فایل ورد کامل تحلیل مبانی نظری اعتیاد و درمانهای آن؛ بررسی چارچوبهای علمی، رویکردهای بالینی و پیامدهای اجتماعی
توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد
فایل ورد کامل تحلیل مبانی نظری اعتیاد و درمانهای آن؛ بررسی چارچوبهای علمی، رویکردهای بالینی و پیامدهای اجتماعی دارای ۵۵ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است
فایل ورد فایل ورد کامل تحلیل مبانی نظری اعتیاد و درمانهای آن؛ بررسی چارچوبهای علمی، رویکردهای بالینی و پیامدهای اجتماعی کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.
این پروژه توسط مرکز فایل ورد کامل تحلیل مبانی نظری اعتیاد و درمانهای آن؛ بررسی چارچوبهای علمی، رویکردهای بالینی و پیامدهای اجتماعی۲ ارائه میگردد
توجه : در صورت مشاهده بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی فایل ورد کامل تحلیل مبانی نظری اعتیاد و درمانهای آن؛ بررسی چارچوبهای علمی، رویکردهای بالینی و پیامدهای اجتماعی،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد
بخشی از متن فایل ورد کامل تحلیل مبانی نظری اعتیاد و درمانهای آن؛ بررسی چارچوبهای علمی، رویکردهای بالینی و پیامدهای اجتماعی :
مبانی نظری و پیشینه فایل اعتیاد و درمان های آن
در ۵۰ صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت docx
توضیحات: فصل دوم کارشناسی ارشد (پیشینه و مبانی نظری فایل)
همراه با منبع نویسی درون متنی به شیوه APA جهت استفاده فصل دو
توضیحات نظری کامل در مورد متغیر
پیشینه داخلی و خارجی در مورد متغیر مربوطه و متغیرهای مشابه
رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب
منبع : انگلیسی وفارسی دارد (به شیوه APA)
نوع فایل: WORD و قابل ویرایش با فرمت docx
قسمتی از متن مبانی نظری و پیشینه
تعریف اعتیاد
اعتیاد از جمله مفاهیمی است که تعاریف متعددی ازآن ارائه شده است که در ذیل به برخی ازآنها اشارهمی گردد.
اعتیاد یک بیماری مزمن، یک اختلال عودکننده و اکثراً شبیه بیماری قند و بیماری فشارخون می باشد ونمی تواند به طورمؤثردر مدت طولانی با پشتیبانی پیگیرتسکین داده شود(بختیاری، ۱۳۹۰).
به طورمتعارف، اعتیاد برای شناسایی رفتارهای خود مخرب به کار می رود که شامل مؤلفه هایی دارویی است. این واژه مختص کسانی است که گرفتارجسمی به یک یا بیش از یک داروی غیرقانونی هستند. این تعریف شامل هوس کردن شدید به مواد، و نیاز به مواد بیشتر برای کسب همان اثر قبلی است(دی کلمنته[۱]، به نقل ازدی کلمنته، ۲۰۰۳). اعتیاد عادت اکتسابی است که زمانی ظهورکرده و خاموش کردن آن حتی در مواجهه با پیامدهای بسیارمنفی چشمگیرآن استواراست. و یا “وابستگی”حالتی است که الگوی رفتارشامل کنترل ضعیف قربانی است که با وجود بازخورد منفی ادامه دارد و اغلب به نظر می رسدخارج ازکنترل باشد(دی کلمنته، ۱۹۹۴، به نقل از دی کلمنته، ۲۰۰۳).
مصرف موادمخدر
موادمخدر و داروهای غیرمجاز برای تغییرحالات احساسی، فرار از ترس و تفکر میل و ادراک و روابط اجتماعی و یا کاهش درد مصرفمی گردد. متأسفانه، بر خلاف آنچه که مصرف کننده ممکن است به دنبال آن باشد، تمام تغییرات خوشایند و یا مضرنیست. این عدم تأثیر، به خصوص وقتی مصرف این مواد استمرار پیداکرده و مقدار مصرف روزانه آن افزایش می یابد و استفاده از آن به صورت یک عادت درمی آید، بیشترمشهودخواهدبود در چنین حالتی احساسات دردناک تر شده، فکر متشنج تر گردیده و ترک عادت سخت تر می شود. تمام کوشش فرد و هدف او بهتهیه متعدد بیشتری از مواد متمرکز شده. روابط اجتماعی بسیارکمترشده و یا قطع می گردد و تمام عشق او در مواد و تمام نفرتش در تأمین کردن آن خلاصه می شود. موادمخدر مصرفی در نقاط مختلف جغرافیایی دنیا متفاوت است ولی این ازهرنوع که باشد بر تمام گروهای اجتماعی و اقتصادی راه دارند. موادکشیدنی، قرص خوراکی به تزریقی و استشناقی هستند. موادمخدرتفریحی به دلیل تغییراتی که درکار مغز ایجادمی کنند مورد استفاده قرارمی گیرند. و متأسفانهمی توانند بعد از برطرف کردن اثرمخدر، ضایعات دائمی در مغز بر جای گذارند. ازآنجایی که درمان اعتیاد اغلب با ناکامی رو به رو می شود باید در این زمینه به پیش گیری توجه بیشتری نمود(رفیعی فر وآقاجانی، ۱۳۸۹ ). …
۱ _Diclemente
…
طبقه بندی انواع مواد
در حال حاضر در بخش وابستگیو سوء مصرف مواد، واژه مواد می تواند به یک داروی قابل سوء مصرف، داروی تجویزشده یا یک سم اطلاق شود. مواد بحث شده به چندگروه طبقه بندی شده اندکهعبارتنداز: موادافیونی[۱]، کندسازها، موادمحرک[۲]، توهم زاها(راهنمای تشخیصی و آماری اختلالهای روانی، ۲۰۰۰؛ مترجمان، نیکخو،آوادیس یانس، ۱۳۸۱).
موادافیونی
موادافیونی شامل افیونهای طبیعی(مانندمورفین)، افیونهای نیمه صناعی[۳](مانندهرویین) و افیونهای مصنوعی[۴]دارای عمل شبیه به مورفین(مانندکدیین، هیدرومورفین، متادون، اوکسی کدون، مپریدین و فنتانیل) است. داروهایی مانند پنتازوسین[۵] و بوپرنورفین نیز که هر دو تاثیرات موافق(آگونیست) و مخالف(آنتاگونیست) افیونی دارند، از این طبقه مواد محسوبمی شوند زیرا ویژگی های موافق آنها اثرات فیزیولوژیایی و رفتاری مشابه آگونیستهای افیونی کلاسیک ایجاد می کنند. موادافیونی را به عنوان داروهای درد زدا، بیهوش کننده، ضداسهال، یا ضدسرفه تجویز می کنند. هرویین شایعترین داروی مورد مصرف در این گروه از مواد است و معمولاً به صورت تزریقی مصرف می شود ولی در این حال وقتی هرویین بسیارخالص در دست باشدآن را دودکرده یا “استنشاق”می کنند. …
۱ _opiod
۲ _metamphetamine
۳ _semisynthetics
۴ _synthetics
۵ _pentazocine
…
انواع درمان ها و مقایسه آنها
گروه حمایت همتایان
این گروه در جنوب کالیفرنیا ایجادشد و بر پایه اصول جلسات ۱۲ گامی است. این جلسات در بیشتر از ۹۸ شهر بزرگ آمریکا، کانادا، نیوزیلند و استرالیا انجام می شود. این گروه شبکه حمایتی فراهم می کند و به شخص در بهبود رفتارهای پرخطرجنسی کمک می کند. طی ملاقات افراد این گروها در مورد مسائل مرتبط با استفاده مانند فعالیت جنسی خطرناک و رفتارهای خطرخاصHIV برای افزایش آگاهی میان شرکت کنندگان بحثمی کنند(جاندرا[۱]،۲۰۱۰).
چندین مطالعه اثرجلسات۱۲ قدمی را به عنوان یک مؤلفه از مدلهای درمانی پیچیده مانند مدل مینه سوتا یا مدل ماتریکس بیان می کنند، فایلگران در این مطالعه با مصرف کنندگان که در سه ماه آخرین مصرفشان و رفتارهای پرخطرجنسی آنها می گذشت و اکنون در جلسات و دیگر گروههای۱۲گامی شرکت می کردند، مصاحبه کردند.گزارش شدکه شریکان جنسی ازتقریباً ۷ نفر در هر ماهبه ۱ نفر در هر ماه کاهش پیداکرد و نسبت به عمل جنسیناایمن از ۷۰% به ۲۴% کاهش یافت. یافته های مطالعه ممکن است با اثردرمانی جلسات۱۲گام دیگر مانند معتادان بی نام، الکلی های بی نام …و برنامه های درمان دارویی مداوم همپوشانی داشته باشد(گازمن،۲۰۰۷).
جلسات۱۲گامی
برای بهینه کردن درمان، شرکت در جلسات ۱۲گامی، در مرکزدرمانی، یک بار در هفته توصیه می شود. این جلسات رسمی نیستند. ترجیحا، بیمارانی که در درمان هستند و بیمارانی که درمانشان به اتمام رسیده است،می توانند در این جلسات درمانی، با هدف آشناکردن بیماران ناآشنا به این جلسات شرکت کنند. همراه شدن در جلسات ۱۲ گامی برای فرد مناسب استو اضطراب کمتری برای فرد دارد(میکائیلی و هاشمی،۱۳۹۲)…
۳ _Jandra
…
پیشینه فایل
پیشینه داخلی فایل
در ایران نیز مدتی است که توجه به رفتارهای پر خطر در نوجوانان و راه های مقابله با آنها آغاز شده است. به عنوان مثال برنامه آموزشی مهارتهای زندگی در مقطع راهنمایی از سال ۸۱در برخی مدارس به اجرا درآمده، به همین منظور طراحی شده است. مسؤلان مربوطه اظهار می دارند که این طرح شامل آموزش های پیشگیرانه در چهار مورد دخانیات، اعتیاد، ایدز و خشونت است که در قالب آموزش مهارتهای ارتباطی توانایی تصمیم گیری، توانایی تفکر خلاق، مهارت خودشناسی و توانایی مقابله با هیجانها و تنش و … ارائه می گردد. این برنامه در سال ۸۱ در هزار کلاس به اجرا در آمد و پس از ارزشیابی، در سال ۸۲ این تعداد به حدود ۲۰۰۰ کلاس رسید و در سال ۸۳ این میزان به ۶۰۰۰ کلاس افزایش یافت(سلیمانی نیا، ۱۳۸۶).
در ایران مطالعات کمی در زمینه کاهش رفتارهای پرخطرجنسی انجام گرفته است. در فایلی تأثیر متادون در کاهش رفتارهای پر خطر معتادان بررسی شده است که نتایج نشاندهندهی تغییر معنادار در رفتارهای آنها قبل و بعد مداخله بوده است(مرسلی،۱۳۸۷). در فایل حیدری، میراحمدی زاده، کشتکاران، اعتمادی و لطفی(۱۳۹۰) که با هدف بررسی تغییرات رفتارهای جنسی محافظت نشده و استفاده از سرنگ مشترک در معتادان مراجع کننده به مراکز درمان نگهدارنده متادون انجام گرفته است، نتایج نشان دهنده کاهش معنیدار تزریقهای مشترک و رفتارهای جنسی محافظت نشده میباشد که البته این تغییرات در رفتارهای جنسی محافظت نشده کمتر بوده است. …
- لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
- همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
- ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.
یزد دانلود |
دانلود فایل علمی 