فایل ورد کامل تحلیل مبانی نظری و پیشینه مدیریت بدن؛ بررسی ابعاد فرهنگی، اجتماعی و روان‌شناختی در جوامع معاصر


در حال بارگذاری
10 جولای 2025
فایل ورد و پاورپوینت
20870
1 بازدید
۹۹,۰۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 فایل ورد کامل تحلیل مبانی نظری و پیشینه مدیریت بدن؛ بررسی ابعاد فرهنگی، اجتماعی و روان‌شناختی در جوامع معاصر دارای ۶۰ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد فایل ورد کامل تحلیل مبانی نظری و پیشینه مدیریت بدن؛ بررسی ابعاد فرهنگی، اجتماعی و روان‌شناختی در جوامع معاصر  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز فایل ورد کامل تحلیل مبانی نظری و پیشینه مدیریت بدن؛ بررسی ابعاد فرهنگی، اجتماعی و روان‌شناختی در جوامع معاصر۲ ارائه میگردد

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی فایل ورد کامل تحلیل مبانی نظری و پیشینه مدیریت بدن؛ بررسی ابعاد فرهنگی، اجتماعی و روان‌شناختی در جوامع معاصر،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن فایل ورد کامل تحلیل مبانی نظری و پیشینه مدیریت بدن؛ بررسی ابعاد فرهنگی، اجتماعی و روان‌شناختی در جوامع معاصر :

فایل ورد کامل تحلیل مبانی نظری و پیشینه مدیریت بدن؛ بررسی ابعاد فرهنگی، اجتماعی و روان‌شناختی در جوامع معاصر فصل دو

در ۵۵ صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc

توضیحات: فصل دوم کارشناسی ارشد (پیشینه و مبانی نظری فایل)

همراه با منبع نویسی درون متنی به شیوه APA جهت استفاده فصل دو

توضیحات نظری کامل در مورد متغیر

پیشینه داخلی و خارجی در مورد متغیر مربوطه و متغیرهای مشابه

رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب

منبع : انگلیسی وفارسی دارد (به شیوه APA)

نوع فایل: WORD و قابل ویرایش با فرمت doc

قسمتی از متن مبانی نظری و پیشینه

چارچوب نظری روانشناسی با موضوع مدیریت بدن

پیشینه­ فایل

فایل درباره مدیریت بدن و ارتباط آن با دیگر متغیرهای اجتماعی، از جمله سبک زندگی، به دو سه ده اخیر مطالعات جامعه­شناختی مربوط می­شود. سوای فایلات بسیاری که جامعه­شناسان دیگر جوامع به مقتضای روابط و مناسبات حاکم بر جامع خود در این باره انجام داده­اند، در ایران فایلات چندی در این حوزه انجام گرفته که به چند مورد از آن­ها اشاره می­کنیم.

آزاد ارمکی و چاوشیان(۱۳۸۱) در ­ای با عنوان «بدن به مثابه رسانه­ی هویت» به بررسی تجربی فرضیه­ی گسسته­شدن شکل­های هویت­ از موقعیت­های ساختاری و پیوند آن با خصوصیات فرهنگی پرداخته­اند. جامعه­ی آماری این فایل کلیه افراد ۱۸ ساله و بالاتر ساکن تهران بوده است که ۸۲۵ نفر به عنوان حجم نمونه­ی فایل با روش نمونه­گیری خوشه­ای چند مرحله­ای انتخاب شده­اند. یافته­های فایل حاکی از آن است که سطوح گوناگون مدیریت بدن رابطه­ی معناداری با متغیرهایی دارد که آشکارا دلالت فرهنگی دارند، متغیرهایی نظیر جنس، سن، تحصیلات، سرمایه­ی فرهنگی، دیانت، و نگرش سنتی به خانواده. اما بین مدیریت بدن و متغیرهای ساختاری مثل پایگاه اقتصادی و اجتماعی­، سرمایه­ی اقتصادی و شغل رابطه­ی معناداری مشاهده نشده است. در فایلی دیگر با عنوان «بررسی جامعه­شناختی عوامل مؤثر بر مدیریت بدن در زنان (مطالعه موردی زنان شهر شیراز)»، اخلاصی(۱۳۸۶) به بررسی ارتباط بین پذیرش اجتماعی بدن و مدیریت بدن پرداخته است. وی رابطه معنادار میان این دو متغیر را به کمک روش پیمایشی مورد بررسی قرار داده است. حجم نمونه فایل ۴۰۰ نفر از زنان ۱۸ تا ۴۰ ساله ساکن در مناطق هشت­گانه شیراز بود که با روش نمونه­گیری خوشه­ای چند مرحله­ای و تصادفی ساده انتخاب شدند. چارچوب نظری فایل بر اساس آرای اروینگ گافمن، بوردیو، گیدنز و نظریه مبادله تدوین شده است. نتایج فایل با استفاده از آماره­های توصیفی و استنباطی نشان می­دهد که میانگین مدیریت بدن برابر با ۸/۶۲ درصد است که حاکی از میزان بالای توجه زنان به بدن در همه وجوه آن از آرایشی ، مراقبت و…است. همچنین بین متغیرهای مصرف رسانه­ای، پذیرش اجتماعی بدن و پایگاه اقتصادی- اجتماعی با مدیریت بدن رابطه مستقیم ­و معنادار و بین متغیرهای دینداری و مدیریت بدن­ رابطه معکوس و معنادار وجود دارد.

۲-۲ مدیریت بدن در نظریه­پردازی­های جامعه­شناختی

رویکردهای نظری گوناگونی در جامعه­شناسی مسئله­ی چگونگی شکل­گیری بدن در متن وضعیت­های عینی اجتماعی را مطمح نظر قرار داده­اند. هر یک از این رویکردها این پدیده را در ابعاد، سطوح، شاخص­ها و دلالت­های متفاوت مطالعه کرده است. با این وصف، وجه مشترک آن­ها نفی «هستی صرفاً زیست­شناختیِ بدن» و تأکید بر سویه­های اجتماعی و برساختی آن است. فی­المثل، در رویکرد پدیدارشناختی به بدن، آن­چه محوریت می­یابد تجربه­های زیست­مند افراد است و این­که افراد چگونه جهان­شان را به شیوه­هایی معنادار تفسیر و خلق می­کنند (ترنر،۱۹۹۵: ۲۴۷). برای تشریح اصلی­ترین ایده­های این رویکرد می­توان به آرای اروینگ گافمن[۱] اشاره کرد. او بر این نکته تأکید می‌کند که بین «خود اجتماعی» یا هویت اجتماعی با «خودِ واقعی» فاصله وجود دارد. وی برداشت از «خود» را با رهیافتی نمایشی تشریح می‌کند. گافمن با رویکرد نمایشی خود، نقش‌های اجتماعی و موقعیت‌های اجتماعی را تنها نمایش‌هایی می‌بیند که در زندگی روزمره اجرا می‌شوند. به عقیده او، «خودِ» افراد به وسیله نقش‌هایی که در این موقعیت‌ها اجرا می‌کنند، شکل می‌گیرد و معنا می‌یابد. گافمن ضمن استفاده از مفهوم «خود» تا اندازه زیادی به بدن فرد اشاره دارد. از دید او، عاملان بدنی یا جسمی نیز رأی جمع‌کن‌هایی هستند که با توسل به همه­ی روش‌های علامت‌دهی اجتماعی سعی دارند نظر دیگران را به خود جلب کنند. این عاملان بدنی، «معرف‌های تجسدیافته­ی منش و منزلت‌‌اند» که می‌توانند توسط دیگر کنشگران مورد تفسیر قرار گیرند (لوپز و اسکات، ۱۳۸۵: ۱۵۵). از نظر گافمن، صورت نشان‏دهنده­ی سن، جنسیت، موقعیت اقتصادی- اجتماعی، سلامتی و حتی شخصیت افراد است که در تعامل چهره به چهره و نیز در عملکردهای اجتماعی از اهمیت زیادی برخوردار است. صورت اجتماعی یک صـورت عمومی است و نیازمند تغییر دائمی نقاب موجود بر آن است. آرایش، وسیله­ای برای بدست آوردن این نقاب است. تنها در شرایط احساسی شدید، یا در تـــنهایـــی یا در حضور دوستان است که نقاب (آرایش) صورت کنار می‌رود و صورت خصوصی یا همان شخص واقعی ظاهر می‌گردد (سینوت،۱۹۸۸: ۶۰۶؛۱۹۹۰: ۶۱).


[۱] -E.goffman

بخشهایی از منابع فارسی :

– آزاد ارمکی، تقی و چاوشیان، حسن، (۱۳۸۱)، بدن به مثابه رسانه هویت، مجله جامعه­شناسی ایران، دوره چهارم، شماره۴، صص ۷۵- ۵۷ .

-­ اباذری، یوسف و حمیدی، نفیسه، (۱۳۸۷)، جامعه شناسی بدن و پاره­ای مناقشات، فصل­نامه فایل زنان، دوره­­ی۶، شماره ۴، صص۱۶۰- ۱۲۷.

– ابراهیمی، قربانعلی و ضیاءپور،آرش،(۱۳۹۱)، بررسی جامعه شناختی تاثیر سرمایه فرهنگی بر مدیریت بدن، جامعه شناسی کاربردی،سال بیست و سوم،شماره اول.

– احمد نیا، شیرین، (۱۳۸۵)، جامعه شناسی بدن و بدن زنان، فصل­نامه زنان، شماره ۵.

– اخلاصی، ابراهیم، (۱۳۸۶)، بررسی جامعه­شناختی عوامل موثر بر مدیریت بدن در زنان(مطالعه موردی زنان شهر شیراز)، کارشناسی ارشد، رشته جامعه شناسی، اصفهان، دانشگاه اصفهان.

– اسمارت، بری، (۱۳۸۶)، میشل فوکو، ­ی لیلا جوافشانی و حسن چاوشیان، تهران: انتشارات اختران.

– ببی، ارل، (۱۳۸۱)، روش­های فایل در علوم اجتماعی، رضا فاضل، تهران: انتشارات سمت.

بخشهایی از منابع لاتین:

-Abercrombie, Nicholas (1994) Authority and Consumer Socity , in R. Keat, N. Whiteley and N. Abercrombie (eds) The Authority of the Consum

er. London: Routledge.

– Appleby, J (1993) consumption in early modern thougth. In J. Brewer and R. Porter (eds) consumpion and the world of Goods. London: Rutledge. PP 73-162.

– Bocock, Robert (1992) Consumption and lifestyles. In Robert Bocock & Kenneth Thompson (eds) Social and Cultural Forms of Modernity, Open University Press. PP 119-167.

– Bourdieou, Pierre (1984) Distinction:A Social critiquee of the Judgement of Taste. London: Routledg.

– Bourdieou, Pierre (1995) The Field of Cultural Production, Cambridge: Polity press.

-Bourdieu,P.(1986).The forms of capital in handbook Theory and research in sociology of education,Greenwood.

– Chaney, David. (1996), LifeStyle, London: Routledge.

– Coreil, Jeannine and Levin, Jeffrey S(1985) Lifestyle-An emergent concept in the sociomedical sciences. Cultur, Medicen and Psychiatry, No. 9, PP 423-437.

-Corrigan, Peter(1997) The Sociology of Consumption: An Introduction. London: Sage.

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.