فایل ورد کامل مقاله تحلیل تطبیقی نگرش فلسفی و رویکرد استراتژیک؛ بررسی نقاط تقابل و تعامل


در حال بارگذاری
10 جولای 2025
فایل ورد و پاورپوینت
20870
2 بازدید
۹۹,۰۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 فایل ورد کامل مقاله تحلیل تطبیقی نگرش فلسفی و رویکرد استراتژیک؛ بررسی نقاط تقابل و تعامل دارای ۲۴ صفحه می باشد و دارای تنظیمات و فهرست کامل در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد فایل ورد کامل مقاله تحلیل تطبیقی نگرش فلسفی و رویکرد استراتژیک؛ بررسی نقاط تقابل و تعامل  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : توضیحات زیر بخشی از متن اصلی می باشد که بدون قالب و فرمت بندی کپی شده است

بخشی از فهرست مطالب پروژه فایل ورد کامل مقاله تحلیل تطبیقی نگرش فلسفی و رویکرد استراتژیک؛ بررسی نقاط تقابل و تعامل

چکیده  
تحلیل مقابله ای   
جهان مثل افلاطون به رویکرد استراتژیک  
تحلیل مقابله ای  
جهان پدیدار  رویکرد اجرایی  
شکل:مقایسه نردبان شناخت افلاطون با سلسله مراتب استراتژی در مدیریت  
نتیجه گیری:  
منابع  

بخشی از منابع و مراجع پروژه فایل ورد کامل مقاله تحلیل تطبیقی نگرش فلسفی و رویکرد استراتژیک؛ بررسی نقاط تقابل و تعامل

 ۱-  دورانت،ویل، لذات فلسفه، ترجمه عباش زریاب خویی، شرکت انتشارات علمی و فرهنگی، سال انتشار

۲- دورانت،ویل، تاریخ فلسفه، ترجمه عباس زریاب خویی، شرکت انشارات علمی و فرهنگی سال انتشار

۳- لاوین، ت-ز، از سقراط تا سازنر، ترجمه پرویز بابایی، مؤسسه انتشارات نگاه، سال انتشار

۴- فرو آر، دیوید، مدیریت استراتژیک، ترجمه اعرابی و پارسائیان، دفتر پژوهشهای فرهنگی، سال انتشار

۵- نویسندگان: غفاریان، کیانی، استراتژیک اثربخش، نشر فرا، سال انتشار،

۶- نویسندگان: علی احمدی، فتح ا;. تاج الدین، نگرش جامع بر مدیریت استراتژیک، انتشارات تولید دانش، سال انتشار

چکیده

تاکنون درباره استراتژی، رویکردها، مکاتب، مدلها، تکنیک های  متنوع و فراوانی مطرح شده است. دلیل تنوع اولاً در اهمیت استراتژیک در تحول سازمانها و همچینن گستردگی و پیچیدگی مفهوم آن می باشد. هر یک از رویکردها نیز از منظر خاصی نگریسته و البته دتسآوردهای ارزشمندی از نظر گسترش دانش استراتژی به همراه داشته اند

 در این مکان تلاش می شود که گوشه ای از حقیقت و مفهوم استراتژی روشن شود. در خصوص مفهوم و شناخت همواره پرسشهایی مطرح می شود، برخی از آنها عبارتند از: اینکه آیا استراتژی با اندیشه انتزاعی سنخیت دارد یا با رویکردهای عملیاتی و هندسی؟

آیا رویکردهای اجرایی مبتنی بر مکتب تجزیه گرایی با توجه به عمل گرایی و موشکافی های دقیق قادر خواهد بود که سازمان را با آگاهی و بصیرت راهبری نماید؟

 برای اینکه چشم اندازیی بدیع از حقیقت استراتژی گشوده شود، بهتر است بر بال اندیشه مردان خرد و فلسفه، از میدان متعارف مدیریت فراتر پرواز کرد. بنابراین از فراز جایگاه رفیع تر و در پرتو روشنایی تابناک و در یک بررسی تطبیقی استراتژی را مورد مطالعه قرار می دهیم

 از اینرو مباحثی از قبیل نظریه نردبان شناختی افلاطون، تحلیل مقابله ای جهان مثل رویکرد استراتژیک و جهان پدیدار- رویکرد اجرایی طرح می شود

  اما در عصر ما چنین نیست چرا فرزند او یعنی علوم دارایی او را میان خود تقسیم کرده اند و خود او را با ناسپاسی و خشونتی جانفرسا از بادهای سخت زمستانی از در بیرون رانده اند، همچنانکه فرزندان لیرشاه با او کردند (ویل دورانت،  لذات فلسفه،  مترجم عباس زریاب )

 برای فلسفه، روزگار درخشانی بود آنگاه که همانند سیمرغ همه مناطق علوم را زیر پر داشت و پرچمدار همه پیشرفت های عقلی وعلمی به شمار می رفت. در این دوران چه مردان توانمندی چون سقراط درباره فلسفه و حقیقت و حکمت جانسپاری می کردند. در آن روزگار فلسفه همواره خود را به خطر می افکند تا در پرتو رنگارنگ خود، تمام عرصه ها را گرمی و روشنی بخشید

درواقع مملکت فلسفه دچار فروپاسی و تجزیه گردید که نتیجه آن ایجاد ملوک طوایفی، و منطقه های جدا از هم می باشد

 چرا این اتفاق افتاد؟ شاید هم علت عزلت گزینی فلسفه این باشد که دیگر آن روح خطرجویی و ماجراجویی سفر به دنیاهای ناشناس را از دست داده و مانند بانوی حصاری در کاخی بلند و دور از  هیاهوی زندیگ و در پس کوههای مابعداطبیعه  در حصاری نشسته و از زندگی این جهان دوری را برگزیده است

 اما با تجزیه و فروپاشی مملکت و فلسفه چه بر سر علوم آمد؟ تغییرات عمیق و شگرفی در علوم پدید آمد براساس رویکرد« تجزیه گرایی» یک بینش مکانیستی حاکم شد که دراین رویکرد کلیه امور و پدیده های جهان بعنوان دستگاهی ماشینی نگریسته می شد که برای درک کل دستگاه می بایست کلیه اجزاء و عناصر آن جداجدا مرد مطالعه قرار گیرد. بنابراین تجزیه گرایی، تقسیم هر امر یا پدیده به اجزاء مختلف و بررسی جداگان این اجزاء و عناصر را تنها شیوه مطلوب علمی است رابطه با درک و شناخت همه امور موجود می پنداشت سهولت کاربرد این روش چه بسا نوعی ساده ای را ترویج می نمود

 بر همین اساس رویکردهای استقرایی، وجزنگری حاکم می شود و نتیجه تجزیه گرایی و ساده انگاری، هرج و مرج و آشفتگی بود، گویی زندگی مانندتنشهای بهم شده است که فرد می شود نتیجه دیگر این است که عنصر فرهنگ سطحی شده است زیرا به لحاظ ماشین توانگر و به لحاظ عنایات و مقاصد فقیر می باشد گویی جهان درحالت درهم و برهم و قطعه قطعه شدن است و همه چیز با شتاب و تغییر از نوع هراکلیتوسی[۱] است ولی ما در میان امواج هیج لنگرگاه و استقرار پارمیندس[۲] را نمی یابیم

 بی گمان ابزارهای تجس جزءنگری علوم نتوانسته آن وحدت از دست رفته را احیاء نماید و عکس العمل های آشفته و جدا از هم علوم جایگزین خوبی برای راهبری آگاهانه محسوب نمی شود

 تنها راه نجات جهان امروز رهایی از قید وبند آشفتگی، کثرت و جزء نگری و در نظر آوردن کل می باشد. همه اجزاء می بایست در پرتو کل نگریسته شوند و نگرش فلسفی یعنی دورنمای کل و نظم موزون بین کلیات، نمایات و محسوسات می بایست به معرکه های زندگی کشیده شود.و

 در بعد مدیریت نیز همه تحولات کسب و کار از قبیل جهانی سازی، انتقال جامعه صنعتی به اطلاعاتی، تحول اقتصاد ملی به اقتصاد جهانی، تمرکززدایی و ;; لازم است تا در دورنمای کل نگریسته شود

 تحلیل مقابله ای [۳]

۱-هراکلیتوس که در حدود ۵۰۰ ب.م به شهرت رسید معتقد بود  سرشت بنیادین واقعیت خود تغییر است او هر چیز دائمی یا تغییرناپذیر را در جهان انکارمی کرد و هر چیز واقعی را در فرآبند و درحال تغییر می دانست

۲-پار مندیس در نقطه مقابل هراکلیتوس قرار داشت در حدود ۴۵۶ م.م شهرت یافت. اعتقاد داشت که سکون و ثبات  سرشت بنیادین واقعیت است دوواقعیت را تک، ثابت و بی تغییر می دانست

۳- منظور از کل اصطلاحی است که بر ماهیت همه مصادیق جزمی دلالت دارد و همه  مالکیت ها را در بردارد مثل مفهوم کلیه انسان  که شامل همه ماهیت های نامی انسانهای خاص از قبیل ص، علی،و سقراط می شود

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.