فایل ورد کامل پژوهش جامع درباره مبانی نظری خودکارآمدی؛ تحلیل ابعاد حرفه‌ای و نقش در ارتقای عملکرد فردی


در حال بارگذاری
10 جولای 2025
فایل ورد و پاورپوینت
20870
1 بازدید
۹۹,۰۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 فایل ورد کامل پژوهش جامع درباره مبانی نظری خودکارآمدی؛ تحلیل ابعاد حرفه‌ای و نقش در ارتقای عملکرد فردی دارای ۳۰ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد فایل ورد کامل پژوهش جامع درباره مبانی نظری خودکارآمدی؛ تحلیل ابعاد حرفه‌ای و نقش در ارتقای عملکرد فردی  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز فایل ورد کامل پژوهش جامع درباره مبانی نظری خودکارآمدی؛ تحلیل ابعاد حرفه‌ای و نقش در ارتقای عملکرد فردی۲ ارائه میگردد

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی فایل ورد کامل پژوهش جامع درباره مبانی نظری خودکارآمدی؛ تحلیل ابعاد حرفه‌ای و نقش در ارتقای عملکرد فردی،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن فایل ورد کامل پژوهش جامع درباره مبانی نظری خودکارآمدی؛ تحلیل ابعاد حرفه‌ای و نقش در ارتقای عملکرد فردی :

مبانی نظری خودکارآمدی ، خودکارآمدی حرفه ای

توضیحات: ۲۷صفحه فارسی (word) با منابع کامل

تحقیق آماده با رفرنس دهی کامل فارسی و انگلیسی و پانویس ها مناسب برای پروپوزال و پایان نامه

خلاصه ای از کار:

– مفهوم خودکارآمدی

مفهوم «خود-کارآیی» در مرکز نظریه شناخت اجتماعی بَندورا،روان‌شناس معروف، قرار دارد. نظریه بندورا بر نقش یادگیری مشاهده‌ای، تجربیاتاجتماعی و جبرگرایی تقابلی در رشد شخصیت تأکید دارد (رجبی، ۱۳۸۵).

براساس نظر بندورا، نگرش‌ها، توانائی‌ها و مهارت‌های شناختی هر فرد، تشکیل دهندهچیزی است که سیستمِ خود[۱] نامیده می‌شود. این سیستم در چگونگی درکما از شرایط مختلف و چگونگی رفتار ما در واکنش به آن‌ها، نقش عمده‌ای ایفا می‌کند. خود-کارآیی، بخش مهمی از این «سیستمِ خود» است (رادمان، ۱۳۸۹).

……………….

– عوامل موثر بر خودکارآمدی حرفه ای

خود-کارآیی چگونه به وجود می‌آید؟ شکل‌گیری ایناعتقاد از اوایل دوران کودکی و زمانی که کودک با تجربیات، وظایف و شرایط مختلفبرخورد می‌کند، شروع می‌شود. امّا رشد خود-کارآیی در دوران جوانی خاتمه نمی‌یابد وتکامل آن در تمام طول زندگی، همچنان که افراد مهارت‌ها، تجربیات و درک جدیدی به دستمی‌آورند ادامه می‌یابد.

به گفته بندورا چهار منبع عمده برای خود-کارآیی وجود دارد (پاجارس و میلر[۲]، ۲۰۰۶).

الف- تجربیات موفق
موثرترین راه برای رشد یک حس قوی کارآیی، از طریق تجربیاتموفق است.» (بندورا، )
انجام موفقیت‌آمیز یک کار، حس خود-کارآیی ما راتقویت می‌کند. از سوی دیگر، ناکامی در مواجهه با یک وظیفه یا چالش می‌تواند بهتضعیف حس خود-کارآیی منجر گردد.
…………..

– عوامل اصلی ایجاد خودکارآمدی

به نظر بندورا (۱۹۸۹) چهار عامل اصلی در شخص ایجاد خودکارآمدی می کنند عملکردهای موفقیت آمیز ، تجارب نیابتی ، اقناع کلامی و کاهش برانگیختگی هیجانی (پاجارس و میلر[۳]، ۲۰۰۶).

عملکرد های موفقیت آمیز : منظور بندورا از موفقیت های عملکردی این است که موفقیت های قبلی انتظارات فرد را بالا می برند و خود بسندگی وی را بیشتر می کنند. تجربه های موفق قبلی نشانه های مستقیمی را برای سطح تسلط و شایستگی ما فراهم می آورد. موفقیت های قبلی، قابلیت های ما را نشان می دهند و احساس کارایی شخصی ما را تقویت می کنند. شکست های قبلی، مخصوصاٌ شکست های مکرر در کودکی، احساس کارایی ما را کم می کنند.

…………………

– نظریه های مرتبط با خودکارآمدی و خودکارآمدی حرفه ای

بندورا (۱۹۹۷) مطرح می کند که خود کارآمدی، توان سازنده ای است که بدان وسیله، مهارتهای شناختی، اجتماعی، عاطفی و رفتاری انسان برای تحقق اهداف مختلف، به گونه ای اثربخش ساماندهی می شود. به نظر وی داشتن دانش، مهارتها و دستاوردهای قبلی افراد پیش بینی کننده های مناسبی برای

…………………………

– راهبردهای ایجاد و تغییر نظام باور خودکارآمدی حرفه ای کارکنان
بندورا (۱۹۹۷) مطرح می کند که باور افراد به خودکارآمدی خویش، بخش عمده‌ای از خودآگاهی آنان را تشکیل می دهد. برای ایجاد و تغییر نظام باورهای خود کارآمدی چهار منبع مهم تشخیص داده است. این منابع عبارتند از: تجربه های موفق، تجربه های جانشینی، ترغیبهای کلامی یا اجتماعی و حالات عاطفی و فیــــزیولوژیک (رجبی، ۱۳۸۵).
منابع خودکارآمدی ذاتاً آگاهی دهنده نیستند. آنها داده های خام هستند که از طریق پردازش شناختی کارآمدی و تفکر انعکاسی آموزنده می شوند. بنابراین، باید بین اطلاعات و دانشهایی که از وقایع و رویدادها کسب می شود و اطلاعات و معرفتهایی که روی خودکارآمدی اثر می گذارند تفاوت قائل شد (بختیاری و همکاران، ۱۳۸۹).

……………….

– خودکارآمدی و عملکرد شغلی

انتخاب حرفه ای تحت تاثیر کارآمدی است. در یک تحقیق درباره دانش آموزان دبیرستانی با دو گروه همگن، آنهایی که از خود کارآمدی گسترده تری برخوردار بودند ، دامنه شغلی وسیع تری را در نظر می گرفتند، آنها همچنین از علایق و رغبت های بیشتری برخوردار بودند. گزارش شده است کارمندان دارای کارایی شخصی زیاد در مقایسه با آنهایی که کارایی شخصی کمی دارند ، هدفهای شخصی عالی تری را تعیین می کنند و تعهد بیشتری به این هدفها دارند (لاک ولاتمن[۴] ، ۱۹۹۰).

منابع

ابراهیمی مقدم، ح و پوراحمد، ف. ۱۳۹۱. رابطه خودکارآمدی و ابرازگری هیجانی را با فرسودگی شغلی در کارمندان شهرداری. فصلنامه علمی تخصصی طب کار، دوره چهارم، شماره سوم، صص ۶۲-۷۲.

اقدمی، ع.، نجارپور، س و لیوارجانی، ش. ۱۳۸۸. رابطه احساس خودکارآمدی و هوش هیجانی با فرسودگی شغلی در بین کارکنان دانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریز. ماهنامه علوم تربیتی، سال دوم، شماره ۷، صص ۹۹-۱۱۹.

آذر، ع، مؤمنی، م.۱۳۸۱. آمار و کاربرد آن در مدیریت. جلد اول، چاپ هشتم، تهران: انتشارات پیوند نو.

………………..


[۱] – Self-system

[۲]- Pajares and Miller

[۳]- Pajares and Miller

[۴]- Lock and Lotman

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.