فایل ورد کامل پژوهش علمی درباره کارکردهای اجرایی لوب فرونتال در کودکان مبتلا به اختلال ADHD در مقایسه با همتایان عادی
توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد
فایل ورد کامل پژوهش علمی درباره کارکردهای اجرایی لوب فرونتال در کودکان مبتلا به اختلال ADHD در مقایسه با همتایان عادی دارای ۱۱۴ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است
فایل ورد فایل ورد کامل پژوهش علمی درباره کارکردهای اجرایی لوب فرونتال در کودکان مبتلا به اختلال ADHD در مقایسه با همتایان عادی کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.
این پروژه توسط مرکز فایل ورد کامل پژوهش علمی درباره کارکردهای اجرایی لوب فرونتال در کودکان مبتلا به اختلال ADHD در مقایسه با همتایان عادی۲ ارائه میگردد
توجه : در صورت مشاهده بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی فایل ورد کامل پژوهش علمی درباره کارکردهای اجرایی لوب فرونتال در کودکان مبتلا به اختلال ADHD در مقایسه با همتایان عادی،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد
بخشی از متن فایل ورد کامل پژوهش علمی درباره کارکردهای اجرایی لوب فرونتال در کودکان مبتلا به اختلال ADHD در مقایسه با همتایان عادی :
کارشناسی ارشد روان شناسی بالینی (M.A)
بررسی کارکردهای اجرایی لوب فرونتال در کودکان دچاراختلال ADHD در مقایسه با کودکان عادی
مقدمه
در کودکان ( به ویژه کودکان پیش دبستانی) فعال بودن، پر انرژی و با نشاط بودن، پریدن از یک فعالیت به فعالیت دیگر هنگامی که محیط خود را کاوش می کنند، عمل کردن بدون احتیاط؛ پاسخ دادن به طور تکانه ای به رویدادهایی که در اطراف آنها رخ می دهد و واکنش های هیجانی سریع امری عادی است. اما کودکانی که ویژگی های توصیف شده در بالا را به میزانی دارند که با سن آنها تناسب ندارد
و نقایصی را در فعالیت های عمده زندگی آنها ایجاد می کنند در حال حاضر به عنوان کودکانی که اختلال بیش فعالی- نقص توجه دارند تشخیص داده می شود. (انجمن روان پزشکی آمریکا کاکاوند،۱۳۸۵). این بیماری سال هاست که شناخته شده و عوامل متعددی در ایجاد آن نقش دارند به نظر می رسد به نقص در تکامل سیستم اعصاب مربوط باشد.انسان مجموعه ای از ساختمان های پیچیده است
و مغز اوج این پیچیدگی است از سویی ارتباطات وسیعی بین این ساختمان های پیچیده با رهبری واحد مغز وجود دارد(محمدی کیا،۱۳۹۱).سه بخش عمده مغز که به دنبال هم و در طول ساقه مغز قرار می گیرند عبارتند از:
۱. مغز Hآپسین
۲. مغز میانی
۳. مغز پیشین (مهری نژاد،۱۳۸۹)
در طی تکامل مغز لب پیشانی جدیدترین بخش شکل گرفته است و بزرگ ترین ساختار را دارد. (همان منبع ص ۱۸).عملکرد قشرفرونتال پیچیده و چند عاملی است.و در واقع صدمه به لوب فرونتال معمولا کارکردهای اجرایی از جمله: حرکتی،تکلم ،انگیزش، بازداری، قضاوت اجتماعی و ردیف بندی اعمال را تخریب می کند. (سادوک و سادوک، ۲۰۰۲؛ به نقل از محمدی کیا،۱۳۹۱). علاوه بر این می توان گفت
که کرتکس پره فرونتال در انتزاع، حل مسئله، برنامه ریزی، اجرا و ارزیابی رفتار نقش مهمی دارد (علیلو و همکاران،۱۳۸۹) این تخریب و اختلال ها باعث می شود که فرد (کودک) در عملکردهای خود دچار مشکل شود. از این روی، هدف اصلی فایل حاضر، بررسی کارکردهای اجرایی لوب فرونتال بر روی کودکان بیش فعال و کودکان بهنجار و عادی است.
فایل ورد کامل پژوهش علمی درباره کارکردهای اجرایی لوب فرونتال در کودکان مبتلا به اختلال ADHD در مقایسه با همتایان عادی
فهرست مطالب
فصل اول
مقدمه ۱
بیان مسئله ۲
اهمیت و ضرورت فایل ۶
اهداف فایل ۷
هدف کلی ۷
اهداف جزئی ۷
سوالات فایل ۷
فرضیه های فایل ۷
تعریف مفهومی (نظری) و عملیاتی متغیرها ۸
خطای درجاماندگی ۸
توجه انتخابی ۸
توانایی تغییر توجه ۹
تفکر انتزاعی ۹
فصل دوم
پیشینه نظری ۱۲
تاریخچه شناخت اختلال ۱۲
اختلال بیش فعالی- کمبود توجه ۱۵
نوع بی توجهی غالب ۱۶
نوع بیش فعالی ـ تکانشگری غالب ۱۷
نوع مرکب ۱۷
ویژگی های بالینی ۱۸
شناخت ۱۸
عواطف ۱۸
رفتاری ۱۸
سازگاری میان فردی ۱۹
سبب شناسی ۲۱
علل زیست شناختی ۲۱
عامل ژنتیک ۲۲
نظریه ساز و کار برانگیختگی ۲۳
نظریه ساختار عصبی ۲۳
علت رفتاری و خانوادگی ۲۴
عوامل مادرزادی و محیطی ۲۴
ملاک های تشخیص ۲۷
بیش فعالی- تکانشگری ۲۷
تشخیص اختلال ۲۸
زمان تشخیص اختلال ۲۸
همه گیر شناسی ۳۰
خلاصه ای از علائم و وضعیت کودکان ۳۰
خلاصه ای از عوارض وجود اختلال ۳۱
تشخیص ها ی افتراقی ۳۲
مشکلات سلوکی و اختلال های ضد اجتماعی ۳۲
سیر و پیش آگهی ۳۶
درمان ۳۶
آموزش والدین ۳۷
آموزش معلمین ۳۷
استفاده از کلاس های مخصوص، گروه های مهارت اجتماعی و فردی ۳۷
درمان های روان شناختی (روان درمانی، تغذیه درمانی و …) ۳۷
درمان دارویی ۳۷
انواع کارکرد اجرایی ۴۲
کارکرد اجرایی به دو بخش تقسیم می شود ۴۲
لوب فرونتال ۴۳
عملکرد لوب فرونتال ۴۴
نوروآناتومی کرتکس فرونتال ۴۵
ناحیه پشتی- جانبی ۴۶
ناحیه تحتانی ۴۶
ناحیه میانی ۴۶
کارکردهای لوب فرونتال ۴۷
اختلالات لوب فرونتال ۵۰
پیشینه فایل ۵۲
پیشینه داخلی ۵۲
پیشینه خارجی ۵۹
خلاصه نتایج مباحث و فایل های پیشین ۶۰
فصل سوم
روش فایل ۶۴
جامعه آماری ۶۴
نمونه و روش نمونه گیری ۶۴
اجرای فایل ۶۵
ابزار فایل ۶۵
آزمون بندر گشتالت ۶۵
آزمون استروپ ۶۷
آزمون ویسکانسین ۶۸
آزمون وکسلر ۷۱
خرده آزمون شباهت ها ۷۲
فصل چهارم
روش تجزیه و تحلیل داده ها ۷۳
الف-ویژگی های جمعیت شناختی ۷۴
ب-یافته های توصیفی ۷۶
ج-یافته های استنباطی ۷۷
فصل پنجم
بحث و نتیجه گیری ۸۳
محدودیت های فایل ۸۵
پیشنهادات فایلی ۸۵
منابع ۸۶
منابع فارسی ۸۶
منابع خارجی ۸۹
فایل ورد کامل پژوهش علمی درباره کارکردهای اجرایی لوب فرونتال در کودکان مبتلا به اختلال ADHD در مقایسه با همتایان عادی
فهرست جداول
جدول ۱ – 2 ویژگی های بالینی اختلال بیش فعالی – نقص توجه ۱۹
جدول ۲ـ ۲ خلاصه مشکلات همراه با کودکان ۲۰
جدول ۳-۲ ویژگی های کلیدی بالینی ۲۵
جدول ۴-۲ شیوع نشانه ها در کودکان و نوجوانان و بهنجار به خوبی نشان می دهد ۲۹
جدول ۵ ـ۲ خلاصه ای از نقایص احتمالی مرتبط با ۳۴
جدول۴-۱: توزیع فراوانی سن در نمونه مورد مطالعه ۷۳
جدول۴-۲: توزیع فراوانی تحصیلات پدر در نمونه مورد مطالعه ۷۴
جدول۴-۳: توزیع فراوانی تحصیلات مادر در نمونه مورد مطالعه ۷۴
جدول ۴-۴ میانگین و انحراف معیار آزمون های بندر گشتالت ،استروپ،وکسلر و ویسکانسین در دو گروه کودکان بیش فعال و عادی ۷۵
جدول ۴-۵ تی استیودنت برای دو گروه مستقل ۷۶
جدول ۴-۶ تی استیودنت برای دو گروه مستقل ۷۷
جدول ۴-۷ تی استیودنت برای دو گروه مستقل ۷۷
جدول ۴-۸ تی استیودنت برای دو گروه مستقل ۷۸
جدول ۴-۹- نتایج آزمون یکسانی واریانس ها جهت تعیین معنی داری اختلاف میانگین ۷۹
جدول ۴-۱۰ خرده مقیاس های آزمون در افراد عادی و بیش فعال ۸۰
بیان مسئله
اختلال کمبود توجه بیش فعال که بی توجهی، بیش فعالی و تکانشگری مشخصه اصلی آن به شمار می رود یکی از بحث برانگیزترین اختلال های کودکی و نوجوانی است که در چند دهه اخیر مطالعات متعددی را به خود اختصاص داده است. (بارکلی ۲۰۰۳به نقل از نصرت آباد و همکاران۱۳۸۹)..بیش فعال از شایع ترین اختلال های روانی است که در کودکان تشخیص داده می شود؛
این اختلال ۳۰ تا ۴۰ درصد تمام موارد ارجاعی به کلینیک های راهنمایی کودک را شامل می شود. (میرنسب۱۳۸۹) طبق برخی شواهد بیماران دچار آسیب مغزی قطعه پیشانی به سبب گرایش به پاسخ دهی تکانشی و بدون بررسی کلی مسأله در این خرده مقیاس (توانایی تغییر و فهم رفتارهای غیر کلامی دیگران) عملکرد ضعیف دارند. (والش ۱۹۸۷به نقل از محمدی کیا،۱۳۹۱).
- لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
- همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
- ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.
یزد دانلود |
دانلود فایل علمی 