فایل ورد کامل پژوهش جامع فصل دوم درباره مبانی نظری و پیشینه هوش هیجانی؛ بررسی دیدگاه‌ها و نظریه‌های مرتبط


در حال بارگذاری
10 جولای 2025
فایل ورد و پاورپوینت
20870
1 بازدید
۹۹,۰۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 فایل ورد کامل پژوهش جامع فصل دوم درباره مبانی نظری و پیشینه هوش هیجانی؛ بررسی دیدگاه‌ها و نظریه‌های مرتبط دارای ۴۱ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد فایل ورد کامل پژوهش جامع فصل دوم درباره مبانی نظری و پیشینه هوش هیجانی؛ بررسی دیدگاه‌ها و نظریه‌های مرتبط  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز فایل ورد کامل پژوهش جامع فصل دوم درباره مبانی نظری و پیشینه هوش هیجانی؛ بررسی دیدگاه‌ها و نظریه‌های مرتبط۲ ارائه میگردد

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی فایل ورد کامل پژوهش جامع فصل دوم درباره مبانی نظری و پیشینه هوش هیجانی؛ بررسی دیدگاه‌ها و نظریه‌های مرتبط،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن فایل ورد کامل پژوهش جامع فصل دوم درباره مبانی نظری و پیشینه هوش هیجانی؛ بررسی دیدگاه‌ها و نظریه‌های مرتبط :

فصل دوم هوش هیجانی « مبانی نظری و پیشینه »

در ۳۶ صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت docx

توضیحات: فصل دوم کارشناسی ارشد (پیشینه و مبانی نظری فایل)

همراه با منبع نویسی درون متنی به شیوه APA جهت استفاده فصل دو

توضیحات نظری کامل در مورد متغیر

پیشینه داخلی و خارجی در مورد متغیر مربوطه و متغیرهای مشابه

رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب

منبع : انگلیسی وفارسی دارد (به شیوه APA)

نوع فایل: WORD و قابل ویرایش با فرمت docx

قسمتهایی از متن مبانی نظری و پیشینه

تاریخچه هوش هیجانی

۲-۱-۲- تعریف هوش

۲-۱-۳- تعریف هیجان

۲-۱-۴- تعریف هوش هیجانی

۲-۱-۵- مؤلفه های هوش هیجانی

۱- دیدگاه مایر و سالووی

۲- دیدگاه گلمن

۳- دیدگاه بار- ان

۴- دیدگاه برادبری-گریوز

۲-۱-۶- هوش هیجانی بالا و پایین

۲-۱-۷- راهکارهای ارتقاء هوش هیجانی

۲-۴- پیشینه فایل در داخل و خارج ازکشور

۲-۴-۱- پیشینه فایل در داخل کشور

۲-۴-۲- پیشینه فایل در خارج کشور

منابع فارسی

منابع لاتین


هوش هیجانی

تاریخچه هوش هیجانی

توصیف های داده شده از هوش هیجانی به همان قدمت رفتار انسانی است. از انجیل عهد قدیم و فلاسفه ی یونانی گرفته تا شکسپیر، توماس جفرسون و روان شناسی مدرن، جنبه ی هیجانی منطق به عنوان عنصر بنیادین سرشت انسان مطرح شده است. کسانی که هوش هیجانی خود را تقویت می کنند و آن را به حد کمال می رسانند، یک توانایی منحصر به فرد به دست می آورند تا در شرایط و موقعیت هایی که دیگران در آنها گیر می کنند و رنج می کشند، به خوبی شکوفا شوند. هوش هیجانی «چیزی» در درون هر یک از ماست که تا حدی نامحسوس است. هوش هیجانی است که تعیین می کند چگونه رفتار خود را اداره کنیم، چگونه با مشکلات اجتماعی کنار بیایم و چگونه تصمیماتی بگیریم که به نتایج مثبت ختم شوند. در سالهای ۱۹۰۰ تا ۱۹۲۰ جنبش جدیدی پدید آمد که می خواست برای اندازه گیری هوش شناختی[۱] (IQ) راهی پیدا کند. دانشمندان آن زمان IQ را که روشی سریع برای جدا کردن افراد متوسط از افراد باهوش بود، مورد مطالعه قرار دادند. آنها خیلی زود متوجه محدودیت های این روش شدند. بسیاری از مردم خیلی باهوش بودند اما توانایی آنها در اداره کردن رفتارشان و کنار آمدن با دیگران آنها را محدود کرده بود. همچنین آنها متوجه شدند، افرادی وجود دارند که هوش متوسط دارند ولی در زندگی بسیار موفق هستند. ثرندایک[۲] استاد دانشگاه کلمبیا، اولین کسی بود که مهارت های هوش هیجانی را نام گذاری کرد. اصطلاحی که او اختراع کرد، «هوش اجتماعی[۳]» ، نشانگر توانایی افرادی است که در خوب کنار آمدن با مردم مهارت های کافی دارند. در سالهای دهه ی ۱۹۸۰ بود که هوش هیجانی(EQ) نام فعلی خود را به دست آورد. بلافاصله بعد از آن فایل ها و مطالعات بسیار قدرتمندی انجام شد، از جمله سری فایل ها در دانشگاه ییل که هوش هیجانی را به موفقیت های شخصی، شادی و موفقیت های حرفه ای ربط می داد(برادبری و گریوز، ۲۰۰۵، ی گنجی، ۱۳۹۲).


[۱].Intelligence cognitive

[۲].E.L.Thorndik

[۳].Social intelligence

۲-۴- پیشینه فایل در داخل و خارج ازکشور

۲-۴-۱- پیشینه فایل در داخل کشور

نتایج فایل ها بر وجود رابطه ی بین مؤلفه های هوش هیجانی و پیشرفت تحصیلی دلالت دارند. لطفی و همکاران(۱۳۹۰) بین کسب رتبه ی اول تا نهم آزمون ورودی کارشناسی ارشد و اجزای هوش هیجانی (مدیریت هیجان، درک هیجانات، تشخیص هیجانات و تسهیل تفکر به واسطه هیجانات) رابطه معناداری به دست آوردند. فلاح زاده(۱۳۹۰) ارتباط مثبت معناداری بین هوش هیجانی و پیشرفت تحصیلی پیدا کرد. نتایج مطالعات تئوریکی و تجربی آقاصفری(۱۳۸۵) و پیشقدم(۱۳۸۶) از وجود رابطه مثبت معنادار بین هوش هیجانی و موفقیت تحصیلی حمایت می کند.

حسن زاده و شاه محمدی(۱۳۹۰) رابطه ی مثبت معناداری بین استراتژی های یادگیری و هوش هیجانی پیدا کردند. در این مطالعه از طبقه بندی وینستین و پالمر[۱](۲۰۰۲) برای استراتژی های یادگیری استفاده کردند که شامل سه جزء مهارت، اراده و خود تنظیمی است. …


[۱].Weinstein & Palmer

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.