فایل ورد کامل مقاله خطای ادراکی مولر-لایر؛ تحلیل روان‌شناختی، آزمایش‌های تجربی و تأثیر آن بر شناخت بصری


در حال بارگذاری
10 جولای 2025
فایل ورد و پاورپوینت
20870
1 بازدید
۹۹,۰۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 فایل ورد کامل مقاله خطای ادراکی مولر-لایر؛ تحلیل روان‌شناختی، آزمایش‌های تجربی و تأثیر آن بر شناخت بصری دارای ۱۸ صفحه می باشد و دارای تنظیمات و فهرست کامل در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد فایل ورد کامل مقاله خطای ادراکی مولر-لایر؛ تحلیل روان‌شناختی، آزمایش‌های تجربی و تأثیر آن بر شناخت بصری  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : توضیحات زیر بخشی از متن اصلی می باشد که بدون قالب و فرمت بندی کپی شده است

بخشی از فهرست مطالب پروژه فایل ورد کامل مقاله خطای ادراکی مولر-لایر؛ تحلیل روان‌شناختی، آزمایش‌های تجربی و تأثیر آن بر شناخت بصری

چکیده    
مقدمه    
ادبیات پژوهش    
شناسایی محرک ها    
طرح تحقیق    
روش اجرای آزمایش    
نتایج آزمایش    
بحث و تعبیر و تفسیر    
گزارش بالینی    
فهرست منابع    

بخشی از فهرست مطالب پروژه فایل ورد کامل مقاله خطای ادراکی مولر-لایر؛ تحلیل روان‌شناختی، آزمایش‌های تجربی و تأثیر آن بر شناخت بصری

۱- ایروانی – محمود (مولف) روان شناسی آزمایشی و تجربی ۱- تهران – نشر آروین ویژه – ۱۳۸۰

۲- بحیرایی هادی (و گروه مترجمان) هافمن- کارل، ورنوی- مارک، ورنوی- جودیت ( نویسندگان) روانشناسی عمومی (جلد اول) تهران – ارسباران – ۱۳۷۸

۳- براهنی – محمد نقی و گروه مترجمان- زمینه روان شناسی هیلگارد- تألیف ریتال، اتکینسون، ریچاردسی اتکینسیون و گروه نویسندگان- تهران – انتشارات رشد- ۱۳۷۹

چکیده

آزمایش در مورد خطای ادراکی «مولر-لایر» است ولی خواهیم خطای ادراکی آزمودنی را بسنجیم. این آزمایش با یک آزمون خطای مولر-لایر انجام می شود که دارای دو صفحه ثابت و متحرک است. آزمایشگر در ۲۰ مرحله متحرک را به آزمودنی نشان می دهد به طوری که یکبار آن را بلندتر از خط معیار و یکبار کوتاهتر از خط معیار آنرا به آزمودنی نشان می دهد و آزمودنی نیز باید بر اساس ادراک خودش آنها را با هم برابر کند

آزمایش از نوع مطالعه موردی است که نمونه یک آزمودنی پسر با سن ۲۴ سال می باشد. پس از بررسی نتایج و با توجه به نمرات بدست آمده، نتیجه می شود چون خطای وضعیت ۰۲ /۰ شده است . پس هنگامی که آزماینده خط متحرک کوتاهتر را به آزمودنی ارائه داده است‌، آزمودنی آن را بر اساس ادراک خودش کوچکتر ارزیابی کرده است


مقدمه

هر چند اطلاعات جزء خود به حواس ما می رسد، با این حال ما آدمیان جهان را به صورت بخش های جدا از هم ادراک نمی کنیم بلکه با جهانی پر از اشیاء و آدمی و سیلی از کل های یکپارچه مواجه هستیم. تنها در شرایط استثنایی و یا زمانی که سرگرم طراحی و نقاشی هستیم از وجود اجزاء و ویژگی های جدا از هم محرک ها آگاهی می یابیم. وگرنه بیشتر اوقات اشیاء را سه بعدی می بینیم و صداها را در قالب کلمات و موسیقی می شنویم

در مبحث ادراک می خواهیم بدانیم که آدمی چگونه احساس هایش را یکپارچه می کند و به صورت دریافت های ادراکی (Percepts) در می آورد و سپس این دریافت های ادراکی را برای شناخت جهان به کار می برد (دریافت ادراکی نتیجه فرآیند ادراکی است). امروزه پژوهشگران ، در بررسی ادراک، بیشتر در پی پاسخ این سوال هستند که دستگاه ادراکی برای حل چه مسایلی ساخته شده است. در این چشم انداز همواره دو مسئله کلی مطرح است دستگاه ادراکی باید معین کند که (الف) این شی «چیست» (سیب، یا گربه، یا میز، یا …)، و «ب» این شی در «کجا» قرار دارد ( به فاصله یک متر در سمت چپ صدها متر جلوتر و …)، این دو مسئله در ادراک شنوایی نیز مطرح است و همچنین در مورد سایر دستگاه های حسی

در بینائی فرآیند تعیین ماهیت اشیاء را باز شناختی طرح « Pattern recognition» یا به اختصار بازشناسی می نامند. بازشناسی برای ادامه زندگی آدمی بسیار مهم است، زیرا غالباً برای پی بردن به برخی از ویژگی های اساسی هوشی ابتدا باید بدانیم آن شیء چیست

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.