فایل ورد کامل بررسی مبانی نظری روانشناسی درباره عملکرد اجرایی مغز؛ تحلیل فرآیندهای شناختی و کارکردهای عصبی
توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد
فایل ورد کامل بررسی مبانی نظری روانشناسی درباره عملکرد اجرایی مغز؛ تحلیل فرآیندهای شناختی و کارکردهای عصبی دارای ۲۴ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است
فایل ورد فایل ورد کامل بررسی مبانی نظری روانشناسی درباره عملکرد اجرایی مغز؛ تحلیل فرآیندهای شناختی و کارکردهای عصبی کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.
این پروژه توسط مرکز فایل ورد کامل بررسی مبانی نظری روانشناسی درباره عملکرد اجرایی مغز؛ تحلیل فرآیندهای شناختی و کارکردهای عصبی۲ ارائه میگردد
توجه : در صورت مشاهده بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی فایل ورد کامل بررسی مبانی نظری روانشناسی درباره عملکرد اجرایی مغز؛ تحلیل فرآیندهای شناختی و کارکردهای عصبی،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد
بخشی از متن فایل ورد کامل بررسی مبانی نظری روانشناسی درباره عملکرد اجرایی مغز؛ تحلیل فرآیندهای شناختی و کارکردهای عصبی :
مبانی نظری روانشناسی درباره عملکرد اجرایی مغز
در ۱۸ صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc
توضیحات: فصل دوم کارشناسی ارشد (پیشینه و مبانی نظری فایل)
همراه با منبع نویسی درون متنی به شیوه APA جهت استفاده فصل دو
توضیحات نظری کامل در مورد متغیر
پیشینه داخلی و خارجی در مورد متغیر مربوطه و متغیرهای مشابه
رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب
منبع : انگلیسی وفارسی دارد (به شیوه APA)
نوع فایل: WORD و قابل ویرایش با فرمت doc
قسمتی از متن مبانی نظری و پیشینه
چارچوب نظری روانشناسی با موضوع عملکرد اجرایی مغز
۲-۱. عملکرد اجرایی
اکثر فایلگران پذیرفتهاند که کارکردهای اجرایی، خود تنظیم شوندهاند و تـوانایی کـودک را در بـازداری، خود تغییری، برنامهریزی، سازمان دهی، استفاده از حافظ کاری، حل مسأله، هدفگذاری برای انجام تکلیف و فعالیتهای درسـی نشان میدهند(ویلکات[۱]و همکاران، ۲۰۰۵؛ زلازوو[۲] همکاران، ۲۰۰۳). کارکردهای اجرایی و توجه، کانون نظریههای اخیرعصب-روانشناختی کـودکان در مـعرض خطر ناتوانی، به ویژه کودکان ناتوان در یادگیری و کودکان مبتلا به اختلال کمبودتوجه-بیش فعالی است(سیدمن[۳]، ۲۰۰۶).
کارکردهای اجرایی عصبی-شناختیساختارهای مهمی هستند که با فرآیندهای روانشناختی مسؤول کنترل هوشیاری،تفکر و عمل مرتبط میباشند.اگرچه کارکردهای اجرایی در درجه اول از چشمانداز عصبی-شناختی مطالعه شدهاند ولی در سالهای اخیر تحول و آسیبشناسی آنها مـورد عـلاقه صاحبنظران بسیاری بوده است(زلازو[۴]و مولر[۵]،۲۰۰۲).
کارکردهای اجرایی،کارکردهای عالی شناختی و فراشناختی[۶] هستند که مجموعهای از تواناییهای عالی شامل خودگردانی[۷]، بازداری[۸]، خودآغازگری[۹]، برنامهریزی راهبردی، انعطاف شناختی و کنترل تکانه را بـه انـجام مـیرسانند(ویانت[۱۰]و ویلیس[۱۱]، ۱۹۹۴).در واقع،کارکردهایی همچون سازماندهی، تصمیمگیری، حافظهء کـاری[۱۲]، حفظ و تـبدیل[۱۳]،کنترل حـرکتی، احساس و ادراک زمان[۱۴]، پیشبینی آینده، بازسازی[۱۵]، زبان درونی و حل مسأله را میتوان از جمله مهمترین کارکردهای اجرایی عصبشناسی دانست که در زندگی انجام تکالیف یادگیری و کنشهای هوشی به انـسان کـمک مـیکنند(بارکلی،۱۹۹۸؛ ولشو پنینگتون،۱۹۸۸؛ به نقل از علیزاده، ۱۳۸۵).
بهطورکلی در میان صاحبنظران تعریفی یکسان و قابل قبول همگان در مـورد کـارکردهای اجرایی وجود ندارد.در تعریفهای ارایه شده برخی از جنبههای خاص این کارکردها مورد تأکید قرار گرفته است.برای مثال، پنینگتون و اوزونوف (1996)کـارکردهای اجـرایی را حـوزهای خاص از تواناییها میدانند که شامل سازماندهی در فضا،بازداری انتخابی، آمادهسازی پاسـخ، هدفمداری، برنامهریزی و انعطاف است.
[۱] Willcutt, E. G
[۲] Zelazo, P. D.,
[۳]Seidman, L. J
[۴]Zelazo, P. D
[۵]Müller, U
[۶]Metacognitive
[۷]Self-regulation
[۸]Inhibition
[۹]self-initiation
[۱۰] Weyandt, W. L
[۱۱]Willis, G
[۱۲]Working memory
[۱۳]Maintanence and shift
[۱۴]Time sensation and perseptipn
[۱۵]Reconstruction
- لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
- همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
- ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.
یزد دانلود |
دانلود فایل علمی 