد ، به خصوص از سال ۱۳۵۳ با توجه به نصب و راه اندازی ابزارهای بادی و سایر لوازم و امکانات تولید این خودرو سیر سعودی یافت و در طول ۱۳ سال تولید این خودرو یعتی تا سال ۱۳۵۹ تعداد ۹۹۱۲۹ هزار دستگاه ژیان تولید گردید .

اتومبیل مهاری ، خودرو دیگری بود که تولید آن از سال ۱۳۵۰ در شرکت سهامی ایران تولید اتومبیلهای سیتروئن آغاز و طی ۸ سال تولید ( تا پایان سای ۱۳۵۷ ) مجموعا ۱۰۵۸۴ دسبگاه مهاری تولید و روانه بازار گشت . از دیگر تولیدات این شرکت میتوان به تولید انواع پیکاپ در چهار مدل معمولی ، مسقف ، دولوکس و لوکس و کار اشاره کرد . تولید خودروی بسیار سبک با جنس بدنه فایبر گلاس ، محصول دیگری بود که تنها در طی دو سال ۱۳۵۲و ۱۳۵۳ تولید آن در شرکت ادامه داشت که امروزه  می توان برخی از نخستین تولیدات شرکت سایپا را در سطح شهر ملاحظه نمود .

تغییر نام شرکت

در مورخ ۳۰/۲/۵۴ عنوان شرکت بت حذف کلمه سیتروئن از انتهای عبارت فرانسوی آن به شرکت سهامی تولید اتومبیل تغییر یافت و نام سایپا SAIPA از جمع حروف اول عبارت فرانسوی عنوان شرکت اخذ گردید

SOCIETE ANNONYME IRANIENNE DE PRODUCTION AUTOMOBILE

تولید رنوه

با توجه به لزوم جایگزینی خودروی مناسبتر به جای ژیان که از تکنولوژی به روز تری بر خوردارباشد مسئولین وقت اقدام به انعقاد قراردادی با شرکت رنو به منظور تولید این خودرو در ایران کردند . لذا یکی از محصولات عمده تولید شده در این شرکت خودرو رنوه بود که تولید ۳ درآن از سال ۱۳۵۵ در شرکت سایپا آغاز گردید و سپس تولید مدل ۵ درب آن تا سال ۱۳۷۲ ادامه داشت . دراین سال با جایگزینی اتومبیل کلاس کوچک پراید عملا تولید رنو در شرکت سایپا متوقف شد و خط تولید این خودرو به شرکت پارس خودرو (یکی از اعضای گروه خودروسازی سایپا منتقل گشت .

تولید انواع پراید از سال ۱۳۷۱ با توجه به بررسی های انجام شده و گزارش های تکمیلی که حاوی توجیه فنی و اقتصادی لازم بود جایگزینی خودرویی برتر با تکنولوژی روز و قیمت مناسب احساس گردید . لذا تولید پراید با نام های ابرانی نسیم وصبا در دو مدل ۴و ۵ درب از سال ۱۳۷۲ پس از انعقاد قراردادی با شرکت کیا موتور کره آغاز گردید نکته حائز اهمیت در تولید پراید روند رو به رشد ساخت داخلی قطعات این خودرو می باشد .

در حالی که در بدو تولید این محصول در ایران اکثر قطعات آن از خارج وارد می شد امروزه با تلاش مستمر متخسسین داخلی شاهد ساخت بیش از ۵۸% کل قطعات این خودرو در ایران هستیم . همچنین با تغییرات به عمل آمده بر روی شکل ظاهری این محصول توسط مرکز تحقیقات و نوآوری خودرو شرکت سایپا  مدل های جدیدی از پراید طراحی گردید که دراین میان می توان به مدل پراید استیشن با نام اختصاصی نسیم سفری از سال ۱۳۷۷ به بازار عرضه گردیده است و مدل های دیگری چون پراید لیفت بک و پراید فیس لیفت اشاره نمود .

تولید انواع نیسان

از سال ۱۳۶۲ ، وانت نیسان جونیور نیز با حجم موتور ۲۰۰۰ سی سی جزء تولیدات شرکت سایپا قرار گرفت و از سال ۱۳۶۴ امتیاز ساخت این وانت از شرکت زامیاد خریداری و تولید این خودرو در انحصار شرکت سایپا واقع شد . در سال ۱۳۶۹ به منظور افزایش قدرت این اتومبیل ، با استفاده از تکنولوژی پبشرفته تر موتور جونیور با حجم موتور ۲۴۰۰ سی سی جایگزین موتور قبلی گشت. طراحی ، ساخت و عرضه وانت نیسان دو کابین از سال ۱۳۷۱ و اعمال تغییراتی در اطاق بار این خودرو به منظور افزایش کیفیت آن در سال ۱۳۷۳ از فعالیتهای دیگر شرکت سایپا بود و سرانجام در اواخر سال ۱۳۷۶ با توجه به خرید ۵۱% از کل سهام شرکت زامیاد توسط شرکت سایپا والحاق این شرکت به گروه خودروسازی سایپا ، خط تولید این محصول مجددأ به شرکت زامیاد منتقل گردید .

تولید انواع خودرو کلاس متوسط

در سال ۱۳۷۱ با نصب تجهیزات تولید خودروی کلاس متوسط در سالن های تولید خودرو (رنو ۲۱) یا همکاری شرکت رنو فرانسه و با حجم موتور ۱۷۲۱ آغاز گردید اما هنوز ۲ سال از تولید این خودرو نگذشته بود که طرف فرانسوی خواهان افزایش قیمت محصول تولید شده گردید که با رد این قرارداد تولید رنو ۲۱ فسخ و تولید این خودرو در ایران خاتمه یافت .

به منظور انتخاب و جایگزینی خودرو سواری کلاس متوسط دیگری به جای رنو ۲۱ پس از بررسی و پیگیری های لام ومطالعات فنی و اقتصادی ، خودرو سواری زانیتا از محصولات شرکت سیتروئن بر مبنا و شرایط قرارداد تراز ارزی مطرح و در بهمن ماه سال ۱۳۷۸ قراردادی بین شرکت سایپا و شرکت سیتروئن فرانسه منعقد گردید که بر اساس آن در مرحله نخست و ظرف یک سال شرکت سیتروئن ۱۳ هزار و ۵۰۰ دستگاه خودروی تولیدی سایپا خریداری خواهد کرد و همچنین شرکت سیتروئن متعهد گردیده است که قالبها ئ ابزار وتجهیزات مربوط به قطعات بدنه و وسایل تزیینی خودرو را به تدریج با سایپا منتقل نماید .

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.