فایل ورد کامل پروتکل آموزش فرزندپروری مثبت برای والدین؛ راهکارهای علمی در تربیت و تقویت روابط خانوادگی


در حال بارگذاری
10 جولای 2025
فایل ورد و پاورپوینت
20870
1 بازدید
۹۹,۰۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 فایل ورد کامل پروتکل آموزش فرزندپروری مثبت برای والدین؛ راهکارهای علمی در تربیت و تقویت روابط خانوادگی دارای ۲۶ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد فایل ورد کامل پروتکل آموزش فرزندپروری مثبت برای والدین؛ راهکارهای علمی در تربیت و تقویت روابط خانوادگی  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز فایل ورد کامل پروتکل آموزش فرزندپروری مثبت برای والدین؛ راهکارهای علمی در تربیت و تقویت روابط خانوادگی۲ ارائه میگردد

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی فایل ورد کامل پروتکل آموزش فرزندپروری مثبت برای والدین؛ راهکارهای علمی در تربیت و تقویت روابط خانوادگی،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن فایل ورد کامل پروتکل آموزش فرزندپروری مثبت برای والدین؛ راهکارهای علمی در تربیت و تقویت روابط خانوادگی :

مشخصات « فایل ورد کامل پروتکل آموزش فرزندپروری مثبت برای والدین؛ راهکارهای علمی در تربیت و تقویت روابط خانوادگی »

تعداد جلسات آموزشی: ۸ جلسه

تعداد صفحه (B lotus 14): 23 صفحه

توضیحات: در راستای احساس نیاز به روش های درمانی برای کاهش مشکلات رفتاری کودکان و افزایش بهداشت روانی والدین، برنامه های آموزش والدین به عنوان یک روش درمانی موثر مورد مطالعه قرار گرفته اند، که از این میان می توان به روش آموزش گروهی فرزندپروری مثبت اشاره کرد. در این بخش سعی داریم در کنار ارائه مقدمه ای بر آموزش والدین، به مبانی نظری روش آموزش گروهی فرزند پروری مثبت نیز بپردازیم. والدین به مثابه عوامل تاثیر گذار بر زندگی فرزندان می باشند و در طول تاریخ مراقبت از کودک، آموزش، اعمال انضباط و مدیریت زندگی کودک را بر عهده داشته اند، آن ها جزء عوامل اولیه و بنیادین تغییر و اجتماعی نمودن کودک محسوب می شوند (بریسمیستر و شفر ، ۲۰۰۷).

برنامه آموزش والدین جهت درمان مشکلات متفاوتی به کار گرفته می شود و منظور از آن مداخلات آموزشی است که در آن به یکی از والدین یا هر دو آموزش داده می شود تا به طور متفاوتی با کودکانشان تعامل داشته باشند. این برنامه بارها توسط محققان و روانشناسان به کار برده شده و نتایج مفیدی به بار آورده است. مطالعات مطرح شده خاص والدینی است که توسط درمانگران آموزش می بینند تا چگونه رفتار فرزندشان و روابط متقابل والدین-فرزند را تغییر دهند.

معمولا تکنیک های کنترل رفتار را به والدین یاد می دهند نا آن ها بتوانند رفتارهای مشکل ساز فرزندانشان را کاهش دهند و بر رفتارهای مثبت وی بیفزایند. همچنین یاد میگیرند که در فعالیت هایی مثل بازی هایی که کودک مبتکر آن است شرکت نمایند. مخاطبین این مطالعات کودکان پیش دبستانی تا نوجوانان و بویزه کودکان سال های ابتدایی دبستان می باشند. برای ارزیابی تاثیر آموزش والدین بر مشکلات رفتاری کودکان، مطالعات تجربی و نیمه تجربی فراوانی انجام شده است و این نتیجه به دست آمده است که آموزش والدین در کاهش نافرمانی، تخلف از قانون و پرخاشگری کودکان موثر می باشد، همچنین آموزش های مزبور، ارتباط متقابل والدین و فرزند را بهبود می بخشد و در نتیجه محیط خانه تغییر می یابد.( ساندرز،۱۹۹۲، ترجمه ی شمس،۱۳۸۹).

تاثیر این آموزش تا حدود ۵ سال پس از اتمام آموزش نیز ادامه می یابد. اگر والدین پیش از یادگیری بهبود ارتباط متقابل والدین-فرزند به یادگیری کنترل رفتار کودکان بپردازند، رفتارهای فرزندانشان به مراتب بهبود می یابد و خودشان هم احساس رضایت بیشتری می کنند (بلوم کویست، ۱۹۹۶؛ علاقبند راد، ۱۳۸۳). این آموزش ها همچنین موجب تاثیر مثبت بر روی والدین از طریق کاهش استرس و افزایش عزت نفس آنان میگردد (آناستاپولوس و همکاران، ۱۹۹۳).

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.