فایل ورد کامل بررسی نقش هوش معنوی و خودکارآمدی در پیشبینی انگیزش تحصیلی و پیشرفت علمی دانشجویان
توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد
فایل ورد کامل بررسی نقش هوش معنوی و خودکارآمدی در پیشبینی انگیزش تحصیلی و پیشرفت علمی دانشجویان دارای ۲۴ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است
فایل ورد فایل ورد کامل بررسی نقش هوش معنوی و خودکارآمدی در پیشبینی انگیزش تحصیلی و پیشرفت علمی دانشجویان کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.
این پروژه توسط مرکز فایل ورد کامل بررسی نقش هوش معنوی و خودکارآمدی در پیشبینی انگیزش تحصیلی و پیشرفت علمی دانشجویان۲ ارائه میگردد
توجه : در صورت مشاهده بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی فایل ورد کامل بررسی نقش هوش معنوی و خودکارآمدی در پیشبینی انگیزش تحصیلی و پیشرفت علمی دانشجویان،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد
بخشی از متن فایل ورد کامل بررسی نقش هوش معنوی و خودکارآمدی در پیشبینی انگیزش تحصیلی و پیشرفت علمی دانشجویان :
فایل ورد کامل بررسی نقش هوش معنوی و خودکارآمدی در پیشبینی انگیزش تحصیلی و پیشرفت علمی دانشجویان
دانلود پروپوزال و روش فایل کارشناسی ارشد
فایل ورد کامل بررسی نقش هوش معنوی و خودکارآمدی در پیشبینی انگیزش تحصیلی و پیشرفت علمی دانشجویان به همراه فایل ورد کامل بررسی نقش هوش معنوی و خودکارآمدی در پیشبینی انگیزش تحصیلی و پیشرفت علمی دانشجویان
فهرست منابع و مواخذ
در ۱۸ صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc
خلاصه قسمتی از متن :
بیان مسأله اساسی فایل به طور کلی (شامل تشریح مسأله و معرفی آن، بیان جنبههای مجهول و مبهم، بیان متغیرهای مربوطه و منظور از فایل) :
انگیزش متغیری فرضی است که روانشناسان تربیتی بود و نبود و درجات آن را در دانش آموزان از راه مشاهده رفتار و یا نمرات درسی در فضای آموزشی استنباط میکنند (ریو ،۲۰۰۵). منظور از انگیزه پیشرفت میل یا اشتیاق برای کسب موفقیت و شرکت در فعالیتهایی است که موفقیت در آنها به کوشش و توانایی شخص وابسته است. (اسلاوین ، ۲۰۰۶، : سیدمحمدی،۱۳۸۵ ).
پیاژه، یکی از طرفداران روانشناسی تحولی، معتقد است که تغییرات در تحول شناختی تدریجی است و هرگز ناگهانی اتفاق نمیافتد (شریفی درآمدی، ۱۳۸۰). عوامل انگیزشی و شناختی از جمله عوامل درون فردی مؤثر بر یادگیری محسوب می شوند. روان شناسان و متخصصان تعلیم و تربیت از دیرباز به بررسی تأثیر عوامل انگیزشی در یادگیری و عملکرد دانش آموزان در حوزه های گوناگون درسی توجه داشته اند (لینن برینک و پنتریچ ،۲۰۰۲، به نقل از محسن پور).
خودکارآمدی ، یکی از مفاهیم مورد تأکید در نظریه های یادگیری است . خودکارآمدی به قضاوت فرد در مورد توانایی های خود برای انجام موفقیت آمیز یک تکلیف یا کار گفته می شود. (وولفلک و همکاران ، ۲۰۰۴؛ به نقل از سیف ،۱۳۸۷).
به نظر بندورا خودکارآمدی، به نقش اعتماد، اطمینان و عزّت نفس فرد نسبت به تواناییهایش در انجام رفتار نا خواسته شده از وی تأکید دارد (بندوراو آدامز ،۲۰۰۲) باورهای خودکارآمدی تعیین می کند که افراد تا چه اندازه برای فعالیت های خود انرژی صرف میکنند و تا چه میزان در برابر موانع مقاومت می نمایند.(پاجاراس و شانک ،۲۰۰۱ ؛ به نقل از زینلی پور و همکاران، ۱۳۸۸).
خودکارآمدی بر رفتار فرد بسیار تأثیرگذار است . به عنوان مثال، دانش آموز دارای خودکارآمدی سطح پایین ممکن است حتی برای یک امتحان خودش را آماده نکند ؛ زیرا فکر میکند که هر اندازه زحمت بکشد، فایده ای نخواهد داشت (سانتروک ،۲۰۰۴؛ به نقل از سیف، ۱۳۸۷). در مقابل، شخص برخوردار از خودکارآمدی سطح بالا در انجام کارها امیدوارتر و موفق تر است . بدین ترتیب، یادگیری ما به وسیله ی خودکارآمدی سطح پایین محدود می شود و به وسیله ی خودکارآمدی سطح بالا افزایش می یابد (سیف، ۱۳۸۷) بنابراین، خودکارآمدی اطمینانی است که شخص، رفتار خاص را با موفقیت به اجرا می گذارد و انتظار نتایج به دست آمده را دارد (بندورا و اس چاک ،۲۰۰۵).به طور کلی هنگامی که افراد بر این باور باشند که قابلیت ها و تواناییهای لازم برای انجام کار یا فعالیتی را دارند، برای انجام آن تکلیف وقت بیشتر ی صرف میکنند و در نهایت به نتایج بهتری دست پیدا خواهند کرد . ادراک افراد از خود، بر تفکر، انگیزش، عملکرد و هیجانات فرد تأثیر می گذارد(پروین،۱۳۷۴؛به نقل از زینلی پور و همکاران، ۱۳۸۸) گرین، میلر، کروسن و آکی (۲۰۰۴، به نقل از بختیارپور و همکاران،۱۳۸۹ ) خودکارآمدی را عاملی مهم در پیش بینی عملکرد تحصیلی در حوزه های خاص قلمداد کردند.ولتز (۲۰۰۴؛ به نقل از بختیارپور و همکاران، ۱۳۸۹) در مطالعه ای نشا ن داد که خودکارآمدی، با سطوح بالای بهره گیری از راهبردهای شناختی و فراشناختی و هم چنین پایداری در انجام دادن تکالیف درسی رابطه ی معناداری دارد. نتایج فایل های پنتریچ و دیگروت نشان داد که شرکت کنندگانی که آموزش خودکارآمدی را دیدند نسبت به گروه کنترل از عملکرد تحصیلی بهتری برخوردار بودند.
از سوی دیگر، یکی از عوامل مؤثر در گرایش افراد به مطالعه و یادگیری، انگیزش پیشرفت می باشد. در واقع، این عامل ، نقش اساسی و مهمی در یادگیری دارد و موتور حرکت فرد برای رفتارهایی است که به یادگیری بهتر و مؤثرتر منجر میشود . به همین دلیل، یکی از متغیرهای مورد مطالعه در فایل حاضر، انگیزه ی پیشرفت است . واضعان اصلی نظریه ی انگیزش پیشرفت مک کللند و همکاران (۱۳۹۵) هستند. انگیزه ی پیشرفت، یعنی میل یا اشتیاق برای کسب موفقیت و شرکت در فعالیت هایی که موفقیت در آن ها به کوشش و توانایی شخصی وابسته است. (اسلاوین ، ۲۰۰۶؛ به نقل از سیدمحمدی).
باورهای خودکارآمدی، احساس، فکر، رفتار و انگیزه ی فراگیران را تحت تأثیر قرار می دهد(بندورا ،۱۹۹۳ ؛ به نقل از زیمرمن ، ۲۰۰۶).طبق فایلهای مک کان (۱۹۹۹) دانش آموزانی که از سطح خودکارآمدی بالایی برخوردارند، نسبت به نتایج کار خود نیز دیدگاه مثبتی دارند. بنابراین چنین به نظر میرسد که سطح خودکارآمدی بالا باعث افزایش انگیزه ی پیشرفت و برانگیختگی درونی در فرد میگردد. دانش آموزانی که از درون برانگیخته میشوند،عمدتاً هدفشان فهمیدن مطالب است. یافته های فایل عباسیانفرد و همکاران (۱۳۸۹)نشان داد که خودکارآمدی در چهار بعد خودرهبری، خودتنظیمی، خودتهییجی و خودباوری با انگیزه ی پیشرفت رابطه دارد. بین انگیزه ی پیشرفت و خودکارآمدی رابطه ی تداخلی و تعاملی وجود دارد. معمولاً دانش آموزان با خودکارآمدی بالا شاهد موفقیتهای چشمگیری در موقعیت های تحصیلی خود هستند. (بندورا، ۱۹۸۶ ؛ به نقل از عباسیانفرد و همکاران، ۱۳۸۹).
مفهوم هوش معنوی در ادبیات آکادمیک روان شناسی برای اولین بار در سال ۱۹۹۶ توسط استیونز و بعد در سال ۱۹۹۹ توسط امونز مطرح شد. به موازات این جریان، گاردنر (۱۹۹۹) مفهوم هوش معنوی را در ابعاد مختلف مورد نقد و بررسی قرار داد و پذیرش این مفهوم ترکیبی، معنویت و هوش را به چالش کشید. هوش معنوی، موضوع جالب و جدیدی است که مطالب نظری و نیز یافته های فایلی و تجربی در مورد آن بسیار اندک است. اخیراً، این موضوع نظر بسیاری از صاحب نظرات و محققان را به خود جلب کرده است. هوش معنوی قادر است هشیاری یا احساس پیوند با یک قدرت برتر یا یک وجود مقدس را تسهیل کند یا افزایش دهد. (سیکس و تورنس، ۲۰۰۹) هوش معنوی سازه های معنویت و هوش را درون یک سازه جدید ترکیب می کند. در حالی که معنویت با جستجو و تجربه عناصر مقدس، معنا، هوشیاری اوج یافته و تعالی در ارتباط است که از چنین موضوعات معنوی برای تطابق و کنش اثربخش و تولید محصولات و پیامدهای با ارزش استفاده می کند. (امونز ، ۲۰۰۰).به طور کلی می توان پیدایش سازه هوش معنوی را به عنوان کاربرد ظرفیت ها و منابع معنوی در زمینه ها و موقعیت های عملی در نظر گرفت. افراد زمانی هوش معنوی را به کار می برند که بخواهند از ظرفیت ها و منابع معنوی برای تصمیم گیری های مهم و اندیشه در موضوعات معنوی برای تصمیم گیری های مهم و اندیشه در موضوعات و جودی یا تلاش در جهت حل مسائل روزانه استفاده کنند.(امونز و همکاران، ۲۰۰۰ ) بنابراین، هوش معنوی موضوعات ذهنی معنویت را با تکالیف بیرونی جهان واقعی ادغام می کند.
با توجه به مطالب فایل حاضر در پی دستیابی به پاسخ این پرسش است که هوش معنوی و خود کارآمدی چه نقشی در پیش بینی انگیزش تحصیلی و انگیزش پیشرفت دانشجویان دارند؟
- لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
- همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
- ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.
یزد دانلود |
دانلود فایل علمی 