فایل کامل پژوهش جامع در حوزه روان‌شناسی عمومی (۲)؛ بررسی مبانی نظری، فرآیندهای شناختی و کاربردهای آموزشی


در حال بارگذاری
10 جولای 2025
فایل فشرده
20870
1 بازدید
۹۹,۰۰۰ تومان
خرید

توجه : این فایل به صورت فایل power point (پاور پوینت) ارائه میگردد

 فایل کامل پژوهش جامع در حوزه روان‌شناسی عمومی (۲)؛ بررسی مبانی نظری، فرآیندهای شناختی و کاربردهای آموزشی دارای ۱۰۳ اسلاید می باشد و دارای تنظیمات کامل در Power Point می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل پاور پوینت فایل کامل پژوهش جامع در حوزه روان‌شناسی عمومی (۲)؛ بررسی مبانی نظری، فرآیندهای شناختی و کاربردهای آموزشی  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز فایل کامل پژوهش جامع در حوزه روان‌شناسی عمومی (۲)؛ بررسی مبانی نظری، فرآیندهای شناختی و کاربردهای آموزشی۲ ارائه میگردد

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل می باشد و در فایل اصلی فایل کامل پژوهش جامع در حوزه روان‌شناسی عمومی (۲)؛ بررسی مبانی نظری، فرآیندهای شناختی و کاربردهای آموزشی،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن فایل کامل پژوهش جامع در حوزه روان‌شناسی عمومی (۲)؛ بررسی مبانی نظری، فرآیندهای شناختی و کاربردهای آموزشی :

۱- آسیب مغزی و بازشناسی چهره ای

ناشی از آسیب نمکره راست مغز که این افراد قادر به بازشناسی چهره افراد آشنا نیستند

۲- نسبت دادن ویژگی ها به افراد

که در این مورد وقتی از ما خواسته می شود که قضاوت کنیم آیا رفتار خاص فردی ناشی از ویژگی معینی در خود اوست یا ناشی از قرار گرفتن در موقعیت خاص معمولا به صورت ناخودآگاه ، رفتار را به خود شخص نسبت می دهیم و نه به موقعیت.

۳- یادزدودگی کودکی:

فراموش کردن رویدادهای سه سال اول زندگی

۴- چاقی:

روانشناسان می خواهند بدانند چه عواملی منجر به چاقی میشود ؟(سابقه محرومیت از غذا)

۵- اثر برنامه های خشونت بر پرخاشگری کودکان

مطرح کردن پرسشهای بنیادینی در مورد روان آدمی :

هشیاری چیست ؟

آدمها ذاتا منطقی اند یا غیر منطقی؟

آدمها موجودی مختار هستند یا تحت جبر رفتار می کنند؟

و …

فطری نگری(دکارت):

ادمیان با گنجینه هایی از دانش و فهم واقعیت زاده می شوند.

آدمی مثل یک ماشین است و این ماشین مثل هر ماشین دیگر قابلیت بررسی دارد.(سرآغاز رویکرد پردازش اطلاعات)

تجربه گرایی(جان لاک):

دانش از طریق تجربه ها و تعامل آدمی با جهان کسب می شود.

آدمی مثل یک لوح نانوشته (لوح سفید) است

سرآغاز رویکرد روانشناسی تداعی گرا: ذهن از اندیشه هایی انباشته می شوند که از طریق حواس بدست می آید و نه اینکه اندیشه ها فطری اند.

تاسیس نخستین آزمایـــشگاه روانشناسی(ویلهلم وونت):

وونت بر این باور بود که ذهن و رفتار را نیز مانند سیاره ها و مواد شیمیایی یا اندامهای بدن آدمی می توان روش های علمی تجزیه و تحلیل کرد.

وونت بیشتر بر حواس ادمی بالاخص حس بینایی توجه داشت.(تامل شخص ناشی از تابش نور رنگین)

داده های وونت بیشتر از روش درونگری استفاده کرد و البته در کنار آن آزمایش را برای تکمیل کار استفاده می کرد.

حامی اصلی رویکرد ساخت گرایی(ای بی تیچنر):

– بعد از پیشرفت های علوم فیزیک و شیمی که مثلا از تجریه آب به عناصر اکسیژن و هیدروژن می رسیدند روانشناسان نیز تمایل پیدا کردند عناصر ذهنی را جستجو کنند که تجارب گیچیده ار آنها شکل می گیرند

– ساخت گرایی یعنی تحلیل ساختارهای ذهنی

کارکرد گرایی(جیمز):

– کارکرد گرایی یعنی بررسی این مطلب که ذهن چگونه کار می کند که جاندار موفق به انطباق و سازگاری با محیط و عمل در آن می شود.

– ساخت گرایی یعنی تحلیل ساختارهای ذهنی

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.