فایل ورد کامل پرسشنامه سنجش تربیت شهروندی در برنامه‌های درسی؛ ارزیابی نقش آموزش رسمی در شکل‌گیری مسئولیت اجتماعی


در حال بارگذاری
10 جولای 2025
فایل ورد و پاورپوینت
20870
1 بازدید
۹۹,۰۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 فایل ورد کامل پرسشنامه سنجش تربیت شهروندی در برنامه‌های درسی؛ ارزیابی نقش آموزش رسمی در شکل‌گیری مسئولیت اجتماعی دارای ۶ صفحه می باشد و دارای تنظیمات و فهرست کامل در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد فایل ورد کامل پرسشنامه سنجش تربیت شهروندی در برنامه‌های درسی؛ ارزیابی نقش آموزش رسمی در شکل‌گیری مسئولیت اجتماعی  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : توضیحات زیر بخشی از متن اصلی می باشد که بدون قالب و فرمت بندی کپی شده است

پرسشنامه تربیت شهروندی در برنامه درسی

ابزار مورد استفاده در این تحقیق پرسشنامه محقق ساخته ای می باشد که با استفاده از تعیین مولفه های مهم تربیت شهروندی در برنامه درسی تحقیقات پیشین که در این زمینه صورت گرفته است تعیین گردید و پس از تایید اساتید راهنما و مشاور اجرا شد . در ابتدا برای تعیین پایایی ابزار مورد نظر روی ۶۰ نفر از معلمان زن و مرد اجرا شد. آلفای هر کدام از مولفه ها در جدول ۳-۱ مشاهده می شود

جدول ۳-۱: آلفای کرونباخ هر یک از مولفه های تربیت شهروندی

ابعاد مهارت N تعداد گویه ها آلفای کرونباخ   اجتماعی ۸۹۰/   فردی ۸۴۲/   فرهنگی ۸۸۷/   اقتصادی ۸۸۶/   سیاسی ۹۵۳/

همچنین آلفای کرونباخ هر یک از مولفه ها در اجرای نهایی پژوهش مشاهده می شود

جدول ۳-۲: آلفای کرونباخ هر یک از مولفه های تربیت شهروندی

ابعاد مهارت N تعداد گویه ها آلفای کرونباخ   اجتماعی ۸۸۹/   فردی ۸۴۵/   فرهنگی ۸۹۱/   اقتصادی ۸۸۰/   سیاسی ۹۵۷/

همانطور که مشاهده می شود، ضرایب همسانی درونی مولفه ها و کل مقیاس در حد مطلوب به بالا قرار دارند. از سوی دیگر روایی ابزار مورد نظر توسط اساتید تایید گردید و از نظر همخوانی با سایر تحقیقات مورد بررسی قرار گرفت . این پرسش نامه دارای ۵ زیر مقیاس عمده به شرح جدول (۳-۳) بود

جدول ۳-۳: زیر مقیاس ها و گویه های مربوط به آن

ابعاد مهارت تعداد گویه ها کمینه               ممکن بیشینه  ممکن    اجتماعی ۱-۲-۳-۴-۵-۶-۷-۸-۹-        فردی ۱۱-۱۲-۱۳-۱۴-۱۵-۱۶-۱۷-۱۸-۱۹-۲۰-۲۱-   فرهنگی ۲۳-۲۴-۲۵-۲۶-۲۷-۲۸-۲۹-۳۰-۳۱-۳۲-   اقتصادی ۳۴-۳۵-۳۶-۳۷-۳۸-۳۹-۴۰-۴۱-         سیاسی ۴۳-۴۴-۴۵-۴۶-۴۷-۴۸-۴۹-۵۰-۵۱-۵۲-۵۳-۵۴-۵۵-  جمع ابعاد ۱-۲-۳-۴-۵-۶-۷-۸-۹-۱۰-۱۱-۱۲-۱۳-۱۴-۱۵-۱۶-۱۷-۱۸-۱۹-۲۰-۲۱-۲۲-۲۳-۲۴-۲۵-۲۶-۲۷-۲۸-۲۹-۳۰-۳۱-۳۲-۳۳-۳۴-۳۵-۳۶-۳۷-۳۸-۳۹-۴۰-۴۱-۴۲-۴۳-۴۴-۴۵-۴۶-۴۷-۴۸-۴۹-۵۰-۵۱-۵۲-۵۳-۵۴-۵۵-   

۳-۴-شیوه نمره گذاری پرسش نامه

پاسخ نامه با استفاده از مقیاس رتبه ای لیکرت تنظیم شد. پاسخگو می بایست پس از مطالعه هر یک از گویه ها، با گذاشتن علامت در هر یک از پنج گزینه که شامل خیلی کم ، کم، متوسط، زیاد وخیلی زیاد است نظر خود را در مورد دو وضعیت موجود و مطلوب برخورداری برنامه های درسی از  مهارت های اطلاعاتی- ارتباطاطی در پرسشنامه اعلام کند

با عنایت به اینکه پرسشنامه شامل پنج وضعیت می باشد یعنی واحد گویه ها از۵، ۴، ۳، ۲، ۱ می باشد.برای هر گویه پنج وضعیت وجود دارد که کمترین نمره ۱ و بیشترین نمره فرد در آن گویه ۵ می باشد

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.