فایل کامل پژوهش علمی درباره نظریه یادگیری معنادار کلامی دیوید آزوبل؛ تحلیل مبانی آموزشی و کاربردهای آن
توجه : این فایل به صورت فایل power point (پاور پوینت) ارائه میگردد
فایل کامل پژوهش علمی درباره نظریه یادگیری معنادار کلامی دیوید آزوبل؛ تحلیل مبانی آموزشی و کاربردهای آن دارای ۴۶ اسلاید می باشد و دارای تنظیمات کامل در Power Point می باشد و آماده پرینت یا چاپ است
فایل پاور پوینت فایل کامل پژوهش علمی درباره نظریه یادگیری معنادار کلامی دیوید آزوبل؛ تحلیل مبانی آموزشی و کاربردهای آن کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.
این پروژه توسط مرکز فایل کامل پژوهش علمی درباره نظریه یادگیری معنادار کلامی دیوید آزوبل؛ تحلیل مبانی آموزشی و کاربردهای آن۲ ارائه میگردد
توجه : در صورت مشاهده بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل می باشد و در فایل اصلی فایل کامل پژوهش علمی درباره نظریه یادگیری معنادار کلامی دیوید آزوبل؛ تحلیل مبانی آموزشی و کاربردهای آن،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد
بخشی از متن فایل کامل پژوهش علمی درباره نظریه یادگیری معنادار کلامی دیوید آزوبل؛ تحلیل مبانی آموزشی و کاربردهای آن :
فایل کامل پژوهش علمی درباره نظریه یادگیری معنادار کلامی دیوید آزوبل؛ تحلیل مبانی آموزشی و کاربردهای آن
فایل کامل پژوهش علمی درباره نظریه یادگیری معنادار کلامی دیوید آزوبل؛ تحلیل مبانی آموزشی و کاربردهای آن شامل ۴۶ اسلاید زیبا که با جدیدترین نسخه پاورپوینت طراحی شده و قابل ویرایش می باشد . این پاورپوینت برای دانشجویان روانشناسی وسایر دانشجویان مرتبط کاربرد دارد. در ادامه ابتدا بخشی از متن این پاورپوینت را برای شما آورده ایم ، سپس فایل کامل پژوهش علمی درباره نظریه یادگیری معنادار کلامی دیوید آزوبل؛ تحلیل مبانی آموزشی و کاربردهای آن
فهرست مطالب و در انتها تصویری از پیش نمایش اسلایدهای این پاورپوینت را برای شما قرار داده ایم تا بتوانید جزئیات آن را مشاهده کنید و در صورت تمایل در ادامه مطلب آن را دانلود نمایید .
مقدمه
دیوید آزوبل واضع یکی از نظریه های معروف شناختی است که نظریه یادگیری معنی دار کلامی نام دارد ، ارتباط این نظریه با یادگیری های آموزشگاهی بیشتر از سایر نظریه های یادگیری است . زیرا در اصل این نظریه برای توجیه و تبیین مسایل یادگیری کلامی مربوط به مطالب درسی تدوین شده است . او به مطالعه نحوه پردازش اطلاعت جدید به وسیله ذهن و اینکه معلمان چگونه می توانند از نتایج این مطالعات در فعالیت های آموزشی بهره مند شوند پرداخته است .
دل مشغولی اصلی آزوبل کمک به معلمان در ارایه اطلاعات ، بخصوص اطلاعات جدید به شکلی معنا دار و کارآمد است . او به ویژه به طرح مفهوم پیش سازمان دهنده پرداخته که با استفاده از آن معلمان می توانند در جذب اطلاعات جدید به دانش آموزان یاری رسانند . او همچنین به رشد ساختار شناختی دانش آموزان که سازماندهی اطلاعات را بر عهده دارند پرداخته است .
به اعتقاد آزوبل یادگیری معنی دار با آنچه از قبل آموخته شده است ارتباط دارد . چنانچه یادگیری معنی دار باشد ، قادریم آن را تبدیل کنیم و در موقعیت های تازه آن را به کار گیریم .این در حالی است که یادگیری طوطی وار به رشد ساختار شناختی مورد نیاز که بتوان به اتکای آن یادگیری را در موقعیت های جدید به کار گرفت ، منجر نمی شود.
هرم ساخت شناختی:
در نظریه آزوبل همانند سایر نظریه های شناختی ، ساخت شناختی و تغییراتی که بر اثر یادگیری در آن صورت می گیرد ، اساس یادگیری را تشکیل می دهند . در این نظریه ساخت شناختی عبارت است از مجموعه ای از اطلاعات،مفاهیم،اصول و تعمیعم های سازمان یافته که فرد قبلا در یک رشته از دانش آموخته است . به طور کلی ساخت شناختی به دانش های کلی و عمده فرد در یک زمینه بخصوص علمی و تحصیلی دلالت می کندبنابراین نظریه ساخت شناختی فرد به صورت یک هرم فرضی درست شده است که در آن کلی ترین مسایل و مفاهیم در راس هرم قرار دارند و مفاهیم و مطالبی که از کلیت و جامعیت کمتری برخوردارند در میانه هرم و بیشترین مقدار اطلاعات جزئی و دانش واقعیت های مشخص در قاعده این هرم واقعند.
معنی دار بودن یادگیری:
معنی در نظریه آزوبل جایگاه مهمی دارد . معنی به وجود نوعی قرینه یا معادل ذهنی در ساخت شناختی وابسته است . یعنی وقتی که مفهومی قابل ارتباط دادن با مفاهیمی باشد که از پیش در ساخت شناختی فرد وجود دارند آن مفهوم معنی دار است به سخن دیگر مطالب معنی دار به مطلب یاد گرفته شده قبلی مربوط می شوند ،در حالی که مطالب غیر معنی دار یا مطالبی که به صورت طوطی وار آموخته می شوند به طور پراکنده و بدون ارتباط با یکدیگر در ذهن انباشه می شوند . شانک (۲۰۰۰) به نقل از سیف گفته است یادگیری زمانی معنادار است که مطالب جدید مطالب قبلا آموخته شده را گسترش و یا تغیییر دهند . بنا بر این تجربه های قبلی تعیین می کنند که یادگیری برای دانش آموزان معنی دار است یا نه ؟
و …
فایل کامل پژوهش علمی درباره نظریه یادگیری معنادار کلامی دیوید آزوبل؛ تحلیل مبانی آموزشی و کاربردهای آن
فهرست مطالب
مقدمه
هرم ساخت شناختی
معنی دار بودن یادگیری
مشمول کننده ها
شمول اشتقاقی
شمول همبستگی
شمول زوالی
پیش سازمان دهنده
پیش سازمان دهنده توضیحی
پیش سازمان دهنده تطبیقی
مراحل تدریس الگوی پیش سازمان دهنده
نقش معلم
انگیزش و یادگیری معنا دار
آزوبل و نظریه سازنده گرایی
نتیجه گیری
پایان
عنوان : نظریه یادگیری معنادار کلامی دیوید آزوبل
فرمت : پاورپوینت
حجم : ۳۵۲ کیلوبایت
تعداد صفحات : ۴۶
پیش نمایش تمام صفحات پاورپوینت
- لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
- همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
- ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.
یزد دانلود |
دانلود فایل علمی 