فایل ورد کامل مقاله مفهوم هنر؛ بررسی ابعاد زیبایی‌شناسی، فلسفی و نقش آن در فرهنگ و تمدن بشری


در حال بارگذاری
10 جولای 2025
فایل ورد و پاورپوینت
20870
2 بازدید
۹۹,۰۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 فایل ورد کامل مقاله مفهوم هنر؛ بررسی ابعاد زیبایی‌شناسی، فلسفی و نقش آن در فرهنگ و تمدن بشری دارای ۵۸ صفحه می باشد و دارای تنظیمات و فهرست کامل در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد فایل ورد کامل مقاله مفهوم هنر؛ بررسی ابعاد زیبایی‌شناسی، فلسفی و نقش آن در فرهنگ و تمدن بشری  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : توضیحات زیر بخشی از متن اصلی می باشد که بدون قالب و فرمت بندی کپی شده است

بخشی از فهرست مطالب پروژه فایل ورد کامل مقاله مفهوم هنر؛ بررسی ابعاد زیبایی‌شناسی، فلسفی و نقش آن در فرهنگ و تمدن بشری

۱-پیش گفتار    
۲-معنی هنر    
۱-۲ـ هنر از دیدگاه بزرگان نقاشی    
اوژن دلاکروآ (۱۷۹۸- ۱۸۶۳ میلادی)    
گوستاوکوربه ( ۱۸۱۹- ۱۸۷۷ میلادی)    
ماکس بکمان (۱۸۸۴- ۱۹۵۰ میلادی)    
جکسون پولاک (۱۹۱۲-۱۹۵۶ میلادی)     
۳- چگونگی پیدایش هنر (مدرن)    
۱-۳ـ تعریف مکتب کوبیسم    
۱-۱-۳ـ پیشگامان مکتب کوبیسم    
براک، جرج (۱۹۶۳-۱۸۸۲)    
۲-۳ـ تعریف مکتب اکسپرسیون    
۱-۲-۳ـ پیشگامان مکتب اکسپرسیونیسم    
ماکس بکمان (۱۸۸۴-۱۹۵۰)    
۳-۳ـ تعریف کولاژ    
۱-۳-۳ـ تاریخچه کولاژ    
۲-۳-۳ـ کولاژ و پیشگامان آن    
نتیجه‌گیری    
گزارش کار    
فهرست منابع    

بخشی از فهرست مطالب پروژه فایل ورد کامل مقاله مفهوم هنر؛ بررسی ابعاد زیبایی‌شناسی، فلسفی و نقش آن در فرهنگ و تمدن بشری

۱-آرناسن، بوروارد دوها روارد- تاریخ هنر نوین – ترجمه : محمدتقی فرامرزی- انتشارات اگه- تهران- ۱۳۷۵

۲-بسیج، احمدرضا- فلسفه هنر – انتشارات مرید – تهران –

۳-پاکباز، روئین – در جستجوی زبان نو – انتشارات نگاه

۴- پاکباز، روئین- دایره المعارف هنر- انتشارات فرهنگ معاصر- تهران- ۱۳۷۸

۵- تامک، پطر- سیر تحول عکاسی – ترجمه: محمد ستاری – انتشارات سمت

۶- توستوی، لئون- هنر چیست؟ به ترجمه کاوه دهگان- انتشارات امیر کبیر – تهران-۱۳۶۴

۷- جیسون، ه.و- سر چشمه های نخستین هنر مدرن – ترجمه: دکتر ابوالقاسم جزایری – انتشارات فرآیند – تهران – ۱۳۷۹

۸- حسامی، منصور- دروس اختصاصی کارشناسی ارشد هنر، جلد دوم-انتشارات شابک- تهران- ۱۳۷۸

۹- حسینی، مهدی – فصلنامه هنر – شماره پانزدهم – کولاژ و مکتبهای نوین – بهار –۱۳۶۷

۱۰- ذولفقاری، غلامحسین- رهنمون- انتشارات آگه- تهران- ۱۳۷۷

۱۱- رید، هربرت – فلسفه هنر معاصر – ترجمه: محمد تقی فرامرزی – انتشارات نگاه- تهران- ۱۳۶۲

۱۲- ضیاء پور، جلیل- مختصر تاریخ هنر، جلد دوم – انتشارات شابک – تهران – ۱۳۷۷

۱۳- گاردنر،هلن. – هنر درگذر زمان – انتشارات آگاه

۱۴-  موری، پیتر و لیندا – فرهنگ هنر و هنرمندان – انتشارات روشنگران

۱۵-  محمد حسین بن خلف تبریزی متخلص به برهان تصحیح و تعلیق – برهان قاطع- انتشارات امیر کبیر

۱-پیش گفتار

«ای حسن تو در کل مظاهر، ظاهر                   وی چشم تو در کل مناظر، ناظر

از نور رخ و ظلمت زلفت دایم                         قومی همه مومنند و قومی کافر[۱]»

یکی از ویژگیهای انسان که او را از سایر موجودات ممتاز می کند، تشخیص ظرافت و نظم و اعتدال و احساس حسن و جمال است. بدین جهت است که مناظر زیبای طبیعت و نظام آفرینش و صفحات جالب و دواوین و لوحه‏های دل انگیز شعر و نقاشی و خط که از دست سحر آفرین استادان چیره دست، ظهور یافته، او را مجذوب و مشعوف ساخته و نظرش را به سمت خود معطوف می‌دارد

جمال و زیبائی و کمال ورهیافت در محضر نقاش و قلم ساز و صحنه پرداز و معمار و مبدع جمیله هستی است که منشاء هنرهای زیباست. علاقه به زیبائی که فطری آدمی است، ذوق را می شکوفاند تا هر آنچه نشانی از زیبائی و جمال دارد و دفتری از معرفت کردگار همراه، او را ملهم کند و ذوق هنرمند آنرا با اندیشه‏های عمیق و دقیق خود درامیخته، به صورت اثر و هنر در منظر و مرآی باهوشان و سرمستان می ناب هستی که معرفت تام و تمام است قرار دهد[۲]

جمال شاهد مقصود چشم بر راه است        بکوش و پاک کن آئینه از غبار اینجا[۳]

هنر همچون مقوله عشق است که رفتن در وادی آن وتحقیق پیرامونش ابتدا سهل می نماید: اما وقتی دستی بر آن گرفتی حرارتش وجود را می سوزاند و تنها آنان که صابرند و به پایمردی ثابت و جانشان مجذوب معشوق ازلی تا شهر حق الیقین پیش می رانند.[۴]

الا یا ایها ساقی ادرکاسا و ناولها          که عشق آسان نمود اول ولی افتاد مشکلها[۵]

در این مجموعه گردآوری شده من سعی کردم تاثیر سبکها و شیوه‌هایی که بر روی کار من اثر گذاشته‌اند را بررسی کنم و مقدمه‌ای باشد برای آشنا شدن بیشتر شما با سبک شخصی من و مکتبهایی که راهگشای سبک من بوده‌اند

با پرداختن به سبک کوبیسم و اکسپرسیونیسم و شیوه کولاژ سعی کرد‌ه‌ام تاثیر این سبکها و تکنیک را بر روی آثارم شرح دهم و اینکه به وسیله آشنایی با این سبکها و شیوه های هنری  چه راهکارهایی در پیش روی من قرار گرفته‌ است و به چه صورت راهگشای آثار هنری من بوده‌اند


۲-معنی هنر

در ابتدا با بیان معنی هنر و بررسی آن از نظر علمی و معنایی این مجموعه را آغاز می کنم

«هنر به ضم اول و فتح دوم، اوستا hunara. عظمت،‌استعداد، قابلیت هنری باستان Sunara] انسان فاضل[ سانسکریت Sundara زیبا، قشنگ. پهلوی hunar- ارمنی hnar- افغانی و بلوچی henar- کردی huner (فن و معرفت) صنعت، معرفت امری توام با ظرافت و ریزه کاری. هنرهای زیبا- صنایع مستظرفه»[۶]

«هنر ART در معنای عام و انتزاعی، به هر گونه فعالیتی اشاره دارد که هم خود انگیخته و هم مهار شده باشد. بنابراین، (هنر) از فرایندهای طبیعت متمایز است (برخی هنرمندان اروپایی سده بیستم با گزینش شیء یافته به عنوان اثر هنری، این مرز را از میان برداشته‏اند). در این معنای کمتر مصطلح، تمامی ابداعات و ساخته‏های مبتنی بر قوه خلاقه بشری در زمره (هنر) به شمار می‌آیند


[۱] – شمس مغربی. دیوان کامل ص ۱۲۱

[۲] – بسیج، احمدرضا- فلسفه هنر- ص ۱-۲

[۳] – صائب تبریزی. کلیات صائب. مقدمه و شرح حال به قلم امیری فیروزکوهی- ص

[۴] – بسیج، احمدرضا- فلسفه هنر- ص ۲-۳

[۵] – حافظ، دیوان حافظ براساس نسخه قدسی، مقدمه و تحقیق از عزیزا…

[۶] – برهان قاطع. محمد حسین بن خلف تبریزی- جلد چهارم- ص ۲۳۸۱ پاورقی

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.