فایل کامل مطالعه تخصصی درباره یادگیری از طریق بحث گروهی؛ بررسی روشهای آموزشی، تعامل و ارتقای تفکر انتقادی
توجه : این فایل به صورت فایل power point (پاور پوینت) ارائه میگردد
فایل کامل مطالعه تخصصی درباره یادگیری از طریق بحث گروهی؛ بررسی روشهای آموزشی، تعامل و ارتقای تفکر انتقادی دارای ۵۵ اسلاید می باشد و دارای تنظیمات کامل در Power Point می باشد و آماده پرینت یا چاپ است
فایل پاور پوینت فایل کامل مطالعه تخصصی درباره یادگیری از طریق بحث گروهی؛ بررسی روشهای آموزشی، تعامل و ارتقای تفکر انتقادی کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.
این پروژه توسط مرکز فایل کامل مطالعه تخصصی درباره یادگیری از طریق بحث گروهی؛ بررسی روشهای آموزشی، تعامل و ارتقای تفکر انتقادی۲ ارائه میگردد
توجه : در صورت مشاهده بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل می باشد و در فایل اصلی فایل کامل مطالعه تخصصی درباره یادگیری از طریق بحث گروهی؛ بررسی روشهای آموزشی، تعامل و ارتقای تفکر انتقادی،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد
بخشی از متن فایل کامل مطالعه تخصصی درباره یادگیری از طریق بحث گروهی؛ بررسی روشهای آموزشی، تعامل و ارتقای تفکر انتقادی :
فایل کامل مطالعه تخصصی درباره یادگیری از طریق بحث گروهی؛ بررسی روشهای آموزشی، تعامل و ارتقای تفکر انتقادی
فایل کامل مطالعه تخصصی درباره یادگیری از طریق بحث گروهی؛ بررسی روشهای آموزشی، تعامل و ارتقای تفکر انتقادی شامل ۵۵ اسلاید زیبا که با جدیدترین نسخه پاورپوینت طراحی شده و قابل ویرایش می باشد . این پاورپوینت برای دانشجویان علوم تربیتی وسایر دانشجویان مرتبط کاربرد دارد. در ادامه ابتدا بخشی از متن این پاورپوینت را برای شما آورده ایم ، سپس فایل کامل مطالعه تخصصی درباره یادگیری از طریق بحث گروهی؛ بررسی روشهای آموزشی، تعامل و ارتقای تفکر انتقادی
فهرست مطالب و در انتها تصویری از پیش نمایش اسلایدهای این پاورپوینت را برای شما قرار داده ایم تا بتوانید جزئیات آن را مشاهده کنید و در صورت تمایل در ادامه مطلب آن را دانلود نمایید .
چکیده
در بین روشهای یادگیری، برخی معلّممحور است که در آن معلّم محور فعالیتهای آموزشی است و برخی یادگیرنده محور است که در آن دانشآموز محور یادگیری است. با توجّه به تأثیر خاص رویکردهای یادگیرنده محور، امروزه این روشها توجه محققان و مربّیان را به خود معطوف داشته است. در بین روشهای یادگیرنده محور، روش «بحث گروهی» از اهمیت ویژهای برخوردار است. نوشتار حاضر در پی آن است تا ضمن تعریف و نحوه اجرای این روش، فواید، شرایط موفقیت، موارد کاربرد و ترکیب اعضای آن را تعیین کرده، به برخی محدودیتهای کاربرد آن نیز اشاره نماید. در پایان نیز به اختصار برخی از شیوههای کاربرد این روش در دروس حوزههای علمیه و دانشگاهها ارائه میشود.
مقدمّه
روشهای یادگیری به دو دسته کلّی قابل تقسیم است. در یک دسته معلّم در کانون یادگیری قرار داشته و عمده فعالیتهای آموزشی حول محور او گردش میکند. و در دسته دوم، شاگرد محوریت یادگیری را تشکیل میدهد و معلّم به عنوان زمینهساز و تشکیلدهنده و تسهیلکننده فعالیت او عمل میکند. روشهای نوع اول را روشهای معلّممحور (teacher-centred Method) یا آموزش مستقیم مینامند. گروه دوم روشها که «Student-Sentred Learning» نام دارد، به آن دسته از موقعیتهای یادگیری اطلاق میشود که مشارکت دانشآموزان را درگیر تعیین اهداف میکند و امور زیر را مورد تأکید قرار میدهد: اهداف مؤثر، تعامل با دانشآموزان، توانایی معلّم در پذیرش عبارات نادرست، به هم پیوستگی و خود پیروی گروه، و بخشی از زمان اختصاص یافته به مسائل و تجارب شخصی
در بین روشهای یادگیرنده محور، روش «بحث گروهی» که موضوع این نوشتار است، از جایگاه ویژهای برخوردار میباشد.
الف. تعریف
روش «بحث گروهی»، گفتوگویی است سنجیده ومنظم درباره موضوعی خاص که مورد علاقه مشترک شرکتکنندگان در بحث است. در این روش، شاگردان فعالانه در فعالیتهای آموزشی، شرکت میکنند و مسئولیت یادگیری را به عهده میگیرند. آنها در ضمن مباحثه، از اندیشه و نگرشهای خود با ذکر دلایل متّکی بر حقایق، مفاهیم و اصول علمی دفاع میکنند. بنابراین،
در روش مذکور ویژگیهای زیر حایز اهمیت است:
ـ «گفتوگو»: دانشآموزان در این روش هم شنونده و هم گوینده هستند و نه فقط شنونده.
ـ «سنجیده و منظم»: گفتوگوی شاگردان هدفمند طراحی شده و با نظم خاصی به پیش میرود.
ـ «موضوع خاص»: به منظور استفاده لازم از بحث، باید موضوع کاملاً مشخص و معین شود.
ـ «مورد علاقه مشترک»: چنانچه موضوع مورد علاقه عموم شرکتکنندگان نباشد، افراد با انگیزه لازم آن را دنبال نخواهند کرد.
و …
فایل کامل مطالعه تخصصی درباره یادگیری از طریق بحث گروهی؛ بررسی روشهای آموزشی، تعامل و ارتقای تفکر انتقادی
فهرست مطالب
چکیده
مقدمّه
تعریف
فواید
نحوه اجرا
شرایط موفقیت روش
موارد کاربرد
اعضای گروه
محدودیتها
کاربرد روش بحث گرهی در دروس حوزههای علمیه و دانشگاهها
نتیجه گیری
پایان
عنوان : یادگیری به روش بحث گروهی
فرمت : پاورپوینت
حجم : ۵۲۰ کیلوبایت
تعداد صفحات : ۵۵
پیش نمایش تمام صفحات پاورپوینت
- لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
- همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
- ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.
یزد دانلود |
دانلود فایل علمی 