فایل ورد کامل مقاله طراحی داراییبافی تاری در استان یزد؛ بررسی هنری، تاریخی و نقش آن در صنایع دستی ایران
توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد
فایل ورد کامل مقاله طراحی داراییبافی تاری در استان یزد؛ بررسی هنری، تاریخی و نقش آن در صنایع دستی ایران دارای ۱۸ صفحه می باشد و دارای تنظیمات و فهرست کامل در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است
فایل ورد فایل ورد کامل مقاله طراحی داراییبافی تاری در استان یزد؛ بررسی هنری، تاریخی و نقش آن در صنایع دستی ایران کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.
توجه : توضیحات زیر بخشی از متن اصلی می باشد که بدون قالب و فرمت بندی کپی شده است
بخشی از فهرست مطالب پروژه فایل ورد کامل مقاله طراحی داراییبافی تاری در استان یزد؛ بررسی هنری، تاریخی و نقش آن در صنایع دستی ایران
چکیده
مقدمه
بحث
معرفی چند تن از استادان
آداب معنوی دارایی بافی
روش کار
نتیجه
پیشنهادها
پی نوشت ها
منابع
بخشی از منابع و مراجع پروژه فایل ورد کامل مقاله طراحی داراییبافی تاری در استان یزد؛ بررسی هنری، تاریخی و نقش آن در صنایع دستی ایران
اسلامی ندوشن، احمدعلی، تاریخ صنایع نساجی یزد، یزد، صدا و سیما، ۱۳۸۰
دورینیو، ژان، جامعه شناسی هنر، مهدی سحابی، تهران مرکز، ۱۳۸۴
روح فر، زهره، نگاهی به پارچه بافی دوران اسلامی، تهران مرکز، ۱۳۸۴
زکی، محمد حسن، تاریخ صنایع ایران، ترجمع محمد علی خلیلی، تهران، اقبال،
سهی زاده ابیانه، مرتضی و ابولفضل داودی رکن آبادی، فرآورده های چاپ در صنعت نساجی، تهران، آرون، ۱۳۸۴
عناصری، جابر، مردم شناسی و روان شناسی هنری، تهران، رشد، ۱۳۸۰
معین، محمد، فرهنگ فارسی
چکیده
مهد دارایی بافی شهر یزد است و سابقه آن در این شهر به حدود ۸۰۰ سال پیش می رسد. این هنر ظرایف و ویژگی های منحصر به فردی دارد که در قالب نقش و رنگ و بافت نمود می یابد. در حقیقت چگونگی طرح و نقش اندازی ویژگی متمایز دارایی بافی از سایر منسوجات دستی و سنتی است. نقوش این پارچه در مرحله پیچون بندی از طریق رنگ رزی موضعی صورت می گیرد
امروزه توجه زیاد به فنون بافت دارایی سبب شده که از مراحل طراحی و رنگ رزی آن غفلت شود. این مقاله به شیوه نقش بندی و رنگ رزی تارهای این نوع پارچه که مهم ترین قسمت تولید آن است اختصاص دارد
کلید واژه ها:
دارایی بافی، بافته های دستی، هنرهای دستی، ایکاپ، چاپ گره
مقدمه
گستره فرهنگی ایران زمین به واسطه اقوام گوناگون و شرایط اقلیمی متفاوت گونه های متعدد هنری را موجب شده است این گونه های هنری که کاربردی نیز هستند و دریک نگاه کلی صنعت به روز و کارامد زمان خود محسوب می شدند. بنابراین هر نوع بررسی در تهیه گزارش یا احیای این هنرها باید متناسب با شرایط ظهور و رشد آن باشد
یکی از معضلات امروزی در احیای هنر های سنتی آموزش و ترویج آن بدون در نظر گرفتن شرایط متناسب با آن است. اما همواره استادانی هستند که با وجود مشکلات فراوان، تنها از سر ذوق و دلسوزی بیرق هنرهای سنتی را تا کنون برافراشته نگاه داشته اند و نگران فراموشی هنرهای سنتی بیش از فراموشی خودشان هستند
در تحقیق حاضر به چگونگی نقش بندی و رنگ رزی در دارایی بافی یزد می پردازند و از آنجا که تاکنون در این زمینه تحقیق مفصلی صورت نگرفته است براساس مطالعه میداننی و مصاحبه حضوری با تنها هنرمند این رشته، آقای ملک ثابت در استان یزد، این موضوع را بررسی می کنیم
گمان می رود اهمیت این موضوع از آن روز که آگاهی از فرایند تولید این پارچه ارزش ذوق و تلاش هنرمندانه استاد کاران این حرفه را می نمایاندو تا حدی از فراموشی همه فنون اجرایی این حرفه جلوگیری می کند
بحث
شهر یزد به واسطه داشتن پیشرفت های هنری در زمینه های گوناگون مانند، معماری، سفال گری و بافته های سنتی از گذشته مشهور بوده است. از میان این هنرها پارچه بافی یا هنر نساجی یزد قدمت طولانی دارد و براساس گفته های گذشتگان مانند ابن حوقل، یزد قسمتی از ولایت بزرگ استخر بوده است. در عهد ساسانی در منطقه استخر و فارس پارچه هایی می بافتند که می توان بعضی از آنها را تولید یزد دانست
از میان انواع پارچه های بافته شده در یزد می توان از نمونه های زیر یاد کرد
- لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
- همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
- ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.
یزد دانلود |
دانلود فایل علمی 