فایل ورد کامل تحلیل مبانی نظری و پیشینه مدیریت بدن؛ بررسی ابعاد فرهنگی، اجتماعی و روانشناختی در جوامع معاصر
توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد
فایل ورد کامل تحلیل مبانی نظری و پیشینه مدیریت بدن؛ بررسی ابعاد فرهنگی، اجتماعی و روانشناختی در جوامع معاصر دارای ۶۰ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است
فایل ورد فایل ورد کامل تحلیل مبانی نظری و پیشینه مدیریت بدن؛ بررسی ابعاد فرهنگی، اجتماعی و روانشناختی در جوامع معاصر کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.
این پروژه توسط مرکز فایل ورد کامل تحلیل مبانی نظری و پیشینه مدیریت بدن؛ بررسی ابعاد فرهنگی، اجتماعی و روانشناختی در جوامع معاصر۲ ارائه میگردد
توجه : در صورت مشاهده بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی فایل ورد کامل تحلیل مبانی نظری و پیشینه مدیریت بدن؛ بررسی ابعاد فرهنگی، اجتماعی و روانشناختی در جوامع معاصر،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد
بخشی از متن فایل ورد کامل تحلیل مبانی نظری و پیشینه مدیریت بدن؛ بررسی ابعاد فرهنگی، اجتماعی و روانشناختی در جوامع معاصر :
فایل ورد کامل تحلیل مبانی نظری و پیشینه مدیریت بدن؛ بررسی ابعاد فرهنگی، اجتماعی و روانشناختی در جوامع معاصر فصل دو
در ۵۵ صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc
توضیحات: فصل دوم کارشناسی ارشد (پیشینه و مبانی نظری فایل)
همراه با منبع نویسی درون متنی به شیوه APA جهت استفاده فصل دو
توضیحات نظری کامل در مورد متغیر
پیشینه داخلی و خارجی در مورد متغیر مربوطه و متغیرهای مشابه
رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب
منبع : انگلیسی وفارسی دارد (به شیوه APA)
نوع فایل: WORD و قابل ویرایش با فرمت doc
قسمتی از متن مبانی نظری و پیشینه
چارچوب نظری روانشناسی با موضوع مدیریت بدن
پیشینه فایل
فایل درباره مدیریت بدن و ارتباط آن با دیگر متغیرهای اجتماعی، از جمله سبک زندگی، به دو سه ده اخیر مطالعات جامعهشناختی مربوط میشود. سوای فایلات بسیاری که جامعهشناسان دیگر جوامع به مقتضای روابط و مناسبات حاکم بر جامع خود در این باره انجام دادهاند، در ایران فایلات چندی در این حوزه انجام گرفته که به چند مورد از آنها اشاره میکنیم.
آزاد ارمکی و چاوشیان(۱۳۸۱) در ای با عنوان «بدن به مثابه رسانهی هویت» به بررسی تجربی فرضیهی گسستهشدن شکلهای هویت از موقعیتهای ساختاری و پیوند آن با خصوصیات فرهنگی پرداختهاند. جامعهی آماری این فایل کلیه افراد ۱۸ ساله و بالاتر ساکن تهران بوده است که ۸۲۵ نفر به عنوان حجم نمونهی فایل با روش نمونهگیری خوشهای چند مرحلهای انتخاب شدهاند. یافتههای فایل حاکی از آن است که سطوح گوناگون مدیریت بدن رابطهی معناداری با متغیرهایی دارد که آشکارا دلالت فرهنگی دارند، متغیرهایی نظیر جنس، سن، تحصیلات، سرمایهی فرهنگی، دیانت، و نگرش سنتی به خانواده. اما بین مدیریت بدن و متغیرهای ساختاری مثل پایگاه اقتصادی و اجتماعی، سرمایهی اقتصادی و شغل رابطهی معناداری مشاهده نشده است. در فایلی دیگر با عنوان «بررسی جامعهشناختی عوامل مؤثر بر مدیریت بدن در زنان (مطالعه موردی زنان شهر شیراز)»، اخلاصی(۱۳۸۶) به بررسی ارتباط بین پذیرش اجتماعی بدن و مدیریت بدن پرداخته است. وی رابطه معنادار میان این دو متغیر را به کمک روش پیمایشی مورد بررسی قرار داده است. حجم نمونه فایل ۴۰۰ نفر از زنان ۱۸ تا ۴۰ ساله ساکن در مناطق هشتگانه شیراز بود که با روش نمونهگیری خوشهای چند مرحلهای و تصادفی ساده انتخاب شدند. چارچوب نظری فایل بر اساس آرای اروینگ گافمن، بوردیو، گیدنز و نظریه مبادله تدوین شده است. نتایج فایل با استفاده از آمارههای توصیفی و استنباطی نشان میدهد که میانگین مدیریت بدن برابر با ۸/۶۲ درصد است که حاکی از میزان بالای توجه زنان به بدن در همه وجوه آن از آرایشی ، مراقبت و…است. همچنین بین متغیرهای مصرف رسانهای، پذیرش اجتماعی بدن و پایگاه اقتصادی- اجتماعی با مدیریت بدن رابطه مستقیم و معنادار و بین متغیرهای دینداری و مدیریت بدن رابطه معکوس و معنادار وجود دارد.
…
۲-۲ مدیریت بدن در نظریهپردازیهای جامعهشناختی
رویکردهای نظری گوناگونی در جامعهشناسی مسئلهی چگونگی شکلگیری بدن در متن وضعیتهای عینی اجتماعی را مطمح نظر قرار دادهاند. هر یک از این رویکردها این پدیده را در ابعاد، سطوح، شاخصها و دلالتهای متفاوت مطالعه کرده است. با این وصف، وجه مشترک آنها نفی «هستی صرفاً زیستشناختیِ بدن» و تأکید بر سویههای اجتماعی و برساختی آن است. فیالمثل، در رویکرد پدیدارشناختی به بدن، آنچه محوریت مییابد تجربههای زیستمند افراد است و اینکه افراد چگونه جهانشان را به شیوههایی معنادار تفسیر و خلق میکنند (ترنر،۱۹۹۵: ۲۴۷). برای تشریح اصلیترین ایدههای این رویکرد میتوان به آرای اروینگ گافمن[۱] اشاره کرد. او بر این نکته تأکید میکند که بین «خود اجتماعی» یا هویت اجتماعی با «خودِ واقعی» فاصله وجود دارد. وی برداشت از «خود» را با رهیافتی نمایشی تشریح میکند. گافمن با رویکرد نمایشی خود، نقشهای اجتماعی و موقعیتهای اجتماعی را تنها نمایشهایی میبیند که در زندگی روزمره اجرا میشوند. به عقیده او، «خودِ» افراد به وسیله نقشهایی که در این موقعیتها اجرا میکنند، شکل میگیرد و معنا مییابد. گافمن ضمن استفاده از مفهوم «خود» تا اندازه زیادی به بدن فرد اشاره دارد. از دید او، عاملان بدنی یا جسمی نیز رأی جمعکنهایی هستند که با توسل به همهی روشهای علامتدهی اجتماعی سعی دارند نظر دیگران را به خود جلب کنند. این عاملان بدنی، «معرفهای تجسدیافتهی منش و منزلتاند» که میتوانند توسط دیگر کنشگران مورد تفسیر قرار گیرند (لوپز و اسکات، ۱۳۸۵: ۱۵۵). از نظر گافمن، صورت نشاندهندهی سن، جنسیت، موقعیت اقتصادی- اجتماعی، سلامتی و حتی شخصیت افراد است که در تعامل چهره به چهره و نیز در عملکردهای اجتماعی از اهمیت زیادی برخوردار است. صورت اجتماعی یک صـورت عمومی است و نیازمند تغییر دائمی نقاب موجود بر آن است. آرایش، وسیلهای برای بدست آوردن این نقاب است. تنها در شرایط احساسی شدید، یا در تـــنهایـــی یا در حضور دوستان است که نقاب (آرایش) صورت کنار میرود و صورت خصوصی یا همان شخص واقعی ظاهر میگردد (سینوت،۱۹۸۸: ۶۰۶؛۱۹۹۰: ۶۱).
[۱] -E.goffman
…
بخشهایی از منابع فارسی :
– آزاد ارمکی، تقی و چاوشیان، حسن، (۱۳۸۱)، بدن به مثابه رسانه هویت، مجله جامعهشناسی ایران، دوره چهارم، شماره۴، صص ۷۵- ۵۷ .
- اباذری، یوسف و حمیدی، نفیسه، (۱۳۸۷)، جامعه شناسی بدن و پارهای مناقشات، فصلنامه فایل زنان، دورهی۶، شماره ۴، صص۱۶۰- ۱۲۷.
– ابراهیمی، قربانعلی و ضیاءپور،آرش،(۱۳۹۱)، بررسی جامعه شناختی تاثیر سرمایه فرهنگی بر مدیریت بدن، جامعه شناسی کاربردی،سال بیست و سوم،شماره اول.
– احمد نیا، شیرین، (۱۳۸۵)، جامعه شناسی بدن و بدن زنان، فصلنامه زنان، شماره ۵.
– اخلاصی، ابراهیم، (۱۳۸۶)، بررسی جامعهشناختی عوامل موثر بر مدیریت بدن در زنان(مطالعه موردی زنان شهر شیراز)، کارشناسی ارشد، رشته جامعه شناسی، اصفهان، دانشگاه اصفهان.
– اسمارت، بری، (۱۳۸۶)، میشل فوکو، ی لیلا جوافشانی و حسن چاوشیان، تهران: انتشارات اختران.
– ببی، ارل، (۱۳۸۱)، روشهای فایل در علوم اجتماعی، رضا فاضل، تهران: انتشارات سمت.
…
بخشهایی از منابع لاتین:
-Abercrombie, Nicholas (1994) Authority and Consumer Socity , in R. Keat, N. Whiteley and N. Abercrombie (eds) The Authority of the Consum
er. London: Routledge.
– Appleby, J (1993) consumption in early modern thougth. In J. Brewer and R. Porter (eds) consumpion and the world of Goods. London: Rutledge. PP 73-162.
– Bocock, Robert (1992) Consumption and lifestyles. In Robert Bocock & Kenneth Thompson (eds) Social and Cultural Forms of Modernity, Open University Press. PP 119-167.
– Bourdieou, Pierre (1984) Distinction:A Social critiquee of the Judgement of Taste. London: Routledg.
– Bourdieou, Pierre (1995) The Field of Cultural Production, Cambridge: Polity press.
-Bourdieu,P.(1986).The forms of capital in handbook Theory and research in sociology of education,Greenwood.
– Chaney, David. (1996), LifeStyle, London: Routledge.
– Coreil, Jeannine and Levin, Jeffrey S(1985) Lifestyle-An emergent concept in the sociomedical sciences. Cultur, Medicen and Psychiatry, No. 9, PP 423-437.
-Corrigan, Peter(1997) The Sociology of Consumption: An Introduction. London: Sage.
…
- لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
- همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
- ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.
یزد دانلود |
دانلود فایل علمی 