فایل کامل روش تدریس پرسش و پاسخ؛ بررسی رویکردهای آموزشی، تعامل کلاسی و تقویت مهارتهای یادگیری
توجه : این فایل به صورت فایل power point (پاور پوینت) ارائه میگردد
فایل کامل روش تدریس پرسش و پاسخ؛ بررسی رویکردهای آموزشی، تعامل کلاسی و تقویت مهارتهای یادگیری دارای ۳۱ اسلاید می باشد و دارای تنظیمات کامل در Power Point می باشد و آماده پرینت یا چاپ است
فایل پاور پوینت فایل کامل روش تدریس پرسش و پاسخ؛ بررسی رویکردهای آموزشی، تعامل کلاسی و تقویت مهارتهای یادگیری کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.
این پروژه توسط مرکز فایل کامل روش تدریس پرسش و پاسخ؛ بررسی رویکردهای آموزشی، تعامل کلاسی و تقویت مهارتهای یادگیری۲ ارائه میگردد
توجه : در صورت مشاهده بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل می باشد و در فایل اصلی فایل کامل روش تدریس پرسش و پاسخ؛ بررسی رویکردهای آموزشی، تعامل کلاسی و تقویت مهارتهای یادگیری،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد
بخشی از متن فایل کامل روش تدریس پرسش و پاسخ؛ بررسی رویکردهای آموزشی، تعامل کلاسی و تقویت مهارتهای یادگیری :
فایل کامل روش تدریس پرسش و پاسخ؛ بررسی رویکردهای آموزشی، تعامل کلاسی و تقویت مهارتهای یادگیری
فایل کامل روش تدریس پرسش و پاسخ؛ بررسی رویکردهای آموزشی، تعامل کلاسی و تقویت مهارتهای یادگیری شامل ۳۱ اسلاید زیبا که با جدیدترین نسخه پاورپوینت طراحی شده و قابل ویرایش می باشد . این پاورپوینت برای دانشجویان علوم تربیتی وسایر دانشجویان مرتبط کاربرد دارد. در ادامه ابتدا بخشی از متن این پاورپوینت را برای شما آورده ایم ، سپس فایل کامل روش تدریس پرسش و پاسخ؛ بررسی رویکردهای آموزشی، تعامل کلاسی و تقویت مهارتهای یادگیری
فهرست مطالب و در انتها تصویری از پیش نمایش اسلایدهای این پاورپوینت را برای شما قرار داده ایم تا بتوانید جزئیات آن را مشاهده کنید و در صورت تمایل در ادامه مطلب آن را دانلود نمایید .
مقدمه
پرسش و پاسخ روشى است که معلم به وسیله آن، شاگرد را به تفکر درباره مفهومى جدید یا بیان مطلبى تشویق مىکند. در این روش، شاگرد تلاش مىکند با کوششهاى ذهنی، از معلوم به مجهول حرکت کند. این روش را روش سقراطى نیز گفتهاند. سقراط معتقد بود که دانش در طبیعت افراد وجود دارد، کافى است که معلم زمینه را مساعد کند و به شاگرد کمک نماید تا او خود به دانش مورد نظر برسد. او از این جهت کار خود را به مامایى تشبیه مىکرد. سقراط در جلسات بحث با شاگردانش، ابتدا به انتقال اطلاعات یا پاسخ به سؤال یا مسألهاى نمىپرداخت، بلکه از راه پرسشهاى متوالی، افراد را به تفکر وامىداشت و آنان را قدم به قدم هدایت مىکرد تا خود جواب درست را کشف کنند.
در روش پرسش و پاسخ نیز معلم هنگام جلبتوجه شاگرد به مطلب یا درس جدید و تدریس آن، مستقیماً به بیان مطلب نمىپردازد، بلکه با طرح سؤالهاى برنامهریزى مىکند تا خودشان به کشف مفاهیم جدید توفیق یابند. این روش براى مرور مطالبى که قبلاً آموخته شده یا ارزشیابى میزان درکى که شاگردان از مفهوم درس دارند و براى پرورش قدرت تفکر و استدلال آنان، روش بسیار مؤثرى است. اما سؤالات باید با توجه به زمینههاى علمى شاگردان طرح گردند و به گونهاى مطرح شوند که توه آنان را برانگیزد و ذهن آنان را به حرکت درآورد.
در کلاسهاى پرجمعیت، معلم باید ترتیبى اتخاذ کند که همه شاگردان در جریان فعالیتهاى آموزشى قرار گیرند و فعالانه به اندیشه و پرسش و پاسخ بپردازند. از طرف دیگر، معلم باید به شاگردان فرصت کافى براى تفکر و تأمل و پاسخ دادن بدهد.
و …
فایل کامل روش تدریس پرسش و پاسخ؛ بررسی رویکردهای آموزشی، تعامل کلاسی و تقویت مهارتهای یادگیری
فهرست مطالب
مقدمه
سه اصل روش پرسش و پاسخ
هدف از روش پرسش و پاسخ
محاسن روش پرسش و پاسخ
محدودیتهاى روش پرسش و پاسخ
پایان
عنوان : روش تدریس پرسش و پاسخ
فرمت : پاورپوینت
حجم : ۵۶۸ کیلوبایت
تعداد صفحات : ۳۱
پیش نمایش تمام صفحات پاورپوینت
- لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
- همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
- ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.
یزد دانلود |
دانلود فایل علمی 