فایل کامل مطالعه تخصصی درباره یادگیری از طریق بحث گروهی؛ بررسی روش‌های آموزشی، تعامل و ارتقای تفکر انتقادی


در حال بارگذاری
10 جولای 2025
فایل فشرده
20870
1 بازدید
۹۹,۰۰۰ تومان
خرید

توجه : این فایل به صورت فایل power point (پاور پوینت) ارائه میگردد

 فایل کامل مطالعه تخصصی درباره یادگیری از طریق بحث گروهی؛ بررسی روش‌های آموزشی، تعامل و ارتقای تفکر انتقادی دارای ۵۵ اسلاید می باشد و دارای تنظیمات کامل در Power Point می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل پاور پوینت فایل کامل مطالعه تخصصی درباره یادگیری از طریق بحث گروهی؛ بررسی روش‌های آموزشی، تعامل و ارتقای تفکر انتقادی  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز فایل کامل مطالعه تخصصی درباره یادگیری از طریق بحث گروهی؛ بررسی روش‌های آموزشی، تعامل و ارتقای تفکر انتقادی۲ ارائه میگردد

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل می باشد و در فایل اصلی فایل کامل مطالعه تخصصی درباره یادگیری از طریق بحث گروهی؛ بررسی روش‌های آموزشی، تعامل و ارتقای تفکر انتقادی،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن فایل کامل مطالعه تخصصی درباره یادگیری از طریق بحث گروهی؛ بررسی روش‌های آموزشی، تعامل و ارتقای تفکر انتقادی :

فایل کامل مطالعه تخصصی درباره یادگیری از طریق بحث گروهی؛ بررسی روش‌های آموزشی، تعامل و ارتقای تفکر انتقادی

فایل کامل مطالعه تخصصی درباره یادگیری از طریق بحث گروهی؛ بررسی روش‌های آموزشی، تعامل و ارتقای تفکر انتقادی شامل ۵۵ اسلاید زیبا که با جدیدترین نسخه پاورپوینت طراحی شده و قابل ویرایش می باشد . این پاورپوینت برای دانشجویان علوم تربیتی وسایر دانشجویان مرتبط کاربرد دارد. در ادامه ابتدا بخشی از متن این پاورپوینت را برای شما آورده ایم ، سپس فایل کامل مطالعه تخصصی درباره یادگیری از طریق بحث گروهی؛ بررسی روش‌های آموزشی، تعامل و ارتقای تفکر انتقادی
فهرست مطالب و در انتها تصویری از پیش نمایش اسلایدهای این پاورپوینت را برای شما قرار داده ایم تا بتوانید جزئیات آن را مشاهده کنید و در صورت تمایل در ادامه مطلب آن را دانلود نمایید .

چکیده

در بین روش‏های یادگیری، برخی معلّم‏محور است که در آن معلّم محور فعالیت‏های آموزشی است و برخی یادگیرنده محور است که در آن دانش‏آموز محور یادگیری است. با توجّه به تأثیر خاص رویکردهای یادگیرنده محور، امروزه این روش‏ها توجه محققان و مربّیان را به خود معطوف داشته است. در بین روش‏های یادگیرنده محور، روش «بحث گروهی» از اهمیت ویژه‏ای برخوردار است. نوشتار حاضر در پی آن است تا ضمن تعریف و نحوه اجرای این روش، فواید، شرایط موفقیت، موارد کاربرد و ترکیب اعضای آن را تعیین کرده، به برخی محدودیت‏های کاربرد آن نیز اشاره نماید. در پایان نیز به اختصار برخی از شیوه‏های کاربرد این روش در دروس حوزه‏های علمیه و دانشگاه‏ها ارائه می‏شود.

مقدمّه

روش‏های یادگیری به دو دسته کلّی قابل تقسیم است. در یک دسته معلّم در کانون یادگیری قرار داشته و عمده فعالیت‏های آموزشی حول محور او گردش می‏کند. و در دسته دوم، شاگرد محوریت یادگیری را تشکیل می‏دهد و معلّم به عنوان زمینه‏ساز و تشکیل‏دهنده و تسهیل‏کننده فعالیت او عمل می‏کند. روش‏های نوع اول را روش‏های معلّم‏محور (teacher-centred Method) یا آموزش مستقیم می‏نامند. گروه دوم روش‏ها که «Student-Sentred Learning» نام دارد، به آن دسته از موقعیت‏های یادگیری اطلاق می‏شود که مشارکت دانش‏آموزان را درگیر تعیین اهداف می‏کند و امور زیر را مورد تأکید قرار می‏دهد: اهداف مؤثر، تعامل با دانش‏آموزان، توانایی معلّم در پذیرش عبارات نادرست، به هم پیوستگی و خود پیروی گروه، و بخشی از زمان اختصاص یافته به مسائل و تجارب شخصی

در بین روش‏های یادگیرنده محور، روش «بحث گروهی» که موضوع این نوشتار است، از جایگاه ویژه‏ای برخوردار می‏باشد.

الف. تعریف

روش «بحث گروهی»، گفت‏وگویی است سنجیده ومنظم درباره موضوعی خاص که مورد علاقه مشترک شرکت‏کنندگان در بحث است. در این روش، شاگردان فعالانه در فعالیت‏های آموزشی، شرکت می‏کنند و مسئولیت یادگیری را به عهده می‏گیرند. آنها در ضمن مباحثه، از اندیشه و نگرش‏های خود با ذکر دلایل متّکی بر حقایق، مفاهیم و اصول علمی دفاع می‏کنند. بنابراین،

در روش مذکور ویژگی‏های زیر حایز اهمیت است:

ـ «گفت‏وگو»: دانش‏آموزان در این روش هم شنونده و هم گوینده هستند و نه فقط شنونده.

ـ «سنجیده و منظم»: گفت‏وگوی شاگردان هدفمند طراحی شده و با نظم خاصی به پیش می‏رود.

ـ «موضوع خاص»: به منظور استفاده لازم از بحث، باید موضوع کاملاً مشخص و معین شود.

ـ «مورد علاقه مشترک»: چنانچه موضوع مورد علاقه عموم شرکت‏کنندگان نباشد، افراد با انگیزه لازم آن را دنبال نخواهند کرد.

و …

فایل کامل مطالعه تخصصی درباره یادگیری از طریق بحث گروهی؛ بررسی روش‌های آموزشی، تعامل و ارتقای تفکر انتقادی
فهرست مطالب

چکیده

مقدمّه

تعریف

فواید

نحوه اجرا

شرایط موفقیت روش

موارد کاربرد

اعضای گروه

محدودیت‏ها

کاربرد روش بحث گرهی در دروس حوزه‏های علمیه و دانشگاه‏ها

نتیجه‏ گیری

پایان

عنوان : یادگیری به روش بحث گروهی

فرمت : پاورپوینت

حجم : ۵۲۰ کیلوبایت

تعداد صفحات : ۵۵

پیش نمایش تمام صفحات پاورپوینت

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.