فایل ورد کامل مطالعه مبانی نظری و پیشینه بهزیستی روانشناختی؛ مرور نظریهها، عوامل مؤثر و پیامدهای فردی و اجتماعی
توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد
فایل ورد کامل مطالعه مبانی نظری و پیشینه بهزیستی روانشناختی؛ مرور نظریهها، عوامل مؤثر و پیامدهای فردی و اجتماعی دارای ۲۸ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است
فایل ورد فایل ورد کامل مطالعه مبانی نظری و پیشینه بهزیستی روانشناختی؛ مرور نظریهها، عوامل مؤثر و پیامدهای فردی و اجتماعی کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.
این پروژه توسط مرکز فایل ورد کامل مطالعه مبانی نظری و پیشینه بهزیستی روانشناختی؛ مرور نظریهها، عوامل مؤثر و پیامدهای فردی و اجتماعی۲ ارائه میگردد
توجه : در صورت مشاهده بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی فایل ورد کامل مطالعه مبانی نظری و پیشینه بهزیستی روانشناختی؛ مرور نظریهها، عوامل مؤثر و پیامدهای فردی و اجتماعی،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد
بخشی از متن فایل ورد کامل مطالعه مبانی نظری و پیشینه بهزیستی روانشناختی؛ مرور نظریهها، عوامل مؤثر و پیامدهای فردی و اجتماعی :
فایل ورد کامل مطالعه مبانی نظری و پیشینه بهزیستی روانشناختی؛ مرور نظریهها، عوامل مؤثر و پیامدهای فردی و اجتماعی
در ۲۵ صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت docx
توضیحات: فصل دوم کارشناسی ارشد (پیشینه و مبانی نظری فایل)
همراه با منبع نویسی درون متنی به شیوه APA جهت استفاده فصل دو
توضیحات نظری کامل در مورد متغیر
پیشینه داخلی و خارجی در مورد متغیر مربوطه و متغیرهای مشابه
رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب
منبع : انگلیسی وفارسی دارد (به شیوه APA)
نوع فایل: WORD و قابل ویرایش با فرمت docx
قسمتی از متن مبانی نظری و پیشینه
مفهوم بهزیستی روانشناختی
اغلب اوقات بهزیستی روانشناختی به بهزیستی ذهنی[۱] اشاره دارد، اما ممکن است با آن متفاوت باشد. بهزیستی برحسب کیفیت و کمیت مؤلفههایی تعریف میشود که بر اساس آن افراد زندگی خود را لذتبخش میبینند؛ بهعبارتدیگر، اینکه افراد چگونه زندگی خود را ارزیابی میکنند، به بهزیستی مربوط میشود. بهزیستی ذهنی به این حقیقت اشاره دارد که افراد قادر هستند تعیین کنند که آیا به زندگی خوشایند که وابسته به معیارهای موفقیت است رسیدهاند یا خیر. فایلها نشان میدهد که بهزیستی شامل تعدادی مؤلفه است و اکثر فایلگران آن را یک مؤلفه در نظر میگیرند و برای ارزیابی آن از چند مؤلفه استفاده میکنند. این مؤلفهها به رضایت و شادکامی مربوط میشوند. ارزیابی این مؤلفهها کلی (مانند رضایت از کار) و چندبعدی (مانند عاطفهی مثبت در مقابل عاطفهی منفی) است (دینر، ۲۰۰۰).
هرچند واژههای ذهنی و روانشناختی زمانی که با بهزیستی همراه میشوند، اغلب بهجای هم بکار بردهمیشوند، کیس (۲۰۰۲) بیان کردن که این دو واژه به دو حقیقت کاملاً متفاوت اشاره دارند. اولاً کیس[۲] (۲۰۰۲) اظهار کردند که بهزیستی ذهنی این دیدگاه سنتی را در برمیگیرد که بهزیستی «ارزیابی زندگی بر اساس رضایت و تعادل بین عاطفه مثبت و منفی» است. دوماً، بهزیستی ذهنی بر اساس شادکامی، موفقیت خوشایند و پرهیز از درد تعریفشده است. کیس (۲۰۰۲) بیان کردند که بهزیستی روانشناختی «ادراک درگیری مثبت با چالشهای موجود زندگی» است. در این حوزه، بهزیستی روانشناختی بر اساس معنا، درک نفس و سطح عملکرد مشخص میشود.
در تلاش برای فهم و ارزیابی بهتر بهزیستی روانشناختی، ریف (۱۹۸۹، ۱۹۹۵) یک مدل چندبعدی را ارائه داد که بیانگر نظریهی بهزیستی است. مدل ریف برای حل این مشکل به وجود آمد که فایلهای قبلی در ارزیابی واقعی بهزیستی با شکست مواجه شده بودند (ریف، ۱۹۸۹). با در نظر گرفتن مشکلات در تعیین ویژگیهای اساسی بهزیستی روانشناختی مثبت در حوزههای فایلی، ریف (۱۹۸۹؛ ۱۹۹۵) ارزیابی جامعی از بهزیستی روانشناختی ارائه داد. ریف (۱۹۸۹) به فایل در مورد روانشناسی بالینی و رشد همانند فایل در مورد سلامت روان پرداخت. با استفاده از دیدگاه روانی – اجتماعی اریکسون[۳]، کار نیوگارتن[۴] روی تغییر شخصیت در بزرگسالی و دیدگاه آلپورت[۵] در مورد رسش، ریف (۱۹۸۹) شش بعد بهزیستی روانشناختی را مشخص کرد. این شش بعد شامل احساس استقلال، تسلط بر محیط، رشد شخصیتی، روابط مثبت با دیگران، داشتن هدف در زندگی و خویشتن پذیری میشوند (ریف ۱۹۸۹؛ ۱۹۹۵).
[۱].subjective well-being
[۲].Keyes
[۳].Erikson
[۴].Neugarten
[۵].Allport
…
با توجه به نقش بسزایی که بهزیستی در ابعاد مختلف زندگی روانی-اجتماعی و حتی جسمی فرد دارد، بدیهی است که هر یک از این ابعاد و مؤلفهها سهم زیادی در بهبود وضعیت روانی و اجتماعی شخص دارند، با این مقدمه کوتاه، به بررسی هر یک از مؤلفهها میپردازیم.
۲-۳-۲-۱ معنویت[۱]
مؤلفه معنویت نقش مهمی در بهزیستی روانشناختی ایفا میکند؛ بهعبارتدیگر یک همپوشی بین بهزیستی روانشناختی و جنبههایی از معنویت وجود دارد. اکثر روانشناسان حتی کسانی که در حوزه بهزیستی کارکردهاند تا حدود زیادی بعد معنوی بهزیستی انسان را نادیده گرفتهاند. تنها در سالهای اخیر در مورد اینکه مذهب و معنویت چگونه وجوه مختلف سلامت جسمانی و روانی را تحت تأثیر قرار مینهد، فایلات وسیعی صورت گرفته ست. چنین فایلاتی اهمیت مذهب و معنویت را بهعنوان منبعی برای مقابله با وقایع تنیدگی زای زندگی، روشن ساخته است. (پالانت[۲] و لائه[۳]، ۲۰۰۲).
معنویت ممکن است از طریق تدارک یک چهارچوب برای تفسیر و توصیف تجارب زندگی و بهموجب آن فراهم کردن نوعی احساس انسجام و به همپیوستگی وجودی، در بهزیستی روانشناختی مشارکت کند. از طرف دیگر، سازه مذکر از طریق تجربه معاشرت ب دیگران که احتمالاً منجر به داخل شدن در یک سیستم حمایتی بزرگتر میگردد، بهزیستی روانشناختی را افزایش می هد. این مسئله میتواند به ارزیابی قابلکنترل بودن عوامل تنیدگی زا کمک نماید و لذا ممکن است پریشانی هیجانی کمتری تجربه گردد (وسیسنگ[۴]، ۱۹۹۴) به نظر میرسد معنویت ازنظر تأثیر روی ۴ حوزه اثرات تنیدگی را تعدیل کند: هیجان، شناخت، رفتار، تعالی و کمال. به عقیده کمپبل بهزیستی وابسته به ارضای سه نوع اصلی از نیازهاست. . …
[۱]spirtuality
[۲]Pallant
[۳]Lae
[۴]Wissing
…
۲-۷ پیشینه فایل
۲-۷-۱فایلهای داخلی و خارجی
– مرعشی و همکاران در سال (۱۳۹۱) در فایلی که تحت عنوان «تأثیر آموزش هوش معنوی بر بهزیستی روانشناختی، اضطراب وجودی و هوش معنوی، در دانشجویان دانشکده نفت اهواز» انجام دادند، نتایج تحلیل واریانسهای چند متغیری بیانگر افزایش معنیدار تمام مؤلفههای بهزیستی روانشناختی (شامل پذیرش خود، هدف و جهتگیری در زندگی، رشد شخصی، تسلط بر محیط، استقلال و خودمختاری و روابط مثبت با دیگران) و هوش معنوی و کاهش اضطراب وجودی در گروه آزمایش در مقایسه با گروه گواه است.
– کیومرثی و ابوالقاسمی (۱۳۸۹) در فایل نشان دادند که هوش معنوی با کیفیت زندگی در نمونه ای از بیماران که دارای سندرم روده تحریک پذیر بودند رابطه مثبت و معناداری دارد.
– غلامی، پاشا و سودانی (۱۳۸۸) در فایل خود که با هدف بررسی اثربخشی معنا درمانی به شیوه گروهی برافزایش امید به زندگی و سلامت عمومی بیماران دختر نوجوان تالاسمی ماژور شهر اهواز انجام دادند. از بین ۱۱۰ نفر بیمار ۴۶ نفر که پایینترین نمره در آزمون سلامت عمومی و پایینترین نمره در آزمون امید به زندگی میلر را به دست آوردند را به صورت تصادفی در دو گروه ۲۳ نفری گروه آزمایش و گواه جایگزین کردند؛ که گروه آزمایشی طی ۱۰جلسه یک ساعته فنون معنادرمانی آموزش داده شدکه بعد از یک ماه آزمون پیگیری انجام داده شد که نشان داد آموزش معنا درمانی باعث افزایش امید به زندگی و سلامت عمومی بیماران تالاسمی شده است.
– در فایلی حسینیان، سودانی، مهرابی زاده هنرمند (۱۳۸۸) به بررسی اثربخشی معنی درمانی بر امید به زندگی بیماران سرطانی بیمارستان اهواز پرداختند. در این فایل که از نوع نیمه آزمایشی با گروه گواه بوداز بین ۴۵ بیمار مبتلابه سرطان ۴۰ نفر که نمره پائینی را در آزمون امید به زندگی میلر را کسب کردندانتخاب شدند. ۲۰نفر (در دو گروه ۱۰ نفری) و ۲۰ نفر بهعنوان گروه گواه که آموزش معنادرمانی در ۱۰ جلسه ۴۵دقیقهای روی گروه آزمایشی صورت گرفت که بعد از تجزیه و تحلیل داده ها به طور معناداری امید به زندگی بیماران تحت آموزش افزایش یافته بود.
– کاویانی، جواهری و بحیرایی (۱۳۸۴) برای اولین بار فایلی تحت عنوان بررسی اثربخشی شناخت درمانی مبتنی بر ذهن آگاهی بر کاهش افکار خودآیند منفی، نگرش ناکارآمد، افسردگی و اضطراب بیماران سرطانی با پیگیری ۰۶ روزه را در ایران انجام دادند. نتایج این فایل حاکی از اثرگذاری شناخت درمانی مبتنی بر شناخت درمانی بر کاهش اضطراب و افسردگی و نیز کاهش افکار خودآیند منفی و نگرش ناکارآمد این بیماران بود.
– امی و پارک[۱] (۲۰۱۰) در فایلی که به بررسی ۳۰۹ بیمار قلبی در مرکز پزشکی دانشگاه میشیگان انجام دادند به نتایج مهمیدر مورد اهمیت و نقش مثبت اعتقادات معنوی دست یافتند.
[۱]. Amy & Park
…
- لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
- همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
- ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.
یزد دانلود |
دانلود فایل علمی 