فایل کامل تحلیل جامع مدل ارتباطی هارولد لاسول؛ بررسی نقش پیام، رسانه و مخاطب در فرآیند ارتباط
توجه : این فایل به صورت فایل power point (پاور پوینت) ارائه میگردد
فایل کامل تحلیل جامع مدل ارتباطی هارولد لاسول؛ بررسی نقش پیام، رسانه و مخاطب در فرآیند ارتباط دارای ۴۰ اسلاید می باشد و دارای تنظیمات کامل در Power Point می باشد و آماده پرینت یا چاپ است
فایل پاور پوینت فایل کامل تحلیل جامع مدل ارتباطی هارولد لاسول؛ بررسی نقش پیام، رسانه و مخاطب در فرآیند ارتباط کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.
این پروژه توسط مرکز فایل کامل تحلیل جامع مدل ارتباطی هارولد لاسول؛ بررسی نقش پیام، رسانه و مخاطب در فرآیند ارتباط۲ ارائه میگردد
توجه : در صورت مشاهده بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل می باشد و در فایل اصلی فایل کامل تحلیل جامع مدل ارتباطی هارولد لاسول؛ بررسی نقش پیام، رسانه و مخاطب در فرآیند ارتباط،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد
بخشی از متن فایل کامل تحلیل جامع مدل ارتباطی هارولد لاسول؛ بررسی نقش پیام، رسانه و مخاطب در فرآیند ارتباط :
فایل کامل تحلیل جامع مدل ارتباطی هارولد لاسول؛ بررسی نقش پیام، رسانه و مخاطب در فرآیند ارتباط
فایل کامل تحلیل جامع مدل ارتباطی هارولد لاسول؛ بررسی نقش پیام، رسانه و مخاطب در فرآیند ارتباط شامل ۴۰ اسلاید زیبا که با جدیدترین نسخه پاورپوینت طراحی شده و قابل ویرایش می باشد . این پاورپوینت برای دانشجویان علوم تربیتی وسایر دانشجویان مرتبط کاربرد دارد. در ادامه ابتدا بخشی از متن این پاورپوینت را برای شما آورده ایم ، سپس فایل کامل تحلیل جامع مدل ارتباطی هارولد لاسول؛ بررسی نقش پیام، رسانه و مخاطب در فرآیند ارتباط
فهرست مطالب و در انتها تصویری از پیش نمایش اسلایدهای این پاورپوینت را برای شما قرار داده ایم تا بتوانید جزئیات آن را مشاهده کنید و در صورت تمایل در ادامه مطلب آن را دانلود نمایید .
مقدمه
مدلهای مختلفی برای فراگرد ارتباط ارائه شده است که بهطور کلی میتوان آنها را از نظر وسعت عناصر تشکیلدهنده به صورت دو قالب ساده و پیچیده نشان داد. یکی از نخستین مدلهای ارتباطی، مدل لاسول است؛ که در سال ۱۹۴۸ توسط هارولد دوایت لاسول (Harold Dwight Lasswell: 1902-1978)، ارائه شد. در مدلگونه لاسول، علاوهبر سه عنصری که ارسطو مطرح کرده بود، دو عنصر “وسیله” و “تأثیر” نیز افزوده شد.
لاسول در سال ۱۹۲۶ از دانشگاه شیکاگو موفق به اخذ دکتری علوم سیاسی شد. او قبل از آنکه دوره دانشگاهی مستمرّی را طی کند، در دانشگاههای پاریس، لندن، ژنو و برلین نیز دورههای کوتاهمدتی را گذرانده بود. وی در سال ۱۹۲۷، مقالهای با عنوان تکنیکهای تبلیغاتی در جنگ جهانی منتشر کرد.
لاسول مدل خود را یک سال قبل از ارائه مدل ارتباطی “شانون و ویور”، برای اولین بار پس از ارسطو، در مقالهای با عنوان “ساخت و کارکرد ارتباط در جامعه در ارتباط ایدهها”، منتشر کرد.
مدل لاسول و مکتب فرایند
دو مکتب عمده در مطالعه ارتباطی وجود دارد:
۱. مکتب فرایند یا انتقال؛ که ارتباط را انتقال پیامها میداند. این مکتب، به این میپردازد که فرستندگان و گیرندگان، چگونه رمزگذاری و رمزگشایی میکنند و انتقالدهندگان، مجراها و رسانههای ارتباطی را چگونه بهکار میگیرند. مکتب فرایند، ارتباط را روندی میداند که شخص از راه آن بر رفتار یا ذهنیت دیگری اثر میگذارد. اگر اثر، از آنچه مورد نظر بوده متفاوت یا کمتر باشد، این مکتب، مایل است در چارچوب شکست حرف بزند و در روند کار، به مراحل، توجه کند؛ تا دریابد شکست در کجا رخ داده است. مکتب انتقال، پیام را انتقالدهنده فرآیند ارتباط میبیند. از این نظر، پیام چیزی است که فرستنده، همه مقاصد خود را در آن قرار میدهد (یعنی فرستنده پیام، اهمیت زیادی در اینکه پیام چیست، چه چیزی از آن باید برداشت شود و … قائل است. پیام فرستنده میتواند آشکار یا پنهان، آگاهانه یا ناآگاهانه باشد). این مکتب مایل به علوم اجتماعی، بهخصوص روانشناسی اجتماعی و جامعهشناسی است و دلمشغولیاش عمل ارتباط است.
و …
فایل کامل تحلیل جامع مدل ارتباطی هارولد لاسول؛ بررسی نقش پیام، رسانه و مخاطب در فرآیند ارتباط
فهرست مطالب
مقدمه
مدل لاسول و مکتب فرایند
کاربرد مدل لاسول
انتقادات
پایان
عنوان : مدل ارتباطی هارولد لاسول
فرمت : پاورپوینت
حجم : ۳۰۸ کیلوبایت
تعداد صفحات : ۴۰
پیش نمایش تمام صفحات پاورپوینت
- لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
- همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
- ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.
یزد دانلود |
دانلود فایل علمی 