فایل کامل مطالعه تخصصی درباره آکوستیک در معماری؛ بررسی اصول صوتشناسی، طراحی فضا و کاربردهای مهندسی
توجه : این فایل به صورت فایل power point (پاور پوینت) ارائه میگردد
فایل کامل مطالعه تخصصی درباره آکوستیک در معماری؛ بررسی اصول صوتشناسی، طراحی فضا و کاربردهای مهندسی دارای ۵۴ اسلاید می باشد و دارای تنظیمات کامل در Power Point می باشد و آماده پرینت یا چاپ است
فایل پاور پوینت فایل کامل مطالعه تخصصی درباره آکوستیک در معماری؛ بررسی اصول صوتشناسی، طراحی فضا و کاربردهای مهندسی کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.
این پروژه توسط مرکز فایل کامل مطالعه تخصصی درباره آکوستیک در معماری؛ بررسی اصول صوتشناسی، طراحی فضا و کاربردهای مهندسی۲ ارائه میگردد
توجه : در صورت مشاهده بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل می باشد و در فایل اصلی فایل کامل مطالعه تخصصی درباره آکوستیک در معماری؛ بررسی اصول صوتشناسی، طراحی فضا و کاربردهای مهندسی،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد
بخشی از متن فایل کامل مطالعه تخصصی درباره آکوستیک در معماری؛ بررسی اصول صوتشناسی، طراحی فضا و کاربردهای مهندسی :
مفاهیم اولیه استاندارد
میدان آکوستیک
کمیت فشار در فراگیره در حالت تعادل در همه نقاط آن یکسان میباشد. چنانچه در چنین فراگیره حالت تعادل در یکی از نقاط آن متزلزل شود (به عنوان مثال فشار در یک نقطه بیشتر میشود) این حالت ناپایدار در همه جهات در فراگیره منتشر شده به شکل موج پدیدار میشود (نظیر افتادن سنگ در آب آرام).
تندی آوا
تندی آوا که به آن سرعت ذرات فراگیره نیز میگویند درگیر با فشار آوا و اندازه وابسته به هم میباشند. تندی آوا خود وابسته به بسامد و دامنه نوسان ذرات است که مقداری متغیر ولی تکراری است. به این معنی که تندی آوا به سرعت حرکت ذرات فراگیره در حول نقطه حالت تعادلشان گفته میشود. هرچه انرژی ساماندهی آوا (یا به بیان دیگر بلندی آوا) بیشتر باشد به همان نسبت نیز تندی و فشار آوا بیشتر میشود.
۱- انتشار آوا در فضای باز و بسته
چگونگی انتشار آوا در یک فضای باز که دیواری آنرا محدود نکرده باشد تنها بستگی به ساختمان هندسی سرچشمه دارد. از این رو کاهش شدت آوا (انرژی آکوستیکی) که در هر ثانیه از یک مترمربع میگذرد،با فاصله آن از سرچشمه بستگی پیدا میکند و تنها از ابعاد هندسی آن تابع است و به فرکانس بستگی ندارد « تباهی هندسی انتشار آوا » نامیده میشود. افزون بر تباهی هندسی آوا کاهشهای دیگری مانند تباهی در فضا (تباهی هوا – تباهی بخار آب و مه – تباهی باد…) یا تباهی در زمین (تباهی در گل و گیاه…) نیز به شدت آوا در کاهش میدهند. از این رو برای پیشگیری از آزاد آوا (نوفه) با بهره گیری از تباهندههای نامبرده یا تباهندههای ویژه دیگر (مانند دیوارکهای بازدارنده یا گذراندن سرچشمه در ژرفای زمین) کوشش میشود که آزاد نوفه را کاهش دهند.
آوا به شیوه چشمگیری کاهش مییابد. زیرا اندازه این بازدارندهها (کوه و تپه) چندین بار بزرگتر از طول موج آواهای بم میباشند. از این رو به خوبی میتوان دریافت که چرا آوای قطاری که از درهها و گودیها میگذرد کمتر آزا دهنده است تا قطاری که از دشت و کوه میگذرد. همچنین اتاقهای سمت حیاط خانهها بیش از اتاقهای سمت خیابان آرامش دارند.
شکل ۱: بازدارندگی آوا – Q سرچشمه آوا – B شنونده – h بلندی موثر دیوار φ زاویه سایه
دیوارهای دراز و بلند ساخته شده در مقابل خطوط راه آهن و اتوبان هایی که از برابر خانهها و دهات میگذرند اثر بازدارنده آوا را از مناطق مسکونی دارا میباشند.
نوفه
همچنانچه در اسیلوگرام آوائی به جای خطوط مشخص،نوار ناموزونی ملاحظه میشود آن آوا دیگر دارای اجزاء مشخص و هارمونیک نیست و در شکل وجود خطوط مشخص هم دیگر این خطوط دارای رابطه ای با یکدیگر و نغمه اصلی نمی باشند و به همین جهت این آوا را که خالی از لطافت و دلپذیری است نوفه مینامیم.
- لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
- همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
- ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.
یزد دانلود |
دانلود فایل علمی 