فایل ورد کامل ارزیابی اقتصادی پروژههای احداث و نگهداری راههای روستایی؛ تحلیل هزینهها و منافع اجتماعی
توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد
فایل ورد کامل ارزیابی اقتصادی پروژههای احداث و نگهداری راههای روستایی؛ تحلیل هزینهها و منافع اجتماعی دارای ۲۳۱ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است
فایل ورد فایل ورد کامل ارزیابی اقتصادی پروژههای احداث و نگهداری راههای روستایی؛ تحلیل هزینهها و منافع اجتماعی کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.
این پروژه توسط مرکز فایل ورد کامل ارزیابی اقتصادی پروژههای احداث و نگهداری راههای روستایی؛ تحلیل هزینهها و منافع اجتماعی۲ ارائه میگردد
توجه : در صورت مشاهده بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی فایل ورد کامل ارزیابی اقتصادی پروژههای احداث و نگهداری راههای روستایی؛ تحلیل هزینهها و منافع اجتماعی،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد
بخشی از متن فایل ورد کامل ارزیابی اقتصادی پروژههای احداث و نگهداری راههای روستایی؛ تحلیل هزینهها و منافع اجتماعی :
فایل ورد کامل ارزیابی اقتصادی پروژههای احداث و نگهداری راههای روستایی؛ تحلیل هزینهها و منافع اجتماعی
چکیده
بر اساس اصول عدالت محوری و مساوات ، توسعه پایدار روستایی اجتناب ناپذیر اسـت . بـرای نیـل بـه ایـن اهداف یکی از عوامل زیر بنایی برای این توسعه پایدار روستای احداث و نگهداری راههای روسـتایی اسـت .
که نتیجه آن اثرات قابل توجهی در رشد اقتصادی و اجتماعی و زیست محیطی در کشورهای در حـال توسـعه دارد . هدف از این ارائه روشهای متعددی با استفاده از ادبیات علمی موجـود ( کتابهـا ، گزارشـات ، تجربیات جهانی و داخلی ) در زمینه ارزیابی اقتصادی ، اصول و مبانی این نوع ارزیابی هـا و روشـهای کـاربرد آنها و فنون تحلیلی مورد استفاده در احداث و نگهداری راههای روستایی صورت گیرد .
در این فایل ابتدا ، شناخت اولیه ای از روشهای ارزیابی که شرح داده شده ، و سپس جمع آوری اطلاعات از مشاهدات میدانی انجام شده ، به تدوین مدل مناسبی جهـت ارز یـابی فنـی و اقتـصادی احـداث و نگهـداری راههای روستایی پرداخته شده است .آنگاه در این ضمن بررسی مدل هـای مختلـف بـه مـدل بهینـه جهت ارزیابی ارایه شده و سپس بر اساس آن ارزیابی فنی اقتصادی صورت گرفته است .
مدل های فنی – اقتصادی (۴-HDM) که به طور خاص برای راه هـای غیـر آسـفالته طراحـی نـشده انـد بـه ورودی هایی نیاز دارند که جمع آوری آنها در شبکه های گسترده دارای سطوح ترافیک پـایین غیرعملـی مـی باشد .
مدل تصمیم گیری اقتصادی راه (RED) ، ارزیابی های نگهداری و بهسازی را با استفاده از روش مازاد مصرف کننده انجام می دهد که در آن منافع کاربران راه و مصرف کنندگان به دلیل کاهش هزینه های حمـل و نقل اندازه گیری می شود
مقدمه
راه به عنوان یکی از عوامل مهم زیربنایی برای توسعه اقتصادی کشورها شناخته شده است . به نظر بسیاری از صاحبنظران در جوامع پیشرفته و در حال توسعه ، راه یکی از کلیدهای درهای رشد و توسعه اقتصادی و اجتماعی است . این بخش زیربنائی علاوه برایجاد اشتغال ، موجب توسعه و رشد بخشهای کشاورزی و صنعت میشود. بنابراین چنانچه این بخش کلیدی همراه و همسو با سایر بخشهای اقتصادی کشور نباشد ، میتوان بعنوان یکی از مهمترین عوامل باز دارنده در رشد توسعه کشورعمل می کند .
آیین نامه MUTCD :
الف – راه کم تردد مسیری است برون شهری که خارج از محدوده های تمرکز جمعیت (بزرگتر از روستاها ) قرار گرفته است و دارای تردد ترافیکی کمتر از ۴۰۰ وسیله نقلیه در روز می باشد.
ب – راه کم تردد نمی تواند در طبقه بندی آزادراهها ، بزرگراهها ، رمپ های تقاطع های غیر همسطح ، راههای خدماتی آزادراهی و یا هر گونه راههای ایالتی قرار گیرد .
ج – این قبیل راهها می توانند دارای رویه (آسفالتی ) و یا غیر آسفالته (شنی یا خاکی و …) باشند.
توضیحات : این راهها معمولاً اتصال دهنده مزرعه ها و زمین های کشاورزی به بازار کار می باشند و نیز راههای تفریحی ، دسترسی به معادن و منابع و محلی در زمره این قبیل راهها قرار می گیرند.
بواسطه تردد افراد غیر بومی و به منظور تأمین اهداف تفریحی ، تجاری و … بایستی در خصوص علائم این راهها دقت کافی ملحوظ گردد .
آیین نامه ۲TRBو USDAFS 3 وزارت کشاورزی آمریکا :
راههای کم تردد اتصالات اولیه را به شبکه حمل ونقل بزرگ دهی فراهم می کنند. این راهها اتصال منازل و زمین های کشاورزی روستایی را با بازار کار برقرار می نمایند. از سوی دیگر این راهها جهت انتقال مواد خام از جنگل ها و معادن به کارخانه ها نیز بکار می روند. این راهها از سوی دیگر دسترسی عمومی به کمکهای اولیه بهداشتی ، تحصیلی ، عمرانی و نیز مراکز تفریحی را فراهم می کنند.
این قبیل راهها در نهایت می توانند دو خط آسفالته و عبور دهنده ۲۰۰۰ وسیله نقلیه در روز باشند. لیکن طبق تعریف عمومی این راهها نهایتاً ۴۰۰ وسیله نقلیه در روز را جابجا می نمایند .
فایل ورد کامل ارزیابی اقتصادی پروژههای احداث و نگهداری راههای روستایی؛ تحلیل هزینهها و منافع اجتماعی
فهرست مطالب
عنوان صفحه
چکیده ……………………………………………………………………………………………………………….۱
فصل اول : کلیات و تعریف مساله
۱- ۱. مقدمه …………………………………………………………………………………………………………..۴
۱ – 2 . تعریف مساله ………………………………………………………………………………………………۵
۱ – 3 .ضرورت ، وظایف ، اهداف فایل …………………………………………………………………..۶
۱ –3-1. ضرورت …………………………………………………………………………………………………۶
۱ –3-2. وظایف ……………………………………………………………………………………………………۶
۱ –3-3. اهداف …………………………………………………………………………………………………….۷
فصل دوم : کاوش در متون
۲- ۱ . پیشینه فایل ……………………………………………………………………………………………..۹
۲ –1-1. تحلیل تصمیم برای ایجاد راههای کم رفت و آمد ، کار شناسی ارشد
دانشگاه شریف …………………………………………………………………………………………………..۹
۲ –1-2. تاثیر راههای روستایی در کاهش فقر……………………………………………………………..۹
۲ –1-3. اسناد و گزارشهای موجود در دانشگاه تربیت مدرس ……………………………………….۱۰
۲ –1-4. های اتمام یافته و در دست اقدام فایلکده حمل و نقل ……………………………۱۱
۲ –1-5. مطالعات ، گزارشها و دستورالعملهای ادارات راه روستایی و اداره کل ستادی …………….۱۲
۲ –1-6. مطالعات و دستورالعملهای کشورهای در حال توسعه و سازمانهای بین المللی …………..۱۴
۲ –1-7. چند نتیجه از مطالعات و تجربیات دیگر کشورها ………………………………………………۱۸
فصل سوم : متدلوژی و روش فایل .
۳-۱ . روش فایل ……………………………………………………………………………………………….۲۴
فصل چهارم : معرفی روشهای ارزیـابی اقتـصادی احـداث راههـای روسـتایی توسـط فایلگران
۴-۱.مقدمه ……………………………………………………………………………………………………………۲۶
۴-۲. تعریف راه روستایی از دیدگاه مراجع مختلف ………………………………………………………۲۶
۴-۳. روش مدل های فنی – اقتصادی HDM …………………………………………………………..28
۴-۴ . مدل تصمیم گیری RED ……………………………………………………………………………30
۴-۵- نرم افزار RED …………………………………………………………………………………………31
۴- ۶. تحلیل منافع – هزینه ها ……………………………………………………………………………….۵۰
۴-۷.روش فرایند تحلیل سلسله مراتبی (AHP ) ……………………………………………………….۵۳
فصل پنجم : معرفی معیارها در ارزیابی اقتصادی احداث راههای روستایی
۵-۱.مقدمه ……………………………………………………………………………………………………….۵۸
۵-۲. شرائط آب و هوائی …………………………………………………………………………………….۵۹
۵- ۳.طبقه بندی راه روستایی (عوارض طبیعی ) …………………………………………………………………۵۹
۵-۴.ترافیک و میزان تردد ……………………………………………………………………………………………….۶۱
۵-۵.جمعیت ساکن در نواحی روستایی ……………………………………………………………………………۶۳
۵-۶.مساحت استان ………………………………………………………………………………………………………..۶۳
۵-۷. سهم استان در تولید محصول ناخالص ملی در بخش کشاورزی وماهیگیری
۶۴………………………………………………………………………………………………………………….(GDPR )
فصل ششم : مبانی مدل مورد نظر و انتخاب نوع مدل
۶-۱.انتخاب مدل ………………………………………………………………………………………………………….۶۶
۶-۲.روش تحلیل سلسله مراتبی ………………………………………………………………………………۶۹
۶-۳.ایجاد ساختار درختی پارامترها و رسم نمودار AHP ……………………………………………….70
۶-۴.مقایسه زوج به زوج پارامترها با هم …………………………………………………………………..۷۳
۶-۵.بررسی میزان سازگاری پاسخهای کارشناسان خبره ………………………………………………..۷۳
۶-۶.محاسبه وزن درفرایند تحلیل سلسله مراتبی ……………………………………………………………….۷۴
فصل هفتم : معرفی نرم افزار و کاربرد آن و تحلیل حساسیت
۷ -۱. نرم افزار EC ………………………………………………………………………………………77
۷ –2. تحلیل حساسیت …………………………………………………………………………………………………….۷۷
۷ -۳ . تحلیل حساسیت معیار های منافع …………………………………………………………………………….۷۸
۷ -۴. تحلیل حساسیت معیارها و زیر معیارهای هزینه …………………………………………………………۸۲
۷- ۵. تحلیل حساسیت منافع و هزینه ………………………………………………………………………………..۹۰
۷-۶. تلفیق تحلیل ساسله مراتبی با برنامه ریزی خطی ……………………………………………………………۹۱
فصل هشتم : ارائه نتایج و پیشنهادات
نتیحه گیری و پیشنهادات …………………………………………………………………………………………….۹۵
منابع و ماخذ ……………………………………………………………………………………………………………..۹۸.
پیوست ها …………………………………………………………………………………………………………………۱۰۲
- لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
- همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
- ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.
یزد دانلود |
دانلود فایل علمی 