فایل کامل پژوهش درباره آزمون‌های تیمز و پرلز؛ بررسی ساختار بین‌المللی، اهداف آموزشی و نتایج مقایسه‌ای


در حال بارگذاری
10 جولای 2025
فایل فشرده
20870
2 بازدید
۹۹,۰۰۰ تومان
خرید

توجه : این فایل به صورت فایل power point (پاور پوینت) ارائه میگردد

 فایل کامل پژوهش درباره آزمون‌های تیمز و پرلز؛ بررسی ساختار بین‌المللی، اهداف آموزشی و نتایج مقایسه‌ای دارای ۴۶ اسلاید می باشد و دارای تنظیمات کامل در Power Point می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل پاور پوینت فایل کامل پژوهش درباره آزمون‌های تیمز و پرلز؛ بررسی ساختار بین‌المللی، اهداف آموزشی و نتایج مقایسه‌ای  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز فایل کامل پژوهش درباره آزمون‌های تیمز و پرلز؛ بررسی ساختار بین‌المللی، اهداف آموزشی و نتایج مقایسه‌ای۲ ارائه میگردد

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل می باشد و در فایل اصلی فایل کامل پژوهش درباره آزمون‌های تیمز و پرلز؛ بررسی ساختار بین‌المللی، اهداف آموزشی و نتایج مقایسه‌ای،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن فایل کامل پژوهش درباره آزمون‌های تیمز و پرلز؛ بررسی ساختار بین‌المللی، اهداف آموزشی و نتایج مقایسه‌ای :

فایل کامل پژوهش درباره آزمون‌های تیمز و پرلز؛ بررسی ساختار بین‌المللی، اهداف آموزشی و نتایج مقایسه‌ای

فایل کامل پژوهش درباره آزمون‌های تیمز و پرلز؛ بررسی ساختار بین‌المللی، اهداف آموزشی و نتایج مقایسه‌ای شامل ۴۶ اسلاید زیبا که با جدیدترین نسخه پاورپوینت طراحی شده و قابل ویرایش می باشد . این پاورپوینت برای دانشجویان علوم تربیتی وسایر دانشجویان مرتبط کاربرد دارد. در ادامه ابتدا بخشی از متن این پاورپوینت را برای شما آورده ایم ، سپس فایل کامل پژوهش درباره آزمون‌های تیمز و پرلز؛ بررسی ساختار بین‌المللی، اهداف آموزشی و نتایج مقایسه‌ای
فهرست مطالب و در انتها تصویری از پیش نمایش اسلایدهای این پاورپوینت را برای شما قرار داده ایم تا بتوانید جزئیات آن را مشاهده کنید و در صورت تمایل در ادامه مطلب آن را دانلود نمایید .

پیشینه وتاریخچه حضورایران درانجمن ( IEA ) :

کشورجمهوری اسلامی ایران به منظور ارزیابی وبهبود آموزشی خودازسال ۱۳۷۰ رسما همکاری خودرا بااین انجمن آغاز کرد وتاکنون درچهارمطالعه (( تیمز )) درفاصله سالهای۱۹۹۵و۱۹۹۹و۲۰۰۳و۲۰۰۷شرکت کرده است وقرار است که درمطالعه ی تیمز ۲۰۱۱ نیز شرکت نماید . ازآن جاکه مطالعه ی تیمز تصویر نسبتا جامع وواقعی از عملکرد نظامهای آموزشی کشورها را درقالب:

– برنامه ی درسی قصدشده

– برنامه ی درسی اجراشده

– برنامه ی درسی کسب شده در آموزش ریاضیات وعلوم پایه ی چهارم وهشتم رانشان می دهد . فلذا بررسی تحلیل هریک از این مولفه ها می تواند سهم موثر درفرایند یاددهی- یادگیری دانش آموزان را درمراحل مختلف مشخص کرده وکشورها بتوانند صلاحیت ها وتواناییهای خودرا درابعاد مختلف مورد ارزیابی قرار دهند .

تیمز( TIMSS) چیست ؟

تیمز TIMSS ( مطالعه بین المللی روند آموزش ریاضیات وعلوم ) روندپیشرفت ریاضیات وعلوم را درپایه چهارم ابتدائی وسوم راهنمائی ارزیابی می کند .

تیمز یکی از پروژه های ( IEA ) است که با یک چرخه ی منظم چهارساله اجرا می شود که ریاضیات وعلوم رادر سالهای ۱۹۹۵و۱۹۹۹و۲۰۰۳و۲۰۰۷ موردارزیابی قرارداده ودرحال برنامه ریزی برای اجرای این مطالعه درسال ۲۰۱۱ می باشد .

تیمز همچنین برای تدارک چشم اندازها ی مقایسه ای درمورد روند پیشرفت درنظامهای آموزشی متفاوت شیوه های سازماندهی مدارس وفعالیتهای آموزشی یک آرایه غنی از اطلاعات پیشینه ای راجمع آوری می کند . تیمز به عنوان محوراصلی مطالعات منظم انجمن بین المللی ارزشیابی پیشرفت تحصیلی ( IEA )راتشکیل می دهد اطلاعات درمورد شیوه های آموزشی استفاده شده برای اجرای برنامه ی درسیازطریق پرسش نامه هایی که توسط معلمان ومدیران دانش آموزان ارزیابی شده تکمیل می شود وتوسط انجمن IEAمسئولیت، هدایت ومدیریت این پروژه ( تیمز ) به مرکز بین المللی ISC درکالج بوستون ( دانشکده علوم تربیتی آمریکا) محول گردیده است . تدوین آزمون تیمز ۲۰۰۷ بامشارکت کشورهای شرکت کننده صورت گرفته است .

چارچوب ارزیابی ریاضیات وعلوم پایه ی چهارم ابتدائی ارزیابی علوم تیمز ۲۰۰۷ دردو حوزه سازماندهی شده بود . حوزه نخست محتوائی است که حیطه ها یاموضوعات مهم مورد ارزیابی درعلوم رامشخص می کند که شامل زیست شناسی – فیزیک وزمین شناسی است . حوزه ی دوم ( شناختی ) است که حیطه ها یا فرایندهای تفکر موردارزیابی راتعیین می کند وشامل دانستن وبه کاربردن واستدلال می باشد تیمز ۲۰۰۷ دارای آزمونی گسترده وموثر برای تائید چهارچوب ارزیابی آموزش علوم است . این آزمون شامل ۱۷۴ سوال با امتیاز ۱۹۴ امتیاز است . تقریبا نیمی از سوالات پاسخ ساز ونیمی دیگر بازهستند . ارزیابی ریاضیات تیمز نیز همچون علوم تیمز پیرامون دوحوزه سازماندهی می شود . حوزه نخست محتوائی است که حیطه ها یا موضوعات مهم مورد ارزیابی درریاضیات را مشخص می کند .

سه حیطه محتوائی شامل اعداد – اشکال هندسی – اندازه گیری ونمایش داده ها ( حدودا نیمی از آزمون بر بعد اعداد شامل جبر مقدماتی تاکید دارد ) است .ارزیابی آموزش ریاضیات پایه چهارم شامل۱۷۹سوال با۱۹۲امتیازمی باشد. حوزه دوم ( شناختی ) است که حیطه ها یافرایندها ی تفکر موردارزیابی رامشخص می کند وشامل دانستن وبه کار بردن واستدلال می باشد.

و …

فایل کامل پژوهش درباره آزمون‌های تیمز و پرلز؛ بررسی ساختار بین‌المللی، اهداف آموزشی و نتایج مقایسه‌ای
فهرست مطالب

پیشینه وتاریخچه حضورایران درانجمن ( IEA )
تیمز( TIMSS) چیست ؟
آشنایی با آزمون پرلز
ضرورت توجه به مهارتهای خواندن
پرلز چیست ؟
ماهیت آزمون پرلز
چکیده نتایج پرلز
پایان

عنوان : آشنایی با آزمون تیمز و پرلز

فرمت : پاورپوینت

حجم : ۳۸۰ کیلوبایت

تعداد صفحات : ۴۶

پیش نمایش تمام صفحات پاورپوینت

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.