فایل کامل مطالعه روش تدریس سخنرانی؛ مرور شیوه‌های انتقال دانش، تعامل کلاسی و اثرگذاری آموزشی


در حال بارگذاری
10 جولای 2025
فایل فشرده
20870
1 بازدید
۹۹,۰۰۰ تومان
خرید

توجه : این فایل به صورت فایل power point (پاور پوینت) ارائه میگردد

 فایل کامل مطالعه روش تدریس سخنرانی؛ مرور شیوه‌های انتقال دانش، تعامل کلاسی و اثرگذاری آموزشی دارای ۴۴ اسلاید می باشد و دارای تنظیمات کامل در Power Point می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل پاور پوینت فایل کامل مطالعه روش تدریس سخنرانی؛ مرور شیوه‌های انتقال دانش، تعامل کلاسی و اثرگذاری آموزشی  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز فایل کامل مطالعه روش تدریس سخنرانی؛ مرور شیوه‌های انتقال دانش، تعامل کلاسی و اثرگذاری آموزشی۲ ارائه میگردد

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل می باشد و در فایل اصلی فایل کامل مطالعه روش تدریس سخنرانی؛ مرور شیوه‌های انتقال دانش، تعامل کلاسی و اثرگذاری آموزشی،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن فایل کامل مطالعه روش تدریس سخنرانی؛ مرور شیوه‌های انتقال دانش، تعامل کلاسی و اثرگذاری آموزشی :

فایل کامل مطالعه روش تدریس سخنرانی؛ مرور شیوه‌های انتقال دانش، تعامل کلاسی و اثرگذاری آموزشی

فایل کامل مطالعه روش تدریس سخنرانی؛ مرور شیوه‌های انتقال دانش، تعامل کلاسی و اثرگذاری آموزشی شامل ۴۴ اسلاید زیبا که با جدیدترین نسخه پاورپوینت طراحی شده و قابل ویرایش می باشد . این پاورپوینت برای دانشجویان علوم تربیتی وسایر دانشجویان مرتبط کاربرد دارد. در ادامه ابتدا بخشی از متن این پاورپوینت را برای شما آورده ایم ، سپس فایل کامل مطالعه روش تدریس سخنرانی؛ مرور شیوه‌های انتقال دانش، تعامل کلاسی و اثرگذاری آموزشی
فهرست مطالب و در انتها تصویری از پیش نمایش اسلایدهای این پاورپوینت را برای شما قرار داده ایم تا بتوانید جزئیات آن را مشاهده کنید و در صورت تمایل در ادامه مطلب آن را دانلود نمایید .

مقدمه

روش سخنرانى در نظام‌هاى آموزشی، سابقه‌اى طولانى دارد. ارائه مفاهیم به‌طور شفاهى از طرف معلم و یادگیرى آنها از طریق گوش‌کردن و یادداشت برداشتن از طرف شاگرد، اساس کار این روش را تشکیل مى‌دهد. در این روش، یک نوع انتقال یادگیرى و رابطه ذهنى بین معلم و شاگرد ایجاد مى‌شود. از خصوصیات این روش، فعال و متکلم‌وحده‌ بودن معلم و پذیرنده و غیرفعال بودن شاگرد است. در فرایند تدریس، تمام عوامل تحت‌کنترل معلم است. او مى‌تواند به هر ترتیبى که خود مى‌پسندد درباره موضوع موردنظر سخن بگوید و هر وقت لازم بداند آن را پایان دهد. انتقال پیام یک جریان فکرى یک‌طرفه از طرف معلم به شاگردان است.

آمادگى براى سخنرانى

کمیت و کیفیت یک سخنرانى تعیین‌کننده نوع آمادگى معلم براى سخنرانى است. در سخنرانى‌هاى کوتاه، فورى و غیررسمى معمولاً کسب آمادگى چندان امکان‌پذیر نیست، اما براى سخنرانى‌هاى طولانى و نسبتاً رسمی، همچون کلاس درس، معلم باید آمادگى کافى داشته باشد. براى فرد سخنران آمادگى باید از سه نظر کسب شده باشد:

آمادگى از نظر تجهیزات

وسایل آموزشى بسیارى مانند فیلم، تلویزیون، اسلاید و نوارهاى ضبط شده وجود دارند که مى‌توانند معلم را در یافتن مطالب مناسب و ایراد سخنرانى کمک کنند. معلم باید آنها را با توجه به هزینه‌هاى موجود، مورد بررسى قرار دهد و آنهایى را که مى‌توانند سخنرانى او را تقویت کنند انتخاب نماید.

آمادگى عاطفى

بسیارى از مردم هنگام سخنرانى دچار نوعى ترس ناگهانى مى‌شوند. این ترس به هنگام ارائه سخنرانى موجب کاهش توانایى ارتباط مى‌شود. ترس از سخنرانى را مى‌توان با روش‌هاى مختلف کاهش داد. یکى از روش‌هاى بسیار مؤثر کاهش ترس، روش از بین‌بردن منظم حساسیت است. این روش به انسان یاد مى‌دهد چگونه راحت و آسوده باشد. پس از اینکه فرد آسوده و راحت شد، تعدادى عوامل درجه‌بندى شده که ایجاد اضطراب مى‌کنند، به موقعیت اضافه مى‌شوند. اگر فرد بتواند در موقعیت ایجاد شده آسوده‌خاطر بماند، مى‌تواند مطمئن شود که موقعیت‌هاى اضطراب‌انگیز خنثى شده‌اند و دیگر اثر نخواهند داشت. چنین آموزشى مى‌تواند توانایى روبه‌رو شدن بدون ترس با شنوندگان را به سخنران عطا کند.

آمادگى از نظر زمان

سازماندهى خوب یک سخنرانى و طى مراحلى مانند جمع‌آورى اطلاعات، تنظیم مطالب، تعیین موارد تأکید (مهم) و فراهم ساختن مثال‌هاى نافذ و ناب مستلزم وجود زمان مناسب است. سخنرانی، در واقع، تجدید بنایى در مقیاس کوچک از ساختمان دانش و اطلاعات سخنران است. چنین تجدید بنایى نیاز به زمان مناسب دارد و اگر چنین فرصتى در اختیار سخنران نباشد، نمى‌توان از او انتظار داشت که سخنرانى مطلوبى ارائه دهد.

و …

فایل کامل مطالعه روش تدریس سخنرانی؛ مرور شیوه‌های انتقال دانش، تعامل کلاسی و اثرگذاری آموزشی
فهرست مطالب

مقدمه

آمادگى براى سخنرانى

مقدمه سخنرانى

متن و محتواى سخنرانى

جمع‌بندى و نتیجه‌گیرى

محاسن روش سخنرانى

محدودیت‌هاى روش سخنرانى

پایان

عنوان : روش تدریس سخنرانى

فرمت : پاورپوینت

حجم : ۳۹۶ کیلوبایت

تعداد صفحات : ۴۴

پیش نمایش تمام صفحات پاورپوینت

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.