فایل ورد کامل مطالعه مبانی نظری و پیشینه بانکداری موبایلی؛ مرور فناوری‌های نوین، مدل‌های مالی و پیامدهای اقتصادی


در حال بارگذاری
10 جولای 2025
فایل ورد و پاورپوینت
20870
1 بازدید
۹۹,۰۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 فایل ورد کامل مطالعه مبانی نظری و پیشینه بانکداری موبایلی؛ مرور فناوری‌های نوین، مدل‌های مالی و پیامدهای اقتصادی دارای ۵۵ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد فایل ورد کامل مطالعه مبانی نظری و پیشینه بانکداری موبایلی؛ مرور فناوری‌های نوین، مدل‌های مالی و پیامدهای اقتصادی  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز فایل ورد کامل مطالعه مبانی نظری و پیشینه بانکداری موبایلی؛ مرور فناوری‌های نوین، مدل‌های مالی و پیامدهای اقتصادی۲ ارائه میگردد

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی فایل ورد کامل مطالعه مبانی نظری و پیشینه بانکداری موبایلی؛ مرور فناوری‌های نوین، مدل‌های مالی و پیامدهای اقتصادی،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن فایل ورد کامل مطالعه مبانی نظری و پیشینه بانکداری موبایلی؛ مرور فناوری‌های نوین، مدل‌های مالی و پیامدهای اقتصادی :

فایل ورد کامل مطالعه مبانی نظری و پیشینه بانکداری موبایلی؛ مرور فناوری‌های نوین، مدل‌های مالی و پیامدهای اقتصادی

در صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت docx

توضیحات: فصل دوم کارشناسی ارشد (پیشینه و مبانی نظری فایل)

همراه با منبع نویسی درون متنی به شیوه APA جهت استفاده فصل دو

توضیحات نظری کامل در مورد متغیر

پیشینه داخلی و خارجی در مورد متغیر مربوطه و متغیرهای مشابه

رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب

منبع : انگلیسی وفارسی دارد (به شیوه APA)

نوع فایل: WORD و قابل ویرایش با فرمت docx

قسمتی از متن مبانی نظری و پیشینه

مقدمه

با افزایش تعداد استفاده کنندگان تلفن همراه خریدها و خدماتی که به واسطه تلفن همراه صورت می پذیرد افزایش یافته است. قابلیت های موبایل باعث توجه صاحبنظران بخشهای مختلف سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی نسبت به کار کردهای مختلف تلفن همراه می باشد. قابلیت هایی که با فعال کردن و ارائه آن می توان بر بخشی از مشکلات جاری فائق آمد. در کنار کارکردهای متنوع این وسیله ورود آن به عرصه تعاملات مالی از موضوعات جذابی است که به بحث این روزهای محافل بانکی و اقتصادی داخلی بدل شده است.

بانکداری از طریق تلفن همراه یکی از زیر مجموعه های بانکداری الکترونیک میباشد که به واسطه رشد تکنولوژی های پیشرفته به سرعت در حال توسعه می باشد(۵۵ ،۲۰۰۹ AldasManazano et al,).

به هر حال امروز در شرایطی از همراه بانک سخن به میان می آیدکه این شبکه ارتباطی با طیفی متنوع از بهره برداران بیش از ۳۵ میلیون مشترک را در سراسر کشور پوشش میدهد. اگر بگوئیم این سطح نفوذ بیش از آنکه برخاسته از توان فنی شبکه ارتباطی کشور باشد برخاسته از حجم انبوه تقاضای غیر قابل پیش بینی مردم بوده که با وجود مقاومت های بسیار این بخش را به سمت رقابتی شدن برای تسریع جریان توسعه سوق داده است به خطا نرفته ایم .موارد مورد اشاره بیش از هر چیز تأکیدی است برقابلیت های این خدمت که می تواند در بهبود و تسریع تعاملات مالی مؤثر واقع شود.(بانک ملی،شماره ۳۸، ۱۳۹۱)

بانکداری موبایلی از سال ۱۹۹۲ در اروپا مطرح و ارائه شدو در سال ۱۹۹۹ با ورودWAP [۱] مورد استفاده قرارگرفت. و می توان آنرا از نوظهور ترین خدمت از بانکداری الکترونیکی دانست. به طوریکه این خدمات حتی در پیشرفته ترین کشورها نیز عمری بیش از ۵ یا ۶ سال ندارد چرا که این خدمات با ارائه نسل های ۲و۳ تلفن همراه آغاز گردید. و نیز پروتکل های مورد استفاده آنها نیز در این نسلها قابل پیاده سازی است. در ایران نیز شرکت خدمات انفور ماتیک در سال ۸۶ و۸۷ ارائه این خدمت را به ترتیب با درخواست بانکهای صادرات وملی آغاز کرد. در این سالها بانکهای صادرات وملی برخی خدمات را در قالب بانکداری موبایلی به مشتریان بانکهای طرف قرارداد و شرکت ارائه می کردند تا اینکه در مردادماه ۸۹ پست بانک با

انتشار خبری اعلام کرد سامانه موبایل بانک این شرکت علاوه بر ارائه خدمات بانکی از طریق پیام کوتاه[۲]این امکان را به کاربران می دهد که از طریق اینترنت تلفن همراه خود ، تمامی امور بانکی را انجام دهند به این ترتیب زمینه رشد و توسعه بانکداری موبایلی در سامانه بانکی کشور مهیا گردیده است(حسنی و همکاران،۱۳۸۷، ۱۳۱).

۲-۲-۲)بانکداری موبایلی[۳]

تعداد کاربران موبایل روز به روز در حال افزایش است و به زودی افرادی که با موبایل به اینترنت وصل می‌شوند بیشتر از کسانی خواهد بود که با کامپیوتر شخصی با اینترنت ارتباط برقرار می کنند. یکی از نخستین خدمات تجارت موبایل، بانکداری موبایلی است. این رویکرد در حقیقت توسعه یافته بانکداری اینترنتی و تلفنی است.

بانکداری موبایلی را می توان به صورت کانالی تعریف کرد که در آن مشتریان از طریق یک دستگاه موبایل با بانک تعامل می کنند در واقع انجام خدمات مالی از زمانی که اینترنت بی سیم پا به عرصه دنیای دیجیتال نهاده است، امکان پذیر شده و مفهوم بانکداری اینترنتی را به دنیای موبایل توسعه داده است. این خدمات به مشتریان این امکان را می دهد که در هر زمان و هر مکان از طریق دستگاههای ارتباطی دستی به حسابهای بانکی شان دسترسی پیدا کنند و معاملات روزانه را انجام دهند. با تلفن همراه می توان بسیاری از عملیات بانکی همچون بررسی مانده وجه در حسابها ، توقف پرداخت چک، نقل و انتقال پول از یک حساب به حساب دیگر و…. را انجام داد. و برای انجام امور بانکی تلفن همراه از تلفن عادی ایمن تراست (ایمانی ،۱۳۸۸، ۵۶ ).


[۱]WAP=Wirless Application Protocol

[۲]Short Message Service

[۳]Moble Banking

۲-۳-۲)پیشینه فایل

فایلات انجام شده در داخل و خارج از ایران

فایل های بسیاری در داخل وخارج از ایران با استفاده مدل ها و تئوریهای مختلف با انجام رسیده و نتایج گوناگونی در بر داشته است که برخی از آنها عبارتند از:

۱. فایلی به عنوان “عوامل مؤثر بر پذیرش بانکداری الکترونیک در میان مشتریان بانک پارسیان” توسط زهره دهدشتی شاهرخ، استاد یار و عضو هیأت علمی دانشگاه علامه طباطبایی و محمد مهدی کوارویی، دانش آموخته کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی گرایش بازاریابی ، دانشگاه علامه طباطبایی انجام شد یافته های این فایل با استفاده از مدل پیکارابتن نشان می دهد که شش عامل مفید بودن ،سهولت استفاده ، لذت بخش بودن اطلاعات در زمینه بانکداری الکترونیک امنیت و محرمانه بودن ، کیفیت ارتباط اینترنتی بر پذیرش بانکداری الکترونیک در میان مشتریان بانک پارسیان اثر مثبت دارد.

۲. دیگری تحت عنوان” بررسی متغیرهای مؤثر بر پذیرش تکنولوژی بانکداری الکترونیک در بانک ملی ایران” توسط مجید صلواتی در دانشگاه علوم انسانی دانشگاه مازندران ، جهت اخذ درجه کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی گرایش مالی انجام شد نتایج این فایل با استفاده از مدل پذیرش تکنولوژی نشان داد که درک آسان بودن و درک مفید بودن بر قصد استفاده مؤثر است.(صلواتی،۱۳۸۳)

۳. ای با عنوان” بررسی عوامل مؤثر برقصد استفاده مشتریان خدمات بانکداری الکترونیک” در سال ۸۴ در دانشگاه تهران توسط شمس یزدانی فرد جهت اخذ درجه کارشناسی ارشد رشته مدیریت بازرگانی با گرایش بازاریابی بین الملل انجام شد یافته های این فایل با استفاده از مدل پذیرش تکنولوژی نشان می دهد که ادراک فرد در مورد سهولت استفاده از خدمات بانکداری الکترونیک و مفید بودن و خود اثر بخشی در استفاده از کامپیوترها با قصد استفاده از این خدمت رابطه مستقیم دارد.

۴. ای تحت عنوان” شناسایی عوامل مؤثر در گرایش مشتریان بانکهای تجاری به خدمات بانکداری الکترونیک” توسط فرهاد ناصر ، جهت اخذ درجه کارشناسی ارشد رشته مدیریت بازرگانی در دانشکده مدیریت دانشگاه تهران انجام شده است . نتیجه این فایل نشان می دهد که کوتاه شدن زمان انجام امور بانکی مشتریان ، قابل اعتماد بودن خدمات بانکداری الکترونیک ، دسترسی مشتریان به خدمات بانکداری الکترونیکی بر گرایش آنها به استفاده از خدمات بانکداری الکترونیک تأثیر مثبت دارد. …

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.