فایل ورد کامل مطالعه مبانی نظری و پیشینه فراشناخت در فصل دوم؛ مرور فرآیندهای شناختی، مدلهای علمی و کاربردهای آموزشی
توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد
فایل ورد کامل مطالعه مبانی نظری و پیشینه فراشناخت در فصل دوم؛ مرور فرآیندهای شناختی، مدلهای علمی و کاربردهای آموزشی دارای ۸۵ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است
فایل ورد فایل ورد کامل مطالعه مبانی نظری و پیشینه فراشناخت در فصل دوم؛ مرور فرآیندهای شناختی، مدلهای علمی و کاربردهای آموزشی کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.
این پروژه توسط مرکز فایل ورد کامل مطالعه مبانی نظری و پیشینه فراشناخت در فصل دوم؛ مرور فرآیندهای شناختی، مدلهای علمی و کاربردهای آموزشی۲ ارائه میگردد
توجه : در صورت مشاهده بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی فایل ورد کامل مطالعه مبانی نظری و پیشینه فراشناخت در فصل دوم؛ مرور فرآیندهای شناختی، مدلهای علمی و کاربردهای آموزشی،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد
بخشی از متن فایل ورد کامل مطالعه مبانی نظری و پیشینه فراشناخت در فصل دوم؛ مرور فرآیندهای شناختی، مدلهای علمی و کاربردهای آموزشی :
فایل ورد کامل مطالعه مبانی نظری و پیشینه فراشناخت در فصل دوم؛ مرور فرآیندهای شناختی، مدلهای علمی و کاربردهای آموزشی
در ۷۸ صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت docx
توضیحات: فصل دوم کارشناسی ارشد (پیشینه و مبانی نظری فایل)
همراه با منبع نویسی درون متنی به شیوه APA جهت استفاده فصل دو
توضیحات نظری کامل در مورد متغیر
پیشینه داخلی و خارجی در مورد متغیر مربوطه و متغیرهای مشابه
رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب
منبع : انگلیسی وفارسی دارد (به شیوه APA)
نوع فایل: WORD و قابل ویرایش با فرمت docx
قسمتی از متن مبانی نظری و پیشینه
فراشناخت واژهای است که به صورت «شناختنِ شناختن» و یا « دانستنِ دانستن» تعریف شده است. تاملی که انسان بر روی فرایندهای ذهنی خود میکند، و اندیشیدن درباره تفکر را فراشناخت مینامند. این مفهوم از مفاهیم نظریه ذهن به شمار میآید، که به صورت عمومی دارای دو مولفه است: یکی دانش درباره شناخت، و دیگری قاعده بخشیدن به شناخت. کودک انسان تا پیش از دبستان هنوز مجهز به فراشناخت نیست و توانایی درکِ نظر و افکار و احساسات دیگران را ندارد، از چهار سالگی به بعد است که میفهمد که افکار و باورهای دیگران بر رفتارشان تاثیر میگذارد و اینکه حتی ممکن است آنها از واقعیت به دور نیز باشد. بیماران مبتلا به اوتیسم فاقد نظریه ذهن میباشند، آدمها را به مانند هر نوع شی دیگری میبینند، در نتیجه به دنیای درون خود پناه میبرند(هیلیگارد و اتکینسون ، ۱۳۹۲) فراشناخت را می توان به سه حیطه به و فراشناخت را می توان به سه حیطه دانش فراشناختی ، تجربه فراشناختی و راهبردهای فراشناختیتقسیم کرد. دانش فراشناختی به باورها و نظریه هایی اطلاق می شود که افراد درباره تفکر خود دارند. تجربه های فراشناختی شامل ارزیابی ها و احساس هایی است که افراد در موقعیت های مختلف درباره ی وضعیت روانی خود دارندو راهبردهای فراشناختی پاسخهایی هستند که برای کنترل و تغییر تفکر به کار گرفته می شوند و به خودتنظیمی هیجانی و شناختی کمک می کنند (ولز ،۱۳۹۰).
درمان فراشناختی پیشرفت جدیدی در درک علل مشکلات بهداشت روانی و درمان آنها است. این رویکرد براساس نظریهی بنیادی کارکرد اجرایی خود نظمبخش (ولز و ماتیوس، ۱۹۹۴، ۱۹۹۶؛ ولز ، ۲۰۰۰) استوار است.این رویکرد ابتدا در مورد اختلال اضطراب فراگیر بهکار برده شد و بعد بهعنوان یک رویکرد درمانی کلّی گسترش یافت. یکی از ویژگیهای اختلالهای روانشناختی نظیر اضطراب یا افسردگی آن است که تفکّر دچار سوگیری و کنترل آن دشوار میشود و همین امر موجب بدتر شدن و تداوم ناراحتی هیجانی میشود. اکثر بیماران گزارش مینمایند که احساس میکنند کنترلی برافکار و رفتارشان ندارند. یک خصیصهی مهم دیگر اختلالهای روانشناختی آن است که الگوهای تفکّر و توجّه شخص بر خود و موضوعات تهدیدکننده متمرکز میشود. درمان فراشناختی بر تغییر این الگوهای تفکّر تأکید میکند و آن را بسیار مهم میداند. رویکرد فراشناختی این الگوهای تفکّر و توجّه را «سندرم شناختی-توجّهی» مینامند. این الگو شامل نگرانی، اندیشناکی، توجّه تثبیت شده و راهبردهای خودتنظیمی یا رفتارهای مقابلهای ناسازگارنهای است که فرد آنها را مفید میداند، امّا نتیجهی معکوس دارند و به تداوم مشکلات هیجانی منجر میشوند. سندرم شناختی- توجّهی توسط فراشناختها کنترل میشود و حذف آن از طریق کمک به بیمار در کسب راههای جدید برای کنترل توجّه، برقراری رابطه با افکار و باورهای منفی، و تغییر باورهای فراشناختیایجادکنندهالگوهای تفکّر ناسازگارانه ضروری است.
نظریهی فراشناختی بر این اصل استوار است که بر خلاف شباهتهای بنیادی در مکانیزمهای آسیبشناختی در میان اختلالهای روانشناختی، هر اختلال محتوای خاص خود را درسطوح شناختی و فراشناختی دارد. برای مثال اختلال اضطراب فراگیر، شامل باورهای منفی دربارهی کنترلناپذیری و خطر نگرانی است. در حالی که اختلال وسواس فکری و عملی، شامل باورهای فراشناختی منفی دربارهی معنی و قدرت افکار مزاحم است. درمان فراشناختی از لحاظ تأکید بر نقش اختلال یا سوگیری در تفکّر در ایجاد و تداوم اختلالهای هیجانی در زمرهی رویکردهای شناختی- رفتاری قرار میگیرد. امّا از لحاظ بنیانهای نظری و مفهومی، مدلهای ویژهی اختلال، تأکید بر فرایندها و دانش فراشناختی و بسیاری از فنون مورد استفاده با درمانهای شناختی سنّتی تفاوت عمدهای دارد. باورهایی که در درمان فراشناختی حایز اهمیّت اند، شناختهای معمولی مورد توجّه درمانهایی شناختی- رفتاری نیستند، بلکه باورهای فرد دربارهی تفکّر یعنی باورهای فراشناختی هستند.
…
۲-۱۴-پیشینه های فایل
فراشناخت از جمله سازههایی میباشد که فایلهای بسیاری را در حوزه روانشناسی و تعلیم و تربیت برانگیختهاند. فایلات گوناگون به بررسی رابطه این سازه، با عوامل مرتبط با فرایند یاددهیـیادگیری پرداختهاند، و بر ارتباط آن با فعالیتهای کلاسی و پیشرفت تحصیلی تمرکز داشتهاند. به نحوی که بیشتر این فایلها تأثیر آموزش مهارتهای فراشناختی را بر اجزاء این فرایند در رأس اهداف فایلهای خود قرار دادهاند. از دیگر مسائل مورد فایل، تأثیر شرایط و ویژگیهای محیطی و فرهنگی و همینطور متغییرهای اجتماعی بر عملکرد آموزشی دانشآموزان بوده است هرچند کمتر فایلی به بررسی فراشناخت، و عوامل محیطی، به صورت مجموعهای مرتبط با یکدیگر، پرداخته است، اما با جمع بندی از فایلات گوناگون که هرکدام از زاویهای به بررسی اینمتغیرها پرداخته اند می توان ارتباط و تأثیر متقابل آنها را دریافت. در اینجا به گوشهای از فایلهای صورت گرفته در این زمینهها اشاره می شود.
الف) فایل های انجام شده در خارج از کشور:
مطالعاتی وجود دارد که نشان می دهد بین تفاوت های جنسیتی،فرهنگی وسبک های یادگیری از یک سو و میزان آگاهی های فراشناختی دانش آموزان،از سوی دیگر رابطه وجود دارد(کاروجسوب ،۱۹۹۷،ترنو ۱۹۹۳).
– ردر[۱] اعتقاد دارد که بسیاری از عملکرد های فراشناختی ما بطور نا آموخته ،بر اثر تعامل با مسایل و محیط ،رشد می کند.دارکین[۲] (۲۰۰۴)دریافت که آگاهی ها فراشناختی در دوره های متوسطه و دانشگاه،به خاطر تمرکز زیاد برمحتوا و عدم آموزش راهبردهای فراشناختی در یادگیری،کمتر رشد می کند .
-بلاک(۲۰۰۴)به این نتیجه رسید که تاخیر در آموزش آگاهی های فراشناختی مشکلاتی رابرای فرا گیران به وجود می آورد.
۳-Reder
۴-Darkin
…
- لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
- همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
- ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.
یزد دانلود |
دانلود فایل علمی 