فایل ورد کامل پروژه جامع درباره خوردگی در کندانسورهای نیروگاهی و تأثیر آن بر کارایی و عمر مفید نیروگاه
توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد
فایل ورد کامل پروژه جامع درباره خوردگی در کندانسورهای نیروگاهی و تأثیر آن بر کارایی و عمر مفید نیروگاه دارای ۱۱۳ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است
فایل ورد فایل ورد کامل پروژه جامع درباره خوردگی در کندانسورهای نیروگاهی و تأثیر آن بر کارایی و عمر مفید نیروگاه کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.
توجه : در صورت مشاهده بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی فایل ورد کامل پروژه جامع درباره خوردگی در کندانسورهای نیروگاهی و تأثیر آن بر کارایی و عمر مفید نیروگاه،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد
بخشی از متن فایل ورد کامل پروژه جامع درباره خوردگی در کندانسورهای نیروگاهی و تأثیر آن بر کارایی و عمر مفید نیروگاه :
چکیده
کندانسور یکی از قسمت های مهم نیروگاه است که نشتی آن باعث ورودآب خنک کن آلوده به قسمت آب سیکل می شود، که در نهایت خسارت های فراوانی به بویلر، توربین و دیگر اجزاء نیروگاه وارد می شود
نشتی های بوجودآمده معمولاً در اثر خوردگی های سمت بخار یا سمت آب است که سهم سمت آب بیشتر است. از جمله خوردگی های سمت آب،خوردگی سایشی در ابتدا و انتهای ورودی و خروجی آب لوله، خوردگی های گالوانیک درمحل اتصال لوله به تیوب شیت، خوردگی حفره ای و شیاری در امتداد لوله ها ، خوردگی تنشی (SCC) در سمت بخار و درمحل رولینگ انتهای لوله ها را می توان نام برد.
اعمال بازدارنده های خوردگی ، استفاده از پوشش های رنگ و لاستیک درون جعبه آب، استفاده از اینسرت های پلاستیکی در ورودی و خروجی لوله آب و اعمال حفاظت کاتدی و نیز ملاحظات بهرهبرداری صحیح از واحد و انجام اسید شویی های به موقع و مناسب، آگاهی از وقوع نشتی و پیدا کردن محل دقیق نشتی ها با استفاده از روشهای مختلف، تمیزکاری لوله های رسوب گرفته با استفاده از سیستم گلوله های اسفنجی و … مهمترین روش های پیشگیری از نشتی به شمار می رود.
فصل اول
عملکرد کندانسور ، شرایط کاری ،
مواد و آلیاژ های بکار رفته در آن
فصل اول
عملکرد کندانسور ، شرایط کاری ، مواد و آلیاژهای بکار رفته در آن
چگالنده ها دستگاه هایی هستندکه جهت تقطیر بخار بکار می روند به طوری که عمل تقطیر با گرفتن گرمای نهان بخار توسط سیال خنک کننده، که آب یا هوا میباشد انجام میگیرد. کندانسورها به انواع مختلفی تقسیم بندی میشوند.این تقسیم بندی ها بر حسب نوع تماس بخار و سیال خنک کننده و نیز بر حسب جهت جریان های بخار و سیال خنک کننده می باشد. انتخاب نوع کندانسور نیز بر حسب مقتضای موردمصرف صنعتی، نیروگاهی و محل بکارگیری آن صورت می گیرد.
در این فصل لزوم کندانسور در نیروگاه ، شرایط کاری ، مواد و آلیاژهای بکار رفته مورد بررسی قرار گرفته است.
۱-۱-تعریف ودلایل لزوم کندانسور در نیروگاه
کندانسور بزرگترین مبدل حرارتی نیروگاه است که عمل تقطیر بخار خروجی از قسمت فشار پایین توربین بخار را انجام می دهد. این عمل در شرایط اشباع و با گرفتن حرارت نهان (نامحسوس) بخار توسط سیال خنک کننده انجام می پذیرد. شکل (۱-۱) نشان دهنده موقعیت کندانسور در نیروگاه می باشد.
(تصاویر در فایل اصلی موجود است)
کندانسورهای نیروگاهی به نحوی طراحی می شوند که پاسخگوی نیازهای بیان شده در ذیل گردند :
الف- به عنوان منبع سرد موردنیاز موتور حرارتی (نیروگاه)
ب- جهت افزایش راندمان حرارتی نیروگاه
ج- جهت تقطیر بخار خروجی توربین و نگهداری آب تغذیه بطور ناخالص
د- جهت هوازدایی از آب چگالیده شده و آب اضافی در هر سیکل توربین
و – جهت جمع آوری درین های حرارتی ، آب تغذیه جبرانی ، درین های بخار، درین های اضطراری و راه اندازی
۱-۲-انواع سیستم خنک کننده
بعد از تقطیر بخار درکندانسور توسط آب خنک کننده، سیستمی مورد نیازمی باشد که بتوان سیال خنک کننده را خنک کرد و برای تقطیر مجدد بخار به کندانسور وارد نمود که به این سیستم ، سیستم خنک کن می گویند. انواع سیستم خنک کن در جدول (۱-۱) دسته بندی شده است.
جدول (۱-۱) : انواع سیستم خنک کننده
(جداول در فایل اصلی موجود است)
۱-سیستم های باز
۱-۱- با استفاده از آب دریاچه (نیروگاه نکا)
۱-۲-با استفاده از آب دریا ( نیروگاه بندر عباس)
۱-۳- با استفاده از آب رودخانه
۲-سیستم های بسته
۲-۱- سیستمهای خنک کنندهتر
۲-۱-۱- استخرهای خنک کننده
۲-۱-۲-برجهای خنک کننده تر (نیروگاههای تبریز ، همدان ، بعثت و …)
۲-۲- سیستم های خنک کننده خشک
۲-۲-۱- خنک کننده خشک غیر مستقیم( برج هلر؛شهید رجایی )
۲-۲-۲- خنک کننده خشک مستقیم( کندانسور هوایی طوس)
(تصاویر در فایل اصلی موجود است)
۱-۳- انواع کندانسور
تقسیم بندی انواع کندانسورها بر حسب نوع تماس بخار و سیال خنک کننده و نیز بر حسب جهت جریان های بخار وسیال خنک کننده می باشد. و هر کدام از این کندانسورها بر حسب مقتضای مورد مصرف صنعتی ، نیروگاهی و محل بکارگیری آن انتخاب می شوند. در جدول (۱-۲) انواع کندانسور آمده است.
جدول (۱-۲) انواع کندانسور
۱-کندانسور تماس مستقیم
۱-۱-نوع پاششی ۱-۲-نوع بارومتریک
۱-۳-نوع جت ۱-۴-نوع فیلمی
۱-۵-نوع حبابی
۲-کندانسور سطحی
۲-۱-نوع آب وبخار
۲-۲-نوع هوا و بخار
۲-۲-۱ -جریان اجباری هوا
۲-۲-۲-جریان مکشی هوا
۲-۲-۳-جریان طبیعی هوا
۱-۳-۱- کندانسورهای تماس مستقیم
از کندانسورهای تماس مستقیم در موارد زیر استفاده می شود:
۱- سرمایه گذاری پایین مدنظر باشد.
۲- بازیافت آب کندانسه شده مورد نظر نباشد.
ساخت و بهره برداری از کندانسورهای تماس مستقیم به طور نسبی ساده می باشد و برای مقدار کمتر از ۲۵۰۰۰۰ (پوند/ساعت) بخار استفاده میشوند.
این کندانسورها در نیروگاه های ژئوترمال ، خورشیدی و نیروگاه هایی ازاختلاف دمای آبهای اقیانوس استفاده می کنند نیز در نیروگاه هایی که از سیستم خنک کن برج خشک غیر مستقیم استفاده می کنند بکار گرفته میشوند.
بطور معمول در کندانسور تماس مستقیم، زمانی که بخار و آب سیرکوله (گردشی) مخلوط می شوند بازیافت چگالیده خالص مشکل می شود و همچنین آب تغذیه افزودنی بزرگتری مورد نیاز بوده و خلا کمتری نسبت به کندانسورهای سطحی بدست می آید. این کندانسورها در نیروگاه های بزرگ تاسیس نمی شوند ولی به جهت استفاده با سیستم خنک کننده برج خشک غیر مستقیم اندکی تمایل پیدا شده است.{۱}
نمونه هایی از کندانسورهای تماس مستقیم در شکلهای (۱-۲) ،(۱-۳) و (۱-۴) آمده است.
(تصاویر در فایل اصلی موجود است)
در صورتیکه مقدار آب کافی جهت استفاده در برج های خنک کننده مرسوم، موجود نباشد از کندانسور نوع تماس غیرمستقیم (خنک کننده باهوا) استفاده خواهد شد، چراکه آب تلف شده بوسیله تبخیر و خروجی برج خنک کن تقریباً معادل بخار تقطیر شده از خروجی توربین است.
۱-۳-۲- کندانسورهای سطحی یا تماس غیر مستقیم
در این نوع کندانسورها، سیال خنک کننده و بخار هیچگونه اختلاطی با هم ندارند و قادرند خلاهای بالایی را ایجاد نمایند، لذا در نیروگاه های بزرگ استفاده می شوند.
۱-۳-۲-۱- کندانسور تماس غیر مستقیم خنک کننده با هوا
در یک کندانسور هوایی ، با عبور هوای خنک کننده از لابلای پره ها در قسمت سطوح بیرونی لوله ها بخار در درون لوله هاتقطیر می شود. جنس لوله ها عموماٌ از آلومینیوم می باشد چرا که خواص انتقال حرارت خوب داشته و در دسترس می باشد. در شکل (۱-۵) نمایشی از کندانسور هوایی آمده است.
مواردی که در طراحی مورد بررسی و رسیدگی قرار می گیرند عبارتند از :
– ضریب کل انتقال حرارت نهایی
– افت فشار طرف بخار
– شکل توزیع بخار
– تمرکز گازهای غیر قابل تقطیر
– شرط حفظ و نگهداری از یخ زدگی{۱}
-۳-۲-۲- کندانسور سطحی آب و بخار
وقتی آب معمولی به مقدار زیاد در دسترس قرار میگیرد غالباً دارای ناخالصی زیادی است ، (آب دریا و رودخانه). در این صورت برای استفاده از عمل خنک کنندگی این نوع آب از دو سیستم مجزا از هم در کندانسور استفاده می گردد بطوریکه بخار بطور مجزا از قسمت داخل کندانسور عبور می نماید در صورتیکه آب خنک کننده از داخل لوله های موجود در کندانسور می گذرند.
سطوح خنک کنندگی شامل لوله هایی با قطر کم می باشند و چون آب خنک کننده هیچگونه تماسی با بخار ندارد بنابراین درجه خلوص آن اهمیت زیادی نخواهد داشت. شکل (۱-۶) نمایشی از یک کندانسور سطحی آب و بخار است.{۵}
(تصاویر در فایل اصلی موجود است)
- لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
- همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
- ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.
یزد دانلود |
دانلود فایل علمی 