فایل ورد کامل پژوهش جامع درباره موتورهای پلهای؛ بررسی ساختار، انواع عملکرد و تحلیل معادلات فنی مرتبط
توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد
فایل ورد کامل پژوهش جامع درباره موتورهای پلهای؛ بررسی ساختار، انواع عملکرد و تحلیل معادلات فنی مرتبط دارای ۵۹ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است
فایل ورد فایل ورد کامل پژوهش جامع درباره موتورهای پلهای؛ بررسی ساختار، انواع عملکرد و تحلیل معادلات فنی مرتبط کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.
این پروژه توسط مرکز فایل ورد کامل پژوهش جامع درباره موتورهای پلهای؛ بررسی ساختار، انواع عملکرد و تحلیل معادلات فنی مرتبط۲ ارائه میگردد
توجه : در صورت مشاهده بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی فایل ورد کامل پژوهش جامع درباره موتورهای پلهای؛ بررسی ساختار، انواع عملکرد و تحلیل معادلات فنی مرتبط،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد
بخشی از متن فایل ورد کامل پژوهش جامع درباره موتورهای پلهای؛ بررسی ساختار، انواع عملکرد و تحلیل معادلات فنی مرتبط :
بررسی موتورهای پلهای و ساختمان و انواع و نوع عملکرد آنها به همراه معادلات مربوطه
فرمت فایل: ورد – Word و قابل ویرایش
تعداد صفحات:۵۹
۸-۱- مقدمه
موتورهای پلهای دستهای از ماشینهای الکتریکی هستند که اطلاعات دیجیتالی را به حرکت مکانیکی تبدیل میکنند. اگر چه موتورهای پلهای سالهای قبل از ۱۹۲۰ میلادی مورد استفاده قرار میگرفتهاند، ولی با ظهور کامپیوترهای دیجیتال، استفاده از این موتورها رشد بسیار سریعی پیدا کرد. به عنوان مثال، هنگامی که یک خروجی منطقی ظاهر میشود، رتور در موقعیت زاویهای از پیش تعیین شدهای قرار میگیرد. این نوع موتورها در محرک کاغذ دستگاههای چاپگر و یا دیگر وسایل جانبی کامپیوتر مانند تعیین موقعیت هد بر روی دیسک مغناطیسی به کار میروند. در مواقعی که تغییر از یک وضعیت ثابت به موقعیت ثابت دیگری مورد نیاز باشد (چه در کاربردهای صنعتی، نظامی یا پزشکی) از موتورهای پلهای استفاده میشود. موتورهای پلهای از نظر اندازه و ساختمان داخلی، انواع مختلفی دارند ولی به دو دسته مهم موتور پلهای رلوکتانس متغیر و موتور پلهای مغناطیس دائم تقسیم میشوند که هر دو نوع، در این فصل مطالعه میشوند. در این فصل، متوجه میشویم که خواص عملکرد موتورهای پلهای رلوکتانس متغیر، بسیار شبیه ماشینهای رلوکتانسی (که قبلاً مورد مطالعه قرار گرفته است) میباشد. همچنین موتور پلهای مغناطیس دائم دارای عملکردی شبیه ماشین سنکرون مغناطیس دائم (که در فصل هفتم بیان گردید) است.
۸-۲- ساختمان اصلی موتورهای پلهای رلوکتانس متغیر چند تکه
دو نوع موتور پلهای رلوکتانس متغیر به صورت یک تکه و چند تکه است. در اولین تقریب، رفتار این دو نوع موتور را میتوان با معادلات مشابهی بیان نمود. در واقعی اصول عملکرد موتور پلهای رلوکتانس متغیر، مشابه ماشینهای رلوکتانسی است (که در فصلهای قبل تشریح شد) و تنها تفاوت آنها در نحوه عملکردشان است. به همین خاطر، برای بیان عملکرد موتورهای پلهای، نیاز به بیان بعضی تعاریف جدید و گسترش بعضی از تعاریف قبلی میباشد. در ابتدا موتورهای پلهای چند تکه با جزئیات بیشتری مورد بحث قرار میگیرد و پس از آن، توضیح مختصری در مورد موتورهای پلهای رلوکتانس متغیر یک تکه داده میشود.
در بیشتر مواقع، موتور پلهای رلوکتانس متغیر چند تکه، حداقل از سه موتور رلوکتانسی تک فاز تشکیل شده است که بر روی یک محور رتور قرار گرفتهاند و محورهای مغناطیسی آنها نسبت به یکدیگر اختلاف زاویه دارند. رتور یک موتور سه طبقه ساده در شکل (۸-۲-۱) نشان داده شده است. این رتور، از سه رتور دو قطبی تشکیل شده است که مسیر با حداقل مقاومت مغناطیسی آن در راستای زاویه قرار دارد. در زبان موتورهای پلهای، هر یک از این
شکل (۸-۲-۱): رتور یک موتور پلهای رلوکتانس متغیر سه تکه، دو قطب مقدماتی
رتورهای دو قطبی، به رتور دو دندانه معروف هستند. حال یکی از این رتورها را به تنهایی در نظر بگیرید. هر رتور دارای یک استاتور تک فاز با محور مغناطیسی خاص آن است. در شکل (۸-۲-۱)، این رتورها با حروف b,z و c مشخص شدهاند. استاتورهای هر یک از این رتورها به طور مجزا در شکل (۸-۲-۲) نشان داده شده است؛ استاتور با سیمپیچ این رتورها به طور مجزا در شکل (۸-۲-۲) نشان داده شده است؛ استاتور با سیم پیچ as با رتورa، استاتور با سیم پیچ bs با رتور b و . . . در ارتباط است. در اینجا باید نکات زیادی را بررسی کنیم. اول آنکه هر یک از این استاتورهای تک فاز، دو قطبی است و دارای ساختمانی شبیه ماشینهای dc با دو سیمپیچ روی دو قطب خود میباشد. در حالت خاص، جهت مثبت جریان از سر as1 وارد و از سر ۱َas خارج میشود. سپس به متصل میگردد که جهت مثبت جریان سیم پیچ دوم، از سر به است. اگرچه در شکل (۸-۲-۲)، سیمپیچها با دوایر و مشخص شدهاند، ولی هر کدام از کلافهای سیم پیچ استاتور از Ns/2 دور تشکیل شدهاند که هر دو کلاف و دارای تعداد دور یکسانی هستند. حال میخواهیم نکته مهم دیگری را بررسی کنیم. تا کنون زاویه (یا ) در رتور قطب برجسته، زاویه بین محور رتور و محور as استاتور با مسیر حداکثر مقاومت مغناطیس بود (به عنوان مثال، شکلهای (۴-۵-۱)، (۴-۵-۴) و (۶-۲-۱))، ولی در شکل (۸-۲-۲) زاویه با مسیر حداقل مقاومت مغناطیسی معمول و استاندارد است، در نتیجه از قاعده زاویه در ماشینهای سنکرون و رلوکتانسی تبعیت نمیکنیم.
- لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
- همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
- ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.
یزد دانلود |
دانلود فایل علمی 