فایل ورد کامل تحلیل نقش سرمایه فکری در ارتقای بازارگرایی شرکتهای بیمه خصوصی؛ بررسی ابعاد نوآوری و رقابت
توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد
فایل ورد کامل تحلیل نقش سرمایه فکری در ارتقای بازارگرایی شرکتهای بیمه خصوصی؛ بررسی ابعاد نوآوری و رقابت دارای ۱۲۴ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است
فایل ورد فایل ورد کامل تحلیل نقش سرمایه فکری در ارتقای بازارگرایی شرکتهای بیمه خصوصی؛ بررسی ابعاد نوآوری و رقابت کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.
این پروژه توسط مرکز فایل ورد کامل تحلیل نقش سرمایه فکری در ارتقای بازارگرایی شرکتهای بیمه خصوصی؛ بررسی ابعاد نوآوری و رقابت۲ ارائه میگردد
توجه : در صورت مشاهده بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی فایل ورد کامل تحلیل نقش سرمایه فکری در ارتقای بازارگرایی شرکتهای بیمه خصوصی؛ بررسی ابعاد نوآوری و رقابت،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد
بخشی از متن فایل ورد کامل تحلیل نقش سرمایه فکری در ارتقای بازارگرایی شرکتهای بیمه خصوصی؛ بررسی ابعاد نوآوری و رقابت :
فایل ورد کامل تحلیل نقش سرمایه فکری در ارتقای بازارگرایی شرکتهای بیمه خصوصی؛ بررسی ابعاد نوآوری و رقابت
چکیده
هدف این فایل بررسی اثرات ابعاد سرمایه فکری بر افزایش میزان بازارگرایی شرکت های بیمه خصوصی استان اصفهان می باشد. روش انجام فایل حاضر به صورت توصیفی- همبستگی بوده است و آزمون فرضیات با روش همبستگی و نرمافزار SPSS نسخه ۱۹ صورت گرفته است. قلمرو مکانی این فایل شرکت ها و نمایندگی های بیمه خصوصی استان اصفهان در بازه ی زمانی بهار و تابستان ۱۳۹۲ می باشد که با توجه به حجم جامعه ۶۰۰ نفری، ۲۵۵ آزمودنی به روش تصادفی طبقه ای برای انجام تحلیل های آماری انتخاب شدند. روایی و پایایی پرسش نامه ارزیابی سرمایه فکری، که توسط بونتیس ساخته شده است و پرسش نامه بازارگرایی که توسط نارور و اسلیتر ارائه شده است ، هر دو مورد تایید قرار گرفتند.
نتایج فایل در دوبخش آمار توصیفی و استنباطی ارائه شد که در بخش آمار توصیفی ، اعضای نمونه آماری را بر حسب میزان سن ، جنسیت، سطح تحصیلات، سابقه خدمت و نوع شرکت به تفصیل ذکر شدند و در بخش آمار استنباطی ، نتایج فایل با استفاده از آزمون ضریب همبستگی اسپیرمن نشان داد که رابطه مستقیمی بین ابعاد مختلف سرمایه فکری و بازارگرایی شرکت های بیمه وجود دارد و نیز آزمون های تحلیل واریانس فریدمن نشان داد که بعد مشتری سرمایه فکری از دیگر ابعاد سرمایه فکری میانگین بالاتری دارد. و در آخر بر اساس نتایج آزمون های آماری مذکور پیشنهاداتی به شرکت های خصوصی بیمه استان اصفهان و سایر ارگان های مشابه ارائه گردید.
واژگان کلیدی: سرمایه فکری، بازارگرایی ، بعد انسانی، بعد مشتری، بعد ساختاری
مقدمه :
در دنیای امروز که فضای تجاری بیشتراز گذشته رقابتی وغیرقابل پیش بینی شده ، شرکت ها برای ماندگاری و حصول به اهداف تجاری ناچار به استفاده از رویکردهای متعالی و توسعه شایستگی ها و قابلیت های خود در مواجهه با عدم اطمینان هستند. بازارگرایی که رویکردی عملیاتی به دید گاه بازاریابی در عملیات و فعالیتهای شرکت است. در۲ دهه گذشته از استقبال بسیاری در بین فایلگران و اندیشمندان بازاریابی و اندیشمندان بازاریابی و مدیران شرکت ها برخوردار شده و در فایل های متفاوتی رابطه آن با سرمایه های فکری و انسانی با حضور یا عدم حضور متغیرهای واسطه و میانجی برسی شده است. اما بر اساس تعریفی غیر آکادمیک؛ یک شرکت بازارگرا، شرکتی است که فعالیت ها، و خدمات خود را با توجه به نیازها و الزامات مشتریانش سازماندهی می نماید . در مقابل اینگونه شرکت ها، یک شرکت محصول گرا جالب توجه و مهیجی را تولید کرده و به دنبال تحریک علاقمندی وتوجه چرخه عرضه و تقاضا برای این محصولات و خدمات میباشد .
بخشی از متن
مروری بربازارگرایی:
مفهوم بازارگرایی از فلسفه مدیریتی که به «مفهوم بازاریابی»[1] مشهوربود،ریشه گرفته است .این فلسفه سنگ بنای رشته ی بازاریابی بوده است ؛ همانطوری که پیتردراکربازاریابی را بدینگونه معرفی می نماید:«مشاهده ی کلیت یک تجارت را از نقطه نظر نتایج نهایی اش که این نتایج نهایی همان مشتریان می باشند»[2] وهمچنین اظهار میدارد که :«تنها یک تعریف از مقصود یک تجارت وجود دارد:خلق مشتری »[3]. در طول سالیان مختلف تئوری پیش فرض بازاریابی شرکتها، فلسفهی بازاریابی بوده است ومحققان بدنبال اثبات ارتباط سطوح متفاوت عملکرد شرکت بادر درجات مختلف بازارگرایی بوده اند،(Hurley & Hult,1998) (Jawirski & kohli,1996) (slater & narver,Marketorientation and Learning organization,1995) (wren,1997). این ایده ی مرتبط بودن سطوح مختلف عملکردد باسطوح مختلف بازارگرایی شرکت ها ،چندین نسل از مدیران شرکت ها را تحت تاثیر قرارداده است وتا به امروز یکی از تاثیر گذارترین مفاهیم بازاریابی بوده است .بالین حال هیچ گونه فایلات رسمی تا زمان «بازخوانی» آکادمیک این مفهوم انجام نگرفته بود.
[۱] Marketing concept[2] Market – based[3] Market-Driven
رویکرپردازش اطلاعات کوهلی وجاورسکی:
دیدگاه های کوهلی و جاورسکی دررابطه با پیاده سازی بازارگرای برگرفته از تعریفی می باشد که آنها از بازارگرایی به عنوان «تولید هوشمند ی بازاردرسطح کل شرکت مربوط به نیازهای جاری وآتی مشتریان ،انتشاراین هوشمندی دربین همه ی بخش ها و پاسخگویی و عکس المل نشان دادن کل مجموعه ی شرکت به هوشمند »(Kohli & Jaworsky, 1990, p. 6) دارند. الزامات مدیریتی این تعریف در ی بعد ی آنها (Jaworski & Kohli, 1993, p. 54) به تفضیل شرح داده شده است وبیان شده است : «پاسخگویی وعکس العمل نشان دادن ازدو دسته ازفعا لیت ها تشکیل شده است: طراحی پاسخ (استفاده ازهوشمندی بازاربرای توسعه ی طرح ها) و پیاده سازی پاسخ (اجرای این چنین طرح هایی)». مطالعه ی اکتشافی قبلی آنها منجربه توصیه هایی روشن جهت پیاده سازی بازارگرایی شده بود، (Kohli & Jaworsky, 1990). این محققان بعضی از پیش نیازهای بازارگرایی (مخصوصا تعهد مدیریت ارشد، پویایی های بین بخشی و بین وظیفه ای، ساختارها و سیستم های سازمانی) را که در ی فوق الذکر بیان شده بود را شناسایی کردند و استدلال نمودند ازآنجا که بعضی از عوامل در کنترل واختیار مدیریت ارشد می باشد ،مداخله های مدیریتی می تواند منجر به ایجاد بازارگرایی شود .پیش از هرکاری ، مدیریت ارشد باید تعهد به بازارگرایی را به کارکنان پایین دستی انتقال دهند. کارکنان پایین دستی نیز باید شاهد رفتارها و تخصیص منابعی در جهت انعکاس این تعهد باشند .
رویکرد قابلیت های دی :
دی ، رویکرد قابلیت های خود را درسه جداگانه تدوین نمود. دراولین اثر، نگرش دی ۱۹۹۰ به بازارگرایی، به عنوان عرضه و نمایش مهارت های برتر برای فهم و پاسخگویی بهتر به مشتریان ، منجر به برنامه ای چهارمرحله ای جهت اقدامات و دستکاری های مدیریتی گردید. این اقدامات بروی همسو نمودن استراتژی، ساختار،کارکنان وبرنامه ها و همچنین بروی بازطراحی سنجه های عملکرد برای تشویق وپاداش دهی به رفتارهای بازارگرا متمرکزبودند.
رویکرد رفتارمدیریت هریس(Harris1996-1998) وهمکاران:
پس ازیک دوره اولیه ی ترجیح تعریف کوهلی وجاورسکی ازبازارگرایی ،هریس وهمکاران برنقش تغییرفرهنگی درپیاده سازی بازارگرایی متمرکز شدند.بااستفاده ازسازمان های خرده فروشی بعنوان زمینه ی تجربی فایلات ،نتایج ارزشمندی درباره ی موانع موجود برسرراه پیاده سازی بازارگرایی حاصل گردید، (Harris, 2000) (Harris & Ogbonna, 2000). پس از ایت فایلات، نتایج آن با مطالعات تجربی دیگری که بروی فرآیند بازارگرا ترشدن انجام گرفت ،تکمیل شد، (Harris L. , 2002a) (Harris & Ogbonna, 2001a) (Harris & Piercy, 1999). در این فایلات ، رفتارمدیریت بعنوان یک عامل بسیار حائزاهمیت درفرآیند پیاده سازی شناسایی شد. رفتارهای سیاسی ، رسمی شده و پرتضاد ، بعنوان رفتارهای که دارای اثرمنفی بروی بارازگرایی می باشند ،شناخته شد ، حال آنکه ارتباطات عمودی ، اثر مثبتی بروی بازارگرایی داشت. طبق نتایج این فایلات ، سبک های رهبری مشارکتی وحمایتی برای پیاده سازی بازارگرایی مساعدهستند و لازم است که از سبک رهبری دستوری اجتناب شود . هردو گوه توصیه ها، به کمک داده های میدانی مورد تایید قرارگرفتند .
معرفی سرمایه فکری
مفهوم سرمایه فکری همیشه مبهم بوده وتعریف مختلفی برای تفسیر این مفهوم مورد استفاده قرارگرفته است .بسیاری تمایل دارند ازاصطلاحاتی مانند دارایی ها،منابع یامحرک های عملکرد به جای کلمه سرمایه استفاده کنند و آنها واژه فکری را با کلماتی مانند نامشهود ، برمبنای دانش یاغیر مالی جایگزین میکنند. بعضی از حرفه ها (حسابداری مالی و حرفه های قانونی) نیز تعاریف کاملا متفاوتی مانند دارایی های ثابت غیر مالی۱ که موجودیت عینی وفیزیکی ندارند، ارائه کرده اند، (Marr, 2008). استوارت اعتقاد دارد، سرمایه فکری مجموعه ای از دانش ،اطلاعات ، دارایی های فکری ، تجربه ، رقابت و یادگیری سازمانی است که می تواند برای ایجاد ثروت بکارگرفته شود. در واقع سرمایه فکری تمتمی کارکنان ،دانش سازمانی وتواناییهای آن رابرای ایجاد ارزش افزوده در برمی گیرد وباعث منافع رقابتی مستمر می شود (قلیچ لی ومشبکی ،۱۳۸۵). بنتیس سرمایه فکری را به عنوان مجموعه ای از دارایی های نامشهود (منابع ،توانایی ها،رقابت) تعریف می کند که ازعملکرد سازمانی و ایجاد ارزش بدست می آیند، (Bontis , 1998). ادوینسون ومالون ،سرمایه فکری رااطلاعات ودانش بکاربرده شده برای کارکردن ،جهت ایجاد ارزش تعریف می کنند، (vasile , 2008). بنتیس و هالند ، در خود درسال ۲۰۰۲، سرمایه فکری رااین طور تعریف می کنند:سرمایه فکری ذخیره ای ازدانش راکه درنقطه هایی اززمان دریک سازمان وجود دارد،نشان می دهد. دراین تعریف ارتباط بین سرمایه فکری ویادگیری سازمانی مورد توجه قرارگرفته است.
فایل ورد کامل تحلیل نقش سرمایه فکری در ارتقای بازارگرایی شرکتهای بیمه خصوصی؛ بررسی ابعاد نوآوری و رقابت
فهرست مطالب
عنوان صفحه
چکیده………………………………………………………………………………………………………………………………………………………….۱
فصل اول کلیات……………………………………………………………………………………………………………………………………………..۲
۱ -۱ – مقدمه………………………………………………………………………………………………………………………………………………..۳
۲-۱- بیان مسئله فایل………………………………………………………………………………………………………………………………..۳
۳-۱- اهمیت و ضرورت فایل……………………………………………………………………………………………………………………..۴
۴-۱-فرضیات فایل………………………………………………………………………………………………………………………………….. ۵
۵ – 1 – مدل مفهومی فایل…………………………………………………………………………………………………………………………۶
۶-۱-اهداف فایل……………………………………………………………………………………………………………………………………… ۶
۷-۱-تعاریف اصطلاحات ومتغیرهای فایل…………………………………………………………………………………………………….۶
فصل دوم ادبیات فایل……………………………………………………………………………………………………………………………….. ۷
۱-۲- مقدمه………………………………………………………………………………………………………………………………………………… ۸
بخش اول ادبیات مرتبط با بازارگرایی……………………………………………………………………………………………………………… ۸
۲-۲-مروری بربازارگرایی…………………………………………………………………………………………………………………………….. ۸
۳-۲ دیدگاه تصمیم گیری از نظر شاپیرو- ۱۹۹۸ ………………………………………………………………………………………………۱۰
۴-۲- دیدگاه هوشمندی بازاراز نظر کوهلی وجاورسکی ۱۹۹۰…………………………………………………………………………. ۱۱
۵-۲-دیدگاه فرهنگی از نظر نارور واسلیتر ۱۹۱۰……………………………………………………………………………………………… ۱۳
۶-۲- دیدگاه کانون استراتژیک ازنظر روکرت-۱۹۹۲ ………………………………………………………………………………………. ۱۴
۷-۲-دیدگاه مشتری گرایی از نظر دشپند وهمکاران ۱۹۹۳ …………………………………………………………………………………۱۵
۸-۲- رویکرد فرهنگ سازمان لایه از دیدگاه هامبورگ و پفلسر-۲۰۰۰………………………………………………………………….۱۹
۹-۲- مروری بر مدل های بازارگرایی………………………………………………………………………………………………………………۲۲
۱۰-۲- مروری برپیاده سازی بازارگرایی……………………………………………………………………………………………………………۲۵
۱۱-۲. رویکرپردازش اطلاعات کوهلی وجاورسکی……………………………………………………………………………………………۲۵
۱۲-۲- رویکرد هنجارمبنای لینچتنهال وویلسون…………………………………………………………………………………………………۲۵
۱۳-۲- رویکرد تغییرفرهنگی – نارورواسلیتر…………………………………………………………………………………………………….۲۸
۱۴ – 2 – رویکرد دگرگونی فرهنگی کندی،گولزیوآرنولد……………………………………………………………………………………۳۰
۱۵-۲- رویکرد دگرگونی فرهنگی گبهاردت،کارپنتروشری………………………………………………………………………………….۳۰
بخش دوم : ادبیات مرتبط با سرمایه فکری…………………………………………………………………………………………………………۳۵
۱۶-۲- معرفی سرمایه فکری…………………………………………………………………………………………………………………………..۳۵
۱۷-۲- مدل ادوینسومن و مالون……………………………………………………………………………………………………………………….۳۸
۱۸- ۲- مدل بروکینگ…………………………………………………………………………………………………………………………………….۴۰
۱۹ -۲- مدل روس و همکاران…………………………………………………………………………………………………………………………۴۱
۲۰ -۲- مدل استیوارت……………………………………………………………………………………………………………………………………۴۳
۲۱ – ۲- مدل سالیوان…………………………………………………………………………………………………………………………………….۴۴
۲۲ – 2 – مدل بونفرر………………………………………………………………………………………………………………………………………۴۵
۲۳ – 2- مدل هانس ولاواندال………………………………………………………………………………………………………………………….۴۶
۲۴-۲- مدل لین……………………………………………………………………………………………………………………………………………..۴۷
۲۵-۲- شباهت موجود درتعاریف واجزای مدلهای سرمایه فکری………………………………………………………………………….۴۸
۲۷ – ۲- سابقه مطالعات انجام شده خارجی……………………………………………………………………………………………………….۵۱
۲۸ – ۲- سابقه مطالعات انجام شده داخلی…………………………………………………………………………………………………………۵۲
۲۹-۲- مدل مفهومی فایل……………………………………………………………………………………………………………………………۵۴
فصل سوم روش شناسی فایل………………………………………………………………………………………………………………………۵۵
۱-۳- مقدمه……………………………………………………………………………………………………………………………………………………۵۶
۲-۳- روش فایل…………………………………………………………………………………………………………………………………………۵۶
۳- ۳- قلمرو فایل…………………………………………………………………………………………………………………………………………۵۷
۴-۳- جامعه و نمونه آماری………………………………………………………………………………………………………………………………..۵۷
۵-۳- نمونه آماری و روش محاسبه حجم نمونه……………………………………………………………………………………………………..۵۷
۶-۳- روش نمونهگیری…………………………………………………………………………………………………………………………………….۵۷
۷-۳- متغیرها و شاخص های فایل……………………………………………………………………………………………………………………۵۷
۸-۳- روشهای جمعآوری اطلاعات……………………………………………………………………………………………………………………۵۷
۹-۳-روایی وپایایی پرسشنامه ها………………………………………………………………………………………………………………………….۵۹
۱۰-۳- روشهای تجزیه و تحلیل اطلاعات…………………………………………………………………………………………………………..۶۱
فصل چهارم تجزیه و تحلیل اطلاعات………………………………………….۶۲
۱-۴- مقدمه……………………………………………………………………………………………………………………………………………………۶۳
۲-۴- آمار توصیفی………………………………………………………………………………………………………………………………………….۶۳
۱-۲-۴- سطح تحصیلات………………………………………………………………………………………………………………………………..۶۴
۲-۲-۴-میزان سن…………………………………………………………………………۶۵
۳-۲-۴-جنسیت……………………………………………………………………………………۶۶
۴- ۲ – ۴ – میزان سابقه خدمتی……………………………………………………………………….۶۷
۵-۲-۴- نوع شرکت ها……………………………………………………………………………………………………………………………………۶۸
۳ – ۴- آمار استنباطی…………………………………………………….۷۱
۱- ۳- ۴- آزمون ضریب همبستگی اسپیرمن……………………………………………………………………………………………………..۷۱
۲-۳-۴- فرضیه فرعی اول فایل……………………………………………………………………………………………………………………۷۲
۳-۳-۴- فرضیه فرعی دوم فایل…………………………………………………………………………………………………………………..۷۳
۴-۳-۴- فرضیه فرعی سوم فایل…………………………………………………………………………………………………………………..۷۴
۵-۳-۴- آزمون تحلیل واریانس فریدمن…………………………………………۷۵
فصل پنجم نتیجه گیری و پیشنهادات…………………………………………………………………………………………………………………۷۷
۱-۵- مقدمه……………………………………………………………………………………………………………………………………………………۷۸
۲-۵- بحث درنتایج توصیفی داده های فایل……………………………………………………………………………………………………۷۸
۳-۵- بحث در نتایج تحلیلی داده های فایل…………………………………………………………………………………………………….۷۹
۱-۳-۵- بحث در نتایج آزمون همبستگی اسپیرمن………………………………………………………………………………………………۷۹
۴-۵- تفسیر یافته های فایل…………………………………………………………………………………………………………………………..۸۲
۵-۵- محدویت های فایل……………………………………………………………………………………………………………………………۸۲
۶-۵- پیشنهادهای فایل…………………………………………………………………………………………………………………………………۸۳
۷ – ۵- پیشنهاد برای محققان آتی…………………………………………………………………………………………………………………….۸۴.
منابع وماخذ……………………………………………………………………………………………………………………………………………………۸۵
منابع فارسی……………………………………………………………………………………………………………………………………………………۸۵
منابع انگلیسی………………………………………………………………………………………………………………………………………………….۸۵
ضمیمه ۱: پرسش نامه………………………………………………………………………………………………………………………………………۹۵
ضمیمه ۲: خروجی های آماری………………………………………………………………………………………………………………………..۹۸
- لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
- همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
- ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.
یزد دانلود |
دانلود فایل علمی 