فایل ورد کامل مطالعه علمی درباره زبان علم؛ بررسی نقش فرازبانی، گونههای زبانی و مقایسه زبان علمی با زبان روزمره
توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد
فایل ورد کامل مطالعه علمی درباره زبان علم؛ بررسی نقش فرازبانی، گونههای زبانی و مقایسه زبان علمی با زبان روزمره دارای ۴۵ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است
فایل ورد فایل ورد کامل مطالعه علمی درباره زبان علم؛ بررسی نقش فرازبانی، گونههای زبانی و مقایسه زبان علمی با زبان روزمره کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.
این پروژه توسط مرکز فایل ورد کامل مطالعه علمی درباره زبان علم؛ بررسی نقش فرازبانی، گونههای زبانی و مقایسه زبان علمی با زبان روزمره۲ ارائه میگردد
توجه : در صورت مشاهده بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی فایل ورد کامل مطالعه علمی درباره زبان علم؛ بررسی نقش فرازبانی، گونههای زبانی و مقایسه زبان علمی با زبان روزمره،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد
بخشی از متن فایل ورد کامل مطالعه علمی درباره زبان علم؛ بررسی نقش فرازبانی، گونههای زبانی و مقایسه زبان علمی با زبان روزمره :
مبانی نظری زبان علم، نقش فرازبانی و گون زبانی، مقایس زبان علم و زبان روزمره
توضیحات: ۴۱صفحه فارسی (word) با منابع کامل
دانلود تحقیق آماده با رفرنس دهی کامل فارسی و انگلیسی و پانویس ها، برگرفته از مقاله های فارسی و ترجمه تخصصی متون مقاله انگلیسی و مقاله بیس پایان نامه با ترجمه آماده کتاب های خارجی و کتاب های داخلی رشته های مختلف، مناسب برای انجام و نوشتن پروپوزال و آماده کردن فصل دوم پایان نامه زبان و ادبیات انگلیسی، توضیح مولفه های پرسشنامه و مقاله داخلی و خارجی و طرح های تحقیقاتی
خلاصه ای از کار:
تعریف زبان علم
پیش از هر چیز لازم است دربار چیستی زبان علم به قطعیت برسیم. زبان علم آن گون کاربردی[۱] از هر زبان است که در علم به کار میرود. البته منظور از این جمله، وجوه تمایز موجود میان زبانهای علوم مختلف نیست بلکه هدف، توجه به وجوه تشابه میان هم زبانهای هم علوم است؛ این که آن کدام ویژگیها هستند که در هم گونههای کاربردی هم علوم وجود دارند و لاجرم موجب میشوند گونههای مزبور همگی از گونههای کاربردی دیگری که برای مقاصدی سوای مقاصد علمی به کار میروند، جدا و متمایز بمانند (حقشناس، ۱۳۷۲).
……………….
– نقشهای زبانی یاکوبسن
در این بخش به معرفی نقشهای ششگان زبان و موقعیت زبان علم و نیز زبان ادب در میان این نقشها میپردازیم.
– نقش ارجاعی و گون زبانی
در نقش ارجاعی زبان جهتگیری پیام به سوی موضوع پیام است. زمانی که در یک ارتباط زبانی نقش ارجاعی پررنگتر باشد، هدف صحبت دربار موضوعی در جهان خارج است به طوری که بتوان صحت و سقم گزاره را با توجه به ملاحظات جهان خارج محک زد. بدیهی است که صحت یا سقم یک گزاره، زمانی امکان محک خوردن دارد که آن گزاره از معنای روشن و بدون ابهام برخوردار باشد. لذا زمانی که هدف از ایجاد ارتباط زبانی، نقش……….
……………….
– نقش عاطفی و گون زبانی
………………….
– نقش ترغیبی و گون زبانی
این نقش مخاطبمحور است و زمانی مطرح میشود که هدف از ارتباط زبانی ایجاد واکنش نزد مخاطب باشد. جملات دارای ساخت امری بارزترین نمون نقش ترغیبی هستند. بدیهی است که امکان تعیین ارزش صدق و کذب در مورد جملات امری موضوعیت ندارد. جمل دارای نقش ترغیبی میتواند عقل یا عاطف مخاطب را هدف قرار دهد. در اموری نظیر انجام کار، ترغیب عقل و در امور زیباییشناسانه، ترغیب احساس و عاطفه مد نظر قرار میگیرد (گیرو ۱۹۷۳: ۲۱)………
………………..
– نقش فرازبانی و گون زبانی
………….
– نقش همدلی و گون زبانی
……………….
– نقش ادبی و گون زبانی
……………..
– مقایس زبان علم و زبان روزمره
……………..
– مقایس زبان علم و زبان ادبیات
……………….
-معیارهای تمایز اثر زبانی از اثر ادبی
………………
– معیار ساختاری
………………
– معیار نقشی
…………
-معیار نشانهشناختی
…………….
– پیوستار زبان علم و زبان ادب
……………..
– برنامهریزی برای زبان و واژهگزینی
………………
– معضلات و تبعات وامگیری واژگان
……………..
-رشد در واژههای علمی و فنی
یکی از ویژگیهای بسیار مهم مفاهیم علمی و فنی رشد آنهاست. این ویژگی در علوم سنتی بسیار کمرنگ و کماهمیت است اما امروزه به دلیل شتاب گرفتن رشد علم و اختراع دستگاههای مختلف، هر روز شاهد خلق واژههایی در حوزههای گوناگون علمی هستیم (منصوری، ۱۳۹۰). سرعت بالای پیشرفت علم موجب شدهاست دانشمندان و فعالان هر رشت علمی بکوشند یا واژههایی را برای نامیدن چیزها، روشها، کنشها، حقایق و مانند اینها برگزینند که زایایی لازم را برای بسط دادن و عمق دادن به آن شاخه از دانش را داشتهباشند و یا در ساختن واژههای جدید واژههای پیشین را پایه قرار دهند. در خصوص این مورد اخیر، میتوان فعل tolase را……………..
…………………..
-بیتوجهی گویشوران زبان به زبان فنی
………………….
منابع فارسی
باقری، فاطمه (۱۳۸۹). بررسی میزان انطباق وازههای پایه در کتابهای آموزش زبان فارسی با نیازهای فارسیآموزان خارجی، پایان نام کارشناسی ارشد. تهران: دانشگاه علامه طباطبائی.
حقشناس، علیمحمد (۱۳۷۲). «در جستجوی زبان علم». مجموعه مقالات سمینار زبان فارسی و زبان علم، (صص. ۶-۱۳). تهران: مرکز نشر دانشگاهی.
شقاقی، ویدا (۱۳۸۷). مبانی صرف. چاپ دوم. تهران: سازمان مطالعه و تدوین کتب علوم انسانی و مطالعات فرهنگی(سمت).
[۱] register
- لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
- همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
- ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.
یزد دانلود |
دانلود فایل علمی 