فایل ورد کامل مطالعه مبانی نظری فصل دوم درباره شکاف دیجیتالی؛ مرور عوامل اجتماعی، اقتصادی و پیامدهای فناوری اطلاعات
توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد
فایل ورد کامل مطالعه مبانی نظری فصل دوم درباره شکاف دیجیتالی؛ مرور عوامل اجتماعی، اقتصادی و پیامدهای فناوری اطلاعات دارای ۴۸ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است
فایل ورد فایل ورد کامل مطالعه مبانی نظری فصل دوم درباره شکاف دیجیتالی؛ مرور عوامل اجتماعی، اقتصادی و پیامدهای فناوری اطلاعات کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.
این پروژه توسط مرکز فایل ورد کامل مطالعه مبانی نظری فصل دوم درباره شکاف دیجیتالی؛ مرور عوامل اجتماعی، اقتصادی و پیامدهای فناوری اطلاعات۲ ارائه میگردد
توجه : در صورت مشاهده بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی فایل ورد کامل مطالعه مبانی نظری فصل دوم درباره شکاف دیجیتالی؛ مرور عوامل اجتماعی، اقتصادی و پیامدهای فناوری اطلاعات،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد
بخشی از متن فایل ورد کامل مطالعه مبانی نظری فصل دوم درباره شکاف دیجیتالی؛ مرور عوامل اجتماعی، اقتصادی و پیامدهای فناوری اطلاعات :
در ۴۴ صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت docx
توضیحات: فصل دوم کارشناسی ارشد (پیشینه و مبانی نظری فایل)
همراه با منبع نویسی درون متنی به شیوه APA جهت استفاده فصل دو
توضیحات نظری کامل در مورد متغیر
پیشینه داخلی و خارجی در مورد متغیر مربوطه و متغیرهای مشابه
رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب
منبع : انگلیسی و فارسی دارد (به شیوه APA)
نوع فایل: WORD و قابل ویرایش با فرمت docx
قسمتی از متن مبانی نظری و پیشینه
فناوری اطلاعات و ارتباطات
علم و فن آوری هر دو سازنده تمدن بشر هستند و توسعه هرکدام بدون دیگری ممکن نیست . علم به معنی شناخت عالم هستی و یافتن قوانین حاکم بر طبیعت است . در صورتی که منظور از فن آوری، کاربرد علوم و یافته های علمی در عمل با استفاده از رویه ها و مطالعات منظم و جهت دار برای ارضای خواسته های مادی است و غالباً با اختراع ها و کاربرد وسایل و تجهیزات در ارتباط است. فن آوری دانستن چگونگی انجام کار و فرآیند خلاقی است که در آن ابزار، منابع و نظام ها برای حل مسایل به کار گرفته می شوند تا کنترل انسان را در محیط طبیعی افزایش دهند و شرایط زندگی انسان را بهتر سازند.(یونسکو، ۱۳۸۴ )
” فناوری اطلاعات و ارتباطات از تعامل سه بخش بوجود میآید. بخش اول رایانه است که به عنوان سخت افزار در فرایند انتقال اطلاعات، عمل میکند. بخش دوم، مجموعه داده ها و یا اطلاعات است. در این بخش، داده ها به عنوان محتوا و خمیر مای فرایند انتقال اطلاعات در درون شبکه به جریان میافتند. در واقع آنچه در فرایند انتقال اطلاعات اهمیت دارد همین اطلاعات است که توسط دو بخش دیگر جریان مییابند. بخش سوم، ارتباطات مخابراتی است که از طریق فیبر نوری؛ ماهواره و یا طرق دیگر باعث اتصال این مجموعه به یکدیگر و مجموعه های دیگر میشوند. آنچه از تلفیق این سه بخش بوجود میآید؛ همان فناوری اطلاعات و ارتباطات نامیده میشود که مثال اصلی آن بزرگراههای اطلاعاتی و یا اینترنت است”. (صراف، ۱۳۸۵: ۴۴)
در تعریف فن آوری اطلاعات می تو ان گفت که به فرآیندهای جمع آوری، ذخیره سازی، پردازش و بازیابی اطلاعات که در بستر ارتباطی مبتنی برزیر ساخت های رایانه ای شکل می گیرد گفته می شود (نواب زاده، ۱۳۸۰ )بدون فناوری اطلاعات و ارتباطات ، ارتباط در سطح بین اللملی و بین افراد غیر ممکن خواهد بود. امروزه با در اختیار داشتن فناوری اطلاعاتی و ارتباطاتی مختلف و پیشرفته، امکان برقراری سریع ارتباط و تبادل سریع اطلاعات بیش از پیش میسر گردیده است. افراد در هر کجا که باشند میتوانند آخرین اطلاعات مورد نیاز خود را در هر زمینه ای دریافت کنند.(ابراهیم آبادی ،۱۳۸۲ ،به نقل از سیار،۱۳۹۰: ۱۳)
فناوری اطلاعات و ارتباطات ابزار قدرتمندی است که ما ناچاریم با آن مواجه شویم، در دنیای امروز گریز از فناوری امکان ناپذیر است. به خصوص آنکه امروز فناوری اطلاعات و ارتباطات نه تنها دائماً در درون خود در حال رشد و نوسازی است ، بلکه با نفوذ سریع و خزنده خود توانسته است در میدان علم و عمل وارد شود و دگرگونی وصف ناپذیری در زمینه های گوناگون پدید آورد. در جامعه استفاده از فناوری اطلاعات و ارتباطات می تواند اثر عمیقی بر مشاغل و زندگی شخصی افراد با ارائه راه حل هایی به منظور دسترسی آسان تر به اطلاعات، راه های کاراتر برای ارتباطات و ابزارهای سازمانی بسیار قدرتمند داشته باشد. برای درک این نکته که چگونه یک جامعه از فناوری اطلاعات و ارتباطات استفاده می کند ارزیابی تعداد افراد جامعه که به فناوری ها دسترسی دارند و چگونگی استفاده آنها از فناوری ها بسیار با اهمیت است. (آمادگی الکترونیکی،۱۳۸۷ :۱۳ )
…
۲-۱۹: پیشینه ی فایل شکاف دیجیتالی و اضطراب رایانه
۲-۱۹-۱: فایلات انجام شده در داخل کشور
– نجلا حریری و نسترن زمانی راد در فایلی با موضوع بررسی شکاف دیجیتالی بین نسل ها از نظر آشنایی،علاقه و استفاده از فناوری های اطلاعات و ارتباطات در سال ۱۳۹۰ انجام داده اند.به این نتیجه رسیده اند که میزان علاقه به مظاهر فناوری اطلاعات و ارتباطات نیز در فرزندان به نحومعنی داری بیش از والدین آن ها بود. از نظر میزان استفاده نیز میانگین استفاده فرزندان از فناوری ها بالاتر از والدین بود و تفاوت معنی داری میان میانگین استفاده والدین و فرزندان از فناوری ها مشاهده گردید.
-جواد افشار کهن و زهرا زمانی در فایلی با عنوان جوانان و شکاف دیجیتالی با تاکیدبر جوانان ۱۵ تا ۲۹ ساله همدان در سال ۱۳۸۸ به این نتبجه رسیده اند که میان فقدان سواد اطلاعاتی ، فقدان سواد رایانه ای و فقدان مهارت در استفاده از اینترنت و ایجاد شکاف دیجیتالی در جوانان رابطه وجود دارد. این نتایج همچنین نشان می دهد میان پایگاه اقتصادی – اجتماعی والدین و ایجاد شکاف دیجیتالی نیز رابطه معناداری وجود دارد . سطح تحصیلات جوانان نیز در دستیابی انها به اینترنت موثر است . رابطه معناداری نیز میان سطح تحصیلات افرادو ایجاد شکاف دیجیتالی دیده می شود. این فایل به صورت پیمایشی صورت گرفته است.
–جوادی و زنجانی زاده در کارشناسی ارشد خود با عنوان بررسی میزان و نوع استفاده ازاینترنت و تاثیر آن بر ارزشهای خانواده در بین دانش آموزان دبیرستانی ناحیه ۳ مشهد در سال تحصیلی ۱۳۸۲-۱۳۸۳تاثیر اینترنت را با استفاده از نظریات ارتباطات جمعی، پویایی گروهها، کنش – ارتباطی و نظریه نیازها مورد سنجش قرار داد. و به این نتیجه رسید که ۴۵ % دانش آموزان(در آن سال) از اینترنت استفاده می کنند
-محمد سلطانی فر در فایلی با عنوان تحلیل سواد اینترنتی دانَش آموزان سال سوم دبیرستان شهر تهران ۱۳۸۶-۱۳۸۵ در مقایسه با مربیان و والدین آنها که از نوع توصیفی بوده است به این نتایج رسیده است که در توانایی استفاده از اینترنت میان دانش آموزان ، مربیان و والدین آنها تفاوت معنا داری وجود دارد. میزان استفاده دانش آموزان از اینترنت بیشتر از والدین ومربیان آنهاست .
…
قسمتهایی از منابع:
منابع فارسی:
- آذر،عادل.(۱۳۹۱)بر اساس سرشماری سال ۹۰ ،۹۲ درصد مردم ایران باسوادند،روزنامه جام جم ،سال سیزدهم، شماره ۳۴۶۷، ۴ مرداد ۱۳۹۱،ص۱و۴.
- احمدی ده قطب الدینی ، محمد و مشکانی ، محمد و محمدخانی ، عظیم (۱۳۸۹ ) تاثیر خودکارآمدی رایانه و اضطراب رایانه بر سازه های مدل پذیرش فناوری دیویس: چشم اندازهای جدید روان شناسی اجتماعی ، فایلهای روان شناختی ، دوره ۱۳، شماره ۱. ص۵۱- ۷۲
- افشار کهن ، جواد و زمانی ، زهرا ( ۱۳۸۸)،جوانان و شکاف دیجیتالی با تاکیدبر جوانان ۱۵ تا ۲۹ ساله همدان ، فصلنامه انجمن ایرانی مطالعات فرهنگی و ارتباطات، سال پنجم ، شماره ۱۶، ص۸۱- ۱۰۲.
- اکبری، محمد و رضائیان ، حمید و مودی ، میترا ( پاییز و زمستان ۱۳۸۶ ) بررسی هوش هیجانی و رابطه آن با اضطراب رایانه دانشجویان دانشگاه اراک ،فصلنامه اصول بهداشت روانی ، شماره سی وپنجم و سی و ششم ،ص ۱۲۹-۱۳۴
- باستانی،سوسن، میزبان،شهناز.(۱۳۸۶) شکاف جنسیتی در کاربرد کامپیوتر و اینترنت بررسی دانشجویان دانشگاه تهران،مجله مطالعات زنان،سال ۵، شماره ۱،بهار و تابستان ۱۳۸۶،صص ۴۵-۶۴ .
- جمعی از مولفان(۱۳۸۷) . ارزیابی آمادگی الکترونیکی، نشریه الکترونیکی فناوری اطلاعات ، سال سوم، شماره یازدهم، تیر ماه ۱۳۸۷،شرکت پردازش سیستم های مجازی.
- جوادی ، علی محمد و زنجانی زاده اعزازی ، هما ( تابستان ۱۳۸۴ ) بررسی تاثیر اینترنت با ارزش های خانواده در بین دانش آموزان دبیرستانی ناحیه ۳ مشهد ( در سال ۸۲ -۸۳ ) ، کارشناسی ارشد، مجموعه جامعه شناسی و علوم اجتماعی ، جامعه شناسی ایران ، شماره ۲۲ ، ص ۱۲۱ – 146
- جاریانی ، ابوالقاسم.(۱۳۸۲ ). طرح پیشنهادی توسعه تکنولوژی اطلاعات در آموزش های رسمی ، تهران : دفتر برنامه ریزی و تالیف آموزش های فنی و حرفه ای و کارو دانش.
- حریری ، نجلا و زمانی راد، نسترن (۱۳۹۰ )، بررسی شکاف دیجیتالی بین نسل ها از نظر آشنایی، علاقه و استفاده از فناوری های اطلاعات و ارتباطات،فصلنام علمی فایلی فایلگاه علوم و فنّاوری اطلاعات ایران ، دسترسی در http;;//Jist.irandoc.ac.ir
- حسن زاده ، رمضان و محمودی ، قهرمان و جوادیان ، مریم (بهار۱۳۸۸ ) بررسی میزان اضطراب کامپیوتر در اعضای هیات علمی و مدیران ، فصلنامه دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی گناباددوره ۱۵ ؛ شماره ۱،ص ۵۲-۶۱
…
- لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
- همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
- ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.
یزد دانلود |
دانلود فایل علمی 