فایل کامل تحلیل مهارت‌های آموزشی پس از تدریس؛ بررسی بازخورد، ارزیابی یادگیری و بهبود فرآیند آموزشی


در حال بارگذاری
10 جولای 2025
فایل فشرده
20870
1 بازدید
۹۹,۰۰۰ تومان
خرید

توجه : این فایل به صورت فایل power point (پاور پوینت) ارائه میگردد

 فایل کامل تحلیل مهارت‌های آموزشی پس از تدریس؛ بررسی بازخورد، ارزیابی یادگیری و بهبود فرآیند آموزشی دارای ۴۷ اسلاید می باشد و دارای تنظیمات کامل در Power Point می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل پاور پوینت فایل کامل تحلیل مهارت‌های آموزشی پس از تدریس؛ بررسی بازخورد، ارزیابی یادگیری و بهبود فرآیند آموزشی  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز فایل کامل تحلیل مهارت‌های آموزشی پس از تدریس؛ بررسی بازخورد، ارزیابی یادگیری و بهبود فرآیند آموزشی۲ ارائه میگردد

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل می باشد و در فایل اصلی فایل کامل تحلیل مهارت‌های آموزشی پس از تدریس؛ بررسی بازخورد، ارزیابی یادگیری و بهبود فرآیند آموزشی،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن فایل کامل تحلیل مهارت‌های آموزشی پس از تدریس؛ بررسی بازخورد، ارزیابی یادگیری و بهبود فرآیند آموزشی :

فایل کامل تحلیل مهارت‌های آموزشی پس از تدریس؛ بررسی بازخورد، ارزیابی یادگیری و بهبود فرآیند آموزشی

فایل کامل تحلیل مهارت‌های آموزشی پس از تدریس؛ بررسی بازخورد، ارزیابی یادگیری و بهبود فرآیند آموزشی شامل ۴۷ اسلاید زیبا که با جدیدترین نسخه پاورپوینت طراحی شده و قابل ویرایش می باشد . این پاورپوینت برای دانشجویان علوم تربیتی وسایر دانشجویان مرتبط کاربرد دارد. در ادامه ابتدا بخشی از متن این پاورپوینت را برای شما آورده ایم ، سپس فایل کامل تحلیل مهارت‌های آموزشی پس از تدریس؛ بررسی بازخورد، ارزیابی یادگیری و بهبود فرآیند آموزشی
فهرست مطالب و در انتها تصویری از پیش نمایش اسلایدهای این پاورپوینت را برای شما قرار داده ایم تا بتوانید جزئیات آن را مشاهده کنید و در صورت تمایل در ادامه مطلب آن را دانلود نمایید .

مقدمه

در فعالیت‌اى آموزشى ضمن تدریس، معلم با روش‌ها و امکانات موجود، شرایط تغییر رفتار شاگردان را فراهم مى‌کند. شاگردان در فرایند آموزش، فعالیت‌هاى مختلفى را انجام مى‌دهند و شرایط متعددى را تجربه مى‌کنند. اگر فعالیت‌هاى آموزشى به اینجا محدود شود، مشخص نخواهد شد که آیا شرایط ایجاد شده مطلوب بوده است یا نه و اینکه آیا شاگردان با کسب تجارب و انجام دادن فعالیت‌هاى تعیین شده به هدف‌هاى آموزشى رسیده‌اند یا نه. براى کسب چنین اطلاعاتی، ارزشیابى مستمر از فرایند تدریس – یادگیرى امرى ضرورى به نظر مى‌رسد. نحوه ارزشیابى باید بر اساس نوع هدف، شرایط و فعالیت‌هاى انجام شده تعیین شود، اما در بسیارى از نظام‌هاى آموزشى ناسالم، نحوه ارزشیابی، هدف‌ها و بویژه فعالیت‌هاى آموزشى را تحت‌تأثیر قرار مى‌دهد. در چنین نظام‌هایی، معلمان و مربیان به جاى ایجاد شرایط مطلوب آموزشى و انجام دادن فعالیت و تجارب متناسب با هدف، تمام تلاش خود را بر موفقیت در امتحان و ارزشیابى متمرکز مى‌کنند و با انجام دادن تمرین‌هاى بى‌معنا و طاقت‌فرسا، موفقیت شاگردان را در جریان ارزشیابى دنبال مى‌کنند و در نتیجه، ارزشیابى که باید ملاک رسیدن یا نرسیدن به هدف‌هاى آموزشى باشد، جاى هدف‌هاى آموزشى را مى‌گیرد.

مسلم است که ارزشیابى در هیچ موقعیتى نباید به عنوان هدف مطرح شود و فرایند آموزش را تحت‌تأثیر قرار دهد، اما در هیچ شرایطى نیز نباید ارزشیابى از فرایند آموزش را به تعویق انداخت. به کارگیرى ارزشیابى صحیح در فرایند آموزش، بویژه ارزشیابى پیشرفت تحصیلی، یکى از مهم‌ترین فعالیت‌هاى آموزشى معلمان و مربیان است. معلمان باید در سراسر جریان آموزش به ارزشیابى میزان یادگیرى شاگردان خود بپردازند. ارزشیابى سبب مى‌شود که معلم اشکالات و نقایص موجود در هدف‌ها، محتوا، شیوه‌ها و وسایل آموزشى و در یک کلام، اشکالات فعالیت‌هاى آموزشى را دریابد و از چگونگى توفیق و شکست شاگردان و میزان آمادگى آنان براى فعالیت بعدى آگاه شود و سرانجام، وجوه قوت و ضعف تدریس خود و کفایت ابزارهایى را که در اندازه‌گیرى و ارزشیابى پیشرفت تحصیلى شاگردان بکار گرفته است دریابد.

متأسفانه، وقتى سخن از فعالیت‌هاى آموزشى بعد از تدریس، مانند امتحان و ارزشیابى به میان مى‌آید، نوعى غرور در شخصیت معلم و نگرانى و اضطراب در چهره شاگردان بوضوح مشاهده مى‌شود. مفاهیم مختلف ارزشیابی، در اغلب مواقع، قبول یا رد شدن را تداعى مى‌کند. به علت طرز تلقى و عملکرد غلط بسیارى از معلمان، امتحان و ارزشیابى مانند غولى وحشتناک در سراسر نظام آموزشى جامعه ما سایه افکنده است. معلم همواره از امتحان و ارزشیابى به عنوان یک ابزار قدرت استفاده مى‌کند و با ایجاد زمینه‌هاى نامطلوب آموزشى نوعى نگرانى و وحشت از امتحان را در اذهان شاگردان ایجاد مى‌کند، در حالى که امتحان و ارزشیابى همچون فعالیت‌هاى دیگر آموزشى است و مشخص مى‌سازد که معلم و فراگیر تا چد به هدف‌هاى آموزشى نایل شده‌اند.

و …

فایل کامل تحلیل مهارت‌های آموزشی پس از تدریس؛ بررسی بازخورد، ارزیابی یادگیری و بهبود فرآیند آموزشی
فهرست مطالب

مقدمه
اصطلاحات و مفاهیم فعالیت‌هاى بعد از تدریس
امتحان چیست؟
اندازه‌گیرى چیست؟
آزمون چیست و چه فرقى با اندازه‌گیرى دارد؟
ارزشیابى چیست؟
چرا بسیارى از شاگردان از ارزشیابى مى‌ترسند؟
ارزشیابى پیشرفت
پایان

عنوان : مهارت هاى آموزشى بعد از تدریس

فرمت : پاورپوینت

حجم : ۴۶۰ کیلوبایت

تعداد صفحات : ۴۷

پیش نمایش تمام صفحات پاورپوینت

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.