فایل کامل زندگی‌نامه و دستاوردهای علمی ادوارد ال ثرندایک؛ بررسی نقش او در روان‌شناسی آموزشی و یادگیری


در حال بارگذاری
10 جولای 2025
فایل فشرده
20870
1 بازدید
۹۹,۰۰۰ تومان
خرید

توجه : این فایل به صورت فایل power point (پاور پوینت) ارائه میگردد

 فایل کامل زندگی‌نامه و دستاوردهای علمی ادوارد ال ثرندایک؛ بررسی نقش او در روان‌شناسی آموزشی و یادگیری دارای ۴۴ اسلاید می باشد و دارای تنظیمات کامل در Power Point می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل پاور پوینت فایل کامل زندگی‌نامه و دستاوردهای علمی ادوارد ال ثرندایک؛ بررسی نقش او در روان‌شناسی آموزشی و یادگیری  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز فایل کامل زندگی‌نامه و دستاوردهای علمی ادوارد ال ثرندایک؛ بررسی نقش او در روان‌شناسی آموزشی و یادگیری۲ ارائه میگردد

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل می باشد و در فایل اصلی فایل کامل زندگی‌نامه و دستاوردهای علمی ادوارد ال ثرندایک؛ بررسی نقش او در روان‌شناسی آموزشی و یادگیری،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن فایل کامل زندگی‌نامه و دستاوردهای علمی ادوارد ال ثرندایک؛ بررسی نقش او در روان‌شناسی آموزشی و یادگیری :

فایل کامل زندگی‌نامه و دستاوردهای علمی ادوارد ال ثرندایک؛ بررسی نقش او در روان‌شناسی آموزشی و یادگیری

فایل کامل زندگی‌نامه و دستاوردهای علمی ادوارد ال ثرندایک؛ بررسی نقش او در روان‌شناسی آموزشی و یادگیری شامل ۴۴ اسلاید زیبا که با جدیدترین نسخه پاورپوینت طراحی شده و قابل ویرایش می باشد . این پاورپوینت برای دانشجویان روانشناسی وسایر دانشجویان مرتبط کاربرد دارد. در ادامه ابتدا بخشی از متن این پاورپوینت را برای شما آورده ایم ، سپس فایل کامل زندگی‌نامه و دستاوردهای علمی ادوارد ال ثرندایک؛ بررسی نقش او در روان‌شناسی آموزشی و یادگیری
فهرست مطالب و در انتها تصویری از پیش نمایش اسلایدهای این پاورپوینت را برای شما قرار داده ایم تا بتوانید جزئیات آن را مشاهده کنید و در صورت تمایل در ادامه مطلب آن را دانلود نمایید .

مقدمه

ادوارد ال. ثرندایک ، یکی از مهمترین پژوهشگران در تدوین روانشناسی حیوانی بود. او نظریه عینی و ماشینی (مکانیستی) یادگیری را تدوین کرد که بر رفتار آشکار تأکید میورزید. او بر این باور بود که روانشناسی باید رفتار را مطالعه کند نه عناصر ذهنی یا تجربه هشیار را و بدین ترتیب، او روندی را که توسط کارکردگرایان به سوی عینیت شروع شده بود بیشتر تقویت کرد.

او یادگیری را نه برحسب اندیشه های ذهنی بلکه برحسب پیوندهای عینی بین محرک و پاسخ تفسیر میکرد؛ با وجود این، مقداری اشاره به هشیاری و فرآیندهای ذهنی در نظام او وجود داشت. کار ثرندایک و پاولف نمونه ای از کشف مستقل همزمان است. قانون اثر ثرندایک در ۱۸۹۸ و قانون تقویت پاولف که مشابه آن است در ۱۹۰۲ تدوین شدند، هرچند که چندین سال بعد، تشابه بین آنها شناخته شد.

زندگی ثرندایک

ثرندایک یکی از اولین روانشناسان آمریکایی بود که تمام تحصیلاتش را در ایالت متحده گذراند. اشاره به این مطلب مهم است که او مجبور نبود برای تحصیلات دکتری به آلمان برود و این کار تنها دو دهه پس از برپایی روانشناسی علمی میسر شد. علاقه ثرندایک به روانشناسی (مثل خیلی کسان دیگر) با خواندن کتاب اصول روانشناسی ویلیام جیمز، زمانی که دانشجوی دوره لیسانس در دانشگاه وسلیان در میدل تاون، کانکتیکات بود بیدار شد. بعداً او تحصیلات خود را زیر نظر جیمز در هاروارد ادامه داد و در آنجا پژوهش در مورد یادگیری را آغاز کرد.

او تصمیم گرفته بود که برای انجام پژوهشهایش از کودکان به عنوان آزمودنی استفاده کند، اما مدیریت دانشگاه به سبب حساسیتی که به تازگی بر اثر یک رسوایی به وجود آمده بود، او را از این کار منع کرد. توضیح آنکه یک مردم شناس برای اندازه گیری قسمتهای مختلف بدن دانش آموزان لباسهای آنان را «شل کرده بود». وقتی که ثرندایک فهمید نمیتواند کودکان را مطالعه کند، تصمیم گرفت به مطالعه جوجه مرغها بپردازد. این فکرها ظاهراً بر اثر سخنرانی های مورگان که پژوهشهای خود درباره جوجه مرغها را توصیف می کرد به وی الهام شده بود.

ثرندایک به جوجه ها یاد میداد در مازهایی که با کتاب ساخته بود بدوند. درباره مشکل ثرندایک برای یافتن جایی برای جوجه هایش داستانی نقل شده است. چون خانم صاحبخانه ثرندایک موافقت نکرد که او جوجه ها را در اتاق خوابش نگهداری کند، لذا ثرندایک از جیمز کمک خواست. جیمز کوشید تا برای او جایی در آزمایشگاه یا موزه پیدا کند، اما موفق نشد و بنابراین ثرندایک و جوجه هایش را به زیرزمین خانه خود منتقل کرد و این موجب خوشحالی کودکان جیمز شد.

ثرندایک تحصیلات خود را در هاروارد به پایان نرساند. با این باور که زن جوانی به محبتهای او بی اعتنایی کرده است، به کتل در دانشگاه کلمبیا متوسل شد تا از منطقه بوستن به دور بماند. با دریافت هزینه تحصیلی تحقیقی که از جانب کتل به او پیشنهاد شد، ثرندایک به نیویورک رفت و دو تا از آموزش دیده ترین جوجه مرغهایش را با خود به آنجا برد. او در کلمبیا پژوهشی در مورد حیوانات را با کار با گربه ها و سگها و با استفاده از جعبه معماهایی که خود طراحی کرده بود ادامه داد. در ۱۸۹۸ درجه دکتری خود را دریافت داشت.

و …

فایل کامل زندگی‌نامه و دستاوردهای علمی ادوارد ال ثرندایک؛ بررسی نقش او در روان‌شناسی آموزشی و یادگیری
فهرست مطالب

مقدمه

زندگی ثرندایک

روانشناسی حیوانی

آثار و فوت

پایان

عنوان : زندگی نامه ادوارد ال ثرندایک

فرمت : پاورپوینت

حجم : ۳۵۲ کیلوبایت

تعداد صفحات : ۴۴

پیش نمایش تمام صفحات پاورپوینت

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.