فایل ورد کامل تحلیل جامع درباره استان خراسان و مشهد؛ بررسی مراکز تجاری جهانی و اصول طراحی مراکز تجاری نوین
توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد
فایل ورد کامل تحلیل جامع درباره استان خراسان و مشهد؛ بررسی مراکز تجاری جهانی و اصول طراحی مراکز تجاری نوین دارای ۱۳۷ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است
فایل ورد فایل ورد کامل تحلیل جامع درباره استان خراسان و مشهد؛ بررسی مراکز تجاری جهانی و اصول طراحی مراکز تجاری نوین کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.
این پروژه توسط مرکز فایل ورد کامل تحلیل جامع درباره استان خراسان و مشهد؛ بررسی مراکز تجاری جهانی و اصول طراحی مراکز تجاری نوین۲ ارائه میگردد
توجه : در صورت مشاهده بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی فایل ورد کامل تحلیل جامع درباره استان خراسان و مشهد؛ بررسی مراکز تجاری جهانی و اصول طراحی مراکز تجاری نوین،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد
بخشی از متن فایل ورد کامل تحلیل جامع درباره استان خراسان و مشهد؛ بررسی مراکز تجاری جهانی و اصول طراحی مراکز تجاری نوین :
فایل ورد کامل تحلیل جامع درباره استان خراسان و مشهد؛ بررسی مراکز تجاری جهانی و اصول طراحی مراکز تجاری نوین
فرمت فایل: ورد – Word و قابل ویرایش
تعداد صفحات:۱۳۷
بررسی نمونههای مشابه مراکز تجاری
گذری بر مراکز خرید معروف دنیا *
Mall یا Shopping mall گونه ای از معماری است که شامل یک مجموعه ای از مغازه ها است به اضافه پیاده روها یا راههای دسترسی , برای تامین ارتباطات عمودی و افقی,در نقش ستون فقرات , که این مغازهها را به هم متصل می کند .
این کلمه به طور کلی درآمریکای شمالی و استرالیا به محوطه های بزرگ خرید گفته می شود در حالی که واژه Arcade اغلب در بریتانیا استفاده شده و به پیاده روهای باریک واغلب سرپوشیده یا به فضای تجاری ایجاد شده بین دو توده ساختمانی گفته می شود چیزی که بیشتردر ایران رایج بوده و هست.
در بریتانیا واروپا مفهوم دیگری به نام محدوده خرید یا محدوده پیاده رومطرح است که نمونه ای بزرگتر ازArcade استو اغلب قسمتی از آنهاسرپوشیده است این محدوده ها منحصراً محدوده هایی برای داد وستدهستند .
مراکز خرید در بریتانیا معمولا در مرکز شهر هستند وتعدادی از این مراکزنیز در دهه ۸۰ و ۱۹۹۰ درحومه بعضی شهرهای بریتانیا ساخته شدند.
امروزه مراکز بیرون شهر در جهان گسترش یافته اند و در حال حاضر بیشتر به گونه ای از پارکهای خرید توّجه نشان داده می شود که شامل رسته ای مغازه ها با مشاغل مشابه اند و هر کدام هم ورودی جداگانه ای دارند .
مفهوم مراکز خرید هرچند در اروپا مفهومی زاییده صنعتی شدن وگونه ای معماری قرن بیستمی به حساب می آید در این سوی جهان داستانی به بلندای یک تاریخ دارد تا آنجا که شهر اسلامی را نمی شود بدون بازار تصورکرد بدون مغازه ها تیمچه ها چارسوها و…. بازارسرپوشیده بزرگ اصفهان از آثار قرن دهم میلادی, بازارسر پوشیده بزرگ تهران با ده کیلومتر طول و نمونه دیگری از مراکز خرید این چنینی است.مثال دیگر بازار بزرگ استانبول است که درقرن ۱۵میلادی ساخته شده است. این بازار با ۵۸ گذر و ۴۰۰۰ مغازه نمونه دیگری از این گونه معماری است . اولین نمونه های اروپایی تحت تاثیر این مفهوم و نیازدر قرنهای بعد به وجود آمد از این میان مارکت سرپوشیده آکسفورد ,درآکسفورد انگلستان نمونه ای متأخر از این گونه معماری در اروپاست که به طور رسمی در اول نوامبر ۱۷۷۴ افتتاح شده و هنوز زنده و پابرجاست با گذشت زمان این مفهوم نیزگسترش پیداکرد ومتکامل تر و شایع تر شد,از نمونه های بعدی می توان پاساژبارلینگتون درلندن را که در سال ۱۸۱۹ افتتاح شد را نام برد این مفهوم به آمریکا سفر کرد و اولین نمونه آن در جزیره رود در ۱۸۲۸ متولد شد از نظر تاریخ نگاری معماری این مرکز خرید در ترویج این گونه معماری واین مفهوم درآمریکا نقش به سزایی بازی کرد.
به دنبال مراکز ساخته شده در انگلستان و امریکا گالریا ویتوریو امانویل در میلان در دهه ۶۰ قرن هجدهم ساخته شد که از نظر وسعت شبیه تر به مراکز بزرگ خرید در دوره مدرن بود و کم کم بیشتر شهرهای بزرگ در اواخر قرن ۱۸ و اوائل قرن ۱۹ شروع به ساختن پاساژها و مراکز خرید کردند در این میان پاساژ Cleveland GUM نیز در مسکو در ۱۸۹۰ ساخته شدند.
مراکز خرید اولی که در تب و تاب صنعتی شدن و عصر ماشین طراحی می شدند مقیاس انسانی نداشتند و بیشتر شرایط عبورو مروراتومبیل ها در طراحی آنها در نظر گرفته می شد.در نیمه قرن بیستم به واسطه حومه نشینی و فرهنگ اتومبیل درآمریکا سبک جدیدی ازمراکز خرید بزرگ در حومه شهرها به دور از ازدحام مراکزشهرها به وجود آمد. اولیّن مرکز خرید این چنینی در امریکا بود که در ۱۹۳۱ در دالاس تگزاس افتتاح شد.
در انگلستان این مفهوم به گونه ای دیگردرآمداولیّن پیاده رو به شکل یک منطقه تجاری بودکه شامل مغازه ها وراههای جلوی آنها می شد. در ادامه تکامل معماری مراکز خرید مفهوم مراکز خرید کاملا سر پوشیده به وسیله معمار اتریشی Victor Gruen بسط وگسترش یافت تا جایی که او را پدر مراکز خرید مدرن در امریکا می دانند.
به تدریج این گونه جدید معماری تکامل پیدا کرد و Mall نامیده شد مثل Northgate Mall که در شمال سیاتل واشنگتن در ۱۹۵۰ Northland Shopping Center نزدیک دیترویت در ۱۹۵۴ساخته شدند و همچنین Southdale Center که در Twin Cities درحومه مینوستوتا در ۱۹۵۶ساخته شد .
از میان نمونه های غیر امریکاییWest Edmonton Mall درادمونتون کانادا که به مدت ۲۰سال بزرگترین مرکزخرید سرپوشیده در جهان بود را می شود نام برد. در اروپا نیز Dundrum Town Centre در دوبلین ایرلند از نظر اندازه قابل توجه است .
یکی دیگر از بزرگ ترین مراکز خرید جهانی که به صورت یک مجموعه متمرکز در یک مکان طراحی شده است The King of Prussia mall است که شامل دو مرکز Plaza at King of Prussia و Court at King of Prussia است و در فیلادلفیا در حومه پنسیلوانیا قرار دارد.
از بزرگترین مراکز خرید در دنیا و در آمریکا Mall of Americaاست که در نزدیکی مینستوتا واقع است این مرکز که در ۱۹۹۲افتتاح شده است و ۳۹۰۰۰۰متر مربع مساحت دارد.
اگر چه چندین مرکز خرید آسیایی از قبیل Kelapa Gadingو Taman Anggrek Mal در فیلیپین و SM Megamall در مالزی و Berjaya Times Square دراندونزی نیز از نظر اندازه قابل توجه است.Golden Resources Shopping Mall در پکن که در اکتبر ۲۰۰۴ افتتاح شد.
بزرگترین نمونه واقعی در جهان است که ۶۰۰۰۰۰ متر مربع مساحت دارد.هرچند مساحت Berjaya Times Square در کوالالامپور ۷۰۰۰۰۰ متر مربع گفته می شود نمونه دیگر SM Mall of Asia در فیلیپین است که در ماه می ۲۰۰۶ افتتاح شد ورتبه سوم را از نظر وسعت در در جهان داراست و ۳۶۰۰۰۰متر مربع مساحت دارد و هنوز در حال توسعه است.Mall of Arabia در دبی که در سال ۲۰۰۸افتتاح خواهد شد با ۹۲۰۰۰۰متر مربع مساحت یکی از بزرگترین ها خواهد شد.
* مرکز تجارت بینالمللی دبی
دبی بدون هیچ رقیبی مرکز تجاری خلیج فارس شده است. مرکزی که برای شرکتهای تجاری نمونه میباشد و از نظر وسائل ارتباطی غنی و از نظر مقررات بسیار سهم است. در این بندر که کمتر از ۱۵ میلیون نفر جمعیت دارد، بر ۳/۲ واردات و حدود ۹۰% صادرات امارات متحده عربی نظارت میشود. برج مرکز تجارت دبی بلندترین ساختمانها در عالم عربی است که کانون و مرکز اجتماعات وسیعی است شامل هتل وسیع، ۵۰۰ آپارتمان و سه سالن عریض
ـ اتاقهای جلسات :
این سالنها برای هر گونه گردهمایی در هر اندازهای شامل انواع کنفرانسها، سمینارها و مهمانیها میتوانند مورد استفاده واقع شود.اتاقهای جلسات متعّددی وجود دارد که برای موارد و مقاصد خاص می تواند انتخاب شوندکه دارای فضایی مناسب وتاجرپسند ونور مناسب با امکان استفاده از تمام منابع و امکانات موجود در هتل بینالمللی هیلتون( در مجاورت مرکز تجارت) میباشند.
ـ سالن کنفرانس ـ تئاتر :
با ۲۰۰ صندلی ردیف شده، سیستم ترجمه همزمان، پروژکتور، میز خطابه سخنرانی و امکانات مشابه در این زمینهها،این سالن را به محلی مناسب برای برگزاری کنفرانسها و مباحثات معرفی محصولات، تبدیل کرده است. ضمناً اتاق رختکن و سن قابلیت اجرای نمایشهای تئاتر را نیز در این سالن ایجاد کرده است.
ـ سالن سرپوشیده :
به مساحت تقریبی ۲۸۰ متر مربع(۲۲×5/8متر ) میتوان با سالن کنفرانس ـ تئاتر همجوارش ادغام گردد و یا بطور مستقل عمل کند که در این صورت گنجایش ۲۰۰ نفر در میهمانی، ۱۶۰ نفر در یک کلاس آموزشی و یا ۸۰ نفر در ضیافت شام را دارد. این سالن همچون دیگر سالنهیا کنفرانس این مرکز دارای نور طبیعی است ولی قابلیت تاریک شدن کامل را نیز داراست.
ـ اتاقهای گردهمایی :
تعداد زیادی از اتاقهای اجتماعات خصوصی در طبقههای چهارم و هشتم وجود دارد که هر یک ظرفیت ۱۰ نفر را دارند و همگی آنها دارای نور طبیعی میباشند. کوچکترین این اتاقها ۲۳ متر مربع وسعت دارد (۶×5/2 متر ) که برای ۱۵ نفر در میهمانی ها و یا ۱۰ نفر بصورت کلاسی آموزشی و سیمنار توضیحی در نظر گرفته شده است. درحالی که نمونه بزرگتر آنها می تواند یک ضیافت سرپایی را با ۸۰ نفر میهمان در خود جای دهد یا یک سخنرانی را تا ۵۰ نفر جمعیت و یا سیمنار یا ضیافت نهار را با میزهای چیده شده به شکل U برای ۳۰ نفر ترتیب داد.
ـ سالن اجتماعات اصلی :
برای یک گردهمایی واقعاً بزرگ، سالن شماره ۱ با مساحت ۳۳۵۰ متر مربع با امکانات کامل تهویه مطبوع وجود دارد. در این سالن کنسرت موسیقی با ۲۰۰۰ نفر،مراسم عروسی و مجالس مشابه برگزار میگردد. همچنین برای مواقع بسیار خاص نیز تراس روبازی در طبقه سی و هفتم در نظر گرفته شده است که دید مستقیمی بر شهر دبی دارد و می توان مجالس با ظرفیت بیش از ۲۵۰ نفر در آن ترتیب داد.
ـ دفاتر اجرایی :
برای افرادی که دنبال دفاتری مجهز به تلفن و خدمتکار هستند دفاتری در طبقه هفتم وجود دارد. این فضاها که امکان زیادی را برای تجار فراهم میکند در سه تیپ و بین ۵۴ تا ۹۲ متر مربع میباشند. همچنین استفاده از خدمات دفتری مثل صدور و تجدید اجازه خرید، گذرنامه و مترجمین ماهر و همین طور مشاوره با شرکت های محلی ممکن است. این دفاتر تا ۳ روز برای اعضای مرکز تجارت مجانی میباشند.
ـ آپارتمانهای مرکز تجارت :
این مجتمع مسکونی از جاذبترین محلهای سکونت در دوبی است. آپارتمانها از یک تا سه اتاق دارند. در فاصلهای دورتر باشگاه خصوصی ممتازی وجود دارد.
ـ باشگاه خصوصی :
این باشگاه دائم در حال تجدید و توسعه است. در حال حاضر باشگاه عالی«هاوس کلوپ» با محیطی جذاب دارای پارک، یک استخر بزرگ (سرد در تابستان و گرم در زمستان)، استخر کوچک،زمینهای تنیس، زمینهای اسکواش و بدمینتون بوده که در کنار استخر یک رستوران و تریا برای صرف غذا در هوای آزاد وجود دارد.
- لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
- همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
- ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.
یزد دانلود |
دانلود فایل علمی 