فایل ورد کامل تحلیل مبانی و پیشینه نظری سواد رسانهای در فصل دوم؛ بررسی نقش رسانهها در آموزش و فرهنگسازی
توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد
فایل ورد کامل تحلیل مبانی و پیشینه نظری سواد رسانهای در فصل دوم؛ بررسی نقش رسانهها در آموزش و فرهنگسازی دارای ۲۷ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است
فایل ورد فایل ورد کامل تحلیل مبانی و پیشینه نظری سواد رسانهای در فصل دوم؛ بررسی نقش رسانهها در آموزش و فرهنگسازی کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.
این پروژه توسط مرکز فایل ورد کامل تحلیل مبانی و پیشینه نظری سواد رسانهای در فصل دوم؛ بررسی نقش رسانهها در آموزش و فرهنگسازی۲ ارائه میگردد
توجه : در صورت مشاهده بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی فایل ورد کامل تحلیل مبانی و پیشینه نظری سواد رسانهای در فصل دوم؛ بررسی نقش رسانهها در آموزش و فرهنگسازی،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد
بخشی از متن فایل ورد کامل تحلیل مبانی و پیشینه نظری سواد رسانهای در فصل دوم؛ بررسی نقش رسانهها در آموزش و فرهنگسازی :
فایل ورد کامل تحلیل مبانی و پیشینه نظری سواد رسانهای در فصل دوم؛ بررسی نقش رسانهها در آموزش و فرهنگسازی
در ۲۴ صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت docx
توضیحات: فصل دوم کارشناسی ارشد (پیشینه و مبانی نظری فایل)
همراه با منبع نویسی درون متنی به شیوه APA جهت استفاده فصل دو
توضیحات نظری کامل در مورد متغیر
پیشینه داخلی و خارجی در مورد متغیر مربوطه و متغیرهای مشابه
رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب
نوع فایل: WORD و قابل ویرایش با فرمت docx
قسمتی از متن مبانی نظری و پیشینه
مفهوم سواد رسانه ای
از اوایل دهه ۱۳۷۰ و به خصوص اواخر دهه ۱۳۸۰ به موازات افزایش بهره گیری از دستاوردهای مدرنیته در کشورسریال های ماهواره ای از طریق قاب تلویزیون تا پاسی از شب انیس و جلیس خانواده های ایرانی شدند. تلویریون های ماهواره ای به ویژه از نوع فارسی زبان آن در چارچوب نظریه هژمونیبا ایجاد سونامی پخش سریال های عامه پسند به بازمهندسی کیان خانواده پرداخته, به تغییر سبک زندگی در مسیری مغایر با باورهای مذهبی و ملی مبادرت ورزیده اند تا آن جا که به گواه اکثر صاحب نظران, روح غالب سپهر گفتمانی خانواده ها را بازگویی روایت های نازل سریال های سطحی تلویزیون های ماهواره ای و بازنمایی زوایای شخصیت های بی هویت آن سریال ها تشکیل می دهد. در چنین فضایی سواد رسانه ای کمک می کند تا چگونگی استفاده از رسانه ها و منابع اطلاعاتی آن ها یاد گرفته شود. این که از بین اطلاعات ارائه شده توسط رسانه ها چه چیزهایی انتخاب و چه چیزهایی کنار گذاشته شود, به دانش رسانه ای فرد برمی گردد. به بیان دیگر سواد رسانه ای را می توان قدرت مخاطب در تجزیه و تحلیل پیام های رسانه ای مختلف همراه با نگاهی انتقادی به محتوای آن ها دانست.
بر اساس نظر پاتر بسیاری از افراد واژه سواد را با رسانه های چاپی مرتبط دانسته و آن را معادل توانایی خواندن قلمداد می کنند. برخی نیز در رویارویی با رسانه های دیگر هم چون فیلم و تلویزیون, این اصطلاح را به سواد دیداری بسط می دهند. نویسندگانی دیگر نیز از اصطلاحاتی نظیر سواد رایانه ای و سواد خواندن استفاده می کنند اما هیچ یک از این ها معادل سواد رسانه ای نیست بلکه صرفا اجزای سازنده آن محسوب می شوند. سواد رسانه ای شامل تمام این توانایی های ویژه و نیز چیزهایی دیگر است.
…
۲-۲-۲- رویکرد های سواد رسانه ای
سواد رسانه ای مفهومی میان رشته ای است که می توان رویکردهای آن را از منظرهایی گوناگون مورد بررسی قرار داد اما هیچ یک از این رویکردها به تنهایی کلیت مفهوم سواد رسانه ای را بیان نمی کنند لذا لازم است سواد رسانه ای را با تمام ابعاد و جنبه های مختلف آن در نظر گرفت.
۲-۲-۲-۱- رویکرد نشانه شناختی
این رویکرد(که حبیبی نیا از آن با نام رویکرد زیبا شناختی یاد می کند) مطالعه زبان, قواعد و واژگان به کار رفته در فیلم یا تلویزیون را مورد توجه قرار می دهد. در این رویکرد به این موضوع پرداخته می شود که عناصر کلیدی مانند نور, صدا و میزانسنچگونه معانی و مفاهیم خاص و مختلف را با خود همراه یا منتقل می کنند. رمزها و قواعدی که پیام ها از طریق آن ها منتقل می شوند, شامل چه مواردی است و اجزا و عناصر اصلی داستان مانند شخصیت پردازی, نقاط کشمکش بحران, و درگیری چگونه مورد تجزیه و تحلیل قرار می گیرد(حبیبی نیا,۱۳۸۵,ص۱۵).
۲-۲-۲-۲- رویکرد اجتماعی- فرهنگی
یکی از مهم ترین و قدیمی ترین نکاتی که در زمینه رسانه ها و تاثیرات آن ها بیان می شود این است که رسانه ها افراد را وادار به انجام فعلی خاص می کنند. به دیگر سخن بین آن چه دیده و شنیده می شود و آن چه اندیشیده شده و انجام می گیرد, نوعی ارتباط وجود دارد که در این زمینه می توان به تاثیر تبلیغات بر مخاطبان اشاره کرد. …
…
قسمتهایی از منابع:
۱- اباذری. ی, و چاوشیان. ح. از طبقه اجتماعی تا سبک زندگی رویکردهای نوین در تحلیل جامعه شناختی هویت اجتماعی. نامه علوم اجتماعی۱۳۸۱. سال پنجم, شماره۲۰: ۵۴-۷۲.
۲- آسابرگر. آ. روش های تحلیل رسانهها. ترجمه پرویز اجلالی.مرکز مطالعات و فایلات رسانهها,تهران۱۳۷۹.
۳- افراسیابی. م. مطالعات شبکه های اجتماعی و سبک زندگی جوانان. انتشارات سیمای شرق, تهران۱۳۹۲.
۴- براون. ج. رویکردهای سواد رسانه ای. پیروز ایزدی.فصل نامه رسانه۱۳۸۵. سال هفدهم. شماره چهار: ۵۱-۷۰.
۵- بصیریان. ح ,و بصیریان. ر. درآمدی به سواد رسانه ای و تفکر انتقادی. فصل نامه رسانه۱۳۸۵. سال هفدهم, شماره چهار: ۳۳-۵۰.
۶-باکینگهام. د. آموزش رسانه ای یادگیری سواد رسانه ای و فرهنگ معاصر. حسین سرافراز. انتشارات دانشگاه امام صادق(ع)۱۳۸۹.
۷- پاتر. ج. نظریه سواد رسانه ای رهیافتی شناختی. ناصر اسدی, محمد سلطانی فر, و شهناز هاشمی. انتشارات سیمای شرق, تهران۱۳۹۱.
…
- لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
- همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
- ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.
یزد دانلود |
دانلود فایل علمی 