فایل ورد کامل مطالعه مبانی نظری و پیشینه اهمیت آموزش ریاضی؛ مرور دیدگاه‌های علمی، تربیتی و نقش آن در پرورش تفکر منطقی


در حال بارگذاری
10 جولای 2025
فایل ورد و پاورپوینت
20870
1 بازدید
۹۹,۰۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 فایل ورد کامل مطالعه مبانی نظری و پیشینه اهمیت آموزش ریاضی؛ مرور دیدگاه‌های علمی، تربیتی و نقش آن در پرورش تفکر منطقی دارای ۵۷ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد فایل ورد کامل مطالعه مبانی نظری و پیشینه اهمیت آموزش ریاضی؛ مرور دیدگاه‌های علمی، تربیتی و نقش آن در پرورش تفکر منطقی  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز فایل ورد کامل مطالعه مبانی نظری و پیشینه اهمیت آموزش ریاضی؛ مرور دیدگاه‌های علمی، تربیتی و نقش آن در پرورش تفکر منطقی۲ ارائه میگردد

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی فایل ورد کامل مطالعه مبانی نظری و پیشینه اهمیت آموزش ریاضی؛ مرور دیدگاه‌های علمی، تربیتی و نقش آن در پرورش تفکر منطقی،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن فایل ورد کامل مطالعه مبانی نظری و پیشینه اهمیت آموزش ریاضی؛ مرور دیدگاه‌های علمی، تربیتی و نقش آن در پرورش تفکر منطقی :

فایل ورد کامل مطالعه مبانی نظری و پیشینه اهمیت آموزش ریاضی؛ مرور دیدگاه‌های علمی، تربیتی و نقش آن در پرورش تفکر منطقی

در ۵۲ صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت docx

توضیحات: فصل دوم کارشناسی ارشد (پیشینه و مبانی نظری فایل)

همراه با منبع نویسی درون متنی به شیوه APA جهت استفاده فصل دو

توضیحات نظری کامل در مورد متغیر

پیشینه داخلی

و خارجی در مورد متغیر مربوطه و متغیرهای مشابه

رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب

منبع : انگلیسی وفارسی دارد (به شیوه APA)

نوع فایل: WORD و قابل ویرایش با فرمت docx

قسمتی از متن مبانی نظری و پیشینه

اهمیت آموزش ریاضیات

آموزش ریاضی یعنی هر چیزی که مربوط به آموزش و یادگیری ریاضیات می‌شود. سابقه آموزش ریاضی به عنوان یک رشته دانشگاهی به کمتر از یک قرن می‌رسد زمان شروع این رشته از هنگامی بود که آموزش معلمان به دانشگاه‌ها برده شد.

در چنین شرایطی نظام تعلیم و تربیت می‌تواند مدعی و منادی احیاء دانش ریاضی به عنوان زیرساخت و مفروضه اصلی در تمامی دروس علوم پایه‌های تحصیلی باشد. در دنیای امروز علم ریاضی به منزله خون در پیکره عظیم سایر علوم می‌باشد. آموزش ریاضیات نه تنها یک علم است بلکه الگویی است برای آموزش صحیح سایر علوم. ذهن‌های خلّاق، مبتکر و جسور به منظور پاسخگویی به سؤالات پیرامون خود بی‌شک منتج از یک نظام یافتگی است که ماهواً دانش ریاضی این توانایی را خواهد داشت تا آن را احیا کند. فتح کرات آسمانی، پرتاب سفینه‌ها، ساخت زیر دریایی‌های هسته‌ای و ورود به دنیای فرا پیچیده با برخورداری از د‌ه‌ها، صدها و هزارها تکنولوژی مدرن که هر کدام پاسخگوی بخشی از معضلات جامعه بشری در این هزاره شگرف می‌باشد. از این رو می‌توان گفت آموزش صحیح ریاضی یعنی آموزش صحیح همه علوم. بنابرین آموزش ریاضیات از اهمیت زیادی برخوردار است اما نکته مهم‌تر اینکه روش این آموزش به چه صورتی باید باشد؟ آیا صرف تدریس سنتی و سخنرانی معلم و گوش دادن دانش‌آموز، کفایت موفقیّت در این آموزش را محرز می‌نماید؟ آیا با داشتن چند مؤلفه کتاب، دانش‌آموز، معلم و روش تدریس یک بعدی، به هدف غایی این اصل نایل گردیده‌ایم؟ آیا با ظهور روز افزون فناوری‌های جدید و ورود آن به چرخه آموزش و یادگیری، آموزش دروس پایه و علی‌الخصوص ریاضی، نیازمند یک بازنگری اساسی نیست؟

این در حالی است که به کارگیری فناوری در یاددهی- یادگیری می‌تواند در زمینه‌هایی مانند آموزشمهارت‌های پایه «آموزش مهارت‌های پیشرفته» و «ارزیابی آموخته‌ها» اثربگذارد و میزان کمی وکیفی یادگیری را بهبود بخشد، در ضمن امروزه اشخاصی کهروش استفاده از رایانه را ندانند بی‌سواد محسوب می‌شوند و تبادل داده وارتباطات وکسب مهارت‌ها به کمک تکنولوژی سریع عصر امروز حاصل می‌گردد و ازاین تکتولوژی می‌توان در انتقال دانش و داده وکسب مهارت برای دانش‌آموزان بهره برد. این امر در درس ریاضی به دلیل ساختار مشخص‌تر و دقیق‌تر نسبت به سایر علوم و دروس به دلایل عدیده‌ای چون نسبی بودن مفاهیم این رشته‌ها، متغیر بودن پارامترهای سنجش آنان، عینی نبودن تجربیات و کاربرد متفاوت علوم دیگر در زندگی روزمره و… بیشتر مورد توجه قرار دارد و به نظر می‌رسد که می‌تواند جایگاه خویش را در فایل‌های علم محور، حفظ نماید. …

۲-۳-۱. چرا ریاضی ؟

نتایج فایلات اخیر نشانگر افت شدید در درس ریاضی در مقاطع راهنمایی و دبیرستان است و به این دلیل است که دانش‌آموز ریاضی را درک نمی‌کند و با آن نمی‌تواند ارتباط برقرار کند بنابراین به ریاضیات و آموزش آن علاقه ندارد. او درآموزش مشکل داردو بالطبع در رابطه با آموزش درس ریاضی با معلم ریاضی نمی‌تواند ارتباطصمیمانه و مناسبی داشته باشد. ریاضی با شیرینی خاص خود هنوز بر شمار زیادیاز دانش‌آموزان سنگین و خشک به نظر می‌آید. با توجه به اینکه آموزشصحیح و مؤثر در ریاضیات نیاز به آشنایی و شناخت عمیق از ماهیّت ریاضیات واصول حاکم بر فعالیّت آن را دارد، ضروری به نظر می‌رسد که بحثی پیرامون تحول و دگرگونی روش آموزش آن برای معلمین و دانشجویان ریاضی ارائه شود تا این امر کمک نماید که معلمین ریاضی دید خود را نسبت به ریاضیات وسعت بخشیده و نهایتاً بتوانند تدریس موفقی در ریاضیات داشته باشند و در عین حال برای کسانی که قصد آشناییبا ریاضیات و ماهیت و نحوه فراگیری آن را دارند می‌تواند مفید واقع شود واز مطالبی که در اینجا مطرح می‌شود استفاده کرده و بر روند فراگیری خود جهتصحیحی بدهند. پیش از آن ذکر کاربرد و ارتباط تنگاتنگ ریاضی با زندگی روزمره و نحوه‌ی تأثیر گذاری در روند پیشرفت انسان در اعصار مختلف، لازم و ضروری به نظر می‌رسد. ارتباطی که از بزرگان این رشته آغاز گردیده و به تجربیات عینی آنان، منجر شده است.

کاربرد ارقام

در زمان‌های قدیم هر قدمی که در راه پیشرفت تمدّن برداشته می‌شد، بر لزوم استفاده از اعداد می‌افزود. اگر شخصی گله‌ای از گوسفندان داشت، می‌خواست آن را بشمرد،یا اگر می‌خواست معبد یا هرمی بسازد، باید می‌دانست که چقدر سنگ برای آن لازم دارد. اگر دارای زمین بود، می‌خواست آن رااندازه‌گیری کند. اگر قایقش را به دریا می‌راند، می‌خواست فاصله‌ی خود را از ساحل بداند. و بالاخره در تجارت و مبادله‌ی اجناس در بازارها، باید ارزش اجناس حساب می‌شد.هنگامی که آدمی محاسبه با ارقام را آموخت، توانست زمان، فاصله مساحت، حجم را اندازه‌گیری کند. با بکار بردن ارقام، انسان بردانش و تسلّط خود بر دنیای پیرامونش افزود.

کاربرد توابع و روابط بین اعداد

کاربرد روابط بین اعداد و توابع و نتیجه‌گیری‌های منطقی در نوشتن الگوریتم‌ها و برنامه‌نویسی کامپیوتری است. مفهوم تابع یکی از مهمترین مفاهیم ریاضی است و در اصل تابع نوعی خاص از رابطه‌های بین دو مجموعه است و با توجه به این که دنباله‌ها هم حالت خاصی از تابع است – تابعی که دامنه آن مجموعه‌ی اعداد{ . . . و و و } است – دنباله‌های عددی در ریاضی و کامپیوتر کاربرد فراوان دارند . …

پیشینه فایل

سابقه راهیابی آموزش‌های نوین بر اساس چندرسانه‌ای و الکترونیکی در ایران به بیش از یک دهه نمی‌رسد. این نوع آموزش اوّلین بار در دانشگاه تهران و در سال ۱۳۸۱ پیاده‌سازی گردیده و هم اکنون اکثر دانشگاه‌ها و مراکز علمی مطرح کشور به این روش به تدریس می‌پردازند. این در حالی است که این نوع آموزش، مورد استقبال آحاد جامعه نبوده و فقدان زیرساخت‌های مورد نیاز از قبیل سخت‌افزار و نرم‌افزار مناسب و کارآمد، بستر ارتباطی مورد نیاز، مزید بر علت گردیده تا این روش از رونق خوبی برخوردار نباشد. البته نباید فراموش کرد که مقاومت در تغییر شیوه‌های مرسوم آموزش و بالاخص روش‌های سنتی و هم چنین مشکلات و مسائل مالی مختلف، راه را برای کارآمدی و کاربرد این روش‌ها ناهموارتر نموده است. مطلبی که امید است با توجه به جایگاه ارزنده این فنون، از سوی دولت و نهادهای ذیربط مورد توجه قرار گرفته و به سمت تحولات سازنده، پیش رود.( عبادی، ۱۳۸۰، ۲۱)

فایل‌های زیادی در ایران و سایرکشورها در مورد تأثیر فن‌آوری‌های جدید مانند آموزش الکترونیکی، استفاده از درس‌افزارها و نرم‌افزارهای آموزشی وهمچنین چند رسانه‌ای‌ها بر آموزش، یادگیری، پیشرفت تحصیلی، خلاقیت، انگیزش و… انجام شده است.

– در ایران

۱- خلیل غفاری(۱۳۹۰) در فایلی با عنوان”طراحی الگوی برنامه درسی فناوری اطلاعات و ارتباطات و تأثیر آن بر عملکردشناختی، عاطفی و مهارتی دانش آموزان دوره متوسطه ” نشان داد که سطح مبانی، مفاهیم و اصطلاحات، دانش، نگرش و مهارت دانش‏آموزانی که با الگوی برنامه‏ی درسی فاوا آموزش دیده‏اند به طور معناداری از دانش آموزانی که این آموزش را دریافت نکرده‏اند بالاتر است. …

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.