فایل کامل مطالعه جامع درباره ارزشیابی تکوینی؛ بررسی نقش آن در فرآیند یادگیری و ارتقای کیفیت آموزشی


در حال بارگذاری
10 جولای 2025
فایل فشرده
20870
1 بازدید
۹۹,۰۰۰ تومان
خرید

توجه : این فایل به صورت فایل power point (پاور پوینت) ارائه میگردد

 فایل کامل مطالعه جامع درباره ارزشیابی تکوینی؛ بررسی نقش آن در فرآیند یادگیری و ارتقای کیفیت آموزشی دارای ۴۲ اسلاید می باشد و دارای تنظیمات کامل در Power Point می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل پاور پوینت فایل کامل مطالعه جامع درباره ارزشیابی تکوینی؛ بررسی نقش آن در فرآیند یادگیری و ارتقای کیفیت آموزشی  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز فایل کامل مطالعه جامع درباره ارزشیابی تکوینی؛ بررسی نقش آن در فرآیند یادگیری و ارتقای کیفیت آموزشی۲ ارائه میگردد

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل می باشد و در فایل اصلی فایل کامل مطالعه جامع درباره ارزشیابی تکوینی؛ بررسی نقش آن در فرآیند یادگیری و ارتقای کیفیت آموزشی،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن فایل کامل مطالعه جامع درباره ارزشیابی تکوینی؛ بررسی نقش آن در فرآیند یادگیری و ارتقای کیفیت آموزشی :

فایل کامل مطالعه جامع درباره ارزشیابی تکوینی؛ بررسی نقش آن در فرآیند یادگیری و ارتقای کیفیت آموزشی

فایل کامل مطالعه جامع درباره ارزشیابی تکوینی؛ بررسی نقش آن در فرآیند یادگیری و ارتقای کیفیت آموزشی شامل ۴۲ اسلاید زیبا که با جدیدترین نسخه پاورپوینت طراحی شده و قابل ویرایش می باشد . این پاورپوینت برای دانشجویان علوم تربیتی وسایر دانشجویان مرتبط کاربرد دارد. در ادامه ابتدا بخشی از متن این پاورپوینت را برای شما آورده ایم ، سپس فایل کامل مطالعه جامع درباره ارزشیابی تکوینی؛ بررسی نقش آن در فرآیند یادگیری و ارتقای کیفیت آموزشی
فهرست مطالب و در انتها تصویری از پیش نمایش اسلایدهای این پاورپوینت را برای شما قرار داده ایم تا بتوانید جزئیات آن را مشاهده کنید و در صورت تمایل در ادامه مطلب آن را دانلود نمایید .

معنای ارزشیابی در لغت:

واژه ارزشیابی در فرهنگ دهخدا تحت عنوان ارزیابی به معنای «عمل یافتن هر چیز، تقویم» و در فرهنگ معین به معنای «عمل یافتن ارزش و بهای هر چیز، سنجش و بررسی حدود هر چیز و برآورد کردن ارزش آن» تعریف شده است.

در فرهنگ روانشناسی، «آرتور ربر»، ارزشیابی را در معنی عام «تعیین ارزش و یا اهمیت یک چیز» و به صورتی ویژه تر، آن را به معنای «تعیین میزان موفقیت یک برنامه، یک درس، یک سری آزمایش، یک دارو و … در رسیدن به هدفهای اولیه» تعریف کرده است.

تعریف ارزشیابی:

فرآیند ارزشیابی مستلزم پشت سرگذاشتن دوگام اساسی اندازه گیری و سنجش است. اندازه گیری در هر زمینه، معمولاً به جمع آوری اطلاعات درباره یک صفت یا خصیصه معینی که در هر شئ، یا پدیده وجود دارد، گفته می‌شود. این اطلاعات به منظور پیش بینی، داوری و تصمیم گیری در مورد فرد، شئ یا پدیده مورد نظر به کار می رود.

براین اساس، نتایج اندازه گیری همواره منجر به توصیف پدیده مورد اندازه گیری می شود و تفسیر این نتایج نیز در بیشتر موارد برای ما امکان نوعی پیش بینی را فراهم می آورد.

گاهی ممکن است اطلاعات مربوط به صفاتی را که در اشیاء، افراد یا پدیده های شبیه به هم وجود دارد، با یکدیگر مقایسه کنیم و آنها را از نظر صفت یا خصیصه مشترک با یکدیگر مقایسه کنیم و بسنجیم.

مثلاً هنگامی که نمرات پیشرفت تحصیلی فراگیران را در یک درس معینی در اختیار داشته باشیم، می توانیم آنها را با یکدیگر مقایسه و سنجش کنیم و سپس برای ورود آنها به یک مسابقه علمی تصمیم بگیریم.

هر کاری که قضاوتی به همراه داشته باشد ارزشیابی است که بعضی از مواقع ارزیابی، سنجش و ارزشیابی معادل یکدیگر به کار می روند، اما به واقع هم معنا نیستند. سنجش و ارزیابی اندازه گیری عملکرداست و مشتمل بر قضاوت نیست و این نقش بر عهده ی ارزشیابی است.

فرایند منظم و منسجم برای مشخص نمودن میزان پیشرفت دانش آموزان در مسیر رسیدن به هدف های آموزشی و پرورشی را ارزشیابی می گویند. ارزشیابی را بر اساس ملاک های مختلف دسته بندی کرده اند. یکی از این ملاک ها ، دسته بندی بر اساس زمان و هدف ارزشیابی است. از این نظر، ارزشیابی به چهار نوع آغازین، تکوینی، تشخیصی و پایانی ( تراکمی) تقسیم می شود که در اینجا ارزشیابی مستمر بررسی می گردد.

هر کاری که قضاوتی به همراه داشته باشد ارزشیابی است که بعضی از مواقع ارزیابی، سنجش و ارزشیابی معادل یکدیگر به کار می روند، اما به واقع هم معنا نیستند. سنجش و ارزیابی اندازه گیری عملکرداست و مشتمل بر قضاوت نیست و این نقش بر عهده ی ارزشیابی است.

و …

فایل کامل مطالعه جامع درباره ارزشیابی تکوینی؛ بررسی نقش آن در فرآیند یادگیری و ارتقای کیفیت آموزشی
فهرست مطالب

معنای ارزشیابی در لغت
تعریف ارزشیابی
ارزشیابى تکوینى
موارد استفاده از ارزشیابى تکوینى
اصلاح روش تدریس
گام به گام پیش رفتن در یادگیرى
پایان

عنوان : ارزشیابى تکوینى چیست

فرمت : پاورپوینت

حجم : ۳۷۲ کیلوبایت

تعداد صفحات : ۴۲

پیش نمایش تمام صفحات پاورپوینت

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.