فایل ورد کامل مطالعه رابطه مسئولیت اجتماعی شرکت‌ها با عملکرد مالی و غیرمالی؛ مطالعه موردی صنایع استان گلستان


در حال بارگذاری
10 جولای 2025
فایل ورد و پاورپوینت
20870
1 بازدید
۹۹,۰۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 فایل ورد کامل مطالعه رابطه مسئولیت اجتماعی شرکت‌ها با عملکرد مالی و غیرمالی؛ مطالعه موردی صنایع استان گلستان دارای ۱۶۶ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد فایل ورد کامل مطالعه رابطه مسئولیت اجتماعی شرکت‌ها با عملکرد مالی و غیرمالی؛ مطالعه موردی صنایع استان گلستان  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز فایل ورد کامل مطالعه رابطه مسئولیت اجتماعی شرکت‌ها با عملکرد مالی و غیرمالی؛ مطالعه موردی صنایع استان گلستان۲ ارائه میگردد

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی فایل ورد کامل مطالعه رابطه مسئولیت اجتماعی شرکت‌ها با عملکرد مالی و غیرمالی؛ مطالعه موردی صنایع استان گلستان،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن فایل ورد کامل مطالعه رابطه مسئولیت اجتماعی شرکت‌ها با عملکرد مالی و غیرمالی؛ مطالعه موردی صنایع استان گلستان :

بررسی رابطه مسئولیت اجتماعی با عملکرد مالی و غیر مالی شرکت (مطالعه موردی شرکت های صنعتی استان گلستان)

چکیده

هدف از اجرای این فایل، بررسی رابطه بین مسئولیت اجتماعی با عملکرد مالی و غیر مالی شرکت های صنعتی استان گلستان است. مسئولیت اجتماعی شرکت ها، از طریق پرسشنامه ای که حاوی ۴۳ سئوال در زمینه مسئولیت اجتماعی کارکنان، مشتریان، سرمایه گذاران، جامعه، محیط زیست و تامین کنندگان می باشد، اندازه گیری شد. از اطلاعات ۱۸ شرکت صنعتی در سال ۱۳۹۳ استفاده شد. برای تجزیه و تحلیل داده ها نیز روش رگرسیون سلسله مراتبی به کار گرفته شده است. نتایج فایل نشان می دهد مسئولیت اجتماعی شرکت نسبت به ۶ سهامدار با عملکرد مالی و غیرمالی شرکت ها رابطه معنی داری وجود دارد. این فایل به مدیران کمک خواهد کرد تا سیاست های موثر مربوط به مسئولیت اجتماعی شرکت ها که برای دستیابی به عملکرد مالی بهتر آن ها در بلند مدت لازم است را توسعه دهند. همچنین بینشی را برای شرکت ها در زمینه نقش مسئولیت اجتماعی در کسب منافع آتی فراهم می نماید.

کلید واژه: مسئولیت اجتماعی کارکنان، مشتریان، سرمایه گذاران، جامعه، محیط زیست و تامین کنندگان، عملکرد مالی و غیر مالی

مقدمه

امروزه بسیاری از صاحب نظران معتقدند که به دلایلی همچون خصوصی سازی و انتقال قدرت اقتصادی از دولت ها به سازمان ها و در نتیجه، کوچک شدن دولت ها، برای حل مشکلات اجتماعی و زیست محیطی، دولت ها دارای منابع و قدرت لازم نیستند و سازمان ها باید دولت ها را در این زمینه یاری نماید. اگر چه در سال های اخیر، در سطح جهان، پیشرفت های قابل ملاحظه ای در زمینه ی مسئولیت اجتماعی شرکت ها صورت گرفته و مدیران و سازمان ها توجه زیادی به این مفهوم می کنند، اما مدیران و سازمان های ایرانی با این مفهوم تا حدودی بیگانه اند. شاید یکی از دلایل این فقدان پیشرفت در ایران، اقتصاد دولتی باشد، اما می توان گفت که نوع نگرش و بینش مدیران ارشد سازمان ها به این مقوله نیز در آن بی تاثیر نبوده است.

سیر تاریخی مسئولیت اجتماعی سازمان

رابطه بین سازمان و فعالیت های آن از یک سو و بین سازمان و جامعه از سوی دیگر، موضوعی دیرینه است که همواره در میان فایلگران سازمان و علم الاجتماع مورد بحث و تبادل نظر بوده است. اما این رابطه، به شکل امروزی که از آن به مسئولیت اجتماعی سازمان یاد می شود، از دهه ۱۹۵۰ آغاز شد. در این دهه، فایلگران، آزمون و تحلیل مفاهیم و نظریه های مرتبط با مسئولیت های سازمان را در قبال جامعه آغاز کردند و مسئولیت های اجتماعی کسب وکار را به طور کلی، مسئولیت های اجتماعی سازمان نامیدند(ون یوپن[۱]، ۲۰۱۰)


[۱]- Van Eupen

سیر تطور تاریخی مفهوم مسئولیت اجتماعی سازمان به پنج برهه زمانی تقسیم شده است تا چارچوبی برای بررسی تاریخی آن فراهم شود. این پنج مرحله عبارتند از:

  1. در مرحله اول، فایلگران به معرفی مسئولیت های اجتماعی تجار و بازرگانان پرداختند(بوون[۱]، ۲۰۰۰). فعالیت های این گروه از طریق به کار بردن «نظریه قرارداد اجتماعی[۲]» و «نظریه مشروعیت[۳]» انجام گرفت؛ فایلگران این دوره سعی در تصویب وجود مسئولیت کسب و کارها در قبال جامعه داشتند. بوون، بنیان گذار مفهوم مسئولیت اجتماعی سازمان از فایلگران سرشناس این دوره است.
  2. همزمان با گروه یاد شده که قابل به وجود مسئولیت های سازمان در قبال جامعه بودند، برخی دیگر از فایلگران جایگاه نقیض مسئولیت اجتماعی سازمان را به رسمیت شناختند. برای مثال، فریدمن[۴]، درسال ۱۹۷۰ بیان می کند: تنها وظیفه موسسه کسب و کار است» این جمله به معنای آن است که تنها مسئولیت قانونی و مشروع سازمان، مسئولیت اقتصادی است. از آنجا که برهه زمانی این گروه با الگوی مدرنیسم متقارن است، اظهارات این گروه، حکایت از تاثیر پذیرفتن از الگوی مدرنیسم دارد.
  3. در مرحله سوم، فایلگران تمرکز بیشتری بر مفهوم سازی[۵] و ادراک مسئولیت اجتماعی سازمان داشتند. آنان در این مرحله، برای پاسخگویی به گروه قبل که منکر مسئولیت های اجتماعی برای سازمان بودند، تلاش می کردند ضرورت این موضوع را تبیین کنند اما از آنجا که در این زمان، با فقدان تحلیل های عمیق در مفهوم مسئولیت اجتماعی سازمان مواجه هستیم، تمرکز فایلگران بر پاسخ به این پرسش سوق پیدا می کند که «مسئولیت اجتماعی سازمان چیست؟» کارول[۶] (۱۹۷۹) اولین مدل مفهومی را ارائه داد که به طور جامع، ابعاد بنیادی مفهومی را که او عملکرد اجتماعی سازمان نامید، تشریح کرد. او مدلی از عملکرد اجتماعی سازمان از طریق: ۱. ارائه یک تعریف مبنایی از مسئولیت اجتماعی سازمان ۲. بررسی موضوعات برای آن دسته از شرکت هایی که دارای مسئولیت اجتماعی هستند. و ۳. ذکر خصوصیات فلسفه پاسخگویی و مسئولیت پذیری، پیشنهاد داد.
  4. در مرحله چهارم نیز فایلگران برای پاسخگویی به گروهی که اعتقاد به نادرست و غیر قانونی بودن مسئولیت اجتماعی سازمان داشتند، بویژه فریدمن، بر این پرسش که «چه ضرورتی در پایبندی سازمان به مسئولیت اجتماعی وجود دارد؟» متمرکز شدند (گاردبرگ[۷] و فومبرون[۸]، ۲۰۰۶). البته در این زمان، علاوه بر رویکرد هنجاری از رویکرد اقتصادی نیز استفاده شد.
  5. مرحله پنجم با اثر فریمن با عنوان« مدیریت استراتژیک: رویکرد ذی نفعان» در اسل ۱۹۸۴ آغاز شد. در این رویکرد جدید که به رویکرد ذی نفعان شهرت یافت، پرسش مبنایی عبارت است از« سازمان نسبت به چه افرادی مسئولیت اجتماعی دارد؟» فریمن در سال ۱۹۴۸ نظریه ذی نفعان را به منظور ایجاد سیر جدیدی از تفکر درباره ماهست یک سازمان معرفی و این پرسش مبنایی را مطرح کرد که در «قبال چه دی نفعانی و با چه تحلیل هزینه – فایده ای سازمان باید مدیریت شود؟»

[۱]- Bowen[2]- social contract theory[3]- Legitimacy theory[4]- Friedman[5]- conceptualization[6]- Carroll[7]- Gardberg[8]- Fombron

فایل ورد کامل مطالعه رابطه مسئولیت اجتماعی شرکت‌ها با عملکرد مالی و غیرمالی؛ مطالعه موردی صنایع استان گلستان
فهرست مطالب

فصل اول :کلیات فایل.. ۱

مقدمه. ۲

بیان مسئله. ۳

ضرورت و اهمیت انجام فایل.. ۵

اهداف فایل ……………………………………………………………………………………………………………۶

سوالات فایل.. ۷

فرضیه های فایل: ۸

تعاریف نظری و عملیاتی متغیرها ………………………………………………………………………………………۹

فصل دوم: بررسی ادبیات و پیشینه موضوع. ۱۱

مبانی نظری مسئولیت پذیری اجتماعی ……………………………………………………………………..۱۳

۲-۱- ۱- مقدمه ………………………………………………………………………………………………۱۲

۲-۱-۲ سیر تاریخی مسئولیت اجتماعی سازمان ۱۳

۲-۱-۳ تعریف مسئولیت اجتماعی ۱۶

۲-۱-۴- معنا و مفهوم مسئولیت پذیری اجتماعی ۲۵

۲-۱-۵ مسئولیت اجتماعی ۲۷

۲-۱-۶ انواع مسئولیت اجتماعی ۳۰

۲-۱-۷ ابعاد مسئولیت اجتماعی شرکت ۳۲

۲-۱-۸ دیدگاه های مسئولیت اجتماعی ۳۴

۲-۱-۹ مدل های مسئولیت اجتماعی سازمان ها ۳۶

۲-۱-۱۰ چارچوب تعیین استراتژی های مسئولیت اجتماعی سازمان ۳۸

۲-۱-۱۱مسئولیت اجتماعی فردی برای دستیابی به مسئولیت اجتماعی گروهی ۳۹

۲-۱-۱۲ نقش منابع انسانی در مسئولیت اجتماعی ……………………………. . …………………………….۴۱

۲-۱-۱۳ تاثیرات توجه به مسئولیت اجتماعی سازمان …………………… ……………………………………….۴۳

۲-۲-۱ مقدمه ………………………………………………………………………………………………………..۴۹

۲-۲-۲ تعریف و مفهوم عملکرد و ارزیابی عملکرد …………………………………………………۵۰

۲-۲-۳ مدل های ارزیابی عملکرد ……………………………………………………………………..۵۱

۲-۲-۴ مدل های حسابداری ارزیابی عملکرد ………………………………………………………………….۵۱

۲-۲-۵ مدل های اقتصادی ارزیابی عملکرد ………………………………………………………………۵۳

۲-۲-۶ ضرروت و اهمیت بازاریابی علمکرد …………………………………………………….۵۶

۲-۲-۷ مسئولیت اجتماعی و عملکرد مالی …………………………………………………………..۵۸

۲-۲-۸ آثار رفتاری استفاده از معیارهای ارزیابی عملکرد ……………………………………………۶۰

۲-۲-۹ معیارهای غیرمالی ارزیابی عملکرد و مطالوبیت فرآیند ……………………………………۶۲

۲-۲-۱۰ مسئولیت اجتماعی شرکت و کشورهای آسیایی ……………………………………………………۶۲

۲-۲-۱۱ مسئولیت اجتماعی شرکت از دیدگاه سهامداران …………………………………………۶۳

۲-۲-۱۲ اندازه گیری مسئولیت اجتماعی شرکت ………………………………………………..۶۴

۲-۲-۱۳ عملکرد مالی و غیر مالی شرکت ………………………………………………………۶۵

۲-۲-۱۴ مسئولیت اجتماعی و عملکرد مالی و غیر مالی شرکت ………………………………۶۷

۲-۲-۱۵ مسئولیت اجتماعی نسبت به مشتریان و عملکرد شرکت …………………………۷۰

۲-۲-۱۶ مسئولیت اجتماعی شرکت نسبت به سرمایه گذاران و عملکرد شرکت ………………………..۷۱

۲-۲-۱۷ مسئولیت اجتماعی نسبت به محیط زیست و عملکرد شرکت ………………………….۷۲

۲-۲-۱۸ مسئولیت اجتماعی نسبت به تامین کنندگان و عملکرد شرکت ………………………………۷۳

۲-۳ پیشینه فایل ……………………………………………………………………………………….۷۴

۲-۳-۱ سابقه فایلات انجام شده در داخل کشور ۷۴

۲-۳-۲ سابقه فایلات انجام شده در خارج کشور. ۷۹

۲-۴ چارچوب نظری فایل ۸۲

فصل سوم: روش شناسی فایل ……………… ……………………………………………………۸۴

۳-۱ مقدمه ۸۵

۳-۲ متدلوژی فایل ۸۵

۳-۳ جامعه آماری ، حجم نمونه و روش نمونه گیری ۸۶

۳-۴ ابزار گردآوری ۸۷

۳-۵ روش جمع آوری داده ها ۸۷

۳-۶ روایی و پایایی فایل ۸۹

۳-۷ روش تجزیه و تجلیل اطلاعات ۹۳

فصل چهارم ۹۵

۴-۱ مقدمه ۹۶

۴-۲ توصیف یافته های فایل ۹۶

۴-۳ آزمون نرمال بودن داده های فایل …………………………………………………….۹۸

۴-۴ توصیف متغیرهای اصلی فایل و آزمون همبستگی ……………………………….۹۹

۴-۴ آزمون رگرسیون سلسله مراتبی …………………………………………………………۱۰۴

فصل پنجم ……………………………………………………………………………………۱۰۹

۵-۱ مقدمه ۱۱۰

۵-۲ تجزیه و تحلیل و پیشنهادات بر اساس آن ………………………………………………۱۱۱

۵-۳ محدودیت فایل ۱۱۵

۵-۴ توصیه برای آینده ۱۱۶

منابع ………………………………………………………………………………………………۱۱۷

پیوست ……………………………………………………………………………………….۱۳۵

فایل ورد کامل مطالعه رابطه مسئولیت اجتماعی شرکت‌ها با عملکرد مالی و غیرمالی؛ مطالعه موردی صنایع استان گلستان
فهرست جداول

جدول ۲-۱ نظریه پردازان و تاثیر اندازه سازمان بر ساختار سازمان ………………………….۳۳

جدول ۲-۲ نظریه پردازان و تاثیر اندازه سازمان …………………………………………۳۳

جدول ۲-۳ تاثیر اندزاه سازمان بر نسبت کارکنان اداری ………………………………..۳۴

جدول ۲-۴ معرفی مدل های همراستایی استراتژیک فناوری اطلاعات با کسب و کار سازمان …………………….۶۶

جدول ۳-۱ نوزیع سئوالات پرسشنامه اندازه سازمان …………………………………….۹۴

جدول ۳-۲ توزیع سئوالات پرسشنامه استراتژی اکتشاف ……………………………………۹۵

جدول ۳-۳ توزیع سئوالات پرسشنامه عملکرد سازمان …………………………………………………………………………۹۵

جدول ۳-۴ توزیع سئوالات متغیرهای پرسشنامه و آلفای کرونباخ ………………………………………………………….۹۸

جدول ۴-۱ توزیع فراوانی بر حسب جنس ……………………………………………………………………………………….۱۰۲

جدول ۴-۲ توزیع فراوانی بر جسب سن …………………………………………………………………………………………۱۰۳

جدول ۴-۳ توزیع فراوانی بر حسب تحصیلات ………………………………………………………………………………..۱۰۴

جدول ۴-۴ توزیع فراوانی بر حسب سابقه کار …………………………………………………………………………………۱۰۵

جدول ۴-۵ آمار توصیفی متغیرهای فایل ………………………………………………………………………………………۱۰۶

جدول ۴-۶ آزمون K-S ………………………………………………………………………………………………………………..107

جدول ۴-۷ میزان همبستگی بین فناوری اطلاعات و عملکرد سازمانی ………………………………………………..۱۰۸

جدول ۴-۸ میزان همبستگی بین استراتژی اکتشاف و عملکرد سازمانی ……………………………………………….۱۰۹

جدول ۴-۹ میزان همبستگی بین معماری فناوری اطلاعات و عملکرد سازمانی ……………………………………۱۱۰

جدول ۴-۱۰ تحلیل واریانس ………………………………………………………………………………………………………..۱۱۱

جدول ۴-۱۱ ضریب همبستگی و ضریب تعیین ………………………………………………………………………………۱۱۲

جدول ۴-۱۲ آزمون دوربین واتسون ……………………………………………………………………………………………….۱۱۳

جدول ۴-۱۳ تحلیل رگرسیون چند متغیره ……………………………………………………………………………………….۱۱۴

جدول ۴-۱۴ جمع بندی آزمون فرضیات فایل ………………………………………………………………………………۱۱۵

فایل ورد کامل مطالعه رابطه مسئولیت اجتماعی شرکت‌ها با عملکرد مالی و غیرمالی؛ مطالعه موردی صنایع استان گلستان
فهرست اشکال

شکل ۲-۱ جایگاه معماری فناوری اطلاعات در استراتژی فناوری اطلاعات …………………………………………۴۰

شکل ۲-۲ معماری فناوری اطلاعات در سه سطح …………………………………………………………………………….۴۱

شکل ۲-۳ مزایای معماری فناوری اطلاعات در تقابل با چالش های آن ……………………………………………….۴۲

شکل ۲-۴ چهار استراتژی معماری و تمرکز بر مزایای متفاوت …………………………………………………………..۴۴

شکل ۲-۵ مزایای هر یک از استراتژی های معماری فناوری اطلاعات …………………………………………………۴۵

شکل ۲-۶ ارتباط میان استراتژی کسب و کار و استراتژی و عملکرد ……………………………………………………۴۸

شکل ۲-۷ استراتژِ های عام مایکل پورتر ………………………………………………………………………………………….۶۰

نمایه ۲-۱ ویژگی های مهم ترین روش شناسی های طراحی فناوری اطلاعات ………………………………………۴۹

نمایه ۲-۲ مدل همسویی استراتژیک هندرسن و ون کاترمن ………………………………………………………………..۵۳

نمایه ۲-۳ مدل ایجاد همسویی ………………………………………………………………………………………………………..۵۵

نمایه ۲-۴ گام بعدی در همسوسازی کسب و کار فناوری اطلاعات ……………………………………………………..۵۶

مدل مفهومی فایل ……………………………………………………………………………………………………………………….۸۶

فایل ورد کامل مطالعه رابطه مسئولیت اجتماعی شرکت‌ها با عملکرد مالی و غیرمالی؛ مطالعه موردی صنایع استان گلستان
فهرست نمودار

نمودار ۲-۱ سیستم عملکرد فردی ……………………………………………………………………۷۶

نمودار ۴-۱ توزیع فراوانی بر حسب جنس …………………………………………………………۱۰۲

نمودار ۴-۲ توزیع فراوانی بر حسب سن ……………………………………………………………۱۰۳

نمودار ۴-۳ توزیع فراوانی بر حسب تحصیلات …………………………………………..۱۰۴

نمودار ۴-۴ توزیع فراوانی بر حسب سابقه کار …………………………………………………………۱۰۶

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.