فایل ورد کامل مطالعه مبانی نظری و پیشینه محیط یادگیری؛ مرور عوامل روانشناختی، اجتماعی و فناوریهای مؤثر بر آموزش
توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد
فایل ورد کامل مطالعه مبانی نظری و پیشینه محیط یادگیری؛ مرور عوامل روانشناختی، اجتماعی و فناوریهای مؤثر بر آموزش دارای ۵۸ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است
فایل ورد فایل ورد کامل مطالعه مبانی نظری و پیشینه محیط یادگیری؛ مرور عوامل روانشناختی، اجتماعی و فناوریهای مؤثر بر آموزش کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.
این پروژه توسط مرکز فایل ورد کامل مطالعه مبانی نظری و پیشینه محیط یادگیری؛ مرور عوامل روانشناختی، اجتماعی و فناوریهای مؤثر بر آموزش۲ ارائه میگردد
توجه : در صورت مشاهده بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی فایل ورد کامل مطالعه مبانی نظری و پیشینه محیط یادگیری؛ مرور عوامل روانشناختی، اجتماعی و فناوریهای مؤثر بر آموزش،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد
بخشی از متن فایل ورد کامل مطالعه مبانی نظری و پیشینه محیط یادگیری؛ مرور عوامل روانشناختی، اجتماعی و فناوریهای مؤثر بر آموزش :
فایل ورد کامل مطالعه مبانی نظری و پیشینه محیط یادگیری؛ مرور عوامل روانشناختی، اجتماعی و فناوریهای مؤثر بر آموزش
در ۵۳ صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت docx
توضیحات: فصل دوم کارشناسی ارشد (پیشینه و مبانی نظری فایل)
همراه با منبع نویسی درون متنی به شیوه APA جهت استفاده فصل دو
توضیحات نظری کامل در مورد متغیر
پیشینه داخلی و خارجی در مورد متغیر مربوطه و متغیرهای مشابه
رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب
منبع : انگلیسی وفارسی دارد (به شیوه APA)
نوع فایل: WORD و قابل ویرایش با فرمت docx
قسمتی از متن مبانی نظری و پیشینه
محیط یادگیری
یکی از عناصر پیش زمینه ی مؤثر بر بازده و پیامدهای یادگیری ،ساختار و محیط یادگیری اول است، عوامل موقعیتی یا محیطی،عوامل ایجاد کننده فضایی هستند که درآن تکلیف یادگیری انجام می شود(بیگز،۱۹۸۵ به نقل از پارسا وساکتی۱۳۸۶ ص۱۱۰).توجه به مؤلفه محیط یادگیری تقریباً به اوائل سال ۱۹۶۰ برمیگردد یعنی زمانی که بلوم اشاره کرد که می توان از ملاک محیط یادگیری کلاس برای پیشبینی پیشرفت تحصیلیافراد استفاده کرد.در آن زمان فایلات درخصوص موفقیت تحصیلی افراد متوجه محیط های یادگیری کارآمد شد(اندرسون و والبرگ، ۱۹۷۴؛والبرگ،۱۹۷۴ به نقل از پارساوساکتی۱۳۸۶ ص۱۱۰). علاقه به فایل درباره محیط یادگیری، به ویژه از زمانی بیشتر شد که محققان دریافتند که بازده و پیامدهای یادگیری شناختی وعاطفی و نگرش افراد در مورد یادگیری، تاحد زیادی تحت تأثیر ادراک آنها از این محیط است(اندرسون و والبرگ،۱۹۷۴ به نقل از پارسا وساکتی۱۳۸۶).محیط یادگیری از آن زمان به بعد به ادراک مشترک دانش آموزان و استادان از محیط کلاس درس اطلاق شد(فریزر،۱۹۸۶ به نقل از پارسا وساکتی۱۳۸۶ص۱۱۰).
عوامل فردی
علاوه براینها تأثیر عنصر ادراک از محیط و موقعیت یادگیری در بازده و پیامدهای یادگیری ، عوامل فردی نیز جایگاه ویژه ای دارند.همان طور که می دانیم دانش آموزان از لحاظ توانایی های ذهنی، روش های آموختن ،سبک و سرعت یادگیری، آمادگی و علاقه و انگیزش نسبت به کسب دانش و انجام فعالیت های تحصیلی باهم تفاوت دارند.بنابراین درنظر گرفتن تفاوت های فردی افراد در آموزش و برخورد متناسب با ویژگی های خاص آنان از وظایف مهم هر نظام آموزشی است.نتایج فایل های انجام شده دراین باره نیز بر این حقیقت تأکید کردهاند که توجه به تفاوت های فردی یادگیرندگان از سوی مربیان، در بهبود کیفیت یادگیری و افزایش سطح پیشرفت تحصیلی آنان بسیار تأثیرگذار است. آنچه در سال های اخیر بیشتر از بقیه عوامل مؤثر بر یادگیری نظر روانشناسان تربیتی و متخصصان آموزشی را به خود جلب کرده، تنوع سبک های تفکر و رویکردهای یادگیری بوده است. این تفاوت ها عمدتاً در چگونگی برخورد یادگیرنده با موضوع های مختلف یادگیری و نحوه فراگیری، نگهداری واستفاده از آن یادگیری ها مطرح بوده است.(پارساو ساکتی۱۳۸۶ ص۱۱۰).
…
۲-۸-رویکردهای یادگیری
رویکردیادگیری دارای دو بعدانگیزه واستراتژی است. دانش آموزان دارای رویکرد صوری،"انگیزه بیرونی (صوری)[۱] "دارند و دانشگاه را وسیله ای برای رسیدن به نتایج دیگر مانند کسب شغل خوب می دانند.آنها نیازمند به تعادل بین کار سخت و اجتناب از شکست هستند و با اتخاذ "استراتژی صوری[۲]"هدف را به الزامات برنامه درسی و ارزیابی محدود می کنند.تمرکز آنها بر جنبه های لفظی و محسوس اجزاء تکلیف و بازتولید دانش از طریق یادگیری بر عادت و تکرار است و تکالیف را فاقد ارتباط با یکدیگر تلقی می کنند.دانش آموزان دارای رویکرد حصولی یا استراتژیک برداشت خاصی از "انگیزه بیرونی(حصولی)[۳] " دارند و برای اثبات برتری خود با نمایش دستاوردهای مشهود به ویژه نمرات بالا تلاش می کنند. آنها با اتخاذ "استراتژی حصولی[۴]" و گزینش راهبرد مرتبط با تکلیف، سازماندهی زمان و استفاده از مهارت های مطالعه را دنبال می کنند. این دانش آموزان نظام مند و مرتب هستند و به نسبت نمراتی که می توانند بالقوه کسب کنند برای تکالیف خود زمان صرف می کنند( پارسا وساکتی ۱۳۸۶ ص۶۶).نتایج ارزیابی رویکردهای یادگیری طی زمان نشان می دهد که دانش آموزان دراثر تجارب خود از آموزش عالی،تشویق به درگیر شدن با رویکردهای مطلوب یادگیری یعنی رویکرد عمقی نمی شوند.این چنین استنباط می شود که محیط تدریس و محیط یادگیری به خودی خود دانش آموزان را نه ملزم و نه تشویق به رویکرد عمقی یادگیری میکند و ادراکات دانش آموزان از آنچه برای موفقیت لازم است ضرورتاً درگیری معنادار آنها با مواد درسی را موجب نمی شود. کیفیت کل یادگیری و نتایج یادگیری با رویکردهای یادگیری دانش آموزان مرتبط است واگراستادان از ویژگی های دانش آموزان خود برحسب شیوهی رویکردشان به یادگیری بیشتر آگاه باشند، این دو میتوانند بهبود یابند.رویکردهای سطحی و حصولی آسیب شناسانه هستند.رویکرد سطحی مبتنی بر انگیزه ی حداقل کردن تلاش، همچنین به حداقل رسانیدن عوارض و پیامدهای ناشی از تلاش کم میباشد. یعنی کسب نمره ی قبولی اما از راه میان بر که اغلب به معنای آن است که دانش آموز مایل به یادگیری عادتی محتوای گزینش شده است. ….
[۱]. Surface (External)Motivation(Sm)
[۲]. Surface Strategy(Ss)
[۳]. Achievement Motivation(Am)
[۴]. Achievement Sterategy(As)
…
- لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
- همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
- ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.
یزد دانلود |
دانلود فایل علمی 