فایل ورد کامل مطالعه مبانی نظری و پیشینه قابلیتهای سازمانی؛ مرور چارچوبهای علمی، منابع راهبردی و اثرات بر توسعه پایدار
توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد
فایل ورد کامل مطالعه مبانی نظری و پیشینه قابلیتهای سازمانی؛ مرور چارچوبهای علمی، منابع راهبردی و اثرات بر توسعه پایدار دارای ۵۰ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است
فایل ورد فایل ورد کامل مطالعه مبانی نظری و پیشینه قابلیتهای سازمانی؛ مرور چارچوبهای علمی، منابع راهبردی و اثرات بر توسعه پایدار کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.
این پروژه توسط مرکز فایل ورد کامل مطالعه مبانی نظری و پیشینه قابلیتهای سازمانی؛ مرور چارچوبهای علمی، منابع راهبردی و اثرات بر توسعه پایدار۲ ارائه میگردد
توجه : در صورت مشاهده بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی فایل ورد کامل مطالعه مبانی نظری و پیشینه قابلیتهای سازمانی؛ مرور چارچوبهای علمی، منابع راهبردی و اثرات بر توسعه پایدار،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد
بخشی از متن فایل ورد کامل مطالعه مبانی نظری و پیشینه قابلیتهای سازمانی؛ مرور چارچوبهای علمی، منابع راهبردی و اثرات بر توسعه پایدار :
مبانی نظری و پیشینه فایل قابلیتهای سازمانی
در ۴۶ صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت docx
توضیحات: فصل دوم کارشناسی ارشد (پیشینه و مبانی نظری فایل)
همراه با منبع نویسی درون متنی به شیوه APA جهت استفاده فصل دو
توضیحات نظری کامل در مورد متغیر
پیشینه داخلی و خارجی در مورد متغیر مربوطه و متغیرهای مشابه
رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب
منبع : انگلیسی وفارسی دارد (به شیوه APA)
نوع فایل: WORD و قابل ویرایش با فرمت docx
قسمتی از متن مبانی نظری و پیشینه
قابلیتهای سازمانی
در دو دهه اخیر با رشد رقابت میان سازمانها، نگاههای جدید در حوزه علوم مدیریت و کسب و کار شکل گرفته است که به دنبال شناسایی ریشههای موفقیت سازمانها در شرایط سخت رقابتی هستند. توجه به قابلیتهای سازمانی یکی از زاییده این دیدگاه می باشد. با مطالعه رقابت در عرضه بازارها در دهههای اخیر، از جمله موارد کلیدی که همواره مورد توجه بسیاری از دانشمندان حوزه استراتژی بوده است، قابلیتهای سازمان بهخصوص قابلیتهای کلیدی سازمان هستند که به عنوان شالوده مزیتهای رقابتی سازمانها مطرح میشوند. مفهوم قابلیتهای سازمانی، مفهومی وسیع و بسیط است که ابعاد و وجهههای گوناگونی داشته و از دیدگاههای مختلفی مورد بررسی قرار گرفته است (اسکرینگ تنا و بو لوسار[۱]، ۲۰۰۵؛ ادگار و لاکود[۲]، ۲۰۰۸).
به نظر میرسد نگاه دقیق و ریزبینانه به قابلیتهای سازمانی با شکلگیری و مطرح شدن اصلاح قابلیتهای کلیدی سازمان آغاز گردید (والش و لینتون[۳]، ۲۰۰۱). قابلیتهای کلیدی سازمان اغلب به عنوان پایهای برای رقابت پذیر بودن سازمانها و ایجاد مزیت رقابتی مورد مطالعه قرار میگیرد. با گسترش مطالعات در این حوزه، دیگر توجه تنها به قابلیتهای کلیدی سازمان که بهطور مستقیم سازنده مزیتهای رقابتی هستند، نبوده و سایر قابلیتهای سازمانی که صرفاً به توانمند شدن سازمان در رسیدن به هدفی غیر از مزیت رقابتی منجر شوند، نیز مورد مداقه قرار گرفته اند. از آنجاییکه این قابلیتها منجر به مزیت رقابتی میگردند، لازم است تا قبل از بررسی قابلیتهای سازمانی، اشاراتی مختصر به مزیت رقابتی و تئوریهای مطرح شده در آنها داشته باشیم.
۲-۳-۱. مزیت رقابتی
مزیترقابتی،وضعیتیاستکهیکبنگاهراقادرمیسازدباکاراییبالاتروبهکارگیریروشهایبرتر،محصولراباکیفیتبالاترعرضهنمایدودررقابتبارقبا سودبیشتریرابرایبنگاهفراهمآورد. یکواحداقتصادیزمانیدارایمزیترقابتی استکهبتواندبهدلایلخاصکهناشیازویژگیهایآنواحداست (مانندوضعیت مکانی،فناوری،پرسنلیو…)بهطورپیوستهتولیداتخودرانسبت بهرقبایشباهزینه پایینتروکیفیتبالاترعرضهکند (رودساز و همکاران، ۱۳۹۱). مزیترقابتیارزشهایقابلارائهشرکتبرایمشتریاناستبهنحویکهاینارزشهاازهزینههایمشتریبالاتراست (پورتر[۴]، ۲۰۰۸، ص ۱۵). مزیت رقابتی تمایز در ویژگیها یا ابعاد هر شرکتی است که آن را قادر به ارائه خدمات بهتر از رقبا به مشتریان میکند (هائو[۵]، ۱۹۹۹). بر اساس تعریفی دیگر، مزیت رقابتی بهعنوان ارزشی شناخته میشود که سازمان به مشتریان خود عرضه میدارند به نحوی که در آن مقطع زمانی این ارزش توسط رقبای بالقوه و بالفعل عرضه نمیشود (رودریگرز و همکاران، ۲۰۰۲).
بر اساس تعاریف مطرح شده برای مزیت رقابتی میتوان گفت که مزیت رقابتی ارتباط مستقیمی با ارزشهای مشتری دارد به نحوی که در یک طیف مقایسه ای، هر اندازه ارزشهای عرضه شده یک سازمان به ارزشهای مورد نظر مشتری نزدیکتر باشد، میتوان گفت که سازمان نسبت به رقبای خود در یک یا چند معیار رقابتی دارای برتری و مزیت است. موضوع اساسی در رابطه با مزیت رقابتی، ایجاد یا کسب آن از طریق تلفیق موثر منابع محیطی و سازمانی با استفاده از قابلیتهای ذهنی و فکری سازمان و همچنین چگونگی حفظ آن از طریق برنامههای سازمان است. در مورد مزیت رقابتی، سه دیدگاه شامل دیدگاه محیطی، دیدگاه عوامل درون سازمانی، و دیدگاه هوشمندی رقابتی مطرح شده است. دیدگاه محیطی، عوامل محیطی را عوامل مسلط و تعیین کننده مزیت رقابتی میدانند. بر اساس نظر پورتر، که از پیروان دیدگاه محیطی در مزیت رقابتی است، واحد اصلی برای تجزیه و تحلیل صنعت است. در این راستا وی اعتقاد دارد که سودآوری شرکتها به جذابیت صنعت و موقعیت نسبی شرکت در صنعت بستگی دارد. طبق مدل وی، اگر استراتژی سبب شود که سازمان فعالیتهای خود را متفاوت و متمایز از رقبا انجام دهد، در آن صورت، شایستگیهای محوری امکان انتخاب تنوع و تمایز را تسهیل نموده و در نتیجه سبب کسب مزیت رقابتی برای سازمان میشود (دیتونی و تونچیا[۶]، ۲۰۰۳).
[۱] -Escrig-Tena & Bou-Llusar
۲-Edgar & Lockwood
۳-Walsh & Linton
۱ -Porter
[۵] -Hao
۳-DeToni & Tonchia
…
۵. پیشینه فایل
در این بخش پیشینه فایلهای ایرانی و خارجی موجود در زمینه سیستمهای اطلاعاتی و قابلیتهای سازمانی به ترتیب سال بررسی شده است.
۲-۵-۱. پیشینه خارجی
چن[۱] (۲۰۱۲)، به بررسی هم افزایی منابع فناوری اطلاعات در قابلیتهای سازمانی و عملکرد سازمانی پرداخت و نتیجه گرفت که سرمایه گذاری در فناوریهایی چون سیستمهای اطلاعات، بر عملکرد شرکت، قابلیتهای سازمان و مزیت رقابتی شرکت تاثیرگذار هستند. او از دیدگاه منبع محور به این موضوع پرداخته است و بیان کرده است که این قابلیتهای نقش مهمی در بکارگیری استراتژیهای کسب و کار دارد که در نیازهای مشتریان منعکس میشود.
پارک و همکارانش[۲] (۲۰۱۲)، در فایلشان با عنوان قابلیتهای سازمانی و ادغام فناوری اطلاعات برای دستیابی به مزیت رقابتی بیان کردند که در جامعه متلاطم امروزی، ادغام شبکههای اطلاعاتی با استفاده از قابلیتهای سازمانی بین شرکتها، باعث میشود تا نزیتهای رقابتی در بازار جهانی برای آن شرکتها ایجاد شود.
گویال[۳] (۲۰۱۱)، در فایل خود با عنوان رویکردهای توسعه سیستمهای اطلاعاتی، بیان کرده است که سیستمهای اطلاعاتی در مقیاس بزرگ جهانی توسط کسب و کارهای کوچک و متوسط گسترش یافته اند اما بسیاری از کسب و کارها منابع کافی برای برقراری استانداردهای توسعه این سیستمها در اختیار ندارند.
هانگ و همکاران[۴] (۲۰۱۰)، در فایل خود به بررسی چگونگی ایجاد قابلیتهای سازمان از طریق همراستا کردن فرآیندها و ایجاد فربهنگ یادگیری سازمانی در شرکتهای تایوانی پرداختند و نتیجه گرفتند که فرهنگ یادگیری سازمانی از طریق قابلیتهای سازمانی بر عملکرد سازمان تاثیر میگذارد و همچنین همراستا کردن فرآیندها بطور مستقیم و غیر مستقیم بر عملکرد نیز تاثیرگذار هستند.
انگری و میگیرو[۵] (۲۰۱۰)، در فایلشان با عنوان انطباق تکنولوژیهای سیستم ارتباطی و اطلاعاتی در کسب و کارهای کوچک و متوسط، نتیجه گرفتند که پذیریفتن این سیستمها برای افزایش رقابتپذیر بودنشان، ضروری است. علاوه بر این، استفاده از اینگونه سیستمها در کسب و کارهای کوچک و متوسط، دسترسی به بازارهای بین المللی را برای آنها تسهیل مینماید.
هانگ و همکاران (۲۰۰۹)، در فایلشان با توجه به فایلات قبلی در رابطه با قابلیتهای سازمان بیان میکنند که همراستا کردن فرآیندها، مدیرت دانش، و عملکرد سازمانی به طور خاص در شرایط آشفتگی محیطی در ارتباط با یکدیگر عمل میکنند. همچنین بیان کردند که از آنجاییکه فرآیند مدیریت دانش، یادگیری و دانش را مدیریت میکند، بنابراین مبنایی برای ارتقای قابلیت سازمان و متعاقبا عملکرد شرکت فراهم میسازد.
لیو[۶] (۲۰۰۸)، در فایلی تحت عنوان چگونه شرکتهای چینی مزیت رقابتی را از طریق بهکارگیری سیستمهای اطلاعاتی بالا می برند، بیان کرد که ترکیب توازن استراتژیک و قابلیتهای پویا به شرکتها کمک خواهد کرد تا به قابلیتهایی برای اجرای سیستم اطلاعات موسسه دست یابند و راهبردهایی را برای طرح ریزی فرآیندهای مدیریتیی فراهم آورند تا بدین وسیله نرخ موفقیت اجرای سیستم اطلاعات موسسه افزایش یابد و وضعیت رقابت بهبود پیدا کند.
۱ – Chen
[۲] -Park et al
[۳] -Goyal
۴ – Hung et al
۵ -Ongori & Migiro
[۶] -Lu
- لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
- همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
- ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.
یزد دانلود |
دانلود فایل علمی 