فایل ورد کامل گزارش کارآموزی در شرکت پارسخودرو؛ تحلیل فرآیندهای تولید خودرو، کنترل کیفیت و فناوریهای نوین صنعتی
توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد
فایل ورد کامل گزارش کارآموزی در شرکت پارسخودرو؛ تحلیل فرآیندهای تولید خودرو، کنترل کیفیت و فناوریهای نوین صنعتی دارای ۵۲ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است
فایل ورد فایل ورد کامل گزارش کارآموزی در شرکت پارسخودرو؛ تحلیل فرآیندهای تولید خودرو، کنترل کیفیت و فناوریهای نوین صنعتی کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.
توجه : در صورت مشاهده بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی فایل ورد کامل گزارش کارآموزی در شرکت پارسخودرو؛ تحلیل فرآیندهای تولید خودرو، کنترل کیفیت و فناوریهای نوین صنعتی،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد
بخشی از متن فایل ورد کامل گزارش کارآموزی در شرکت پارسخودرو؛ تحلیل فرآیندهای تولید خودرو، کنترل کیفیت و فناوریهای نوین صنعتی :
فصل اول
تاریخچه شرکت پارس خودرو
این شرکت در سال ۱۳۳۵ با نام شرکت جیپ تأسیس گردیده و عمدتاً در رابطه با واردات و فروش اتومبیلهای جیپ ویلیز و قطعات یدکی آنها فعالیت داشت. در سال ۱۳۳۸ شرکت جیپ، کارخانهای در جاده مخصوص کرج (محل کنونی پارس خودرو) احداث و مونتاژ انواع اتومبیلهای جیپ در ایران را آغاز نمود و به دنبال احداث سالنهای پرس و ساخت قطعات و توسعه عملیات در سال ۱۳۴۵، تولید اتومبیلهای آریا، شاهین (رامبلر) به محصولات قبلی اضافه گردید. در تاریخ ۴/۲/۱۳۵۲ شرکت موتور جک (سهام خاص) از طریق انتقال دارائیها و تعهدات شرکت جیپ تأسیس و به ثبت رسید. و در تاریخ ۸/۲/۱۳۵۲ بر طبق مصوبه مجمع عمومی فوقالعاده این شرکت به فروش ۴۵% از سهام خود به شرکت جنرال موتورز آمریکا، به شرکت جنرال موتورز ایران تغییر نام داد و نام آن به شرکت جنرال موتورز ایران (سهام خاص) تغییر یافت. به دنبال پیروزی شکوهمند اسلامی و به استناد موافقت نامه شماره ۱۶۲۳۱ مورخ ۳۰/۸/۱۳۵۹ سازمان صنایع ملی ایران نام شرکت به، شرکت خودروسازی ایران (سهام خاص) تغییر یافت و در نهایت به استناد موافق نامه شماره ۱۸۵۳۲ مورخ ۱۳/۱۰/۱۳۵۹ نام آن به شرکت پارس خودرو (سهام خاص) تغییر نمود.
شرکت پارس خودرو بر اساس صورتجلسه مجمع فوقالعاده مورخ ۲۶/۱/۱۳۷۱ و با استناد به ماده ۲۷۸ قانون تجارت، از سهام خاص به سهام عام تبدیل گردید و اساسنامه جدید شرکت مشتمل بر ۸۰ ماده و ۱۵ تبصره مورد تصویب قرار گرفت و جایگزین اساسنامه قبلی گردید. موضوع فعالیت شرکت طبق ماده ۳ ، اساسنامه ساخت و مونتاژ انواع وسائط نقلیه موتوری و انجام فعالیتهای بازرگانی در رابطه با واردات و فروش خودروهای تولیدی و قطعات یدکی آنها اعلام شد.
کارخانجات جیپ (جنرال موتورز ایران) متعاقباً ضمن ادامه تولید انواع جیپ، به جای سواریهای آریا و شاهین که تولید آنها تا سال ۱۳۵۱ ادامه داشت، تولید مدل سواری اپل به نام شورلت ایران ۲۵۰۰ و ۲۸۰۰ و رویال را در سالن سواری آغاز و تا سال ۱۳۵۵ ادامه داد و پس از آن با تولید انواع سواریهای شورلت نوا و بیوک و نیز کادیلاک سویل نسبت به جایگزینی اتومبیلهای اپل اقدام نمود. که تولید این سواریها نیز به دلیل قطع رابطه با آمریکا در سال ۱۳۶۱ خاتمه یافت. در سال ۱۳۶۴ تولید ۷۲۰۰ دستگاه قطعات منفصله اتومبیل شورلت نوا و بیوک حاصل از شکایت ایران، مجدداً آغاز گردید و پس از پایان یافتن تولیدات مذکور، پروژه نیسان جایگزین آن شد. به دلیل قطع رابطه با شرکت جنرال موتورز آمریکا در سال ۱۳۵۹ و به منظور ادامه فعالیت شرکت، تولید جیپهای توسن با قطعات منفصله هندی دریافتی از شرکت ماهیندرا آغاز و به دلیل کیفیت پایین موتور و گیربکس آنها و مذاکرات با شرکت ماهیندرا در سال ۱۳۶۴، موتور و گیربکس آنها از طریق شرکت میتسوبیشی ژاپن جایگزین گردید. علاوه بر تولیدات فوق از سال ۱۳۶۳ تولید جیپ لندرور (اسپانیایی) آغاز و تا سال ۱۳۶۷ ادامه داشت. در سال ۱۳۶۴ قراردادی فیمابین شرکت نیسان موتور ژاپن و سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران منعقد گردیده و شرکت پارس خودرو به عنوان مجری بخشی از طرح تعیین گردید. تولید اتومبیلهای نیسان پاترول (دو درب، چهار درب، وانت) از بهمن ماه ۱۳۶۵ آغاز گردیده و با اعمال تغییرات از سوی واحد دو مدل دیگر (آمبولانس و پولرسانی) براساس مدل پایه چهار درب طراحی و بترتیب در سالهای ۱۳۶۶ و ۱۳۶۸ به تولیدات افزوده شد.
در سال ۱۳۶۸ با تلاش واحدهای مهندسی محصول و ابزار اصلاحاتی بر روی بدنه و سایر قطعات جیپ شهباز بعمل آمد که در نتیجه جیپ صحرا با کیفیت و قابلیتهای بهتری به تولید انبوه رسید. همچنین در پایان سال ۱۳۷۴ شرکت نسبت به انعقاد قرارداد انتقال خطوط تولید خودرو و سواری سپند (رنو ۵) از شتاب خودرو (وابسته به سایپا) اقدام نمود که هم اکنون تولید این خودرو در شرکت متوقف شده است. در سال ۱۳۷۳ با عنایت به تاریخ خاتمه تولید پاترول ۶ سیلندر در پایان سال ۱۹۹۵ میلادی و نیسان پاترول ۴ سیلندر در پایان سال ۱۹۹۷ میلادی در کمپانی نیسان، اقداماتی از جنب شرکت جهت تولید داخلی خودرو دو دیفرانسیل VAN (بهبود یافته) از طریق انعقاد قرارداد با شرکت تحقیقات و نوآوری صنایع خودرو مقرر گردید، و تولید ون بهبود یافته از سال ۱۳۷۹ مطابق برنامه خودکفایی و سازماندهی ساخت کشور یا ۹۰% خود اتکایی آغاز گردید که هم اکنون نیز تولید این خودرو متوقف شده است. در اواخر سال ۷۸، در پی عرضه سهام شرکت در بازار بورس توسط سازمان گسترش صنایع و نوسازی ایران، سایپا موفق شد ۵۱% از سهام شرکت را خریداری نماید.
از جمله پروژههای تحقیقاتی- مطالعاتی انجام پدیرفته در این سال بررسی و امکان سنجی مونتاژ خودرو و سواری سیتروئن در پارس خودرو بود که با عنایت به ظرفیت خالی کارخانه و بازار بالقوه خودرو سواری در کشور موجب گردید شرکت پارس خودرو نسبت به انعقاد قرارداد انتقال خطوط تولید خودرو سواری سپند از شرکت سایپا و خرید کلیه قالبها و فیکسچرها و قطعات منفصله موجود و انتقال قراردادهای ساخت قطعات مربوطه اقدام نماید.
این شرکت دارای ۲۳۹۶ نفر پرسنل میباشد که ۸۸۵ نفر کارمند، حدود ۱۵۰۰ نفر کاگر میباشد.
که از این تعداد ۹۹۵ نفر در بخش تولید و ۸۹۱ نفر در بخش پشتیبانی و خدمات و ۵۱۰ نفر در بخش اداری مشغول به خدمت میباشند. از مجموع پرسنل فوق ۱۳۷ نفر دارای مدرک لیسانس و بالاتر، ۳۵۵ نفر دیپلم و فوقدیپلم و ۱۹۰۴ نفر زیر دیپلم میباشند.
براساس چارت سازمانی، این شرکت دارای هفت معاونت شامل: معاونت اجرائی، معاونت اداری، معاونت بازرگانی، معاونت ساخت، معاونت مالی، معاونت خدماتی، معاونت فنی و مدیریت میباشد. قسمتی که تحت نظارت مدیریت میباشد مهندسی تولید است که کار آن یک کار نظارتی است، مهندسی تولید از سه قسمت بدنه، شاسی، و پارسس (P ROCESS) تشکیل شده که هر یک اهداف و وظیفه خاص خود را دارند. این شرکت دارای سالنهای پرس، ساخت بدنه، سالن قطعات، صافکاری جیپ، سالن مونتاژ ۱ (سپند و PK)، سالن مونتاژ ۲ (نیسان پاترول، آمبولانس، سافاری، سرانزا، رونیز، پیکاپ، پولرسان) میباشد.
۱-۲ تولیدات شرکت از بدو تأسیس
تولیدات پارس خودرو از بدو تأسیس تا سال ۸۴ را میتوان به گروههای زیر تقسیمبندی کرد:
۱-انواع مدل جیپ در مدلهای شهباز، توسن، صحرا، لندرور
۲-انواع مدل استیشن در مدلهای آهو، نیسان پاترول، آمبولانس، پولرسانی، سرانزا، رونیز و پاریز که در آذرماه تولید آن شروع میشود.
۳-انواع سواری در مدلهای آریا، شاهین، شورلت (مدل ۲۵۰۰ و ۲۸۰۰ و رویال)، سپند، PK.
۴-انواع وانت در مدلهای شورلت، سیمرغ، نیسان پاترول، پیکاپ
خودرویی که در حال حاضر در این شرکت در حال تولید است، سرانزا میباشد. سرانزا خودرویی است که تلفیقی از طراحی کارخانه نیسان ژاپن و تایرونگ (THAIRUNG) تایلند میباشد. در واقع میتوان بدنه سرانزا را به دو بخش تقسیم کرد، ستون جلوی خودرو همانند پیکاپ تک کابین است به همین دلیل از موتور پیکاپ و درهای جلو آن که ساخت کارخانه نیسان است، استفاده شده است. اما ستون عقب سرانزا ساخت تایلند میباشد، از این رو درهای عقب، برفپاککن عقب، شیشه شور عقب، کولر عقب، و کلیه قطعات که در قسمت انتهایی خودرو به کار برده میشوند از کشور تایلند وارد میشوند.
در این گزارش سعی شده است که در زمینه سیستم های برقی این خودرو و اطلاعات مفیدی ارائه شود. مطالب مربوطه به تجهیزات برقی سرانزا را به طور جزء به جزء در فصل بعد بررسی میکنیم.
۲-۱مقدمه: روند تولید برق در خودرو
نخستین عامل مهم برای گردش درآمدن موتور و حرکت اتومبیل نیروی برق میباشد، تا زمانی که موتور خاموش است تأمین انرژی مورد نیاز انرژی مورد نیاز بر عهده باتری میباشد ولی به محض اینکه موتور روشن میشود باید بوسیلهای باتری که دارای توان محدودی است شارژ بشود. بعضی قطعات با همان مقدار ولتاژ تولیدی توسط باتری راهاندازی میشوند، ولی به علت تعدد مصرف کنندهها و سرعتهای مختلف سیستمی برای کنترل خودکار در مورد برق جاری نیاز است، که ولتاژ بالاتری را برای راهاندازی دیگر مصرف کنندهها تولید کند، از این روناگریز هستیم بخشی را به منظور مرتفع ساختن این هدف در موتور خودرو قرار دهیم، این وظیفه بر عهده دینام (آلترناتور) میباشد. در سیستم الکتریکی اتومبیل جریان متناوب هیچ استفادهای ندارد زیرا برای شارژ باتری و راهاندازی مدارهای الکترونیک به جریان مستقیم نیاز داریم. ولتاژ خروجی دینام نیز صرفنظر از دور موتور و برق مصرفی، باید ثایت بماند.
۲-۲ باتری:
باتری از صفحات مثبت پراکسید سرب، صفحات منفی اسفنجی سولفوریک رقیق تشکیل میشود.
صفحههای باتری مانند شبکههای ریختهگری شده که جریان را از خود عبور میدهند. برای جلوگیری از تماس صفحات مثبت و منفی، از شبکههای پلاستیکی یا کائوچو استفاده میشود. در باتری تعداد صفحات منفی بیشتر از صفحات مثبت است. محلول داخل باتری یا همان الکترولیت از ۳۶% اسید سولفوریک و ۶۴% آب تشکیل شده که الکترولیت را اسید (آب) باتری مینامند. ولتاژ پیل را یونهایی تولید میکنند که بر اثر فشار محلول از الکترودهای وارد محلول میشود. ظرفیت باتری را با تعداد که باتری قادر به تأمین جریان است، میسنجند. باتری اتومبیل باید شرایط مهم زیر را برآورده سازد:
-برق ذخیره کند و بتواند رد زمان مناسب آن را با سرعت کافی برای استارت زدن به استارت برساند.
-استفاده از چراغ پارک را به مدت معقول امکانپذیر کند.
-وقتی موتور خاموش است، استفاده از لوازم جانبی اتومبیل را ممکن کند.
-نوسانات ولتاژ را بگیرد.
-سیستمهای حافظه پویا و دزدگیر در مدتی که راننده اتومبیل را ترک میکند، فعال نگه دارد.
باتری
۱۲ ولت ۶۰ آمپر ساعت
قسمتهای مختلف باتری و انواع آن که امروزه استفاده میشود.
۲-۳ دینام:
دینام تشکیل شده است از روتورو استاتور اساس کار آن القای الکترومغناطیسی ناشی از یک آهنربای چرخان در داخل حلقه یا حلقههای ساکنی از سیم است. آهنربای چرخان، آهنربایی الکتریکی است که از طریق دو کلکتور به آن برق میرسد. رایجترین طرح آنها را آمیچر قطب پنجهای مینامند. دینام دارای سه آرمیچر میباشد. تعداد سیم پیچهای استاتور باید با تعداد قطبهای سنگ آرمیچر برابر باشد. در بیشتر دینامها از سیم پیچها با اتصال ستاره استفاده میشود. برای استفاده از خروجی دینام به منظور پرکردن باتری و برقرسانی به قطعات برقی خودرو باید جریان خودرو باید جریان متناوب خروجی از دینام را به جریان مستقیم تبدیل کرد. به همین دلیل در داخل دینام از تعدادی دیود برای یکسو کردن جریان خروجی استفاده میکنند. برای یکسو سازی تمام موج یک دینام سه فاز شش دیود را به پوسته انتهایی دینام وصل میکنند و دیودهای منفی را روی یک صفحه آلومینیومی به نام هیت سینک نصب میکنند. در غیر این صورت برعکس عمل میکنند. اغلب در این مدارات از سه دیود مثبت دیگر هم استفاده میشود، البته در اندازه کوچکتر، به منظور اینکه جریان اندکی را برای سیم پیچهای روتور تأمین کند. امروزه گرایش در جهت ساختن دینامهایی با خروجی هر چه بیشتر است زیرا مصرف برق در اتومبیلهای جدید هر روز بیشتر میشود، مشکل اصلی که باید حل شود تولید خروجی بالا در دورههای کم موتور میباشد. یکی از راهحلها استفاده از تحریک متغیر است، اما این راه هم مشکلات خاص مکانیکی دارد. راهحل دیگر جریان است، که در آن گرایش به ساخت دینامهایی با دور بسیار بالا است که میتوانند از نسبت تحریک بالاتری استفاده کنند و در نتیجه وقتی دور موتور پایین است آنها با دور بالا کار میکنند. ویژگیهای دینام سرانزا عبارتست از:
- لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
- همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
- ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.
یزد دانلود |
دانلود فایل علمی 