فایل کامل مطالعه تخصصی درباره مفهوم ارزشیابی توصیفی؛ بررسی رویکردهای آموزشی، ابزارهای سنجش و نقش آن در یادگیری


در حال بارگذاری
10 جولای 2025
فایل فشرده
20870
1 بازدید
۹۹,۰۰۰ تومان
خرید

توجه : این فایل به صورت فایل power point (پاور پوینت) ارائه میگردد

 فایل کامل مطالعه تخصصی درباره مفهوم ارزشیابی توصیفی؛ بررسی رویکردهای آموزشی، ابزارهای سنجش و نقش آن در یادگیری دارای ۴۲ اسلاید می باشد و دارای تنظیمات کامل در Power Point می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل پاور پوینت فایل کامل مطالعه تخصصی درباره مفهوم ارزشیابی توصیفی؛ بررسی رویکردهای آموزشی، ابزارهای سنجش و نقش آن در یادگیری  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز فایل کامل مطالعه تخصصی درباره مفهوم ارزشیابی توصیفی؛ بررسی رویکردهای آموزشی، ابزارهای سنجش و نقش آن در یادگیری۲ ارائه میگردد

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل می باشد و در فایل اصلی فایل کامل مطالعه تخصصی درباره مفهوم ارزشیابی توصیفی؛ بررسی رویکردهای آموزشی، ابزارهای سنجش و نقش آن در یادگیری،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن فایل کامل مطالعه تخصصی درباره مفهوم ارزشیابی توصیفی؛ بررسی رویکردهای آموزشی، ابزارهای سنجش و نقش آن در یادگیری :

فایل کامل مطالعه تخصصی درباره مفهوم ارزشیابی توصیفی؛ بررسی رویکردهای آموزشی، ابزارهای سنجش و نقش آن در یادگیری

فایل کامل مطالعه تخصصی درباره مفهوم ارزشیابی توصیفی؛ بررسی رویکردهای آموزشی، ابزارهای سنجش و نقش آن در یادگیری شامل ۴۲ اسلاید زیبا که با جدیدترین نسخه پاورپوینت طراحی شده و قابل ویرایش می باشد . این پاورپوینت برای دانشجویان علوم تربیتی وسایر دانشجویان مرتبط کاربرد دارد. در ادامه ابتدا بخشی از متن این پاورپوینت را برای شما آورده ایم ، سپس فایل کامل مطالعه تخصصی درباره مفهوم ارزشیابی توصیفی؛ بررسی رویکردهای آموزشی، ابزارهای سنجش و نقش آن در یادگیری
فهرست مطالب و در انتها تصویری از پیش نمایش اسلایدهای این پاورپوینت را برای شما قرار داده ایم تا بتوانید جزئیات آن را مشاهده کنید و در صورت تمایل در ادامه مطلب آن را دانلود نمایید .

مقدمه

طرح ارزشیابی توصیفی یکی از نوآوری های آموزشی است که دردهه ۸۰ به همت سیاستگذاران نظام آموزشی و گروه زیادی از مدیران و معلمان مقطع دبستان ارایه شد. هدف اساسی ارزشیابی کیفی توصیفی ، بهبود کیفیت یادگیری و ارتقاء سطح بهداشت روانی محیط یاددهی – یادگیری است .

در این طرح تاکید عمدتاً بر ارزشیابی فرایندی ( تکوینی ) و ارزشیابی عملکرد وباز خورد مستمر و اصلاحی معلم به دانش آموزاست و بر ارزشیابی های پایانی کمتر توجه دارد . اصل محوری این رویکرد «ارزشیابی برای یادگیری» است نه «ارزشیابی از یادگیری» که اصل محوری ارزشیابی سنتی است. همچنین در ابزار ها به غیر از آزمون های کتبی از ابزارهای گوناگون دیگری چون پوشه کار ، مشاهده ، آزمون عملکردی و تکلیف درسی و مانند این ها بهره می‌گیرد. به دلیل این تغییرات در نحوه ارزشیابی پیشرفت تحصیلی در الگوی ارزشیابی کیفی توصیفی، روش تصمیم گیری در باره ارتقاء پایه دانش آموزان تغییر کرده است .

بسیاری از والدین دانش آموزان مقطع ابتدایی به دلایل مختلف، نگران تحصیل فرزندان خود با این شیوه تحصیلی هستند و از جمله دغدغه هایی که با من معلم در میان می گذارند عدم تکرار پایه تحصیلی، حذف نمره و در نتیجه کاهش انگیزه یادگیری است. والدین اظهار می دارند که آموزش سنتی شیوه ای جا افتاده در فضای تعلیم و تربیت کشور بود و تدریس به شیوه ارزشیابی، توصیفی در مقطع ابتدایی که پایه تحصیلی به شمار می رود تا حدودی برای آن ها نامطمئن و ناآشناست. آنان حذف نمره را موجب برچیده شدن بساط ارزشیابی از کلاس ها برشمارند و اظهار می کنند در شیوه ارزشیابی، مراقبت و نظارتی در جریان یادگیری دانش آموزان وجود ندارد و دانش آموزان به حال خود رها می شوند.

در باره مزایای ارزشیابی توصیفی سخنان تایید آمیز بسیاری گفته شده و تحقیقات آکادمیک زیادی به انجام رسیده است و تاثیرات منفی ارزشیابی کمی و سیستم نمره دهی به صورت بارز در این پژوهش ها منعکس شده است

اما اگر بحث حذف نمره را به صورت مجرد و بی ارتباط با موضوعات دیگر ارزیابی کنیم همه آنچه گفته می شود کاملا درست است : “رقابت بین دانش آموزان کمتر می شود.

اضطراب و نگرانی و ترس دانش آموزان از امتحان و نمره جای خود را به آرامش می دهدو…”. اما اگر قرار است این طرح را در داخل نظام آموزش و پرورش ایران با توجه به سایر عناصر و پارامترها ارزیابی کنیم، نتیجه متفاوتی به دست می آید.

باید دقت کرد که بحث بر سر این نیست که نظام نمره دهی را با ارزشیابی توصیفی در یک فضای آکادمیک مقایسه کنیم و نتیجه بگیریم که این خوب است یا آن.

بحث این است که این تغییر با سایر اجزاء نظام آموزشی ما که ثابت مانده اند ، همخوانی دارد یا ندارد؟ به نظر می رسد تصمیم به اجرای این طرح ، چیزی نیست که کارشناسان آموزشی ما بر اساس نیازهای واقعی دانش آموزان ایرانی در تحقیقات میدانی به آن رسیده باشند.

و …

فایل کامل مطالعه تخصصی درباره مفهوم ارزشیابی توصیفی؛ بررسی رویکردهای آموزشی، ابزارهای سنجش و نقش آن در یادگیری
فهرست مطالب

مقدمه

محاسن ارزشیابی توصیفی

معایب ارزشیابی توصیفی

درباره پایه ششم ابتدایی

مزایای پایه ششم

پایان

عنوان : ارزشیابی توصیفی چیست

فرمت : پاورپوینت

حجم : ۳۵۲ کیلوبایت

تعداد صفحات : ۴۲

پیش نمایش تمام صفحات پاورپوینت

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.