فایل ورد کامل تحلیل مبانی نظری و پیشینه اثربخشی تدریس در فصل دوم؛ بررسی رویکردهای آموزشی، مدلهای علمی و پیامدهای یادگیری
توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد
فایل ورد کامل تحلیل مبانی نظری و پیشینه اثربخشی تدریس در فصل دوم؛ بررسی رویکردهای آموزشی، مدلهای علمی و پیامدهای یادگیری دارای ۳۸ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است
فایل ورد فایل ورد کامل تحلیل مبانی نظری و پیشینه اثربخشی تدریس در فصل دوم؛ بررسی رویکردهای آموزشی، مدلهای علمی و پیامدهای یادگیری کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.
این پروژه توسط مرکز فایل ورد کامل تحلیل مبانی نظری و پیشینه اثربخشی تدریس در فصل دوم؛ بررسی رویکردهای آموزشی، مدلهای علمی و پیامدهای یادگیری۲ ارائه میگردد
توجه : در صورت مشاهده بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی فایل ورد کامل تحلیل مبانی نظری و پیشینه اثربخشی تدریس در فصل دوم؛ بررسی رویکردهای آموزشی، مدلهای علمی و پیامدهای یادگیری،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد
بخشی از متن فایل ورد کامل تحلیل مبانی نظری و پیشینه اثربخشی تدریس در فصل دوم؛ بررسی رویکردهای آموزشی، مدلهای علمی و پیامدهای یادگیری :
فایل ورد کامل تحلیل مبانی نظری و پیشینه اثربخشی تدریس در فصل دوم؛ بررسی رویکردهای آموزشی، مدلهای علمی و پیامدهای یادگیری
در ۳۴ صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت docx
توضیحات: فصل دوم کارشناسی ارشد (پیشینه و مبانی نظری فایل)
همراه با منبع نویسی درون متنی به شیوه APA جهت استفاده فصل دو
توضیحات نظری کامل در مورد متغیر
پیشینه داخلی و خارجی در مورد متغیر مربوطه و متغیرهای مشابه
رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب
منبع : انگلیسی وفارسی دارد (به شیوه APA)
نوع فایل: WORD و قابل ویرایش با فرمت docx
قسمتی از متن مبانی نظری و پیشینه
مقدمه:
آموزش و پرورش یکی از نهادهای اصلی جامعه است که تعلیم و تربیت و ساختن انسان مطلوب و مؤثر را در جامعه به عهده دارد. برای پرورش افراد مطلوب، نیاز به یک نظام آموزشی کارآمد است که اجزاء و عناصر آن اعم از مواد درسی، دانشآموز، معلم، وسایل آموزشی، فضا و غیره با یکدیگر ارتباط متقابل دارند تا اهداف مورد انتظار تحقق یابد. از طرف دیگر، تدریس و آموزش ازنظر ماهیت یک نظام ارتباطی متقابل است و مدرسه بهسان گروه پویایی، درصدد آماده کردن افراد برای ورود به جامعه در سطح بسیار گستردهتری است. مفهوم اثربخشی تدریس، یعنی اینکه تعیین کنیم آموزشهای انجامشده تا چه حد به ایجاد مهارهای موردنیاز سازمان بهصورت عملی و کاربردی منجر شده است. ارزیابی از اثربخشی آموزش یعنی: تعیین میزان تحقق اهداف آموزشی، تعیین نتایج قابلمشاهده از دانشآموزان در اثر آموزشهای دادهشده، تعیین میزان انطباق رفتار دانشآموزان با انتظارات آموزشوپرورش و تعیین میزان تواناییهای ایجادشده در اثر تدریس برای دستیابی به اهداف موردنظر است. الگوهای تدریس درواقع الگوهای یادگیریاند و معلمان درحالیکه به دانشآموزان خود اطلاعات میدهند نحوه یادگیری درست را نیز به آنها میآموزند. نحوه تدریس، اثربخشی بسیار بر روی توانایی دانشآموزان دارد(تورانی وهمکاران ۱۳۸۷، ۱۹).
اولین دیدگاهی که راجع به اثربخشی ارائه گردید احتمالاً در طی دهه بسیار ساده بود. در این دیدگاه اثربخشی بهعنوان میزان یا حدی که یک سازمان اهدافش را محقق میسازد تعریفشده بود؛ اما با گسترش علم مدیریت و سازمان محدودیت این تعریف روشنتر گردید. اگر ما هدفی را که بیشتر محققان سازمانی بر آن اتفاقنظر دارند و شرط ضروری برای موفقیت یک سازمان محسوب میشود مدنظر قرار دهیم، آنوقت نقطه نظرات روشنتر میگردد، آن هدف، بقاست. اگر سازمان به انجام فعالیتهایی مشغول است به علت آن است که حیاتش را تداوم بخشد. بقاء ارزیابی از تکامل حیات و یا پدیده مرگ است و سازمانها دقیقاً شبیــــه انسانها نمیمیرند. درواقع بیشتر سازمانها نمیمیرند، آنها تجدید ساختار میشوند، گاهی به ادغام با دیگر سازمانها روی میآورند، یا کلاً به حوزه فعالیت جدیدی وارد میشوند و یا در قالب سازمان دیگری شکل میگیرند و این خود تشخیص معادله بقاء را دشوار میسازد. بعلاوه سادهلوحانه است که چنین فرض کنیم سازمانهایی که اثربخش نیستند به دنبال بقاء نیستند. یا فرض نمائیم سازمانهایی که اثربخش هستند عمداً در پی بقاء نیستند. تعداد معدودی از فایلات صورت گرفته پیرامون اثربخشی از معیارهای چندگانه استفاده کردهاند و خود معیارها نیز از مقیاسهای عمومی نظیر کیفیت، روحیه و معیارهای تخصصی نظیر نرخهای حوادث و میزان غیبت در کار تشکیلشدهاند و این امر باعث گردیده که اثربخشی برای افراد مختلف معانی مختلفی پیدا کند (الوانی و داناییفرد، ۱۳۸۱، ۴۹).
…
پیشینهی فایل:
۲-۴۳-۱- پیشینه خارجی
درزمینه ویژگیهای تدریس اثربخش فایلات متعددی صورت گرفته است که عبارتاند از:
باندل و اولیوواتایا در سال (۲۰۱۴) فایلی انجام دادند با عنوان خودارزیابی دبیران شیمی از اثربخشی تدریس خود. در این فایل از بین ۱۸۴ دبیرستان ۸۶ دبیرستان انتخاب و از بین آنان ۱۰۳ معلم مورد ارزیابی قرار گرفت. نتایج نشان داد که اثربخشی تدریس معلمان از دیدگاه آنان بسیار خوب بوده است.
جروم دلانی[۱] و همکاران (۲۰۰۸) فایلی با عنوان ادراکات دانش آموزان از تدریس اثربخش در آموزش عالی در دانشگاه نیوفانلند انجام دادند که طی آن ۱۷۰۰۰ دانشجوی فارغالتحصیل و یا مشغول به تحصیل بهصورت اینترنتی موردبررسی قرار گرفتند. این فایل در بین دانشجویان عادی و از راه دور انجام شد. دانشجویان ۱۰ ویژگی تدریس اثربخش را شناسایی کردند، معلمان اثربخش به دانشجویان احترام میگذارند، بادانش هستند، در دسترس، ارتباطات قوی، پاسخگو، حرفهای و خوشاخلاق میباشند.
لیوبنگستون و بورکو[۲] (۱۹۸۹) در فایل خود دودسته از معلمان متخصص و تازهکار را مورد مقایسه قراردادند. نتایج این فایل بیانگر این بود که معلمان متخصص به هنگام برنامهریزی آموزشی و اجرای آن ۱ – از اصول و نظریههای روانشناسی آگاهی داشته و آن را در کلاس به کار میبستند. ۲ – از فرآیند آموزشی شناخت داشته و ۳-از خود قابلیت سازگاری نشان میدادند؛ بنابراین به نظر میرسد که معلمان متخصص فایلهای آموزشی را بهعنوان مبانی علمی هنر تدریس خویش به کار میبندند. (برلینر[۳] ۱۹۸۷ به نقل از پارسون[۴] ۲۰۰۱)
اسلوان[۵] (۱۹۸۸) ویژگیهای معلم اثربخش را از دیدگاه ۳۱۲ دانشجوی پزشکی بررسی نمود و نتیجه گرفت ازنظر دانشجویان، تماس بیشتر با دانشجو، بهعنوان الگوی مثبت مطرح بودن، ارتباط تشویقکننده و سازماندهی خوب فعالیتها، از ویژگیهای اثربخش معلمین هست(نقل صالحی و همکاران ۱۳۸۳).
تنگ[۶] (۱۹۹۷) در بررسی عوامل مرتبط با تدریس اثربخش در دانشگاهی در شمال شرقی آمریکا، ۳۵۰۰ دانشجو را بهعنوان نمونه انتخاب و ۱۲۶ عضو هیأت علمی را ازنظر آنان ارزیابی کرد. نتایج نشاندهنده آن بود که ۱۲ عامل برآورد شده از قبیل مواد آموزشی واضح، میزان و کیفیت پاسخگویی استاد به سؤالات دانشجویان، برخورد مؤدبانه استاد با دانشجویان، داشتن رفتار حرفهای، داشتن تسلط بر موضوع درس، داشتن انتظارات بالا و غیره، بهخوبی در هر کلاس رعایت میگردد و درمجموع تدریس همه استادان این دانشگاه اثربخش بوده است.
دیگبی[۷] و همکاران (۱۹۹۸) چهار عامل مرتبط با تدریس اثربخش در نمونهای که از ۲۷۸۵ دانشجو در تایلند بهدستآمده شامل این موارد میشود: روش تدریس، روابط استاد و دانشجو، مواد و محتوای درسی و بازخورد و ارزشیابی.
[۱] -Jerom Delaney
[۲] -Liu Bngstvn&Burcu
[۳] -Berliner
[۴] -Parson
[۵]- Osloan
[۶] – Tang
[۷] -Digby
….
- لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
- همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
- ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.
یزد دانلود |
دانلود فایل علمی 