فایل ورد کامل مطالعه مبانی و پیشینه نظری سازگاری و ناسازگاری؛ مرور دیدگاههای علمی و پیامدهای رفتاری
توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد
فایل ورد کامل مطالعه مبانی و پیشینه نظری سازگاری و ناسازگاری؛ مرور دیدگاههای علمی و پیامدهای رفتاری دارای ۶۱ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است
فایل ورد فایل ورد کامل مطالعه مبانی و پیشینه نظری سازگاری و ناسازگاری؛ مرور دیدگاههای علمی و پیامدهای رفتاری کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.
این پروژه توسط مرکز فایل ورد کامل مطالعه مبانی و پیشینه نظری سازگاری و ناسازگاری؛ مرور دیدگاههای علمی و پیامدهای رفتاری۲ ارائه میگردد
توجه : در صورت مشاهده بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی فایل ورد کامل مطالعه مبانی و پیشینه نظری سازگاری و ناسازگاری؛ مرور دیدگاههای علمی و پیامدهای رفتاری،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد
بخشی از متن فایل ورد کامل مطالعه مبانی و پیشینه نظری سازگاری و ناسازگاری؛ مرور دیدگاههای علمی و پیامدهای رفتاری :
فایل ورد کامل مطالعه مبانی و پیشینه نظری سازگاری و ناسازگاری؛ مرور دیدگاههای علمی و پیامدهای رفتاری
در ۵۶ صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت docx
توضیحات: فصل دوم کارشناسی ارشد (پیشینه و مبانی نظری فایل)
همراه با منبع نویسی درون متنی به شیوه APA جهت استفاده فصل دو
توضیحات نظری کامل در مورد متغیر
پیشینه داخلی و خارجی در مورد متغیر مربوطه و متغیرهای مشابه
رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب
منبع : انگلیسی و فارسی دارد (به شیوه APA)
نوع فایل: WORD و قابل ویرایش با فرمت docx
قسمتی از متن مبانی نظری و پیشینه
سازگاری و ناسازگاری
سازگاری یا ناسازگاری امری ساده و به آسانی قابل وصول نیست، چون سازگاری امری است که با ملاک عینی ثابت نداردکه بتوان آن را دقیقاً اندازه گرفت، یک رفتار معین میتواند در یک فرهنگ سازگار، همان رفتار در فرهنگ دیگر ناسازگار باشد. رفتار انسان به شدت تابع زمینههای فرهنگی است. اساس تعریف ناسازگاری را رفتار شکل میدهد. ناسازگار یا کژخو به افرادی گفته میشود که معمولاً از هوش عادی و یا حتی هوش بالایی برخوردارند ولی دارای رفتار غیر عادی بوده یا به اصطلاح دچار اختلالات سازگاری هستند.عطاری و همکاران؛(۱۳۸۲).
سازگار شدن با محیط مهمترین منظور و غایت همهی فعالیتهای ارگانیزم است. در همهی دوران زندگی خود در هر روز و ساعت سرگرم آنیم که خود دگرگون شده و دگرگون نشده را سازگارکنیم. زندگی کردن درحقیقت چیزی جز عمل سازگاری نیست. به نظر مک دالند[۱] وقتی میگوییم فردی سازگار است که پاسخهایی که او را به تعامل با محیطش قادر میکنند، آموخته باشد. در نتیجه به نحو قابل قبول مانند اعضای جامعهی خود رفتار کند تا احتیاجاتش ارضا شود. زارع پور و ندپور؛(۱۳۸۳).
۲۳-۲- تعاریف در حیطه سازگاری اجتماعی
از نظری لغوی فعل سازگار شدن به معنی متناسب بودن، مربوط بودن و انطباق یا وفق دادن می باشد.درلغت نامه دهخدا سازگاری موافقت درکار- حسن سلوک معنی شده است میرویسی؛ (۱۳۸۵)
سازگاری یک فرآیند پویای روانشناسی است که از مراحل به هم پیوستهای تشکیل شده است، افراد برای ایجاد سازگاری باید مراحلی را پشت سر بگذارند.
۱Mc Dalland
…
منظور از سازگاری با دانشگاه تطابق و سازگار شدن با قوانین، الزامات و هنجارهای حاکم بر دانشگاه است. از این منظر دانشجو لازم است هم با قوانین و قواعد رسمی این محیط و هم با هنجارهای قوانین نانوشته سازگار شده و با آنها کنار آید. چیکرینگ و شلوسبرگ[۱]؛(۱۹۹۵).
پارسکالا و ترنزیت[۲] ؛(۱۹۹۱) اعتقاد دارند:« سازگاری با دانشگاه در برگیرنده ی فرایندهای اجتماعی شدن و اجتماعی زدایی[۳] است. اجتماعی زدایی مستلزم تغییر یا کنار گذاشتن ارزشها، صفات و باورهایی است که فرد با خود به دانشگاه آورده و در موقعیتهای فعلی کارایی ناچیزی دارد. در مقابل اجتماعی شدن شکل دادن مجدد ارزشها، نگرشها و شایستگیهایی میباشد که برای زندگی در محیط جدید ضروری است. از دید فایلگران فوق ورود به دانشگاه نوعی شوک فرهنگی به شمار میرود که نیازمند بازآموزی اجتماعی و روانشناختی برای مواجهه مؤثر با محیط، قوانی و دوستان جدید است. این شوک فرهنگی برای کسانی که دور از خانوادهاند شدیدتراست. چیکرینگ و شلوسبرگ[۴]؛(۱۹۹۵).
۳۱-۲- مبانی نظری:
در هر فایل علمی، نظریهها از اهمیت زیادی برخوردار هستند و اساس و شالودهای توانمند به حساب میآیند که موجب روایی علم میشوند دراین فایل نیزاز نظریه های روانشناسی- جامعه شناسی– مددکاری اجتماعی و مکاتب و دیدگاهها استفاده شده است.
۳۱-۲-۱- نظریههای روانشناسی
۳۱-۲-۱-۱- نظریه اریکسون: دراین نظریه اریکسون[۵] رشد و تکامل هر فرد را شامل یک سلسله مراتب مشخص و جهان شمول میداند که در تمام افراد بشر نیز صدق میکند. اریکسون سعی در نشان دادن یک نقش فرهنگ در تکامل و رشد شخصیت دارد و برای شناخت مسائل مهمی که انسان در رابطه با خود و جهان با آن روبروست، بینش جدیدی عرضه میکند. از نظر اریکسون انسان سالم یعنی انسانی که قادر به کارکردن و عشق ورزیدن باشد. البته عشق از نظر اریکسون فقط عشق و نزدیکی جنسی نیست. بلکه شامل نزدیکی، عشق عاطفی بین اقوام، دوستان و در یک معنای وسیع، عشق به انسانیت است. بحران و خطر عمده که در خود فرورفتن و دوری جستن از روابط بین فردی و اجتماعی است که در فرد سالم به صمیمیت و فعالیتهای اجتماعی منتهی میشود. عدم توانایی در برقراری رابطه ی نزدیک و مطلوب با دیگران، احساس تنهایی و انزواطلبی را تقویت میکند. افراد در خود فرو رفته سعی میکنند که خود را در مقابل ارتباط با دیگران عایق سازی کنند. زیرا با نزدیک شدن به دیگران احساس خطر میکنند و میهراسند. در اشخاصی که دچار انزوای شدید هستند، رفتارهای ضد اجتماعی دیده میشود و قادر به برقراری رابطهی عمیق عاطفی با دیگران نیستند. شاملو؛(۱۳۸۴).
۳Chickcring & Schlsberg
۴Pascarell & Terenzing
۵Desocialization
۶Chickcring & Schlsberg
[۵]Ericsson
…
چکیده ای از منابع فارسی:
کتاب:
آقابخشی، حبیب؛(۱۳۸۸)،مهارتهای زندگی برای دانشجویان،چاپ اول، ناشردفتر برنامه ریزی اجتماعی و مطالعات فرهنگی وزارت علوم، فایلات و فناوری، تهران.
اتکینسون،ریتا، ال؛ اتکینسون، ریچارد، اس؛ هیلگارد، ارنست،آر؛(۱۳۸۲)، زمینهی روانشناسی. ی: براهنی و دیگران جلد دوم، انتشارات رشد. تهران.
استن هاوس، گلن؛(۱۹۹۷)، پرورش اعتمادکودکان.ی:بهارملکی،(۱۳۷۶)،انتشارات ققنوس. تهران.
اسکات مایک؛(۱۹۹۸)، درمان شناختی- رفتاری مشکلات مراجعان.ی: دوستی و یار علی،(۱۳۷۷). انتشارات مرکز توسعه علم. ساری.
اسلامی نسب، علی؛(۱۳۷۳)،اصول و روش های رواندرمانی گروهی. انتشارات هرم. تهران.
اقلیما، مصطفی. وعادلیان راسی، حمیده؛ (۱۳۸۸)، تکنیکهای کار باجامعه: مددکاری جامعهای. انتشارات فرا انگیزش. تهران.
البرو، مارتین؛(۱۳۸۲)، مقدمات جامعه شناسی. ی: صبوری کاشانی، منوچهر. انتشارات نی،(تاریخ انتشاربه زبان اصلی،۱۹۷۲). تهران.
…
چکیده ای از منابع لاتین:
English resources:
Bandura,A.(1977).Social learning theory.Engelwood Cliffs,NJ: PracticeHal.
Cheekering, A.W.&Chlossberg,N.K.(1995).Getting the most out of college. Boston: AllanandBecn.
Dawis, R.V; Lofquist, L.L. (1984).A Psychological theory of work
adjustment. University of Minnesota press: Minneapolice, MN.
Gamble, B. (2006) .Teaching life skills for Student success : connecting
education and careers.Sep.vol ,81.
Harigie,O.H.&Dickson,.D. (2004). Skilled interpersonal communication: Research, رtheory and practice,Routledgr. New York:USA.
Hargie,O.,Saunders,C.,& Dickson, D.(1995).Social Skillsin interpersonal Communication. رThird edition. London: Rutledge.
Hollingworth(1943).Philosophy and sychology.Hardward university library.
Hopson,B.&Scally,M. (1996).Positive change in our life & work.Londen: Publisher: Pfeiffer/Mercury Books
Pennebaker,J.W.(1989).Confession inhibition,anddisease. In L.Berkowitz (Ed.), Advances in experimental social psychology (Vol. 22, pp, 211-243) NewرYork:Academic Press.
…
- لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
- همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
- ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.
یزد دانلود |
دانلود فایل علمی 