فایل ورد کامل کاربرد حافظه سازمانی در پایش معماری سازمان؛ بررسی نقش مدیریت دانش در بهبود عملکرد
توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد
فایل ورد کامل کاربرد حافظه سازمانی در پایش معماری سازمان؛ بررسی نقش مدیریت دانش در بهبود عملکرد دارای ۱۵۳ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است
فایل ورد فایل ورد کامل کاربرد حافظه سازمانی در پایش معماری سازمان؛ بررسی نقش مدیریت دانش در بهبود عملکرد کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.
این پروژه توسط مرکز فایل ورد کامل کاربرد حافظه سازمانی در پایش معماری سازمان؛ بررسی نقش مدیریت دانش در بهبود عملکرد۲ ارائه میگردد
توجه : در صورت مشاهده بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی فایل ورد کامل کاربرد حافظه سازمانی در پایش معماری سازمان؛ بررسی نقش مدیریت دانش در بهبود عملکرد،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد
بخشی از متن فایل ورد کامل کاربرد حافظه سازمانی در پایش معماری سازمان؛ بررسی نقش مدیریت دانش در بهبود عملکرد :
به کارگیری حافظه سازمانی در پایش معماری سازمان
دانلود پایان نامه کارشناسی ارشد رشته نرمافزار (M.Sc)
در ۱۴۳ صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc
فایل ورد کامل کاربرد حافظه سازمانی در پایش معماری سازمان؛ بررسی نقش مدیریت دانش در بهبود عملکرد
فهرست مطالب:
چکیده …………………………………………………………………………………… …………….. ۱
فصل مقدمه………………………………………………………………………………………… ۴
طرح مسئله …………………………………………………………………………………… ۴
معرفی فضای راه حل………………………………………………………………………… ۶
محدوده تحقیق……………………………………………………………………………….. ۸
ساختار پایان نامه ……………………………………………………………………………. ۱۰
فصل ادبیات تحقیق ………………………………………………………………………………. ۱۱
سازمان(……………………………………………………………………….. (Enterprise 11
دانش سازمانی(…………………………………………………. (Enterprise Knowledge 13
مدیریت دانش(………………………………………… (Knowledge Management-KM 14
داده، اطعات، دانش ……………………………………………………………………….. ۱۵
انواع دانش…………………………………………………………………………………… ۱۵
دانش ضمنی و دانش صریح……………………………………………………………. ۱۶
دانش خبری، رویهای و اکتشافی……………………………………………………….. ۱۶
دانش فردی و دانش گروهی……………………………………………………………. ۱۷
حافظه سازمانی(………………………………………….(Organisational Memory-OM 18
مدلسازی حافظه سازمانی ………………………………………………………………….. ۲۱
هستان شناسی(……………………………………………………………………(Ontology 25
مدلسازی سازمانی مبتنی بر هستانشناسی …………………………………………………. ۲۸
هستان شناسی سازمانی مرکزی…………………………………………………………….. ۳۲
معماری ………………………………………………………………….. (Architecture) 35
معماری سازمانی(…………………………………………… (Enterprise Architecture 35
چهار دیدگاه معماری سازمانی…………………………………………………………….. ۳۷
مدلسازی سازمان(……………………………………………….(Enterprise Modeling 39
فرآیند حرفه …………………………………………………………(Business Process) 40
مدلسازی فرآیند حرفه ……………………………….. (Business Process Modeling) 41
مدیریت فرآیند حرفه ……………………………… (Business Process Management) 42
وظیفه ……………………………………………………………………………… (Task) 42
………………………………………………………………………………… TopicMap 43
جمعبندی ………………………………………………………………………………….. ۴۴
فصل مروری بر فعالیت های انجام شده در زمینه حافظههای سازمانی…………………………… ۴۶
معرفی چند پروژه کاربردی در زمینه مدیریت دانش و حافظه های سازمانی……………….. ۴۸
پروژه …………………………………………………………………….. KnowMore 48
۳۱۲ پروژه ………………………………………………………………………… FRODO 52
۳۱۳ پروژه ………………………………………………………………………… DÉCOR 54
جمعبندی……………………………………………………………………………………… ۵۶
فصل بازشناسی حافظهسازمانی با استفاده از هستان شناسی………………………………………. ۵۸
تعریف تحقیق……………………………………………………………………………….. ۵۸
انواع هستانشناسیهای زم ………………………………………………………………… ۶۰
اتخاذ یک روش پیشگیرانه در تقسیم وظایف ……………………………………………… ۶۴
۴۳۱ ایجاد هستانشناسی سازمان…………………………………………………………….. ۶۵
۴۳۲ ایجاد هستانشناسی دامنه……………………………………………………………….. ۶۶
۴۳۳ ایجاد هستانشناسی اطعات…………………………………………………………… ۶۶
۴۳۴ ایجاد هستانشناسی حافظهسازمانی…………………………………………………….. ۶۷
۴۳۵ ایجاد هستانشناسی حرفه ………………………………………………………………. ۶۸
شکستن فرآیندحرفه به زیر فرآیندها …………………………………………………… ۷۱
تشخیص فعالیتها/وظایف مبتنی بر دانش هر زیرفرآیند………………………………. ۷۲
تعیین انواع دانش زم برای انجام هر فعالیت و وزندهی دقیق به آنها……………….. ۷۳
تهیه پروفایل علمی تخصصی پرسنل سازمان…………………………………………. ۷۴
امتیازدهی به پروفایل پرسنل و انتخاب مناسب ترین افراد جهت انجام هر وظیفه……. ۷۷
برگشت تجارب و نقطه نظرها………………………………………………………………. ۷۷
روش جمع آوری فعانه تجارب……………………………………………………….. ۷۸
روش جمع آوری انفعالی تجارب……………………………………………………….. ۷۹
جمعبندی……………………………………………………………………………………… ۸۳
فصل – مطالعه موردی………………………………………………………………………………. ۸۶
مورد مطالعاتی اول سازمان میراث فرهنگی و گردشگری…………………………………. ۸۶
۵۱۱ دیل انتخاب مورد مطالعاتی …………………………………………………………… ۸۷
۵۱۲ اعمال روش………………………………………………………………………… … 87
۵۱۳ جمعبندی و نتیجه ارزیابی مورد مطالعاتی اول……………………………………….. ۱۰۶
مورد مطالعاتی دوم یک نمونه سازمان هدایتکننده صنعت …………………………….. ۱۰۹
مورد مطالعاتی سوم یک نمونه سازمان هدایتکننده تجارت……………………………. ۱۱۴
جمع بندی…………………………………………………………………………………. ۱۱۵
فصل نتیجهگیری………………………………………………………………………………… ۱۲۱
خصه تحقیق……………………………………………………………………………… ۱۲۱
معیارهای ارزیابی ………………………………………………………………………….. ۱۲۴
معایب روش و ادامه کار…………………………………………………………………… ۱۲۶
……………………………………………………………………………………………..Abstract 127
مراجع………………………………………………………………………………………………… ۱۲۸
واژهنامه فارسی – انگلیسی ………………………………………………………………………….. ۱۳۳
واژهنامه انگلیسی فارسی……………………………………………………………………………. ۱۳۸
اختصارات……………………………………………………………………………………………. ۱۴۳
فایل ورد کامل کاربرد حافظه سازمانی در پایش معماری سازمان؛ بررسی نقش مدیریت دانش در بهبود عملکرد
فهرست جداول:
جدول ۲-۱ مجموعه هستان شناسیهای سازمانی پروژه ……………………………………………… EO 31
جدول ۲-۲ مجموعه هستان شناسیهای سازمانی پروژه ……………………………………………TOVE 31
جدول – موجودیتهای مرتبط با معاونت حفظ و احیای آثار تاریخی………………………………… ۹۰
جدول – جمعبندی…………………………………………………………………………………….. ۱۱۷
جدول – مقایسه اهداف ۳ پروژه مطرح در زمینه حافظهسازمانی با را هکار پیشنهادی این تحقیق…….. ۱۲۲
فایل ورد کامل کاربرد حافظه سازمانی در پایش معماری سازمان؛ بررسی نقش مدیریت دانش در بهبود عملکرد
فهرست شکلها:
شکل ۲-۱-مولفههای سازمان……………………………………………………………………………….. ۱۲
شکل – چرخه مدیریت دانش …………………………………………………………………………… ۱۴
شکل – ارتباط مفاهیم داده، اطعات و دانش ………………………………………………………….. ۱۵
شکل – دستهبندی انواع دانش…………………………………………………………………………… ۱۸
شکل – مدل دانش سازمانی پوتزکی……………………………………………………………….. [۲۹] ۲۲
شکل ۲-۶ مدل حافظه سازمانی والش و انگسون ……………………………………………………. [۴۵] ۲۴
شکل – مدل حافظه سازمانی واتسون……………………………………………………………….[۴۸] ۲۵
شکل – تبادل اطعات بین زیرسیستمهای مختلف بدون استفاده از هستانشناسی………………..[۱۵] ۳۰
شکل – تبادل اطعات بین زیرسیستمهای مختلف با استفاده از هستانشناسی…………………… [۱۵] ۳۰
شکل – هستانشناسی سازمان…………………………………………………………………….. [۳۶] ۳۴
شکل ۲-۱۱ تبادل داخلی اطعات در یک سطح بین دیدگاههای مختلف معماری……………………….. ۳۹
شکل – فرآیند حرفه ………………………………………………………………………………[۳۱] ۴۱
شکل – مدل وظیفه در متدولوژی …………………………………………… [۳۸] CommonKADS 43
شکل ۲-۱۴ اجزای تشکیل دهنده یک …………………………………………………. [۲۷] Topic map 44
شکل – زمینه حاکم بر یک جریان کاری ………………………………………………………….. [۲۶] ۴۹
شکل – تدارک اطعات با درنظر گرفتن زمینه جریان کاری……………………………………… [۲۶] ۵۰
شکل – سطوح حافظه سازمانی در پروژه …………………………………………… [۴۳] knowMore 51
شکل – نمایش عوامل و بکهای موجود در پروژه FRODO و ارتباط بین آنها ……………….. [۶] ۵۴
شکل ۳-۵ ساختار پروژه ……………………………………………………………………. [۵] DÉCOR 56
شکل ۴-۱ جریان دانش در سازمان ………………………………………………………………………… ۵۹
شکل ۴-۲ مجموعه هستانشناسیهای زم………………………………………………………………… ۶۱
شکل ۴-۳ منابع اطعاتی موجود در سازمان………………………………………………………………. ۶۳
شکل- مراحل استخراج هستانشناسی سازمان………………………………………………………….. ۶۶
شکل- مراحل استخراج هستانشناسی دامنه…………………………………………………………….. ۶۶
شکل- مراحل استخراج هستانشناسی اطعات………………………………………………………… ۶۷
شکل۴-۷ مراحل استخراج هستانشناسی حافظهسازمانی ………………………………………………….. ۶۸
شکل ۴-۸ ارتباط سازمان، اهداف سازمان و فرآیندهای حرفه …………………………………………….. ۶۸
شکل۴-۹ مراحل استخراج هستانشناسی حرفه ……………………………………………………………. ۷۰
شکل ۴-۱۰ ارتباط فرآیند حرفه و زیر فرآیندها……………………………………………………………. ۷۱
شکل ۴-۱۱ ارتباط فرآیند حرفه، زیرفرآیند حرفه و وظایف ………………………………………………. ۷۳
شکل ۴-۱۲ ارتباط سازمان و نقشهای سازمانی…………………………………………………………… ۷۵
شکل ۴-۱۳ ارتباط نقش و پرسنل در سازمان ……………………………………………………………… ۷۷
شکل – جریان تعامل مجریان فرآیندها و سیستم ……………………………………………………… ۸۱
شکل – جریان کاری کمیته ارزیابی ……………………………………………………………………. ۸۲
شکل – بخشی از نمودار ارتباط موجودیتها در سازمان میراث فرهنگی و گردشگری……………….. ۸۹
شکل – موجودیت "گزارش"…………………………………………………………………………….. 99
شکل – موجودیت "طرح" ……………………………………………………………………………… 100
شکل – موجودیت "اسناد میراث فرهنگی"……………………………………………………………..100
شکل – موجودیت "پرسنل" …………………………………………………………………………….105
چکیده
امروزه سازمان ها و شرکتها به دانش تولید شده و موجود خود به عنوان یک سرمایه اصلی نگریسته و
سعی در جمع آوری و نگهداشت این دانش دارند. خصوصا با گسترش جغرافیایی سازمانها و استفاده از
شبکههای کامپیوتری و پایگاه دادههای توزیع شده نقش مدیریت دانش کلیدی تر گشته است. متاسفانه بخش
اعظمی از دانش ضمنی سازمان که از مهمترین انواع آن نیز محسوب میشود، به علت عدم توجه زم و
ذخیرهسازی مناسب به تدریج از دست رفته و یا نادیده گرفته میشود. برای رفع این مشکل سیستمهای
حافظه سازمانی به عنوان یک سیستم کامپیوتری فعال جهت ساماندهی انواع دانش موجود در سازمان از
طریق جمع آوری، نگهداری و توزیع مجدد فعانه و آگاهانه آن بین افراد مناسب و در زمان مناسب مطرح
شدهاند.
از طرفی پروژههایی که تا بحال در زمینه حافظههای سازمانی انجام شدهاند به جنبه "توزیع مجدد فعانه
و آگاهانه" دانش تاکید دارند، که به معنی پشتیبانی و آموزش افراد پس از شروع به کار آنان و در هنگام
برخورد با مشکت است. ما در این تحقیق قصد داریم راهکاری را پیشنهاد کنیم که با بکاربستن آن بتوان از
دانش سازمانی به بهترین وجه و در بهترین زمان (هنگام تقسیم وظایف) بهرهبرداری کرد.
در این راستا با بررسی مفاهیم اولیه موجود در حوزه مدیریت دانش و دانش سازمانی، اهمیت
سرمایههای اطعاتی یک سازمان را مورد توجه قرار داده و نقش یک سیستم حافظه سازمانی را در
ساماندهی دانش موجود در سازمان نشان میدهیم. همچنین در ادامه با بازنگری مفاهیم معماری سازمانی
روش را جهت به کارگیری حافظههای سازمانی در پایش معماری سازمان پیشنهاد خواهیم کرد.
با بکارگیری روش پیشنهادی در این تحقیق می توان به واگذاری فعالیتهای سازمانی به مناسبترین
افراد، با توجه به تجارب و مهارتهای آنان، اقدام نموده و به این ترتیب از دانش انباشته شده در سازمان در
جهت تسریع فعالیتها و جلوگیری از تکرار اشتباهات گذشته بهرهبرداری بهینه نمود.
در انتهای این تحقیق چگونگی اعمال روش پیشنهادی را در سه سازمان مختلف مورد مطالعه قرار داده
و به جمع بندی موارد مطرح شده میپردازیم.
فصل مقدمه
طرح مسئله
امروزه کلیه سازمانها چه آنهایی که نتیجه فعالیتهای خود را به صورت محصوت فیزیکی و چه
آنهایی که در قالب سرویس و خدمات در اختیار مشتریان خود قرار میدهند در رقابت تنگاتنگ با
سازمانها و موسسات دیگری هستند که روز به روز بر کیفیت کاری و خروجیهای خود میافزایند. بنابراین
جلوگیری از هرگونه خطا و به حداقل رساندن مشکت عوه بر صرفهجویی در زمان و هزینه میتواند
رضایت بیشتر مشتریان و به دنبال آن در اختیار گرفتن بازار را در پی داشته باشد.
مطالعات اقتصادی نشان می دهد که در حال حاضر در مقایسه با "مواد اولیه" اطعات درصد باتری از
هزینه تولید یک محصول را به خود اختصاص می دهد.[۲۳] در همین راستا چندی است که سازمانها به
اهمیت دانش سازمان و استفاده مجدد از آن پی بردهاند. دانش یک سازمان براساس مهارتها و تجارب منابع
انسانی آن، اطعاتی که تک تک افراد یا گروههای کاری در طی اجرای وظایف محولهشان از آنها استفاده
میکنند و درسهایی که آنان در طول زمان از انجام پروژه های مختلف (موفق یا ناموفق) و فعالیتهای انجام
شده برای حل مشکت و تبعات آنها میآموزند، شکل میگیرد. هر پروژهای که در یک سازمان انجام
میشود می تواند بعنوان یک تجربه کاری درنظر گرفته شود. چنانچه بتوان این تجارب را جمعآوری و
دستهبندی نمود میتوان مشکت موجود در فعالیت جاری را با مشکت کارهای قبل مطابقت داده،
شباهتهای آنان را یافته و احیانا از راهحلهای قبلی برای حل مشکل جدید استفاده نمود. به این ترتیب
دانش (تجربه) جدیدی نیز در سازمان تولید میگردد.
- لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
- همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
- ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.
یزد دانلود |
دانلود فایل علمی 