فایل ورد کامل مطالعه جامع درباره انواع راه؛ تحلیل طبقه‌بندی راه‌ها، ویژگی‌های ساختاری و نقش در توسعه شهری و روستایی


در حال بارگذاری
10 جولای 2025
فایل ورد و پاورپوینت
20870
1 بازدید
۹۹,۰۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 فایل ورد کامل مطالعه جامع درباره انواع راه؛ تحلیل طبقه‌بندی راه‌ها، ویژگی‌های ساختاری و نقش در توسعه شهری و روستایی دارای ۵۰ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد فایل ورد کامل مطالعه جامع درباره انواع راه؛ تحلیل طبقه‌بندی راه‌ها، ویژگی‌های ساختاری و نقش در توسعه شهری و روستایی  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز فایل ورد کامل مطالعه جامع درباره انواع راه؛ تحلیل طبقه‌بندی راه‌ها، ویژگی‌های ساختاری و نقش در توسعه شهری و روستایی۲ ارائه میگردد

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی فایل ورد کامل مطالعه جامع درباره انواع راه؛ تحلیل طبقه‌بندی راه‌ها، ویژگی‌های ساختاری و نقش در توسعه شهری و روستایی،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن فایل ورد کامل مطالعه جامع درباره انواع راه؛ تحلیل طبقه‌بندی راه‌ها، ویژگی‌های ساختاری و نقش در توسعه شهری و روستایی :

فایل ورد کامل مطالعه جامع درباره انواع راه؛ تحلیل طبقه‌بندی راه‌ها، ویژگی‌های ساختاری و نقش در توسعه شهری و روستایی

چکیده:

فایل ورد کامل مطالعه جامع درباره انواع راه؛ تحلیل طبقه‌بندی راه‌ها، ویژگی‌های ساختاری و نقش در توسعه شهری و روستایی

فایل ورد کامل مطالعه جامع درباره انواع راه؛ تحلیل طبقه‌بندی راه‌ها، ویژگی‌های ساختاری و نقش در توسعه شهری و روستاییها را از لحاظ کارکردی می توان به دو گروه طبقه بندی کرد . نخست راههایی که از میان محله ها و برخی از فضاها و بناهای معماری و شهری می گذرند و ضمن آن که کارکرد حرکتی و عبوری دارند ، دسترسی به واحدهای مسکونی و سایر بناها رانیز مُیسر می سازند . این گونه راهها را معبر می نامیم . البته در مناطق و شهرهای گوناگون نامهاو اصطلاحات مختلفی برای نامیدن این معابر وجود داشته است ، چنانکه آنها را کوی ، کوچه ، راسته ، گذر و غیره می گفته اند که برخی از آنها هنوز به کار میروند .

گروه دوم راههایی هستند که ضمن دارا بودن کارکرد حرکتی و عبوری ، از جهت اقتصادی و اجتماعی نیز اهمیت بسیار داشتند و در واقع مرکز اقتصادی و اجتماعی شهر به شمار می آمدند ، زیرا که همه یا اغلب بناهای مهم اقتصادی و اجتماعی در کنارآنها ساخته می شدند . این راهها بازار نامیده می شوند . هریک از این راهها شامل انواع گوناگونی اس که به اختصار به آنها اشاره می شود .

انواع معابر

معابر اصلی

این معابر کویهای ممتدی بودند که محله های اصلی و سایر فضاهای معماری و شهری را به یکدیگر متصل می ساختند . بعضی از این معابر از یک دروازه‌ شهر تا دروازه‌ دیگر امتداد می یافتند . در بیشتر موارد این معابر به همه محله های شهر یا حداقل به تعدای از آنهاتعلق داشتند . در برخی از شهرهای بزرگ نیز یک معبر اصلی درمیان برخی از فضاهای مهم معماری و شهری ، مانند خیابان چهارباغ اصفهان ، ساخته می شد .

معابر فرعی :

همه راههایی که معابر اصلی را به یکدیگر متصل می کردند یا معابری که برای تأمین دسترسی بخشی از یک محله یاتعدادی از واحدهای مسکونی یا شهری ساخته می شدند ، معابر فرعی به شمار می آیند . طول این راهها کمتر از طول معابر اصلی بود ، اما محدوده ای که یک معبر فرعی آن را در بر می گرفت ، متنوع بود . برخی از این معبرها دومحله را به هم مرتبط می ساختند ودر نتیجه بین آنها مشترک بودند و گروهی نیز تنها در محدوده یک محله قرار داشتند . شکل این معابرگاه مستقیم و گاه پیچ در پیچ بود .

معابربن بست

ساخت شبکه‌ارتباطات در شهرهایی که بافت پیوسته و متراکم داشتند و از یک رشد تدریجی و ارگانیک برخوردار بودند به پیدایش معابری بن بست برای تأمین دسترسی به تعدای واحد مسکونی یا واحدهای معماری دیگر می انجامید . طول این معابر بن بست بسیار متفاوت بود وازچند متر تا پنجاه متر و درمواردی تا چند صد متر می رسید . بسیاری از آنهابه صور ت راسته‌ مستقیم یا با انحناء و برخی از آنها نیز به صورت یک راسته‌ پیچ در پیچ بودند .

کوچه باغها

معمولاً بین بعضی از باغهای درون شهر( یا بیرون شهر ) معابری برای عبور از میان آنها یا دسترسی به آنها یا به سایر فضاهای شهری و بیرون شهری ساخته می شد . بسیاری از این معابر به تبعیت از محدوده‌ باغ کمابیش مستقیم بودند . عرض بیشتر آنها کم بود ، زیرا که حجم رفت و آمد در آنهانسبت به سایر راههای شهر اندک بود .

انواع بازار

بازارهای دائمی

در شهرهای متوسط و بزرگ و گاهی در شهرهای کوچک ، یک یا چند را ه اصلی شهر به بازار اختصاص می یافت . معمولاً بازار دائمی و اصلی هرشهر از مهمترین دروازه شهر شروع می شد و تا مرکز شهر یا تا دروازه یا دروازه های دیگر امتداد می یافت . در دو سوی راسته های این بازارها تعدادی دکان متصل به یکدیگر وجود داشت . درپشت دکانها تعدادی کاروانسرا و تیمچه می ساختند که در ورودی آنها در راسته اصلی و گاه در راسته های فرعی قرار داشت . بازار ها مهمترین محور ارتباطی ، اقتصادی و اجتماعی و به عبارت دیگر مرکز شهر بودند و علاوه بر فضاهای اقتصادی ،مهمترین فضاهای فرهنگی و اجتماعی شهر مانند مسجد جامع و سایر مساجد بزرگ ، مدرسه های علمیه ، خانقاه ها ، زورخانه ها و غیره در امتداد آن قرارداشتند .

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.