فایل ورد کامل مطالعه تخصصی درباره حمل‌ونقل شهری؛ بررسی اتوبوس‌های تندرو (BRT)، ایستگاه‌ها، پارکینگ‌ها و نقش آنها در مدیریت ترافیک


در حال بارگذاری
10 جولای 2025
فایل ورد و پاورپوینت
20870
1 بازدید
۹۹,۰۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 فایل ورد کامل مطالعه تخصصی درباره حمل‌ونقل شهری؛ بررسی اتوبوس‌های تندرو (BRT)، ایستگاه‌ها، پارکینگ‌ها و نقش آنها در مدیریت ترافیک دارای ۷۹ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد فایل ورد کامل مطالعه تخصصی درباره حمل‌ونقل شهری؛ بررسی اتوبوس‌های تندرو (BRT)، ایستگاه‌ها، پارکینگ‌ها و نقش آنها در مدیریت ترافیک  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز فایل ورد کامل مطالعه تخصصی درباره حمل‌ونقل شهری؛ بررسی اتوبوس‌های تندرو (BRT)، ایستگاه‌ها، پارکینگ‌ها و نقش آنها در مدیریت ترافیک۲ ارائه میگردد

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی فایل ورد کامل مطالعه تخصصی درباره حمل‌ونقل شهری؛ بررسی اتوبوس‌های تندرو (BRT)، ایستگاه‌ها، پارکینگ‌ها و نقش آنها در مدیریت ترافیک،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن فایل ورد کامل مطالعه تخصصی درباره حمل‌ونقل شهری؛ بررسی اتوبوس‌های تندرو (BRT)، ایستگاه‌ها، پارکینگ‌ها و نقش آنها در مدیریت ترافیک :

فایل ورد کامل مطالعه تخصصی درباره حمل‌ونقل شهری؛ بررسی اتوبوس‌های تندرو (BRT)، ایستگاه‌ها، پارکینگ‌ها و نقش آنها در مدیریت ترافیک

توضیحات: ۷۲صفحه فارسی (word) با منابع کامل

دانلود تحقیق آماده با رفرنس دهی کامل فارسی و انگلیسی و پانویس ها، برگرفته از مقاله های فارسی و ترجمه تخصصی متون مقاله انگلیسی و مقاله بیس پایان نامه با ترجمه آماده کتاب های خارجی و کتاب های داخلی رشته های مختلف، مناسب برای انجام و نوشتن پروپوزال و آماده کردن فصل دوم پایان نامه مدیریت حمل و نقل، توضیح مولفه های پرسشنامه و مقاله داخلی و خارجی و طرح های تحقیقاتی

خلاصه ای از کار:

تاریخچه حمل و نقل در جهان و ایران :

بررسی­های تاریخی آشکار نموده است که از آغاز زندگی بشر در کره خاکی موضوع حمل و نقل و جابجائی انسانها و کالا مطرح بوده است. در زمینه تکامل و تحول حمل و نقل مدارک روشن و گویا در دسترس محققین نبوده است و تصاویری که از آن زمان به صورت فسیل به جا مانده به سختی از روی آنها به وضع حمل و نقل انسانهای اولیه پی برده­اند. روی این اصل،‌ اطلاعات در این مورد مبتنی بر حدسیات بوده است و آنچه که مسلم است زنان در آن زمان در حمل و نقل نقش اساسی داشته­اند که با وسائل سنتی محموله­های خودشان را به محل مورد نظر حمل می­کردند و به این ترتیب انرژی آنها بدون اینکه در تولید مورد استفاده قرار بگیرد بیهوده تلف می­شد. بررسی­هایی که در این زمینه بعمل آمده حاکی از آن است که در اروپای شرقی از “سورتمه” بعنوان وسیله نقلیه استفاده می­شد، در مصر و آشور هم از سورتمه برای جابجائی بارهای سنگین بهره­برداری می­کردند. (A. Burns , William: 1956)

……………….

– سابقه اتوبوسرانی در کشورهای پیشرفته:

با مطالعه و بررسی کشورهای توسعه یافته جهان هیچ سند قابل استناد و معتبر درخصوص اتوبوسرانی مشاهده نکردیم. هرچند که هم­اکنون در بیشتر این گونه کشورها وسائط نقلیه پیشرفته ازقبیل مترو- مونوریل-………..

……………….

– سابقه اتوبوسرانی در کشورهای در حال توسعه :

در کشورهای در حال توسعه نیز درخصوص راه­اندازی سیستم اتوبوسرانی مطلب و سندی به غیر از مواردی که در چند کتاب به آن اشاره شده موردی نبوده، و همه به سالنامه جینز اشاره کرده­اند.

…………………

– سابقه اتوبوسرانی در ایران :

برای ایران نیز سند مدون موجود نمی­باشد و تنها اطلاعات در مورد اتوبوسرانی شهر تهران می­باشد که آن هم توسط شرکت واحد به چاپ رسیده است. براساس نوشته مذکور، نخستین وسیله نقلیه عمومی که در پایتخت آغاز به کار کرده، واگن اسبی بود. بلژیکی­ها، بعد از ایجاد راه­آهن حضرت عبدالعظیم (ماشین دودی)……….

…………….

– تاریخچه پیدایش سامانه اتوبوس تندرو:

مبدأ پیدایش اتوبوس تندرو را می­توان در امریکای لاتین جستجو کرد. در جایی که طراحان سیستم­های حمل و نقل به دنبال راهکار مناسبی از نظر هزینه برای مقابله با وضع دشوار حمل و نقل شهری بودند. رشد سریع مراکز شهری در امریکای لاتین در اواسط دهه ۱۹۷۰ مشکلات زیادی را برای مسئولان حمل و نقل شهری ایجاد نمود. رشد زیاد مهاجرت به شهرها و افزایش جمعیت شهرها و همچنین وجود منابع محدود مالی باعث شد تا مسئولین و طراحان شهری در امریکای لاتین با مشکلات عدیده­ای مواجه شوند و به منظور مقابله با مشکلات مربوط به حمل و نقل به دنبال یک سامانه جدید حمل و نقل شهری باشند.

راهکاری که درنهایت مورد تأئید مسئولین امر قرار گرفت ایجاد سیستم اتوبوس تندرو بود. سیستمی که به عنوان متروی زمینی شناخته می­شد و نسبت به اتوبوس­های معمولی مزایای زیادی را به همراه داشت (مهندسین مشاور آتیه­ساز شرق؛ ۱۳۸۶ : ۵).

………………

– سیستم بی آر تی و تجارب جهانی :

گزارش­های معتبر جهانی نشان می­دهند که در شهرهای بزرگ سالانه در حدود ۳/۰ تا ۲/۱ درصد از سفرهای انجام شده با حمل و نقل همگانی کاسته می­شود. تجربه حاکی از آن است که سیستم اتوبوس تندرو به عنوان یک رقیب برای وسائل نقلیه شخصی می­تواند جایگاه از دست رفته سیستم­های حمل و نقل همگانی را به دست آورد.

……………

– ایالات متحده امریکا :

طی بازدیدی که گروهی از کارشناسان حمل و نقل ایالات متحده امریکا از کورتیبیا در سال ۱۹۹۸ انجام دادند ویژگی­هایی در مطالعات و بازدید خود بدین شرح ارائه نمودند:

……………

– گوانگژو چین:

حدود ۵/۲۲ کیلومتر مسیر اتوبوس سریع­السیر در ۲۱ فوریه ایجاد گردید که به جی­بی آرتی[۱] معروف است که دارای خصوصیات زیر است:

……………….

– کوریتیبا – برزیل:

سیستم اتوبوسرانی کوریتیبا به عنوان جزء تشکیل­دهنده یک طرح بزرگ جامع توسعه­یافته است که هدف طرح شامل گسترش شعاعی شهر در طول ۵ کریدور (محورهای ساختاری) بوده که حمل و نقل و کاربری……..

………..

– بوگاتا- برزیل:

میزان استفاده از حمل و نقل همگانی این شهر با وجود اینکه تنها ۲ خط از ۲۲ خط طراحی شده اجرا………….

……………

– پکن:

………………

– فرانسه :

……………..

– ایران:

ارائه خدمات بهینه با میزان دسترسی آسان همواره در اولویت­های برنامه­های مدیران شهری در سراسر دنیا به شمار می­آید. در این میان کلان­شهرهایی که در آنها مدیریت واحد شهری به واقع عینیت یافته است روند ارائه خدمات و تنوع آن بیشتر به چشم می­خورد.

………………

اتوبوس:

اتوبوس (Autobus) از ریشه فرانسوی و نوعی از اتومبیل با اطاق دراز و صندلی­های متعدد است که معمولاٌ در شهر و بیرون از شهر برای رفت و آمد به کار می­رود. اتوبوس به وسیله ترابری جمعی شهری است که به سرمایه­گذاری کمی احتیاج دارد و به سرعت قابل توسعه است. خطوط اتوبوس را به سادگی می­توان تغییر داد و با توجه به امکان تغییر تعداد آن، تطابق این سامانه در مقابل تغییرات تقاضای رفت و آمد بسیار خوب است و از نظر تراکم مسافر و جابجائی بسیار عالی است. اتوبوس یکی از اقتصادی­ترین سامانه­های رفت و آمد شهری مخصوصاٌ برای مناطقی با حجم ترافیک کم و یا متوسط می­باشد. این سامانه در همه شرایط آب و هوایی عمل می­کند (میرزا علیان، علی؛ ۱۳۷۷: ۲۵).

…………….

– ایستگاه :

مکانی است در امتداد یک خط اتوبوسرانی برای توقف اتوبوس در طول خط و اجازه استفاده مسافر اتوبوس از خط در آن ایجاد می­شود (موسسه استاندارد و تحقیقات صنعتی؛ ۱۳۸۱: ۱).

……………….

ایستگاه­های کنار خیابانی:

این­گونه ایستگاه­ها در کنار خیابان و بدون هیچ تغییری در خیابان و یا پیاده­رو ایجاد می­شوند. مزایای این ایستگاه عبارتند از :

…………….

مزایا و معایب ایستگاه پهلوگاهی:

……………

– مکان­یابی ایستگاه اتوبوس:

اصلاح و بهسازی ایستگاه­های حمل و نقل به منظور تأمین راحتی و ایمنی مسافران و ایجاد نظم و انضباط در توقف اتوبوس­ها انجام می­شود. در طراحی بهینه ایستگاه­ها موارد زیر مورد نظر می­باشد:

………………

– فاصله ایستگاه­های اتوبوس:

فواصل بین ایستگاه­ها و طراحی آن بعنوان یکی از مهم­ترین عوامل در طراحی سیستم خطوط ویژه با ظرفیت بالا به شمار می­رود. هرچند تأمین فضای لازم جهت سبقت گرفتن توأم با سیستم فروش بلیط مناسب می­توان میزان بهره­وری را به طور قابل توجهی افزایش دهد (طیبانی، ۱۳۷۵: ۱۹).

………………

– ترافیک :

ترافیک پدیده­ای است ناشی از جابجایی انسان، حیوان، کالا و وسایل نقلیه از نقطه­ای به نقطه­ای دیگر. اصول سه گانه ترافیک شامل: مهندسی، آموزشی و اجرای مقررات می­باشد.

امروزه یکی از مسائل شهرها بخصوص شهرهای بزرگ، حمل و نقل و ترافیک شهری است. همچنین کمبود و نارسائی در سیستم حمل و نقل زمینی به خصوص سیستم­های حمل و نقل شهری به عنوان یکی از موانع رشد و توسعه کشوری به شمار می­رود (بررسی وضعیت سیستم اتوبوسرانی شهری کشور ۱۳۷۵).

………………

– مهندسی ترافیک:

شاخه­ای از مهندسی است که با برنامه­ریزی، طراحی هندسی،‌مدیریت و کنترل ترافیک در ارتباط بوده و روابط بین وسایل نقلیه و شبکه ارتباطی را در جهت رسیدن به ترددهای راحت و کارآمد، توأم با ایمنی کافی، برای افراد و کالا مورد مطالعه قرار می­دهد. در مباحث مهندسی حمل و نقل و ترافیک، هنگامی حمل و نقل عمومی مؤثر خواهد بود که به صورت مکمل با سایر شیوه­های جابجائی برنامه­ریزی شود.

…………..

– مدیریت ترافیک :

……………..

– ضایعات ترافیک :

……………..

– حمل و نقل هوشمند:

……………….

– اجزاء اصلی ITS در سیستم اتوبوس سریع شامل :

…………..

– پارکینگ :

…………..

-خطوط اتوبوسرانی :

……………

– انواع خطوط درون­شهری :

الف) سرویس اتوبوس عادی : در این خطوط فاصله ایستگاه­های اتوبوس حداقل ۲۰۰ متر و حداکثر ۶۰۰ متر است. در این مدل توقف اتوبوس در هر ایستگاه الزامیست که باعث طولانی شدن زمان سفر می­شود.

………………

– خطوط ویژه اتوبوسرانی :

…………….

-انواع خطوط ویژه :

……………….

– سیستم سریع اتوبوسی :

……………..

– سامانه اتوبوس­های تندرو:

…………….

– بی آر تی چیست؟

…………….

– زمینه شکل­گیری بی آر تی:

……………..

– نقش اتوبوس تندرو در حمل و نقل شهری:

……………..

– خصوصیات بی آر تی:

……………

– میزان و چگونگی تفکیک مسیر حرکت:

…………….

– مزایا و معایب سیستم اتوبوس تندرو:

……………

منابع فارسی :

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.