فایل ورد کامل تحلیل مبانی نظری کارکردهای اجرایی در فصل دوم؛ بررسی فرآیندهای شناختی، مدل‌های علمی و کاربردهای آموزشی


در حال بارگذاری
10 جولای 2025
فایل ورد و پاورپوینت
20870
1 بازدید
۹۹,۰۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 فایل ورد کامل تحلیل مبانی نظری کارکردهای اجرایی در فصل دوم؛ بررسی فرآیندهای شناختی، مدل‌های علمی و کاربردهای آموزشی دارای ۴۹ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد فایل ورد کامل تحلیل مبانی نظری کارکردهای اجرایی در فصل دوم؛ بررسی فرآیندهای شناختی، مدل‌های علمی و کاربردهای آموزشی  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز فایل ورد کامل تحلیل مبانی نظری کارکردهای اجرایی در فصل دوم؛ بررسی فرآیندهای شناختی، مدل‌های علمی و کاربردهای آموزشی۲ ارائه میگردد

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی فایل ورد کامل تحلیل مبانی نظری کارکردهای اجرایی در فصل دوم؛ بررسی فرآیندهای شناختی، مدل‌های علمی و کاربردهای آموزشی،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن فایل ورد کامل تحلیل مبانی نظری کارکردهای اجرایی در فصل دوم؛ بررسی فرآیندهای شناختی، مدل‌های علمی و کاربردهای آموزشی :

مبانی نظری کارکردهای اجرایی

در ۴۵ صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت docx

توضیحات: فصل دوم کارشناسی ارشد

همراه با منبع نویسی درون متنی به شیوه APA جهت استفاده فصل دو

توضیحات نظری کامل در مورد متغیر

رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب

منبع : انگلیسی و فارسی دارد (به شیوه APA)

نوع فایل: WORD و قابل ویرایش با فرمت docx

قسمتهایی از متن مبانی نظری

کارکردهای اجرایی

کارکردهای شناختی، محصول فرایندهای پردازشی مغز است و شامل دو زیر مجموعه است؛ یکی کارکردهای مبتنی بر قانون[۱] که تفکر و عملکرد فرد را تنظیم و کنترل می­کند و تحت عنوان کارکردهای اجرایی[۲] شناخته می­شود و دیگری کارکردهای غیرقانونمند[۳] که به مبتنی بر هیجانات، امیال، شناخت اجتماعی و عوامل تأثیرگذار موقعیتی است (پاسینی[۴] و همکاران، ۲۰۰۷). کارکردهای اجرایی، شامل انعطاف­پذیری شناختی و توانایی مدیریت مؤلفه­های مداخله­گر در رفتارهای هدف­گرا و پیش­بینی پیامدهای ناشی از یک عملکرد است (آردیلا و سورلوف[۵]، ۲۰۰۷). …


[۱]- rule Base Functions

[۲]- executive Functions

[۳]-non Rule Base Functions

[۴]- Pasinni

[۵]- Ardila&Surloff

۲-۲- ۲- بازداری پاسخ

بازداری پاسخ عنصر اصلی در کارکرد اجرایی می باشد که برای رفتارهای انطباقی در محیط پویا و غیرقابل پیش بینی مهم است. بازداری پاسخ، فرایندی عصب – شناختی است که به کودکان کمک می کند تا پاسخ درنگیده بدهند (بارکلی و بیدرمن، ۱۹۹۷). بازداری پاسخ که مهمترین مؤلفه کارکردهای اجرایی است، به توانایی متوقف کردن افکار، اعمال و احساسات اطلاق می شود (بارکلی، ۱۹۹۷). زمانی که یک تکلیف پایان یافته یا زمانی که دیگر، یک هدف مناسب نیست، زمانی که نیاز است تا خطایی اصلاح شود و نیز زمانی که لازم است محرک های مناسب انتخاب شوند و محرک های نامناسب رد شوند، بازداری اهمیت می یابد (قمری گیوی، شایقی و قاسم نژاد، ۱۳۸۸). بازداری پاسخ، نشانگر توانایی در منع پاسخ برنامه ریزی شده، قطع پاسخی که شروع شده است، حفاظت فعالیت جاری از فعالیت های تداخل کننده و به تأخیر انداختن پاسخ است (روبیا[۱] و همکاران، ۱۹۹۸).

بازداری پاسخ سه فرایند به هم پیوسته را در بر دارد: ۱- بازداری پاسخ یا رویداد غالب[۲]؛ ۲- توقف پاسخ جاری و ایجاد فرصت درنگ در تصمیم گیری برای پاسخ دادن یا ادامه پاسخ و ۳- حفظ این دوره درنگ و پاسخ خود فرمان[۳] که در این دوره اتفاق می افتند (کنترل تداخل) (کاویانپور و همکاران، ۱۳۹۲). ناتوانی در بازداشتن پاسخ های نامتناسب با چندین اختلال شایع نظیر وسواس عملی، اوتیسم، اختلالات پس از سانحه و اختلال بیش فعالی- نقص توجه ارتباط دارد (جونز و گولد[۴]، ۲۰۰۹). …


[۱]- Rubia

[۲]- proponent

[۳]- self-directing

[۴]- Jones & Gold

۳-۲- مدل های کارکردهای اجرایی

۱-۳-۲- مدل براون

مدل ارائه شده توسط براون (۲۰۰۶) شامل شش خوشه از کارکردهای اجرایی است و شیوه ای از مفهوم سازی کارکردهای اجرایی برای همه ی افراد می باشد. هیچ کدام از این خوشه ها یک متغیر واحد مانند ارتفاع، وزن یا فشارخون نیستند. هر خوشه بیشتر شبیه یک سبد است که حاوی کارکردهای شناختی مرتبط به هم و متنوع است. این خوشه ها عبارتند از:

۱- فعالیت[۱]: سازمان دهی، اولویت بندی[۲] و فعالیت برای کار، ابداع، برنامه ریزی، تعیین خط مشی و ترتیب گذاری.

۲- متمرکز ساختن[۳]: تمرکز، پایداری[۴] و تغییر توجه در تکلیف.

۳- تلاش[۵]: تنظیم هوشیاری[۶]، پایداری تلاش[۷] و سرعت پردازش، سرعت عمل، مدیریت زمان و مقاومت در برابر حواسپرتی[۸].

۴- هیجان[۹]: مدیریت ناکامی[۱۰] و تنظیم هیجانات[۱۱].

۵- حافظه: مطلوبیت حافظه کاری و یادآوری در دسترس[۱۲]، استفاده از بازخورد.

۶- عمل[۱۳] (کنش): کنترل و عمل خودتنظیمی، بازداری.

به نظر می رسد هر کدام از این خوشه ها به عنوان کارکردهای عملیاتی هستند که در تغییر سریع مجموعه نیروهای تعاملی (متقابل) که تا حدودی ناهشیار انجام می شوند، موثرند. این کارکردها گستره متنوعی از تکالیف روزانه را تنظیم می کند که افراد باید پیش از کنترل خود از توجه و حافظه برای هدایت عمل استفاده نمایند (براون، ۲۰۰۱، ۲۰۰۵، ۲۰۰۶)….


[۱]- activation

[۲]- prioritizing

[۳]- focus

[۴]- sustaining

[۵]- effort

[۶]- regulation alertness

[۷]- sustaining effort

[۸]- resisting distraction

[۹]- emotion

[۱۰]- managing frustration

[۱۱]- regulating emotions

[۱۲]- accessing recall

[۱۳]- action

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.